آی دیوایس ها

مقایسه AirTag اپل و Tile؛ خرید کدام ردیاب هوشمند پیشنهاد می‌شود؟

مقایسه ایرتگ اپل و ردیاب تایل

گجت‌های ردیابی چندین سال است که نقش حیاتی در زندگی‌ها پیدا کردند و نیاز به آن‌ها هرروز بیشتر حس می‌شود. جالب است بدانید که حدود 60 درصد از مردم در جهان یک چیزی را در زندگی خود گم کرده‌اند! حدس می‌زنید تعداد وسایل گم‌شده حدودا چقدر باشد؟ فقط در آمریکا بیشتر از 400 میلیون وسیله هر سال گم می‌شوند.

ردیاب تایل (Tile Tracker) اولین ردیاب مکان‌یاب در بازار بود؛ اما اکنون یک رقیب سرسخت از کمپانی اپل، به اسم ردیاب هوشمند ایرتگ دارد. گرچه اسمارت تگ‌ها از سامسونگ هم به عنوان رقیب این دو محصول شناخته مي‌شوند؛ اما در این وبلاگ از فراسیب به مقایسه ایرتگ اپل و ردیاب تایل می‌پردازیم.

مقایسه ایرتگ اپل و تایل

مقایسه ایرتگ اپل و تایل

بیایید این واقعیت را مرور کنیم که اپل همیشه به دنبال انحصاری کردن محصولات خود بوده است؛ که البته ترفند مارکتینگ خوبی برای جذب کاربران ویژه خود به‌کار برده است. به همین منظور سوال همیشگی کاربران اندروید مطرح می‌شود: چرا به دنبال برندهای دیگر مثل ردیاب تایل نرویم که سیستم‌ عامل اندروید را هم پوشش می‌دهد؟

بررسی کلی ردیاب تایل و ایرتگ اپل

ردیاب های Tile و AirTag اپل ممکن است از لحاظ کاربری شبیه به هم به نظر برسند؛ اما چیزهای زیادی وجود دارد که آن‌ها را متمایز می‌کند. از معیارهای مورد نظر کاربران می‌توانیم به دقت، امنیت کافی ردیاب، تنظیم آسان، کیفیت صدای خوب و بلند و سازگاری دیوایس اشاره کنیم.

نمایش ایرتگ اپل در نقشه

نمایش ایرتگ اپل در نقشه

در حالی که Apple و Tile هر دو در همه این زمینه‌ها برتری دارند، آن‌ها را به روش‌های مختلفی اجرا می‌کنند؛ از طراحی ظاهری ردیاب‌ها گرفته تا نحوه اتصال آن‌ها به چیزهایی که می‌خواهید ردیابی کنید. در ادامه به بررسی هر کدام از ویژگی‌های خوب و بد ردیاب تایل و ایرتگ اپل می‌پردازیم.

ویژگی مثبت و منفی ایرتگ اپل

ویژگی مثبت ایرتگ اپل ویژگی منفی ایرتگ اپل
اتصال به شبکه Find My جهت پیدا کردن ایرتگ در خارج از محدوده بلوتوث عدم امکان ایجاد اعلان در تلفن همراه توسط ایرتگ
دارای قابلیت ضد آب IP67 هزینه زیاد خرید آویز ایرتگ که از خود ایرتگ گران‌تر است!
دارای امکان ذخیره‌سازی اطلاعات تماس صاحب ایرتگ پشتیبانی تنها از سیستم عامل iOS
اتصال و کاربری آسان تحریم قابلیت Precision Finding در ایران

نقاط مثبت و منفی ردیاب تایل

ویژگی مثبت ردیاب تایل ویژگی منفی ردیاب تایل
محدوده بلوتوث 122 برای برخی ویژگی‌ها نیاز به اشتراک Premium سالانه می‌باشد.
امکان آویز کردن بدون خرید کاور نداشتن Ultra Wide Band
امکان تنظیم صدای اعلان و تنوع طرح نداشتن قابلیت AR و Precision Finding
کاربری آسان هم در iOS و هم در اندروید شبکه خارج از بلوتوث ضعیفی دارد!

دقت ردیابی ایرتگ اپل بیشتر است یا تایل؟

در دقت مسیریابی خیلی واضح و ساده می‌گوییم ایرتگ اپل سه هیچ ردیاب تایل را می‌برد! هر دو ردیاب AirTags و Tile برای ردیابی موقعیت مکانی به‌روز به دستگاه‌های نزدیک متکی هستند؛ اما سیستم اپل یک مزیت آشکار دارد.

هر آیفون 11 یا بالاتر، با استفاده از تراشه U1، فاصله شما از ایرتگ و همچنین جهت مورد نیاز برای یافتن آن را نمایان می‌کند. آپشنی که تایل به شما ارائه نمی‌کند در همین زمینه است. در واقع با ردیاب تایل شما هیچ فاصله فیزیکی را نمی‌بینید و تنها می‌توانید دایره‌های سبز روی صفحه را ببینید. هرچقدر که به تایل نزدیک‌تر شوید، با ارزیابی قدرت سیگنال، دایره‌های بیشتری روشن می‌شوند.

ردیاب هوشمند تایل یا ایرتگ اپل؟

ردیاب هوشمند تایل یا ایرتگ اپل؟

تجربه عینی از مسیریابی تایل

طبق بررسی کاربران وب‌سایت Reviewed.com با آزمایش 4 ردیاب تایل، آن‌ها تنها توانستند در فاصله 10 فوت (تقریباً ۳ متر) یا کمتر از آن با تلفن همراه خود ارتباط برقرار کنند. در عین حال، هیچ مشکلی برای نظارت بر موقعیت یک AirTag وجود نداشت؛ حتی زمانی که AirTag کیلومترها دورتر قرار گرفته بود. همینطور به‌روزرسانی لحظه به لحظه با تایل امکان‌پذیر نیست؛ مگر اینکه نسخه Premium را تهیه کنید.

مقایسه نرم افزار Tile و Find My اپل

برنامه Find My اپل قبلاً روی دستگاه‌های iOS نصب شده است؛ در حالی که برای دانلود برنامه Tile باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. به‌جز این مورد، مابقی ویژگی‌ها تقریباً مشابه هستند. در وبلاگ فراسیب می‌توانید آموزش استفاده از Find My برای پیدا کردن آیفون یا آیپد را مطالعه کنید.

وقتی شروع به آزمایش سایر ویژگی‌ها می‌کنید، مزیت اپل آشکار می‌شود. با باز کردن برنامه Find My بلافاصله مشخص می‌شود که ردیاب شما کجاست؛ اما ردیاب‌های Tile همیشه نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند و موقعیت فعلی خود را به شما نشان دهند.

برنامه Find My اپل علاوه بر به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای مکان AirTag، شما را در جهت ردیاب‌تان راهنمایی می‌کند و به شما می‌گوید چه زمانی نزدیک‌تر می‌شوید. ردیاب تایل به شما نمی‌گوید که سیگنال از چه جهتی می‌آید؛ بنابراین زمان زیادی را صرف پرسه زدن بی‌هدف در اطراف و تلاش برای پینگ کردن دستگاه خود خواهید کرد.

ردیاب هوشمند اپل

ردیاب هوشمند اپل

مقایسه کیفیت اسپیکر AirTag و Tile

در حالت کلی ردیاب‌های تایل صدای بلندتر و واضح‌تری را منتقل می‌کنند؛ که خود کمک بزرگی در پیدا کردن وسیله مورد نظر است.

کمپانی تایل ادعا کرده است که صدای ردیاب Tile Pro، در آزمایش خود حتی در میان ترافیک سنگین و خیابان شلوغ و وجود ساخت و ساز در نزدیکی، از فاصله 30 فوتی شنیده می‌شود. بقیه ردیاب‌های جدید Tile، از جمله Mate، Slim و Sticker، به خوبی صدای Pro نیستند؛ اما بلندگوهای آن‌ها همچنان عالی کار می‌کنند.

AirTag های اپل با توجه به نظرات کاربران به خوبی عمل نکردند؛ در حقیقت صدای آن به طرز محسوسی ضعیف‌تر از Tile’s Mate شنیده می‌شود.

انواع ردیاب تایل

انواع ردیاب تایل

طراحی و کارایی ایرتگ اپل در مقایسه با تایل

اگر به دنبال تنوع در سخت افزار خود هستید، Tile با چهار ردیاب مختلف برای انتخاب برنده می‌شود. آویز تایل پرو برای وصل شدن به یک لپ‌تاپ، کیف، کلید و حتی حیوانات خانگی بسیار مناسب است. برچسب Tile’s Sticker، در حالی که از اکثر ردیاب‌های دیگر بزرگ‌تر است، به طرز شگفت‌انگیزی چسبنده است! بنابراین برای ردیابی اقلام سنگین‌تری مانند دوچرخه مناسب است.

گزینه‌های اپل بسیار محدودتر هستند و تنها یک سبک از ردیاب AirTag برای انتخاب وجود دارد: یک دیسک سفید کوچک. اندازه آن تقریباً به اندازه یک درب بطری است،. همچنین اکثرا به یک آیتم اضافی نیاز دارید تا AirTag خود را به موردی که می‌خواهید ردیابی کنید، وصل کنید؛ زیرا سوراخی در آن وجود ندارد! جدای از این درباره کارایی ایرتگ در ایران می‌توانید به مقاله آیا ایرتگ در ایران قابل استفاده است مراجعه کنید.

ایرتگ های اپل

ایرتگ های اپل

اپل لوازم جانبی مخصوص AirTag را از 13 تا 35 دلار به شما می‌فروشد تا ایرتگ اپل قابل استفاده باشد؛ مگر اینکه بخواهید ردیاب ایرتگ اپل را داخل کیف بگذارید یا از بندها و آویزهای ارزان قیمت در بازار استفاده کنید.

با این حال، طراحی AirTag یک مزیت قابل توجه نسبت به سیستم Tile دارد: باتری آن قابل تعویض توسط کاربر است. همه ردیاب‌های Tile، به غیر از Pro، دارای باتری‌های غیرقابل تعویض با عمر حداکثر سه سال هستند. البته که این مدت زمان زیادی است؛ اما شما همچنان باید 30 دلار بیشتر دیگر را برای یک ردیاب جدید بپردازید، در حالی که فقط چند دلار می‌تواند AirTag قدیمی شما را با یک باتری جدید در یک لحظه راه‌اندازی کند.

قطعات جدا شده ایرتگ اپل

قطعات جدا شده ایرتگ اپل

پشتیبانی از پلتفرم های مختلف

ردیاب‌های AirTag اپل در مقایسه با ردیاب‌های Tile، ردیابی برتری را ارائه می‌دهند، اما آن‌ها فقط با محصولات اپل کار می‌کنند. از سوی دیگر، تایل با هر دو سیستم iOS و Android کار می‌کند. بنابراین، اگر شریک زندگی شما از iOS استفاده می‌کند و شما یک کاربر اندروید هستید، هر دو می‌توانید ردیاب حیوان خانگی خود را در برنامه Tile در تلفن‌های خود ذخیره کنید.

ایرتگ اپل یا ردیاب تایل پرو را بخریم؟

اگرچه ما طیف وسیع‌تر گزینه‌ها و بلندگوهای بلندتر ردیاب Tile را دوست داریم، اما این مزایا برای بهترین دقت، طراحی و سهولت استفاده AirTags برای کاربران iOS که به دنبال مراقبت از همه دستگاه‌های خود هستند کافی نبود.

ردیاب هوشمند AirTag

ردیاب هوشمند AirTag

ردیاب ایرتگ اپل همچنین دارای مزیت داشتن باتری قابل تعویض توسط کاربر (که فقط Tile Pro ارائه می‌دهد) و ردیابی کلی مکان دقیق‌تر را دارد. بنابراین، اگر شما یک کاربر iOS هستید که به دنبال بهترین راه برای مراقبت از ارزشمندترین وسایل خود هستید، ایرتگ اپل بهترین ردیابی است که می‌توانید دریافت کنید. جهت اطلاع از نحوه تنظیم ایرتگ و قیمت ایرتگ اپل می‌توانید به مقاله همه چیز درباره ایرتگ اپل مراجعه کنید.

منبع محتوا: Reviewed

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا عموزاده

معمولا سمت کارای سخت و پرزحمت میرم؛ مثل درس خوندن تو امیرکبیر یا خوندن زبان آلمانی! اما محتوانویسی از اون کاراییه که هرچقدر هم پرچالش باشه، بازم واسم لذت‌بخشه... امیدوارم بتونم این حس خوب رو بهتون منتقل کنم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 6 =