آموزش و ترفند, آموزش و ترفند iOS

۸ دستوری که سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین می‌تواند انجام دهد

۸ دستوری که سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین می‌تواند انجام دهد

یکی از قابلیت‌های جذابی که به آپدیت آی ‌او اس ۱۵ اضافه شده، این است که سیری یا همان دستیار صوتی هوشمند اپل، برخی از دستورات را بصورت آفلاین و در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما اجرا می‌کند. در ادامه به بررسی ۸ دستوری که سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین می‌تواند انجام دهد خواهیم پرداخت…

تا قبل از انتشار آپدیت iOS 15 ، هربار که سیری را صدا می‌زدید و بعد دستوری را به آن میدادید تا آن را اجرا کند، ابتدا درخواست شما به سرورهای اپل ارسال شده و سپس با کمک هوش مصنوعی و طبق یک سری از اطلاعات پیشفرض، درخواست شما توسط دستیار صوتی Siri اجرا میشد.

این عملیات بطور کلی به امکانات خاصی نیاز ندارد و فقط کافیست که یک آیفون متصل به اینترنت داشته باشید؛ تنها مسئله‌ای که وجود دارد این است که برای برخی از دستورات باید مدت زمان زیادی منتظر بمانید که شاید نیازی به صبر کردن نباشد و این موضوع می‌تواند گاهی اوقات شما را آزار دهد.

۸ دستوری که سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین می‌تواند انجام دهد

۸ دستوری که سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین می‌تواند انجام دهد

اما اپل برای سیری در آی او اس ۱۵ راهکاری ارائه کرده و برخی از دستورات بصورت آفلاین توسط Siri اجرا می‌شوند و نیازی نیست تا به سرورهای اپل ارسال شوند؛ تنها نکته‌ای که در استفاده از این قابلیت وجود دارد این است که حتما باید از آیفون‌هایی که تراشه‌ی A12 به بالاتر را دارند استفاده کنید و همچنین آپدیت iOS 15 را نصب کرده باشید.

لازم به ذکر است که Siri تنها برخی از دستورات را می‌تواند بصورت آفلاین اجرا کند و همچنان اکثر درخواست‌ها نیازمند اتصال اینترنت هستند! در ادامه ۸ دستوری که Siri می‌تواند در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین اجرا کند را آورده‌ایم.

۱- مدیریت و تنظیم تایمر با سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین

تنظیم تایمر با سیری در آی او اس ۱۵

تنظیم تایمر با سیری در آی او اس ۱۵

با سیری در آی او اس ۱۵ می‌توانید بدون نیاز به اینترنت، از سیری درخواست کنید تا تایمر را تنظیم، متوقف و یا از سرگیری کند.

(Hey Siri, set a timer for 15 minutes)

«هی سیری» یک تایمر برای 15 دقیقه‌ی دیگر تنظیم کن.

(Hey Siri, check my timers)

«هی سیری» تایمرهای من را چک کن.

(Hey Siri, pause my timer)

«هی سیری» تایمر من را متوقف کن.

(Hey Siri, cancel my timer)

«هی سیری» تایمر من را کنسل کن.

۲- مدیریت و تنظیم آلارم‌ها (هشدارها)

تنظیم آلارم‌ها با سیری در آی او اس ۱۵

تنظیم آلارم‌ها با سیری در آی او اس ۱۵

درست همانند تایمر، می‌توانید از Siri درخواست کنید تا زنگ هشداری را برای زمان خاصی تنظیم کند، هشدارها را کنسل کند و یا آن‌ها را خاموش کند. نمونه‌ای از درخواست‌هایی که بصورت آفلاین اجرا می‌شوند:

(Hey Siri, set an alarm for tomorrow morning at 6 a.m)

«هی سیری» برای فردا صبح ساعت 6، یک آلارم تنظیم کن.

(Hey Siri, set an alarm for 7 a.m. every Saturday.)

«هی سیری» برای هر هفته شنبه‌ها ساعت 7 صبح یک آلارم تنظیم کن.

(Hey Siri, wake me up at 6 a.m. on weekdays.)

«هی سیری» هر روز هفته من را ساعت 6 صبح بیدار کن.

(Hey Siri, set an alarm for 2 p.m. named workout.)

«هی سیری» برای من در ساعت 2 بعد از ظهر یک آلارم به نام «تمرین» تنظیم کن.

(Hey Siri, show me my alarms)

«هی سیری» آلارم‌های من را نشانم بده.

(Hey Siri, delete my workout alarm)

«هی سیری» آلارم «تمرین» من را حذف کن.

توجه داشته باشید که با استفاده از Siri نمی‌توانید مستقیما آلارم “Wake up” را تغییر دهید. گاهی زمانی که از کلمه‌ی “wake up” استفاده می‌کنید، منظور فقط یک آلارم معمولی است؛ اما اگر از Siri بخواهید “change your wake-up time”، برای این که بتوانید تغییرات مربوطه را انجام دهید، به برنامه‌ی Health هدایت خواهید شد.

۳- تغییر در تنظیمات آیفون با سیری و بدون اینترنت!

تغییر در تنظیمات با سیری در آی او اس ۱۵

تغییر در تنظیمات با سیری در آی او اس ۱۵

همه‌ی تنظیمات آیفون که سیری می‌تواند انجام دهد، در حالت آفلاین انجام می‌شوند. تنظیمات مهمی که اکنون در این بخش می‌توان در حالت آفلاین انجام داد، شامل روشن شدن Wi-Fi یا داده‌های تلفن همراه یا حتی خاموش کردن حالت هواپیما است. این دستورات را قبل از آپدیت iOS 15 در حالت آفلاین نمی‌توانستید انجام دهید، زیرا زمانی که این تنظیمات را خاموش کنید، به این معنی است که شما دیگر هیچ گونه اتصال اینترنتی برای پردازش درخواست‌های Siri ندارید.

در آی او اس جدید همچنین می‌توانید با درخواست از سیری در حالت آفلاین، هر یک از حالت‌های فوکوس جدید را نیز فعال یا غیرفعال کنید؛ در مطلبی بصورت جداگانه توضیح دادیم که فوکوس مود در آی او اس ۱۵ چیست و برای مطالعه آن، می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

(Hey Siri, turn on Airplane Mode)

«هی سیری» حالت هواپیما را روشن کن.

(Hey Siri, turn off Wi-Fi)

«هی سیری» وای‌فای را خاموش کن.

(Hey Siri, turn on cellular data)

«هی سیری» داده‌های تلفن همراه را روشن کن.

(Hey Siri, turn on Dark Mode.)

«هی سیری» حالت نور کم را روشن کن.

(Hey Siri, set my display brightness to 20%)

«هی سیری» روشنایی نمایشگر من را روی 20 درصد تنظیم کن.

(Hey Siri, turn on VoiceOver)

«هی سیری» صداگذاری (voiceover) را روشن کن.

(Hey Siri, set the volume to 70%)

«هی سیری» بلندی صدا را روی 70 درصد تنظیم کن.

(Hey Siri, turn on my Work Focus)

«هی سیری» تمرکز کاری من (work Focus) را روشن کن.

۴- ارسال پیام با سیری در آی او اس ۱۵

ارسال پیام با سیری در آی او اس ۱۵

ارسال پیام با سیری در آی او اس ۱۵

حتی زمانی که شما اینترنت و یا اتصال تلفن همراه (cellular) ندارید و آفلاین هستید، Siri به شما کمک می‌کند تا پیامتان را ارسال کنید. سیری به راحتی می‌تواند نام مخاطبین موجود در تلفن همراه شما را شناسایی کند و کافیست بگویید «send a message to….» و نام شخص را در ادامه بیاورید؛ بدین ترتیب Siri پیامتان را به شخص مورد نظر ارسال خواهد کرد. سپس سیری در طی یک روند عادی از شما می‌خواهد که متن خود را بگویید و سپس تایید کنید که می‌خواهید آن را ارسال کنید!

سیری، همه‌ی کارها را نیز در همینجا درخواست می‌کند و حتی می‌تواند روابط خانوادگی شما را نیز تشخیص دهد. به طور مثال:

(Hey Siri, send a message to Victoria)

«هی سیری» یک پیام به ویکتوریا بفرست.

(Hey Siri, tell Nora I’ll be there in five minutes)

«هی سیری» به نورا بگو من تا 5 دقیقه‌ی دیگر آنجا خواهم بود.

(Hey Siri, tell dad to give me a call)

«هی سیری» به بابا بگو یه زنگ به من بزنه.

اگر هنوز هم آفلاین هستید، سیری به شما اعلام می‌کند که بعدا پیامتان را ارسال خواهد کرد. به هر حال باید بخاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید یک پیام iMessage ارسال کنید و مدت زمانی طولانی آفلاین هستید، ممکن است بر اساس تنظیمات قسمت پیام‌هایتان، آن پیام مدنظرتان یا به صورت متنی (SMS) ارسال شود و یا کلا ارسال نشود!

۵- چک کردن و بررسی پیام‌ها با سیری بصورت آفلاین

بررسی پیام‌ها با سیری در آی او اس ۱۵

بررسی پیام‌ها با سیری در آی او اس ۱۵

کاربردهای سیری در حالت آفلاین تنها به ایجاد و ارسال پیام‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه می‌توانید از سیری درخواست کنید تا پیام‌های اخیر را چه به طور کلی و چه اینکه از یک مخاطب خاص باشد برای شما بررسی کند.

(Hey Siri, check my new messages)

«هی سیری» پیام‌های جدید من را بررسی کن.

(Hey Siri, check my recent messages)

«هی سیری» پیام‌های اخیر من را بررسی کن.

(Hey Siri, what are my messages from Nora?)

«هی سیری» کدام پیام‌های من از طرف نورا است؟

۶- برقراری تماس با سیری در آی او اس ۱۵

برقراری تماس با سیری در آی او اس ۱۵

برقراری تماس با سیری در آی او اس ۱۵

زمانی که در منطقه‌ای هستید که اتصال اینترنت خود را به طور کامل از دست داده‌اید، سیری می‌تواند به شما کمک کند که تماس بگیرید. درست همانند ارسال پیام، در اینجا نیز سیری می‌تواند تمامی مخاطبین شما را شناسایی کند و یا حتی شما می‌توانید خیلی راحت نام شخص را برای آیفونتان بخوانید!

در حالت طبیعی اگر تلفن همراه شما در حالت هواپیما باشد، سیری این کار را انجام نمی‌دهد و از شما می‌خواهد که ابتدا حالت هواپیما را خاموش کنید. اگر سیگنال تلفن همراه ندارید، سیری همچنان سعی می‌کند تماس را برای شما برقرار کند و آن را به برنامه‌ی تلفن و شرکت مخابراتی تلفن همراه شما بسپارد تا تصمیم بگیرد که آیا واقعاً به نتیجه می‌رسد یا خیر!

۷- کنترل پخش موسیقی با Siri آفلاین

کنترل پخش موسیقی با سیری در آی او اس ۱۵

کنترل پخش موسیقی با سیری در آی او اس ۱۵

اگرچه نمی‌توان از سیری خواست که در حالت آفلاین، موسیقی پخش کند (درخواست برای شروع پخش موزیک)، اما در این حالت دستورات مربوط به پخش موسیقی در حال پخش (playback) به درستی کار می‌کند؛ این بدین معناست که حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، سیری می‌تواند بر اساس دستورات شما، آهنگ‌های در حال پخش را متوقف کند و یا به موزیک بعدی/قبلی برود.

(Hey Siri, play the next track)

«هی سیری» آهنگ بعدی را پخش کن.

(Hey Siri, stop)

«هی سیری» پخش را متوقف کن.

(Hey Siri, resume playback)

«هی سیری » مجددا آهنگ را پخش کن.

بخاطر داشته باشید زمانی که آفلاین هستید از آهنگی که اکنون برای دانلود انتخاب شده است فقط می‌توانید عبور کنید و آهنگ‌های موجود در دستگاهتان را پخش کنید. به این ترتیب حتی ممکن است آن آهنگ در حال دانلود را نتوانید به طور کامل بارگیری کنید!

جالب است بدانید «play some music» عمل نمی‌کند (حتی اگر قبلا آهنگ را در دستگاه خود دانلود کرده‌اید) اما دستور «play the next track» عمل می‌کند و پخش را ادامه می‌دهد.
برخی از دستورات نیز در عمل جالب هستند، مثلا دستور «stop playback» در زمانی که آفلاین هستید اجرا نمی‌شود و می‌گوید اتصال اینترنتی می‌خواهد، اما دستور «stop» به خوبی اجرا می‌شود!

مهمتر از همه این است که چون تمامی دستورات شما بر روی دستگاهتان پردازش می‌شود، زمانی که آنلاین شدید بلافاصله دستور قبلی شما اجرا خواهد شد. مثلا در آن زمان سیری سریعا «stop playback» را اجرا می‌کند.

۸- باز کردن برنامه‌ها توسط Siri

باز کردن برنامه‌ها با سیری در آی او اس ۱۵

باز کردن برنامه‌ها با سیری در آی او اس ۱۵

زمانی که آفلاین هستید، سیری به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ای را که قبلا بر روی دستگاه خود نصب کرده‌اید، باز کنید. این برنامه‌ها شامل برنامه‌های پیشفرض خود اپل و هر برنامه‌ی جانبی دیگر به همراه نامش می‌باشد.

جالب است بدانید که برنامه‌ها را در حالت آفلاین نمی‌توانید ببندید، بلکه فقط می‌توانید به برنامه‌ی دیگری بروید و البته می‌توانید به سیری بگویید «Open Home» که با توجه به این دستور شما، سیری شما را به صفحه‌ی اصلی همان برنامه منتقل می‌کند، نه اینکه به صفحه‌ی اصلی آیفون (Home screen) منتقل شوید!
برای اجرای دستور «return to the Home screen»باید در حالت آنلاین باشید.

در مطالب گذشته‌ به بررسی قابلیت‌هایی که فقط در آی او اس ۱۵ می‌توان تجربه کرد نیز پرداختیم که می‌توانید آن را بخوانید؛ همچنین بعضی از قابلیت‌ها هستند که در نسخه‌های بعدی آپدیت iOS 15 آن‌ها را تجربه خواهیم کرد و فعلا در دسترس نیستند که در مطلبی به بررسی قابلیت هایی که در نسخه‌های بعدی iOS 15 عرضه میشود هم پرداختیم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

1 دیدگاه در “۸ دستوری که سیری در آی او اس ۱۵ بصورت آفلاین می‌تواند انجام دهد

  1. مسعود گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    در آپدیت ۱۵.۴ کارکرد سیری در حالت آفلاین غیر فعال شده؟ یا مشکل از گوشی من هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 9 =