اخبار اپل, توسعه دهندگان

تاریخ کنفرانس WWDC 2022 اپل مشخص شد! همه آنچه باید درباره این رویداد بدانید

تاریخ کنفرانس WWDC 2022 اپل مشخص شد! همه آنچه باید درباره این رویداد بدانید

بالاخره موعد برگزاری کنفرانس WWDC 2022 اپل مشخص شد. در این مطلب از فراسیب، انتظارات از این رویداد بزرگ را مرور خواهیم کرد.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، کوپرتینویی‌ها از تاریخ کنفرانس WWDC 2022 رونمایی کردند. این رویداد از تاریخ ۶ الی ۱۰ ژوئن مصادف با ۱۶ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. البته اتفاق اصلی که همگان منتظر آن هستند، ۱۶ خرداد روی می‌دهد و سایر روزها، مخصوص توسعه دهندگان و آشنایی با ساز و کارهای جدید خواهد بود.

اما از این اتفاق چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟ این موضوع، دلیلی است که این مطلب به خاطر آن ایجاد شده و در ادامه با مواردی که انتظار می‌رود در رویداد پیش رو شاهد معرفی آن‌ها باشیم، آشنا خواهیم شد.

۱۶ خرداد، تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC 2022

تیم کوک مدیر عامل اپل

تیم کوک مدیر عامل اپل

خانم سوزان پریسکات، مدیر ارشد بخش رویداد WWDC اپل در این مورد چنین گفت:

اپل امروز اعلام کرد که کنفرانس WWDC 2022 بین روزهای ۶ تا ۱۰ ژوئن برگزار خواهد شد و کلیه توسعه دهندگان می‌توانند به صورت رایگان در این اتفاق جهانی شرکت کنند. همان طور که ظرف دو سال اخیر شاهد برگزاری این رویداد به صورت مجازی بودیم، امسال نیز این اتفاق به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و نسخه جدید پلتفرم‌های آی او اس، آیپد او اس، مک او اس، واچ او اس و تی وی او اس به صورت رسمی معرفی می‌شود. توسعه دهندگان هم می‌توانند از این طریق با مهندسان و تکنسین‌های اپل در ارتباط بوده و موارد جدیدی در مورد تغییرات این نسخه از سیستم عامل‌ها را آموزش ببینند.

رویداد توسعه دهندگان اپل که با عنوان WWDC از آن یاد می‌شود، همواره با نوآوری‌های جدیدی همراه بوده و خلاقیت‌های توسعه دهندگان نیز در آن تأثیر شگرفی داشته است. به همین دلیل ما از تمامی برنامه نویسان، فارغ از محل سکونت‌شان دعوت می‌کنیم تا در کنار ما قرار گرفته تا بتوانیم بهترین ایده‌ها برای توسعه پلتفرم‌های مختلف را شاهد باشیم. ما از ارتباط با توسعه دهندگان شدیدا خوشحال هستیم و امیدواریم آن‌ها نیز با نهایت انرژی در کنار ما قرار گیرند.

در کنار برگزاری کنفرانس WWDC 2022 به صورت مجازی، اپل میزبان یک روز خاص برای دانش آموزان در تاریخ ۶ ژوئن مصادف با شانزدهم خرداد ماه در اپل پارک خواهد بود که در آن، این افراد می‌توانند رویداد یاد شده که از پیش ضبط شده است را در کنار مسئولان و مدیران این شرکت آمریکایی تماشا کنند.

کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که شرایط شرکت در این رویداد بسیار محدود بوده و چگونگی تهیه بلیت نیز به زودی از طریق پرتال توسعه دهندگان اپل و اپلیکیشن مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

در مقایسه با دو سال گذشته، اپل اعلام کرد که جلسات آشنایی و آزمایشگاه‌های آموزشی بیشتری را برگزار خواهد کرد که توسعه دهندگان، هرچه بیشتر و دقیق‌تر با امکانات نسخه جدید سیستم عامل‌های آی او اس، آیپد او اس، مک او اس، واچ او اس و تی وی او اس آشنا شوند.

انتظارات از کنفرانس WWDC 2022

انتظارات از کنفرانس WWDC 2022

از کنفرانس WWDC 2022 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

کنفرانس توسعه دهندگان اپل همواره میزبان رویدادهای State of the Union و Apple Design Award نیز بوده است و از سوی دیگر، جلسات آنلاین، آزمایشگاه‌های اختصاصی و دوره‌های آموزشی نیز از سوی مهندسان و تکنسین‌ها برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است.

مانند همیشه، انتظار می‌رود که تمرکز اصلی کوپرتینویی‌ها روی نسخه جدید سیستم عامل‌ها، یعنی موارد زیر معطوف شده باشد:

  • iOS 16
  • iPadOS 16
  • macOS 13
  • watchOS 9
  • tvOS 16

همچنین پیش بینی می‌شود که پس از پایان این کنفرانس، نسخه بتا مخصوص توسعه دهندگان نیز در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

احتمال معرفی دیوایس جدید در کنفرانس WWDC 2022

آقای مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ مدتی قبل پیش بینی کرده بود که اپل نسخه بعدی مک‌های خود که به پردازنده اپل سیلیکون مجهز هستند را در ماه می یا ژوئن معرفی خواهد کرد. به همین دلیل، احتمالات در مورد رونمایی از این محصول در رویداد WWDC 2022 به شدت افزایش پیدا کرده است. لذا اگر چنین اتفاقی روی داد، به هیچ عنوان متعجب نشوید.

در کنار مشخص شدن تاریخ کنفرانس WWDC 2022 اپل از چالش جدید Swift Student خود هم پرده برداری کرد. برندگان نه تنها هدایای اختصاصی را دریافت خواهند کرد، بلکه پاداش و بورسیه WWDC نیز به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند. در ادامه، اطلاعاتی در این مورد کسب خواهیم کرد.

بنر رویداد مخصوص دانشجویان

بنر رویداد مخصوص دانشجویان

پس از برگزاری دوره Swift Playgrounds 4 که به توسعه دهندگان اجازه می‌داد تا به کمک آیپد اقدام به ساخت و ارائه اپلیکیشن کنند، آن‌ها در نظر دارند تا این شرایط را در سال جاری نیز برای توسعه دهندگان اجرا کنند.

برای شرکت در این رویداد، شما باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • حداقل ۱۳ سال سن در آمریکا یا ۱۶ سال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • ثبت نام رایگان در developer.apple.com یا عضو بودن در Apple Developer Program
  • ثبت نام در یک موسسه دانشگاهی معتبر یا معادل رسمی مدرسه خانگی
  • ثبت نام در برنامه آموزشی یک سازمان STEM
  • ثبت نام در آکادمی توسعه دهندگان اپل
  • فارغ التحصیل شدن از دبیرستان یا معادل آن در ۶ ماه گذشته و در انتظار پذیرش بودن یا در یک موسسه علمی معتبر پذیرش شده باشید.
 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =