آی دیوایس ها

پس از ۶ سال آیفون SE نسل یک با آخرین نسخه iOS به خوبی کار میکند!

پس از ۶ سال آیفون SE نسل یک با آخرین نسخه iOS به خوبی کار میکند!

اگر همچنان از آیفون SE نسل اول استفاده می‌کنید و نتوانسته‌اید آیفون های نسل جدید را تهیه کنید و سرعت دستگاهتان کاهش پیدا کرده، نگران نباشید؛ زیرا همچنان می‌توانید از آن مثل روز اول استفاده کنید. ما در این مطلب از فراسیب به بررسی عملکرد آیفون SE با آخرین نسخه iOS می‌پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید…

می‌دانیم که اپل هر ساله یک خانواده جدید از آیفون‌ها را با قابلیت‌های بهتر از نسل قبل خود عرضه می‌کند. همچنین برای آیفون‌های قدیمی، آپدیت‌هایی منتشر می‌شود که این موضوع برای کسانی که قادر به خرید دستگاه جدید نیستند اهمیت بسزایی دارد؛ اما این که یک آیفون قدیمی تا چه حد می‌تواند از آخرین سیستم عامل آی او اس موجود استفاده کند، نکته بسیار مهم و تأثیرگذار در تصمیم‌گیری خریداران محصولات اپل می‌باشد.

ما در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که عملکرد آیفون SE با آخرین نسخه iOS تا چه میزان خواهد بود. آیفون SE در اوایل سال ۲۰۱۶ به عنوان جایگزینی برای آیفون‌های رده بالاتر معرفی شد. اکنون که ۶ سال از آن زمان می‌گذرد، هنوز می‌توان از قابلیت‌های این آیفون کوچک سخن گفت، زیرا قادر است به آخرین نسخه از سیستم عامل آی او اس در حال حاضر، یعنی آی او اس ۱۵، آپدیت شود؛ البته که آیفون SE نسل اول، امکان دریافت iOS 16 را نخواهد داشت!

نحوه عملکرد نسل اول آیفون SE با سیستم عامل آی او اس ۱۵

عملکرد آیفون SE با آخرین نسخه iOS

عملکرد آیفون SE با آخرین نسخه iOS

این گوشی زمانی معرفی شد که اپل، آیفون‌های خود را به همراه نمایشگرهای حاشیه‌دار و ابعاد کوچک عرضه می‌کرد، به طوری که بزرگترین صفحه نمایش آن زمان، ۵.۵ اینچ بود و ۱۰۸۰ پیکسل کیفیت داشت. برای بررسی عملکرد یک آیفون قدیمی، توجه به این نکات ریز بسیار مهم است.

اپل همیشه ادعا کرده است که آیفون SE یک نسخه ویژه از آیفون برای کسانی است که در عین حال که به یک گوشی با ابعاد کوچک نیاز دارند، به تمامی قابلیت‌های یک آیفون تمام هوشمند نیز هیچ نیازی ندارند. موضوع شگفت انگیز در مورد آیفون SE این است که حال بعد از گذشت ۶ سال از عرضه آن در بازار، همچنان می‌تواند با آخرین نسخه از سیستم عامل آی او اس یعنی iOS 15 به درستی کار کند.

در زمان استفاده از این آیفون برای سرچ در صفحات وب، گوش دادن به موسیقی و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی، همه چیز به بهترین شکل ممکن و سریع اجرا می‌شود. سرعت عملکرد این آیفون در اجرای برخی از برنامه‌ها و در مقایسه با آیفون‌های نسل جدید، گاهی کمی کندتر است.

نسل اول آیفون SE

نسل اول آیفون SE

این موضوع که شما در آیفون SE می‌توانید از آخرین نسخه آی او اس استفاده کنید، بدین معناست که در یک گوشی ۶ ساله برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آیفون ۱۳ موجود است و این بروز بودن آیفون، بسیار حائز اهمیت و قابل تحسین است.

برخی از ویژگی‌هایی که در آی او اس ۱۵ وجود دارند و در آیفون SE نیز در دسترس هستند عبارتند از حالت فوکوس، نوتیفیکیشن‌ها با طراحی جدید، Spotlight، ایموجی‌های جدید و آخرین بهبودهای مربوط به حریم خصوصی و امنیتی. علاوه بر این، با استفاده از این آیفون ۶ ساله اپل می‌توانید برخی از برنامه‌های موجود در اپ استور را دانلود و نصب کنید که با تراشه A9 به خوبی اجرا می‌شوند.

نقاط ضعف آیفون SE نسل یک

طبیعی است که آیفون SE با برخورداری از ۲ گیگابایت رم نمی‌تواند برخی از عملکردهای چندگانه (multitasking) را به درستی اجرا کند، اما این موضوع برای کاربران معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کند و گاهی اصلا به چشم نمی‌آید.

لازم به ذکر است قابلیت هایی مانند Live Text که به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد، در این گوشی اپل موجود نیست. همچنین زمانی که صحبت از عمر باتری می‌شود، باتری آیفون SE را می‌توان با یک باتری جدیدتر تعویض کرد تا بتوان از این گوشی کوچک قدیمی بیشترین بهره‌وری را داشت.

استفاده از آیفون SE نسل اول در سال ۲۰۲۲

استفاده از آیفون SE نسل اول در سال ۲۰۲۲

سخن نهایی

در نهایت ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که در سال ۲۰۲۲، آیفون SE نسل جدید را خریداری کنید. منظور از سخنان فوق این است که اگر شما این آیفون را ۶ سال پیش خریداری کرده‌اید و اکنون یکی از آن‌ها را در خانه دارید، هنوز می‌توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

قدرت عملکرد آیفون SE با آخرین نسخه iOS به ما نشان می‌دهد که چرا iPhone SE هنوز در خط تولید اپل از جایگاه خوبی برخوردار است. این گوشی با وجود طراحی قدیمی، برای افرادی که یک گوشی هوشمند با قیمت مقرون به صرفه می‌خواهند، هنوز بسیار کاربردی و مناسب است. به لطف تراشه اپل و بهینه‌سازی‌های iOS، طرفداران و خریداران محصولات اپل می‌توانند سال‌های سال از آیفون خریداری شده لذت ببرند.

اگر قصد دارید بدانید که آیفون SE شما با استفاده از آی او اس ۱۵ به کدام قابلیت‌ها می‌تواند دسترسی داشته باشد، بر روی مطلب قابلیت‌هایی که فقط در آی او اس ۱۵ می‌توان تجربه کرد کلیک کنید و سپس بر اساس علاقه خود و با آپدیت سیستم عامل گوشی به این نسخه، به تعدادی از ویژگی‌های آی او اس ۱۵ دسترسی پیدا کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دوازده =