اخبار, اخبار اپل

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

آیا کنجکاوید بدانید که اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ چه محصولاتی را عرضه می‌کند؟ ما بر اساس گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات، نام این محصولات را می‌دانیم.

به دنباله برگزاری سه رویداد ویژه اپل و رونمایی از هدست ایرپادز مکس، اینطور به نظر می‌رسد که دیگر رونمایی از محصولات سخت افزاری این کمپانی تمام شده است؛ اما ظاهراً محصولات دیگری در راه هستند.

اپل در تصمیمی بی‌سابقه، تصمیم گرفت سه رویداد ویژه را در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ برگزار کند و اکنون رویداد دیگری را برگزار خواهد کرد. علاوه بر رونمایی از گوشی‌های آیفون ۱۲، اپل واچ نسل ۶، اپل واچ SE، هوم پاد مینی، آیپدهای جدید و سه کامپیوتر مک با پردازنده اپل سیلیکون، اپل خودش را آماده‌ی رونمایی از سخت افزارهای جدیدی می‌کند.

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

ما شایعاتی را در مورد رونمایی از برخی محصولات اپل در سال ۲۰۲۰ شنیدیم، اما هیچگاه این اتفاق رخ نداد. با در نظر گرفتن این موارد و تاریخ‌های رونمایی از محصولات اپل طی سالیان اخیر، ما می‌دانیم که اپل در ماه‌های پیش رو از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد.

محصولات بزرگ بعدی اپل

گرچه کروناویروس باعث تغییر بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها شد، اما تاریخچه رونمایی از محصولات اپل می‌تواند به ما کمک کند حدس بزنیم که رویداد بزرگ بعدی اپل چه زمانی از سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود. اولین چیزی که عملکرد اپل به ما نشان می‌دهد، این است که اوایل سال هیچ دیوایسی عرضه نخواهد شد. اگر رویدادهای معرفی ۱۰ سال اخیر اپل را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که فقط سومین نسل اپل تی‌وی بود که در ژانویه سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

زودترین زمانی که اپل حداقل در یک دهه گذشته برای رونمایی از محصولاتش انتخاب کرده، هر سال ماه مارس و رونمایی از تبلت‌های سری آیپد بوده است. از دیگر محصولات این شرکت که در این ماه رونمایی شدند هم می‌توان به مک بوک ایر مدل اوایل ۲۰۲۰، آیمک رتینا 4K سال ۲۰۱۹، آیمک رتینا 5G سال ۲۰۱۹، نسل دوم ایرپادز، نسل اول آیفون SE و برخی مدل‌های مک بوک در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

البته ماه ژانویه یا فوریه را هم نمی‌توان نادیده گرفت؛ به طور مثال اپل هوم پاد را در فوریه سال ۲۰۱۸ و درست چند ماه بعد از معرفی در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC) عرضه کرد. ضمن اینکه مک بوک پرو نیز در فوریه سال ۲۰۱۳ به‌روزرسانی شد. اما امسال این دو ماه گذشت و اپل از هیچ محصولی رونمایی نکرد. همین قضیه در مورد ماه مارس هم صدق می‌کند. پس در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۱ باید منتظر رونمایی از چه محصولاتی با برند اپل باشیم؟

AirTags – ایرتگ

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

AirTags یک نمونه پیش تولیدی است. این دیوایس کوچک، ردیابی موقعیت مکانی امن را تا آنجا که می‌تواند ارائه می‌کند. جزئیات بی‌شماری از این دیوایس توسط شرکت‌های تأمین کننده قطعات، تصاویر به بیرون درز کرده و حتی قطعه کدهای کشف شده در دل سیستم عامل iOS همگی ما را مطمئن می‌کنند که AirTags در راه است.

 شاید اپل ما را با نام این دیوایس سورپرایز کند. به طور مثال اولین شایعات هدست اپل با نام ایرپادز استودیو منتشر شدند، اما در نهایت با نام ایرپادز مکس وارد بازار شد. یا به عنوان مثال وقتی نخستین کامپیوترهای مک مجهز به تراشه اپل سیلیکون وارد بازار شدند، آن‌ها را با نام M1 شناختیم.

کمتر شایعاتی مبنی بر اینکه AirTags امکاناتی فراتر از موقعیت‌یابی ارائه می‌کند را شنیده‌ایم. برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد ممکن است اپل از فناوری واقعیت افزوده نیز در این دیوایس استفاده کرده باشد تا بتوانید موقعیت مکانی دقیق آن را از نمایی مثل دوربین آیفون مشاهده کنید. این دیوایس به جای استفاده از GPS برای تعیین موقعیت خود و مصرف باتری، از گوشی‌های آیفون کاربرانی که از مجاورت آن عبور می‌کنند برای ارسال مکرر پینگ به گوشی صاحب خود استفاده می‌کند. این پینگ‌ها همراه با موقعیت مکانی و به صورت رمزگذاری شده ارسال می‌شوند.

یکی از مزیت‌های ایرتگ ها امکان چسباندن آن به دیگر وسایل مثل یک جفت کلید منزل یا نگهداری از آن در جیب کیف کوله پشتی شما است. طراحی این دیوایس دایره‌ای است و در ابعاد یک سکه کوچک تولید خواهد شد که همین باعث حمل آسان آن می‌شود. انتظار می‌رود اپل این مکان‌یاب کوچک را به زودی با قیمتی بین ۲۵ تا ۳۵ دلار عرضه کند.

نسخه ۲۴ اینچ iMac

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

با توجه به این که یک مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با چیپست Apple Silicon عرضه شده‌اند و جدول زمانی دو ساله مهاجرت اپل از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های ساخت خود به سرعت در گذر است، انتظار داریم کامپیوترهای مک بیشتری با تراشه‌های اپل وارد بازار شوند. یکی از آن‌ها آیمک ۲۴ اینچی است که به زودی به جای تراشه‌های اینتل، از اپل سیلیکون قدرت خواهد گرفت. اینکه آیا از تراشه M1 استفاده می‌کند یا از نسخه قدرتمندتر و به‌روزتری استفاده می‌کند، موضوعی است که فقط زمان آن را مشخص خواهد کرد.

تغییر تراشه به اپل سیلیکون و اندازه نمایشگر، دست اپل را برای ایجاد تغییرات باز می‌گذارد. استفاده از طراحی تراشه ساخته شده برای موبایل، ساخت یک آیمک بدون فن را ممکن می‌کند. البته اپل همچنان می‌تواند با درس گرفتن از سیستم مدیریت حرارتی آیمک پرو و مک پرو، از سیستم‌های خنک کننده نیز در آیمک ۲۴ اینچی اپل سیلیکون خود استفاده کند.

این کامپیوتر یکپارچه می‌تواند طراحی خودش را از تبلت آیپد پرو وام بگیرد که شامل نمایشگری با چانه زیری و حاشیه‌های باری و طراحی به طور کلی یکنواخت‌تر می‌شود. همچنین احتمال دارد فناوری نمایشگر آن به mini LED تغییر پیدا کند. و اما آخرین مورد قیمت آیمک اپل سیلیکون است. با توجه به اینکه تأمین قطعات این دیوایس دشوار است، مهار قیمت آن نیز سخت خواهد بود. حتی ممکن است قیمت این مدل از آیمک 4K نیز می‌تواند بیشتر باشد.

آیپد مینی نسل ۶

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

اپل پنجمین نسل تبلت آیپد مینی را مارس سال ۲۰۱۹ عرضه کرد؛ اکنون ۲ سال از آن زمان گذشته و احتمال عرضه نسل جدید آن زیاد است. البته جزئیات و شایعات زیادی از این تبلت در دست نیست.

یکی از گزارش‌ها که توسط مینگ چی کو (تحلیلگر نزدیک به شرکت اپل) منتشر شده، به احتمال معرفی این تبلت در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ اشاره دارد. اپل از تراشه‌های پرسرعت و همچنین نمایشگری با ابعاد ۸.۵ تا ۹ اینچ در این محصول استفاده خواهد کرد که نشانه‌ای برای طراحی با حاشیه‌های باریک است. و با توجه به آغاز استفاده از درگاه USB-C در سری آیپد با تبلت آیپد ایر ۴، می‌توانیم انتظار داشته باشیم نسل بعدی آیپد مینی هم به این درگاه مجهز باشد.

ایرپاد X

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

یکی دیگر از محصولات سری ایرپادز، AirPods X نام دارد که می‌تواند نسخه ارزان قیمت‌تر ایرپادز بی‌سیم باشد. در واقع گوشی‌های این هدفون توگوشی با یک سیم به همدیگر متصل خواهند بود و یک دکمه کنترلی نیز به آن‌ها وصل می‌شود.

چنین سبک طراحی مناسب مشتریانی است که به دنبال خرید یک ایرفون برای تمرینات ورزشی هستند. علاوه بر این، احتمال گم شدن یکی از گوشی‌ها را کم می‌کند. زیرا احتمال گم شدن دو گوشی به هم متصل از گوشی‌های جدا کمتر است. و البته شما می‌توانید در صورت استفاده نکردن، این هدفون را دور گردن خود نگه دارید.

این هدفون ارزشمند، با قیمت و امکاناتی کمتر از ایرپادز پر عرضه خواهد شد. برچسب قیمتی این محصول می‌تواند در حدود ۲۰۰ دلار باشد.

نسخه لایت AirPods Pro

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

یک ایرپادز بین مدل معمولی و پرو، می‌تواند ایرپادز پرو لایت نام داشته باشد که برخی از امکانات مدل پرو را ارائه می‌کند، اما از نظر هزینه‌ای بیشتر هوای جیب کاربر را دارد. مشخص نیست دقیقاً این مدل از چه امکاناتی استفاده می‌کند، اما حداقل می‌توانیم از ارث بردن فناوری حذف نویز توسط آن از مدل پرو معمولی مطمئن باشیم.

اپل اگر واقعاً بخواهد چنین دیوایسی را وارد بازار کند، با قیمتی در حدود ۲۰۰ دلار و در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد.

اپل تی وی نسل ۶

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

محصولات اپل برای نیمه نخست ۲۰۲۱

اپل امسال همچنین احتمال دارد Apple TV را هم ارتقاء اساسی دهد؛ زیرا آخرین باری که اپل تی وی تغییر بزرگی را تجربه کرد، به سال ۲۰۱۷ و عرضه Apple TV 4K باز می‌گردد. اما به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱ زمان مناسبی برای تغییرات بزرگ باشد و اگر این‌چنین باشد به زودی شاهد رونمایی از اپل تی وی نسل ۶ خواهیم بود.

طبق اطلاعات موجود، نسل ششم Apple TV نسخه به‌روز شده Apple TV 4K خواهد بود که از تراشه بهتری از سری A میزبانی می کند. این دیوایس ممکن است از تراشه‌ای مثل A12Z یا شاید یک مدل جدیدتر قدرت بگیرد تا در عملکرد گرافیکی مثل اجرای روان بازی‌های اپل آرکید، ارتقاء پیدا کند.

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

محصولاتی که انتظار داریم اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند

بخش حافظه داخلی یکی از بخش‌های اصلی ارتقاء پیدا کرده در این دستگاه خانگی است که می‌توان به ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت رسیده باشد. باند فوق وسیع (Ultra-Wideband) نیز ممکن است به واسطه حضور چیپست U1 اپل در این دیوایس مورد استفاده قرار گرفته باشد که باعث بهبود حساسیت خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی می‌شود. علیرغم این پیشرفت در امکانات، ممکن است قیمت اپل تی وی جدید بدون تغییر بماند و امسال هم در دو نسخه با دو ظرفیت حافظه متفاوت به قیمت ۱۷۹ و ۱۹۹ دلار عرضه شود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =