اخبار اپل

تاریخ عرضه عمومی آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ مشخص شد

تاریخ عرضه عمومی آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ مشخص شد

سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 روز ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) در کنفرانس WWDC 21 معرفی شد. اپل در این بروزرسانی، تمرکز بیشتری بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران داشت. بازطراحی اپلیکیشن‌هایی مثل آب و هوا و Maps و نیز پیشرفته‌تر شدن ارتباط ویدیویی با فیس‌تایم از تغییرات این نسخه از آی او اس و آیپد او اس است. امشب در کنفرانس معرفی آیفون ۱۳، تاریخ عرضه عمومی iOS 15 و iPadOS 15 مشخص شد؛ در ادامه این مطلب با فراسیب همراه باشید…

بسیاری از کاربران اپل، به دلیل همگام بودن بی‌نظیر و روان و کارآمد بودن سیستم عامل‌های این شرکت، محصولات مختلف اپل را انتخاب می‌کنند. طراحی زیبا با همراهی سخت‌افزارهای قدرتمند، تجربه دلنشینی برای طرفداران اپل رقم می‌زند. اپل در نسخه ۱۵ از آی او اس و آیپد او اس نیز سعی کرده این تجربه را هر چه بهتر، ارائه کند.

تغییرات و امکانات جدید در آی او اس ۱۵

قابلیت‌های جدید iOS 15

قابلیت‌های جدید iOS 15

در کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۱ اپل، نسخه ۱۵ سیستم عامل‌های آیفون و آیپد معرفی شد. تغییرات اساسی‌ای رخ نداد اما طراحی برخی برنامه‌ها تغییر کرد و قابلیت‌های جدیدی اضافه شد. در اینجا به طور خلاصه به تغییرات iOS 15 می‌پردازیم.

  • فیس تایم با قابلیت‌هایی مثل به اشتراک گذاری صفحه نمایش، امکان مکالمه با کاربران اندروید و ویندوز (در بستر وب)، حالت Spatial Audio برای تماس‌های گروهی با هدف ایجاد مکالمه‌ای واقعی، امکان تماشای فیلم با دوستان و حالت پرتره برای تمرکز بیشتر بر روی کاربر
  • آی مسیج با طراحی کاملا جدید و اضافه شدن بخش Shared with You و Photo Collections و ساخت میموجی‌های جدید
  • بروزرسانی برنامه Photos با قابلیت تشخیص متن در تصاویر و هوشمندانه‌تر شدن جستجو در عکس‌ها
  • تغییرات گستره Wallet برای حذف کیف پول از زندگی با امکان اضافه کردن گواهینامه و کارت ملی. درهای هوشمند خودرو، خانه و حتی هتل‌ها نیز با برنامه Wallet باز و بسته می‌شوند.
  • برنامه آب و هوا یا Weather با افکت‌های جذاب و نمایش اطلاعات بیشتر مثل میزان نور فرابنفش
  • تغییرات نقشه اپل با اضافه شدن واقعیت افزوده و امکان مسیریابی دقیق‌تر
  • بازطراحی نوتیفیکیشن‌ها و اضافه شدن حالت Focus برای تمرکز بیشتر در زمان‌هایی مثل رانندگی یا ورزش کردن
  • برنامه Health هوشمندتر شده و با کمک اپل واچ، تعادل شما در راه رفتن را نیز زیر نظر دارد. همچنین می‌توانید اطلاعات سلامتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تغییرات و قابلیت های جدید iPadOS 15

ویژگی‌های نسخه جدید iPadOS 15

ویژگی‌های نسخه جدید iPadOS 15

تقریباً همه تغییرات آی او اس ۱۵ در iPadOS 15 نیز اضافه شده است. قابلیت‌های بیشتری برای تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر نیز به این نسخه آمده است.

  • حالت Split View برای تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت و کارکردن همزمان با دو اپلیکیشن.
  • بخش New Shelf که می‌توانید تمام برنامه‌های مورد نیازتان را یک‌جا داشته باشید.
  • اضافه شدن ویجت‌ها و App Library به آیپد
  • قابلیت Quick Note برای یادداشت‌برداری سریع. در ضمن طراحی برنامه Notes نیز تغییر کرده و شما می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کنید.
  • تغییرات مرورگر Safari با تمرکز بر طراحی تب‌ها و امکان گروه کردن تب‌های مختلف
  • امکانات جدید به Swift Playgrounds اضافه شده است. می‌توانید کد نویسی را یاد بگیرید و اپلیکیشنی واقعی بسازید.
  • حالت جذاب Universal Control که اجازه می‌دهد کار خود را بر روی دستگاه‌های مختلف اپلی ادامه دهید و فایل‌ها را با Drag and Drop کردن بین آیپد و مک‌بوک و آی‌مک جابجا کنید.

دستگاه‌هایی که از آی او اس ۱۵ یا آیپد او اس ۱۵ پشتیبانی می‌کنند

اگر در حال حاضر آیفون یا آیپد شما از نسخه iOS 14 یا iPadOS 14 پشتیبانی می‌کند، نسخه بعدی این سیستم عامل را نیز دریافت خواهد کرد. اما می‌توانید بطور دقیق‌تر لیست آیفون ها و آیپد هایی که iPadOS 15 و iOS 15 را دریافت می‌کنند را مشاهده کنید.

تاریخ دقیق عرضه عمومی iOS 15 و iPadOS 15

آنطور که اپل در کنفرانس معرفی آیفون ۱۳ اعلام کرد، تاریخ عرضه آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ ، روز ۲۰ سپتامبر یا همان دوشنبه ۲۹ شهریور خواهد بود.

برای دریافت این بروزرسانی به مسیر

Settings -> General -> Software Update

رفته و نسخه ۱۵ را دریافت کنید. دقت کنید که دستگاه شما باید به وای فای متصل باشد و فضای کافی برای دانلود را داشته باشد. همچنین برای نصب آن، علاوه بر موارد ذکر شده باید حداقل ۵۰ درصد شارژ داشته باشد.

جمع بندی

بروزرسانی به آخرین نسخه سیستم عامل‌ها، الزاماً همیشه باعث تجربه بهتر نمی‌شود. در نسخه iOS 14.6 خیلی از کاربران مشکلاتی با باتری و میزان شارژدهی داشتند. توصیه ما این است که مدتی صبر کرده و اگر خبری از مشکلات آی او اس ۱۵ نشد، به این نسخه بروزرسانی کنید.

اما خبر خوب آن است که این نسخه از آی او اس تجربه روان و بهتری از آیفون و آیپد را به شما ارائه می‌کند. آیا شما تمایلی به بروزرسانی به این نسخه از سیستم عامل‌های اپل دارید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =