آی دیوایس ها

نقد و بررسی باتری مگ سیف اپل ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

نقد و بررسی باتری مگ سیف اپل ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

در این مطلب از فراسیب قصد داریم باتری مگ سیف اپل را به صورت موشکافانه بررسی کرده و با قابلیت‌ها و امکانات آن آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید…

باتری خانواده آیفون 13 اپل همان طور که تا به حال بارها اشاره کردیم، با افزایش ظرفیت همراه بوده و همین موضوع نیز باعث شده تا عمر مفید آن‌ها نسبت به نسل پیشین افزایش داشته باشد. اما افرادی که در طول روز به مدت طولانی با گوشی هوشمند خود مشغول به کار هستند، مطمئنا این افزایش ظرفیت و عمر مفید باتری آنچنان که باید و شاید به کارشان نیامده و نیاز به پاور بانک خواهند داشت.

باتری مگ سیف اپل از جمله محصولاتی است که کوپرتینویی‌ها برای این دسته از کاربران طراحی و ساخته‌اند که باعث می‌شود با اتصال آن به آیفون‌تان، باتری آن را هر زمان که اراده کنید، شارژ کنید. استفاده از این باتری پک باعث خواهد شد تا اگر آن را جا بگذارید، کمبود و خلأ آن را شدیدا حس کنید.

زبان طراحی و کیفیت ساخت باتری مگ سیف اپل

محصول MagSafe Battery Pack اپل یک محصول کامپکت و جمع و جور به حساب می‌آید. ضخامت آن چیزی حدود دو برابر آیفون شما بوده که در این زمینه، از بسیاری از نمونه‌های مشابه خود کوچک‌تر خواهد بود.

بدنه بیرونی یک پوسته پلاستیکی نرم است و تاکنون به خوبی در برابر اثر انگشت، خاک و گرد و غبار از خود مقاومت نشان داده است، حتی در مقایسه با قاب‌های سیلیکونی اپل. مانند سایر محصولات، این مورد نیز به صورت مینیمال طراحی و تولید شده و روی بدنه آن، اثری از دکمه یا کنترلری دیده نمی‌شود.

تنها گزینه‌ای که روی بدنه باتری مگ سیف اپل دیده می‌شود، یک سوراخ کوچک است که یک LED درون آن قرار گرفته و هنگام اتصال به برق از طریق درگاه لایتنینگ، شما را مطلع خواهد کرد.

کابل لایتنینگ که برای شارژ باتری مگ سیف اپل از آن استفاده می‌شود

کابل لایتنینگ که برای شارژ باتری مگ سیف اپل از آن استفاده می‌شود

قسمتی که به بدنه آیفون اتصال پیدا می‌کند، دارای یک پد لاستیکی خاکستری رنگ است که از لغزش آن جلوگیری کرده و جداره مگ سیف برای شارژ آیفون نیز روی آن حک شده است. تا به حال هنگام اتصال محصولات دارای فناوری مگ سیف به قاب‌های چرمی، شاهد تغییر شکل آن‌ها بوده‌ایم و اپل در خصوص این گجت هوشمند نیز به کاربران هشدار داده است که انتظار چنین تغییراتی را داشته باشند.

اتصال باتری پک MagSafe اپل به قاب چرمی آيفون از برند Nomad

اتصال باتری پک MagSafe اپل به قاب چرمی آيفون از برند Nomad

به نظر می‌رسد که این پنل پشتی جزء استوک اپل باشد یا در برنامه‌ای که اپل برای کنترل دستگاه‌های جانبی مگ سیف از آن استفاده می‌کند، تحت کنترل قرار گرفته و تنظیم شده باشد. در مقایسه با تنها پایه مبتنی بر مگ سیف که توسط برند Belkin طراحی و تولید شده، هیچ تفاوتی میان‌شان وجود ندارد.

باتری پک مگ سیف اپل (سمت چپ) و Car Mount Pro برند بلکین (سمت راست)

باتری پک مگ سیف اپل (سمت چپ) و Car Mount Pro برند بلکین (سمت راست)

تمامی این محصولات هنگام اتصال به بدنه آیفون، با صدایی همراه خواهند بود. زمانی که مسئولان وب سایت اپل اینسایدر در حال بررسی Car Mount برند بلکین بودند، تصور کردند که صدای اتصال بین این دو وسیله یک قابلیت یا ایراد در طراحی است، اما حالا می‌بینیم که دلیل آن باید در اختیار طراحان و متخصصان کمپانی اپل باشد.

در فراسیب بخوانید  بررسی ویژگی های جدید آیمسیج در آی او اس ۱۷

یکی از بهترین موارد در طراحی، همین نیروی جذب میان آن‌ها است. زمانی که باتری مگ سیف اپل را به بدنه آیفون نزدیک می‌کنید، نیروی مغناطیسی آن‌ها را به سمت یکدیگر جذب کرده و باعث اتصال و ایجاد صدایی مانند حالت کلیک کردن خواهد شد.

طراحی مینیمال اپل در این زمینه مسلما شما را شگفت زده خواهد کرد. چرا که باتری پک یا در واقع یک پاور بانک، نباید ذهن شما را برای خاموش یا روشن کردن و مواردی از این قبیل درگیر کند. جادوی فناوری مگ سیف در این است که اگر به آن نیازی نداشته باشید، می‌توانید به راحتی باتری پک را جدا کنید. به این ترتیب هیچ عامل نگران کننده‌ای برای شما وجود نخواه داشت.

سازگاری باتری پک با سیستم عامل iOS

برای خنثی کردن هر گونه مسئولیت و برداشتن بار این گزینه از دوش شما، اپل یکپارچگی شدیدی با آی او اس ایجاد کرده است. برای پشتیبانی کامل از این باتری پک، کاربران باید iOS 14.7 یا نسخه‌های بالاتر را داشته باشند.

انیمیشنی که هنگام اتصال MagSafe Battery Pack روی صفحه نمایش آیفون‌ها ظاهر می‌شود

انیمیشنی که هنگام اتصال MagSafe Battery Pack روی صفحه نمایش آیفون‌ها ظاهر می‌شود

زمانی که این محصول را به بدنه آیفون متصل می‌کنید، یک انیمیشن با ظاهری جذاب روی صفحه، نمایش داده خواهد شد که این موضوع را به شما یادآور می‌شود. در مرکز تصویر، میزان شارژ باتری به درصد و همراه با یک تم گرافیکی دیده می شود. در قسمت زیرین آن و در سایزی کوچک‌تر، انیمیشنی را می‌بینیم که میزان شارژ باتری پک را نشان می‌دهد.

بد نیست بدانید اگر آیفون شما در وضعیت Low Power Mode باشد، این دایره به جای رنگ سبز، رنگ زرد خواهد داشت.

همچنین شما قادر خواهید بود تا به کمک ویجت باتری، میزبان شارژ باقی مانده باتری پک را مشاهده کنید. این ویجت بسیار هوشمند بوده و تنها هنگامی که باتری مگ سیف اپل به آیفون شما متصل شود، میزان باتری را نشان خواهد داد.

ویجت باتری اپل در سیستم عامل آی او اس

ویجت باتری اپل در سیستم عامل آی او اس

باتری دستگاه‌ها به هیچ عنوان عمر ابدی نخواهند داشت و با توجه به حجم و ظرفیتی که دارد، عمر کلی باتری آیفون به طور کلی بر حسب سال اندازه‌گیری می‌شود. رفتار کاربر می‌تواند این امر را کاهش دهد و اپل اقداماتی را برای کمک به این امر انجام داده و انباشت آسیب‌های جزئی را در طول زمان به حداقل می‌رساند.

زمانی که Battery Pack به بدنه آیفون شما متصل شود، باتری این گوشی هوشمند را به کمک الگوریتم‌های هوشمند اپل تا 90 درصد شارژ خواهد کرد. کشش نهایی از 90 تا 100 درصد عوارض نامتناسبی بر طول عمر باتری کلی نسبت به بقیه شارژ دارد. به این ترتیب اپل به جای این که اجازه دهد باتری شما ضربه بخورد، آن را تا 90 درصد شارژ نگه خواهد داشت.

شما می‌توانید با مراجعه به کنترل سنتر، اجازه دهید تا ادامه فرآیند شارژ طی شده و میزان آن به 100 درصد برسد.

در ادامه روند نگهداری و محافظت از باتری، اگر دمای داخلی آیفون بالا باشد، زمانی که شارژ گوشی به 80 درصد برسد، فرآیند شارژ قطع خواهد شد. همچنین از آن جا که دمای بالا برای باتری‌های لیتیومی مضر است، بنابراین برای جلوگیری از آسیب بیشتر، فرآیند شارژ کمی زودتر متوقف می‌شود.

ظرفیت و سرعت شارژ Apple MagSafe Battery Pack

اپل متأسفانه در مورد انتظاراتی که کاربران در استفاده روزمره از باتری پک باید داشته باشند، حرفی به میان نیاورده است.

در پشت بدنه این محصول، ظرفیت باتری 1640 میلی آمپر ساعت نوشته شده و این در حالی است که محصولات مشابه، با ظرفیت حداقل 5000 میلی آمپر ساعتی همراه هستند. اما این مقایسه به هیچ عنوان عادلانه نیست. چرا که باتری پک اپل از ظرفیتی بالاتر از چیزی که نوشته شده برخوردار است و این تمام ماجرا نیست!

در فراسیب بخوانید  هوم پاد مینی در مقایسه با هوم پاد

وب سایت اپل اینسایدر در بررسی خود، شارژ آیفون 12 پرو مکس را تا پایان مصرف کرده و سپس باتری پک اپل را به آن متصل کردند. این موضوع باعث شد تا در زمان 2 ساعته، شارژ آیفون به 53 درصد رسیده و باتری پک به صورت کامل خالی شد.

این محصول به هیچ عنوان به گونه‌ای طراحی نشده است که بتواند باتری چندین آيفون را به صورت کامل شارژ کند. بلکه مخصوص افرادی است که باتری گوشی هوشمند‌شان در وضعیت اضطراری قرار گرفته و برای روشن ماندن آیفون‌شان نیاز به کمی شارژ خواهند داشت.

باتری مگ سیف اپل (مرکز تصویر) در کنار محصول شرکت‌های Hyper (سمت چپ) و Mophie (سمت راست)

باتری مگ سیف اپل (مرکز تصویر) در کنار محصول شرکت‌های Hyper (سمت چپ) و Mophie (سمت راست)

باتری‌های ساخت شرکت‌های سوم شخص نیز که از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی برخوردار هستند هم آنچنان انتظارات شما را برآورده نخواهند کرد. از آن جا که این محصولات از فناوری Qi برای شارژ گجت‌های هوشمند استفاده می‌کنند، لذا باید همان انتظاری که از باتری پک دارید، از آن‌ها نیز داشته باشید.

نیروی جاذبه میان باتری پک و آیفون، به میزان لازم انتخاب شده است و در این زمینه، ما به هیچ عنوان به دنبال سرعت شارژ نیستیم. لذا عمر مفید باتری دستگاه کاملا حفظ شده و در کنار شارژ شدن، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

اپل اعلام کرده است که هنگام اتصال باتری پک به آیفون، این محصول با توان 5 وات اقدام به شارژ گوشی هوشمند شما کرده و در صورت اتصال از طریق کابل لایتنینگ، این مقدار به 15 وات افزایش پیدا خواهد کرد. متاسفانه کوپرتینویی‌ها در مورد توان شارژ شدن خود این محصول حرفی به میان نیاورده‌اند، اما این موضوع قابل تست و بررسی خواهد بود.

شارژ شدن MagSafe Battery با توان 17 واتی همراه خواهد بود

شارژ شدن MagSafe Battery با توان 17 واتی همراه خواهد بود

در هنگام شارژ شدن باتری پک از طریق کابل USB-C، این فرآیند با توان 17 واتی انجام خواهد شد و اگر در این حین آیفون را نیز به آن متصل کنیم، این مقدار به 20 وات افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر فرآیند شارژ را از طریق کابل لایتنینگ انجام دهیم، با توان 5 واتی انجام شده و اگر در این حین آن را به آيفون متصل کنیم، این گوشی هوشمند با توان 15 واتی شارژ خواهد شد.

اما می‌رسیم به یکی از نکات مثبت باتری پک اپل که تنها در این محصول شاهد آن خواهیم بود. باتری مگ سیف اپل به تکنولوژی شارژ معکوس مجهز خواهد بود و هنگامی که آيفون 12 یا 13 خود را از طریق کابل لایتنینگ به آن متصل کنید، قادر است تا از باتری آیفون برای شارژ خود استفاده کند.

این موضوع شدیدا به کار شما خواهد آمد. تصور کنید درون خودرو نشسته و آيفون را از طریق تکنولوژی کارپلی به ماشین متصل کرده‌اید. به این ترتیب قادر خواهید بود تا آيفون و باتری پک را به صورت همزمان شارژ کنید. این گزینه روی هیچ یک از محصولات دیگر که به عنوان رقیب باتری پک اپل طراحی و تولید می‌شوند، دیده نمی‌شود.

از آن جا که فناوری مگ سیف با Qi سازگار است، لذا به صورت تئوری این محصول قادر خواهد بود تا دیوایس‌های دیگر که به قابلیت Qi مجهز هستند را شارژ کند. اما متاسفانه امکان شارژ کردن باتری پک به کمک شارژرهای مگ سیف موجود در بازار میسر نیست.

شارژ شدن ایرپاد پرو به کمک باتری مگ سیف اپل

شارژ شدن ایرپاد پرو به کمک باتری مگ سیف اپل

به عنوان مثال، ما می‌توانیم ایرپاد پرو را روی دایره سفید رنگ مگ سیف قرار داده و هر دو دستگاه به صورت همزمان شروع به شارژ شدن خواهند کرد. همچنین شما قادر خواهید بود تا آیفون یا گوشی‌های اندرویدی قدیمی خود را نیز شارژ کنید.

در فراسیب بخوانید  صفر تا صد آیفون اس ای ۲۰۲۰ به همراه مشخصات نرم افزاری

از جنجال نمی‌توان اجتناب کرد!

عرضه محصولات اپل برخی مواقع با جنجال همراه بوده است، اما این بار ظاهرا این موضوع بیش از همیشه بوده است. برخی از این جنجال‌ها قابل لحاظ بوده و بعضی دیگر نیز نیاز به تجدید نظر دارند. کاربران زیادی تا به حال با ابعاد،‌ وزن، درگاه ورودی، عدم وجود دکمه، سرعت شارژ 5 واتی، ظرفیت پایین و عدم وجود رنگ بندی در این محصول با آن مشکل داشته‌اند.

اتصال Battery Pack به آیفون 12 پرو مکس

اتصال Battery Pack به آیفون 12 پرو مکس

هیچ محصولی تا به حال به صورت کامل برای استفاده کاربران مناسب نبوده است. در حالی که افراد زیادی در مورد سایز و ابعاد باتری پک اپل شاکی هستند، اما در تست‌های وب سایت اپل اینسایدر مشخص شد که این محصول به راحتی در جیب شلوار جای می‌گیرد.

همچنین از طرف دیگر، باتری مگ سیف اپل تنها در رنگ سفید در دسترس خریداران قرار گرفته و البته این رنگ سفید، با رنگ سفیدی که تا به حال توسط کیس‌های سیلیکونی عرضه می‌شود متفاوت است. انتخاب یک رنگ برای این محصول به نظر یک نکته منفی می‌آید، اما ممکن است این موضوع به دلیل متریال‌های متفاوت باشد.

در کنار تمام انتقادها، شکایت در مورد درگاه ورودی آن امری منطقی به نظر می‌رسد. درگاه لایتنینگ گزینه آنچنان بدی به نظر نمی‌رسد، اما همزمان با ارائه خانواده آیفون 12، بسیاری از کاربران تصمیم به خرید شارژهای مگ سیف گرفتند.

آیفون ۱۳ پرو و پاور بانک اپل

آیفون ۱۳ پرو و پاور بانک اپل

زمانی که قصد مسافرت داشته باشید، همراه داشتن وسایل مینیمال و جمع و جور چیزی است که اغلب افراد آن را ترجیح می‌دهند. اما حالا برای همراه داشتن این باتری پک، شما باید یک کابل جداگانه را نیز با خود همراه داشته باشید. در یک دنیای ایده‌آل، اگر باتری پک اپل با تکنولوژی مگ سیف نیز شارژ می‌شد، مسلما استقبال بهتری از آن به عمل می‌آمد.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ممکن است پیش آید، این است که در هر لحظه، امکان اتصال تنها یک محصول مبتنی بر مگ سیف به آیفون‌ها وجود خواهد داشت. به عنوان مثال اگر از MagSafe wallet استفاده می‌کنید، باید آن را جدا کرده و باتری پک مگ سیف را متصل کنید. خوشبختانه باتری پک و والت مگ سیف به اندازه‌ای کوچک هستند که در جیب شما جای گیرند.

آیا پیشنهاد میشود باتری مگ سیف اپل را خریداری کنیم؟

این محصول مطمئنا برای تمامی کاربران آيفون ها مناسب نخواهد بود. برخی افراد ممکن است با یک بار شارژ، دو یا چند روز با گوشی هوشمند خود کار کنند و باتری آن جوابگوی نیازهای‌شان باشد. همچنین در حال حاضر، چندین محصول دیگر که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده نیز در بازار موجود هستند.

باتری مگ سیف اپل

باتری مگ سیف اپل

اگر از جمله افرادی هستید که شرایط خاصی داشته و روزانه به مدت زیاد با آيفون خود کار می‌کنید، مطمئنا این محصول برای شما طراحی و ساخته شده است. حمل و نقل آن به دلیل سایز کوچک و وزن کم بسیار آسان است و ظاهر کامپکت و سازگاری با سیستم عامل آی او اس، شدیدا به کمک شما خواهد آمد.

مطمئنا هنگام خرید، قیمت آن گزینه مهمی به حساب می‌آید و این محصول نیز مانند سایر دیوایس‌های اپل، از ارزش بالایی برخوردار است. این که قیمت باتری پک اپل برای شما معقولانه است یا خیر، تماما به شما و میزان یکپارچگی دیوایس‌ها با یکدیگر بستگی دارد.

نکات مثبت پیرامون باتری پک اپل

  • ظاهر جمع و جور
  • سازگاری فوق العاده با آی او اس
  • قابلیت‌های جذاب برای حفظ سلامت باتری
  • ورودی مناسب جریان
  • حداکثر توان خروجی 15 واتی
  • اتصال مغناطیسی قدرتمند
  • استفاده از کابل لایتنینگ مانند آیفون‌ها
  • ارائه میزان قابل توجه شارژ به آخرین نسل از آیفون‌ها
  • پشتیبانی از سیستم شارژ بی‌سیم معکوس

نکات منفی پیرامون باتری پک اپل

  • عدم برخورداری از رنگ‌بندی
  • فاقد تکنولوژی مگ سیف یا Qi برای شارژ خود دستگاه
  • قیمت نسبتا بالا
 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *