اخبار

آیا ویندوز به فکر رقابت با تراشه سیلیکونی اپل و استفاده از ARM است؟

آیا ویندوز به فکر رقابت با تراشه سیلیکونی اپل و استفاده از ARM است؟

تراشه سیلیکونی اپل که با عنوان سری M از آن یاد می‌شود، ظرف سال‌های اخیر غوغای زیادی در دنیای دیجیتال بر پا کرده است. اما حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت به فکر رقابت با چیپست‌های اختصاصی اپل افتاده است…

ویندوز ۱۲ در پی رقابت با تراشه ARM اپل

وب سایت Windows Latest اخیرا به اطلاعاتی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال کار روی تراشه‌های اختصاصی ARM است و این موضوع، از طریق درخواست‌های جدید شغلی زیر مشخص شده است:

  • مهندس سیستم‌های اصلی بر پایه سیلیکون
  • مهندس ارشد تأیید طراحی فیزیکی
  • مهندس اصلی طراحی
  • مدیر تطبیق قدرت بر پایه سیلیکون
تراشه ARM

تراشه ARM

برخی از درخواست استخدام نیرو در حوزه تراشه‌های سیلیکونی با لیبل Microsoft Silicon Team همراه است که اواخر ماه آوریل، ارائه شد. مدیران مایکروسافت وظایف مهندس سیستم‌های اصلی بر پایه سیلیکون را به صورت زیر اعلام کرده‌اند:

شما در رأس حوزه محاسبات خواهید بود و مسئولیت ایجاد روابط پایدار با گروه‌های متقابل و مختلف را بر عهده خواهید داشت تا تراشه‌های سیلیکونی با کارایی بالا و نوآورانه بر روی چیپست SOC را ارائه دهید و از تجربه زیاد خود برای توسعه معماری و ویژگی‌های سخت‌افزاری استفاده کنید.

جزئیات این موضوع نشان می‌دهد که مایکروسافت از دید بالا به اپل نگاه نکرده و می‌داند که باید سرمایه‌گذاری قابل توجه و موثری در این حوزه انجام دهد تا از میدان رقابت عقب نماند.

وب سایت Windows Latest همچنین مدعی شده است که ویندوز ۱۲ که احتمالا در سال ۲۰۲۴ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، به نظر می‌رسد که تمرکز زیادی روی بهینه‌سازی تجربه کاربری داشته باشد.

لوگوی مایکروسافت

لوگوی مایکروسافت

یکی دیگر از مزیت‌های پشتیبانی ویندوز ۱۲ از تراشه‌های ARM، همگام‌شدن با هوش مصنوعی و اضافه شدن قابلیت‌های جدید در این حوزه است.

نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟ به نظر شما آیا مایکروسافت می‌تواند با تراشه سیلیکونی اپل در این حوزه رقابت کرده و گوی رقابت را از کوپرتینویی‌ها بدزدد؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =