اخبار اپل

اپل بطور رسمی از آیفون های ۱۳ با رنگ های جدید و باتری بزرگتر رونمایی کرد

اپل بطور رسمی از آیفون های ۱۳ با رنگ های جدید و باتری بزرگتر رونمایی کرد

کنفرانس اپل برگزار شد و سری آیفون ۱۳ به طور رسمی معرفی شد. باتری بزرگتر، تراشه A15 Bionic، ناچ کوچکتر و دوربین بهتر، از تغییرات این سری از آیفون‌هاست. طراحی آیفون ۱۳ آنچنان تغییری نداشته و بیشتر تمرکز اپل بر روی دوربین و صفحه نمایش بود. در ادامه این مطلب با فراسیب همراه باشید…

آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ رونمایی شد!

سری آیفون ۱۳

سری آیفون ۱۳

بعد از آیپد و اپل واچ جدید، تیم کوک (مدیر عامل اپل) آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ را معرفی کرد. حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت بوده و با قیمت ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار به ترتیب برای آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ آغاز می‌شود. طراحی این سری آیفون، شبیه به آیفون ۱۲ است؛ البته با کمی تغییر. ناچ (بریدگی بالای صفحه نمایش) ۲۰ درصد کوچکتر شده و دوربین‌ها بصورت مورب قرار گرفته‌اند.

روشنایی صفحه نمایش آیفون ۱۳، ۲۸ درصد بیشتر شده است. بازدهی iPhone 13 با حضور چیپ A15 Bionic بسیار قدرتمندتر از نسل پیش خود شده است. در این تراشه ۱۵ میلیون ترانزیستور با ۲ هسته high-performance و ۴ هسته high-efficiency حضور دارد. البته بطور رسمی و دقیق مشخص نیست چقدر از آیفون ۱۲ قدرتمندتر است.

اپل ادعا می‌کند باتری آیفون ۱۳ تا ۲.۵ ساعت و آیفون ۱۳ مینی تا ۱.۵ ساعت بیشتر از مدل پیشین بازدهی دارد. عدم حضور نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز یکی از دلایل عمر بیشتر باتری آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی است.

دوربین آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ پیشرفت چشمگیری دارد. لنزهای جدید تا ۴۶ درصد نور بیشتر دریافت کرده و دیافراگم دوربین اصلی f/1.6 ادعا شده است. قابلیت Sensor shift نیز برای اولین بار در مدل‌های پایه ارائه می‌شود.

قابلیت دیگر دوربین سری آیفون جدید، حالت Cinematic Mode است. شبیه به پرتره در عکاسی، تمرکز ویدیو بر روی سوژه است. به طور هوشمند حرکات سوژه‌های مختلف را زیرنظر داشته و شبیه به فیلم‌برداری سینمایی، فوکوس تصویر را تغییر می‌دهد.

در انتها،‌ ارتباط 5G بهینه شده و اپل قصد پشتیبانی از حدود ۲۰۰ اپراتور 5G در ۶۰ کشور جدید را دارد.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس معرفی شد!

سری آیفون ۱۳ پرو

سری آیفون ۱۳ پرو

این سری آیفون با رنگ جدید آبی کمرنگ، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به نام ProMotion و دوربین بهتر معرفی شدند. از تغییرات iPhone 13 Pro و پرو مکس به موارد زیر اشاره شد:

  • آیفون ۱۳ پرو در رنگ‌های آبی، نوک مدادی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شود
  • ۲۰ درصد ناچ کوچکتر
  • استیل ضد زنگ در بدنه
  • تراشه A15 Bionic
  • نمایشگر ProMotion با رفرش ریت بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز بصورت هوشمند
  • ۷۷ میلیمتر دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3x
  • دوربین الترا واید با ۹۲ درصد بهبود در شرایط نور کم، f/1.8 و فوکوس خودکار
  • دوربین واید: f/1.5 با بیش از ۲.۲ برابر بهبود عملکرد در شرایط نور کم
  • حالت جدید ماکرو برای تصویر برداری از فاصله نزدیک
  • فیلتر جدید Photographic Styles
  • همانند آیفون ۱۳ از قابلیت Cinematic Mode پشتیبانی می‌کند
  • فرمت فیلم برداری ProRes

باتری آیفون ۱۳ پرو ۱.۵ ساعت و آیفون ۱۳ پرو مکس ۲.۵ ساعت بیشتر از مدل‌های پیشین خود بازدهی دارد. اپل حافظه یک ترابایتی را در کنار ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی معرفی کرد. قیمت آیفون‌ها تغییری نکرده و آیفون ۱۳ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شوند.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =