اخبار اپل

اپل از آیپد او اس ۱۵ رونمایی کرد؛ اضافه شدن ویجت ها به آیپد و بهبود مولتی تسکینگ

آیپد او اس 15 – iPadOS 15 رسماً معرفی شد. نسخه جدید این سیستم عامل ویجت‌های محبوب آیفون‌ها را به آیپد می‌آورد و مولتی تسکینگ را بهبود می‌دهد.

شرکت اپل از iPadOS 15 به عنوان یک سیستم عامل مجزا برای آیپدهایش رونمایی کرد. این سیستم عامل در واقع نسخه سفارشی شده iOS 15 است که با امکاناتی بیشتر در اختیار کاربران آیپد اپل قرار می‌گیرد. در ادامه با فراسیب همراه باشید تا شما را با امکانات جدید آیپد او اس 15 آشنا کنیم…

آیپد او اس ۱۵

آیپد او اس ۱۵

آیپد او اس ۱۵ با پشتیبانی از ویجت ها و اپ لایبرری رونمایی شد

اپل ویجت‌ها را برای نخستین بار به صفحه هوم آیپد او اس 15 آورده است. برای نخستین بار ویجت‌ها در آی او اس 14 در دسترس کاربران آیفون قرار گرفتند و حالا نوبت به کاربران iPad است که از ویجت‌های پیشرفته نهایت استفاده را ببرند. App Library نیز که در آی او اس 14 برای آیفون‌ها معرفی شده بود، اکنون به iPadOS 15 اضافه شده است.

با استفاده از این قابلیت، تمام اپلیکیشن‌هایی که کاربر روی تبلت خود نصب می‌کند به صورت خودکار در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند.

معرفی آیپد او اس ۱۵

معرفی آیپد او اس ۱۵

قابلیت Split View در آیپد او اس ۱۵

درست مثل iOS 14، صفحه هوم در آیپد نیز می‌تواند مخفی شود. iPadOS 15 به کاربران اجازه می‌دهد بدون آن که با ورق زدن صفحه به اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید، تنها چند اپلیکیشن پر استفاده را برای دسترسی سریع در صفحه هوم قرار دهید.

این رابط کاربری جدید نشانه‌هایی برای دسترس‌پذیرتر شدن Split View دارد. یک قابلیت جدید به نام Shelf نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نمای Multitasking اکنون به کاربران اجازه می‌دهد برای ورود به حالت Split View،‌ اپلیکیشن‌ها را روی یکدیگر Drag & Drop کنند.

قابلیت Split View در آیپد او اس ۱۵

قابلیت Split View در آیپد او اس ۱۵

امکان یادداشت سریع (Quick Note) در iPadOS 15

اپلیکیشن Notes اجازه می‌دهد اشخاص و دوستان خود را منشن و تگ کنید. Quick Note یک قابلیت ویژه است که به شما اجازه می‌دهد در هر اپلیکیشنی که هستید به سرعت نوت برداری کنید. این نوشته‌ها اکنون می‌توانند در آیپد و مک ایجاد شوند و روی آیفون مشاهده یا ویرایش شوند.

امکان Quick Note در iPadOS 15

امکان Quick Note در iPadOS 15

سایر قابلیت های iPadOS 15

اپلیکیشن مترجم اپل یک ویژگی جدید به نام Auto Translate را دریافت کرده که به صورت خودکار هر آنچه می‌شنود را ترجمه می‌کند. این نرم افزار به صورت سراسری در پلتفرم‌های iPadOS و iOS و macOS در دسترس کاربران قرار دارد. در نهایت هم باید به اپلیکیشن Swift Playgrounds اشاره کرد که برای نخستین بار به کاربران آیپد اجازه می‌دهد بدون نیاز به Xcode و یک کامپیوتر مک، برای آیفون و آیپدهای اپل اپلیکیشن‌سازی کنند.

نسخه آزمایشی آیپد او اس 15 برای توسعه‌دهندگان و عموم کاربران در تابستان پیش رو منتشر خواهد شد. نسخه نهایی آن نیز در پاییز آینده به صورت رسمی منتشر می‌شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 13 =