نقد و بررسی

مقایسه کامل و جامع iPhone SE 2020 با iPhone SE 2022

مقایسه کامل و جامع iPhone SE 2020 با iPhone SE 2022

بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی و شایعه، بالاخره نسل سوم آیفون SE معرفی و به بازار عرضه شد. اپل، آیفون SE 3 را در جریان کنفرانس اسفند ۱۴۰۰ معرفی کرد و برای بسیاری از کاربران یک محصول خوشایند و دوست‌داشتنی بود. با این حال، اگر کاربر نسل دوم آیفون SE هستید و قصد ارتقا دارید، شاید بد نباشد مقایسه کامل و جامع آیفون SE 2 با آیفون SE 3 را در فراسیب بخوانید و با همه تغییرات نسل جدید بیشتر آشنا شوید.

مقایسه کامل و جامع آیفون SE 2 با آیفون SE 3

آیفون SE 3

در نگاه اول کاملا مشخص است که از نظر طراحی، هیچ تفاوتی بین نسل دو و سه وجود ندارد. در عوض، اپل تصمیم گرفته روی تغییراتی تمرکز کند که عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد و این اصلا بد نیست! شاید باور نکنید، اما نسل سوم آیفون SE تغییرات زیادی دارد که در ظاهر ممکن است خیلی به چشم نیاید و از بیرون شبیه آیفون SE قدیمی و آیفون ۸ به نظر برسد.

همه آنچه درباره نسل سوم آیفون SE باید بدانید

قیمت؛ گران‌تر از قبل

متاسفانه برای کسانی که به دلیل محدودیت بودجه سراغ آیفون SE می‌روند، خبر خوشی نداریم. اپل تصمیم گرفته قیمت iPhone SE 3 را تغییر دهد و در حال حاضر این گوشی با قیمتی بالاتر از نسل قبل به فروش می‌رسد. با این حال، هنوز ارزان‌ترین آیفون است و برای کسانی که نمی‌توانند مدل‌های بالارده را بخرند، گزینه قابل توجهی است.

آیفون SE جدید با قیمت ۴۲۹ دلار برای مدل پایه به فروش می‌رسد و در مقایسه با مدل ۲۰۲۰ افزایش قیمت ۳۰ دلاری داشته است. خبر بد دیگر این که اپل فضای ذخیره‌سازی آیفون اس ای جدید را افزایش نداده و هم‌چنان باید با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دست و پنجه نرم کند. این مقدار خیلی کم نیست، اما کمتر از چیزی است که اکثر مردم امروزه به آن نیاز دارند.

آیفون SE 3

آیفون اس ای ۳

گوشی جدید تر؛ عملکرد بهتر

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کرد، عملکرد دستگاه جدید است. بزرگ‌ترین تغییر در آیفون SE جدید، ظاهری نیست و در بطن آن قرار دارد. بالاخره اپل تصمیم گرفت پردازنده آیفون SE جدید را ارتقا دهد و این یک تغییر شگفت‌انگیز است.

در فراسیب بخوانید  مقایسه آیفون SE نسل ۳ با آیفون ۱۱ ؛ کدامیک پیشنهاد میشود؟

در حالی که آیفون SE 2020 تراشه A13 Bionic داشت، نسل جدید، تراشه A15 Bionic دارد و این همان تراشه‌ای است که در آیفون ۱۳ استفاده شده است. علاوه بر این، نسل سوم آیفون SE در حال حاضر با ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود، در حالی که نسل قبل ۳ گیگابایت رم داشت. شاید به چشم عده‌ای این تغییرات خیلی چشم‌گیر نباشند، اما تراشه جدید راه را برای ویژگی‌های جدید، عملکرد بهتر و عمر بالاتر باتری هموار کرده است و می‌توان گفت تحولی اساسی در نسل SE آیفون‌ها بوده است.

سرسخت ترین آیفون SE تا امروز

همان‌طور که پیش‌تر در ابتدای مقایسه کامل و جامع آیفون SE 2 با آیفون SE 3 گفته شد، اپل تغییری در ظاهر دستگاه نداده است؛ اما این ادعا کاملا هم درست نیست. آیفون SE 3 با گزینه‌های رنگی کمی متفاوت‌تر عرضه می‌شوند و چیزی که کاملا جدید است و احتمالا متوجه آن نخواهید شد، سپر سرامیکی (Ceramic Shield) یا سخت‌ترین شیشه موجود در گوشی‌های هوشمند است.

سپر سرامیکی (Ceramic Shield) در آیفون SE 2022

به لطف استفاده از این متریال، آیفون SE نسل جدید از همیشه بادوام‌تر است. البته با توجه به اینکه اپل آن را «سخت‌ترین شیشه در یک گوشی هوشمند» می‌نامد، ما به این باور رسیدیم که از سرامیک شیلد استفاده شده است. حتی فکر کردن به اینکه امسال یک آیفون قوی‌تر و مقاوم‌تر خواهید داشت، لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

از این شیشه مقاوم در پشت و جلوی آیفون استفاده شده و بنابراین شانس بیشتری دارد که در ضربات وارده و افتادن از جیب یا دستتان سالم بماند. با این حال، انتظار نداشته باشید شیشه‌های رنگی مقاوم شما را از قاب محافظ برای آیفون بی‌نیاز کند!

باتری با طول عمر (کمی) بهتر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در مقایسه کامل و جامع آیفون SE 2 با آیفون SE 3 بررسی تغییرات باتری است. عمر باتری آیفون SE نسل قبل عالی نبود و در واقع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آیفون بود. با این حال، امسال اپل ادعا می‌کند نسل جدید آیفون مقرون‌به‌صرفه‌اش عمر باتری بهتری دارد و می‌توانید امیدوار باشید. کاربرانی که نسل جدید آیفون را خریداری کرده‌اند ادعا می‌کنند تغییر محسوس و چشم‌گیری در طول عمر باتری دیده نمی‌شود، ولی در کل مدل جدید بیشتر از مدل‌های قبلی شارژدهی دارد.

در فراسیب بخوانید  مقایسه کامل عملکرد و تفاوت اپل واچ سری 6 و 7

مشکل آیفون جدید این است که همچنان باتری کوچکی دارد و بنابراین اپل فضای زیادی برای ارتقا یا بهبود آن ندارد. در عوض، اپل روی عملکرد باتری کار کرده و تراشه A15 Bionic را به این گوشی آورده و با تغییر در طراحی داخلی، باعث شده آیفون SE جدید، باتری بادوام‌تری داشته باشد.

با این حال، اگر یک کاربر پرمصرف هستید، خیلی به عمر باتری این گوشی دل خوش نکنید.

با آیفون SE 3 عکس های بهتری ثبت کنید

هر دو مدل دوربین‌های یکسانی دارند و به این معنی است که آیفون جدید هم همان لنز ۱۲ مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی دارد. با این حال، آیفون SE 3 به لطف تراشه A15 Bionic، یک سر و گردن بالاتر از نسل قبل خواهد بود. این پردازنده قدرتمند به آیفون این امکان را می‌دهد تا عکس‌های بهتر و دقیق‌تر و با رنگ‌های روشن‌تر بگیرد.

مقایسه کامل و جامع آیفون SE 2 با آیفون SE 3

Photographic Styles در آیفون SE 2022

علاوه بر پردازش بهتر تصاویر، می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 4K بگیرید و از ویژگی‌های مختلف دوربین مانند Photographic Styles که فقط در آیفون ۱۳ وجود دارد استفاده کنید. با این حال، اگر به دنبال آیفونی هستید که در شب عکاسی کنید، هیچ‌کدام از مدل‌های آیفون SE به کارتان نمی‌آید،‌ چرا که حالت شب (Night Mode) فقط در آیفون‌های بالارده دیده می‌شود.

پشتیبانی از 5G در iPhone SE 3

آیفون SE نسل جدید تغییرات بزرگی در قسمت اتصالات دارد. اپل اعلام کرد این مدل از اتصال 5G (غیر mmWave) پشتیبانی می‌کند و اولین بار است در یک آیفون میان‌رده و ارزان‌قیمت چنین اتفای می‌افتد. با این حال، 5G برای آیفون SE مثل یک شمشیر دولبه است که از یک طرف دانلود سریع‌تر، اتصالات بهتر و قوی‌تر ارائه می‌کند و از طرف دیگر طول عمر باتری را به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است منطقی فکر کنید و با احتیاط استفاده کنید.

با این حال، پشتیبانی از شبکه 5G باعث شده نسل جدید آیفون SE با آینده و فناوری‌های جدید سازگاری داشته باشد و می‌توانید این گوشی را بخرید و تا زمانی که آیفون جدید با ظاهر و مشخصات جدید عرضه شد از آن استفاده کنید.

آیفون SE 2022

جمع بندی؛ نسل جدید آیفون SE ارزش خرید دارد؟

در جمع‌بندی باید بگوییم شکی نیست آیفون جدید ویژگی‌های جدید بسیاری دارد که آن را به گزینه‌ای عالی برای ورود به دنیای آیفون‌های کوچک و مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند. با این حال، اگر آیفون SE 2020 دارید، توصیه می‌کنیم منتظر آیفون بعدی این خانواده باشید. آیفون SE جدید نه تنها از نظر ظاهری دقیقا شبیه نسل قبل است، بلکه اگر یک کاربر معمولی هستید، احتمالا به طول عمر بالای باتری یا عملکرد بهتر نیازی نخواهید داشت. در ضمن می‌توانید مطلب چند مورد مهم پیش از خرید آیفون اس ای ۳ را مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به خرید آن داشته باشید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *