آموزش و ترفند iPadOS

فیلمبرداری ProRes در آیپد پرو M2 با اپلیکیشن جانبی

فیلمبرداری ProRes در آیپد پرو M2 با اپلیکیشن جانبی

آیپد پرو M2 را می‌توان آخرین تبلت اپل در شرایط فعلی به حساب آورد. این محصول به کمک یک نرم افزار جانبی می‌تواند قابلیت فیلمبرداری با فرمت ProRes را در اختیار شما بگذارد. در این مطلب از فراسیب با ساز و کار این ویژگی به صورت کامل آشنا خواهیم شد؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اگر پیگیر اخبار دنیای اپل باشید، مسلما می‌دانید که اخیرا اپل از آیپد پرو M2 رونمایی کرد که به جز ارتقاء پردازنده و افزایش سرعت آن هم نه آنچنان محسوس (برای اغلب کاربران)، این محصول چیز خاصی را با خود به همراه نداشت.

البته این موضوع را باید در ذهن داشته باشید که تبلت جدید اپل از قابلیت فیلمبرداری با فرمت ProRes برخوردار خواهد بود؛ اما بر خلاف آیفون‌ها، این ویژگی به صورت پیش فرض در دسترس نبوده و حتما باید از یک اپلیکیشن جانبی استفاده کنید.

به گزارش وبسایت MacOtakara هیچ راهی برای فعال سازی این قابلیت در اپلیکیشن بومی Camera وجود نخواهد داشت. حتی اگر به تنظیمات دوربین در اپلیکیشن Settings هم بروید، این گزینه را نخواهید یافت.

دوربین آیپد پرو M2

دوربین آیپد پرو M2

آموزش فیلم برداری با فرمت ProRes در آیپد پرو M2

در اپلیکیشن Camera روی آيفون‌ها، کاربران می‌توانند این قابلیت را به صورت دستی فعال کنند، اما دارندگان iPad Pro M2 چگونه باید از این ویژگی استفاده کنند؟

کاربران برای برخورداری از این قابلیت باید یک اپلیکیشن جانبی را از اپ استور دانلود کنند. هنوز مشخص نیست چرا اپل این ویژگی را در اپلیکیشن Camera قرار نداده است! نام این اپلیکیشن FiLMiC Pro است که به کمک آن، کدک‌های ProRes 709 و ProRes 2020 به قسمت فیلمبرداری این تبلت اضافه خواهد شد.

محیط برنامه FiLMiC Pro

محیط برنامه FiLMiC Pro

در حال حاضر هنوز مشخص نیست آیا اپل از روی عمد به کاربران اجازه فیلمبرداری با فرمت ProRes از طریق اپلیکیشن Camera را نداده یا این اتفاق صرفا یک باگ نرم‌افزاری است و به زودی حل خواهد شد! اما بسیاری از کاربرانی که از این موضوع اطلاع ندارند، شاید تصور کنند که چنین قابلیتی برای این تبلت در نظر گرفته نشده است!

مانند آیفون‌ها، فیلمبرداری با این فرمت روی نسخه ۱۲۸ گیگابایتی به رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. به این ترتیب برای فیلمبرداری با رزولوشن 4K دست کم باید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری کنید.

iPad Pro M2

iPad Pro M2

جمع بندی

آیپد پرو M2 از همان زبان طراحی و ابعاد نمایشگر نسل پیشین خود برخوردار است، اما ارتقاء تراشه به نسخه M2 باعث شده تا امکان پشتیبانی از وای فای 6E و پشتیبانی از باندهای بیشتر تکنولوژی 5G فراهم شود.

به کمک قابلیت جدید Hover در آیپد پرو M2 نیز استفاده کنندگان از قلم اپل پنسل پیش از برخورد نوک این قلم به نمایشگر، می‌توانند محل برخورد را مشاهده کنند که این موضوع هنگام طراحی شدیدا به شما کمک خواهد کرد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =