اخبار اپل

احتمالا آیفون ۱۵ پرو مکس با زوم اپتیکال ۶ برابری معرفی می‌شود!

احتمالا آیفون ۱۵ پرو مکس با زوم اپتیکال ۶ برابری معرفی می‌شود!

۵ ماه از سال ۲۰۲۳ گذشته و شایعات پیرامون آیفون‌های امسال روز به روز در حال افزایش است. امروز هم نوبت به حرف و حدیث‌ها پیرامون امکانات و قابلیت‌های دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس رسیده است.
با توجه به شایعاتی که مدت‌هاست در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود و البته بر اساس توییت یکی از افشاگران با نام URedditor در توییتر، iPhone 15 Pro Max اپل با سنسور تله فوتو آپگرید شده به همراه تکنولوژی پریسکوپ همراه خواهد بود. او مدعی شده است که این موضوع به تأیید مدیران و مسئولان شرکت اپل رسیده است.

زوم اپتیکال در آیفون ۱۵ پرو مکس

ماه گذشته، آقای مینگ‌چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل اعلام کرد که لنز پریسکوپ جدید قادر است تا زوم ۵ یا ۶ برابری اپتیکال را به بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین نسخه آيفون‌های ۲۰۲۳ بیاورد. بد نیست بدانید که آیفون ۱۴ پرو و نسخه پرو مکس، به زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز بودند. زمانی که شما پیش از عکاسی قصد زوم روی سوژه را داشته باشید،‌ زوم اپتیکال باعث می‌شود این کار بدون افت کیفیت انجام شود.

تصویر شماتیک دوربین آيفون ۱۵ پرو مکس

تصویر شماتیک دوربین آيفون ۱۵ پرو مکس

به کمک لنز پریسکوپ، نور جذب شده توسط حسگر تصویر خم یا تا شده و اجازه می‌دهد فاصله بیشتری بین عناصر دوربین در طراحی فشرده یک تلفن هوشمند وجود داشته باشد. این تکنولوژی که باعث می‌شود زوم اپتیکال بهتر و بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد،‌ هم اینک روی پیکسل ۷ پرو گوگل، گلکسی اس ۲۳ الترا سامسونگ و برخی محصولات هواوی وجود دارد و زوم اپتیکال ۵ تا ۱۰ برابری را برای کاربران میسر می‌کند.

در آخر

همان طور که می‌دانید، آیفون ۱۵ پرو مکس در ماه سپتامبر (شهریور ماه) به صورت رسمی معرفی و حدودا یک ماه بعد، در بازار موجود خواهد شد. سایر مدل‌های این خانواده، یعنی آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس و iPhone 15 Pro بعید به نظر می‌رسد که ویژگی یاد شده را با خود به همراه داشته باشند.
شخصیت یاد شده با نام کاربری URedditor اولین فردی بود که تصاویر واقعی آیفون ۱۵ پرو را در رسانه‌ها به اشتراک گذاشت، اما سابقه آنچنان درخشانی در مورد افشای اسرار محصولات اپل در رزومه او دیده نمی‌شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =