اخبار اپل

اولین رندرهای آیفون ۱۶ مهر تاییدی بر بزرگتر بودن نمایشگر آن زد

اولین رندرهای آیفون ۱۶ مهر تاییدی بر بزرگتر بودن نمایشگر آن زد

اواخر شهریور ماه ۱۴۰۲ باید منتظر رویداد معرفی خانواده آيفون ۱۵ باشیم؛ اما شایعات و رندر های آیفون ۱۶ از همین حالا در رسانه‌های خبری در حال دست به دست شدن هستند…

سپتامبر ۲۰۲۳ آیفون‌های جدید با عنوان iPhone 15 به صورت رسمی رونمایی و کمی بعد نیز روانه بازار خواهند شد؛ اما با وجود این که هنوز تصویر درست و مشخصی از آیفون ۱۵ از آن‌ها در رسانه‌ها منتشر نشده،‌ شاهد درز اطلاعات و تصاویر از سری آيفون ۱۶ هستیم!

بر اساس شایعات، آیفون ۱۵ پرو در مقایسه با نسخه پیشین با یک آپگرید بزرگ روبرو خواهد شد و ظاهرا باید انتظار لبه‌های خمیده، فریم از جنس تیتانیوم، آپگرید دوربین و اضافه شدن درگاه USB-C را داشته باشیم. اما به نظر می‌رسد که سال آینده، نمایشگر آیفون‌ها بزرگ‌تر خواهد شد و این پدیده روی آیفون ۱۶ پرو و نسخه پرو مکس تأثیر می‌گذارد.

آیفون ۱۵ پرو مکس در کنار iPhone 16 Ultra

آیفون ۱۵ پرو مکس در کنار iPhone 16 Ultra

رندر های آیفون ۱۶ اولترا

در حالی که به نظر می‌رسد باید انتظار تغییر نام iPhone 15 Pro Max به iPhone 15 Ultra را داشته باشیم، از سوی دیگر خانواده آیفون‌های ۲۰۲۴ نیز از این اتفاق تبعیت خواهند کرد. سال گذشته شاهد رونمایی از اپل واچ اولترا بودیم و حالا می‌توان انتظار داشت که واژه اولترا به سیستم نامگذاری آیفون‌ها هم وارد شود.

بر اساس تصویر CAD که امروز توسط 9to5Mac منتشر شده، نسخه بزرگ‌تر آیفون ۱۶ پرو که احتمالا با عنوان iPhone 16 Ultra از آن یاد خواهد شد، از نمایشگر ۶.۹ اینچی برخوردار خواهد بود و این افزایش سایز، باعث بزرگ‌تر شدن بدنه هم خواهد شد. البته ارتفاع دیوایس نسبت به عرض، افزایش سایز بیشتری را تجربه خواهد کرد. آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر برای قرارگیری درون یک دست با مشکلاتی مواجه است و این افزایش سایز می‌تواند پروسه نگه داشتن آن در دست را سخت‌تر از پیش کند.

این تصویر CAD نشان می‌دهد که اپل چگونه می‌خواهد با تقریبا ثابت نگه داشتن فرم اصلی دستگاه، ابعاد نمایشگر بزرگ‌تری نسخه آیفون ۲۰۲۴ را تغییر دهد.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس در کنار آیفون ۱۶ پرو مکس

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس در کنار آیفون ۱۶ پرو مکس

مقایسه ابعاد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶

آیفون 16 Ultra (احتمالی)

  • طول: ۷۷.۲ میلیمتر
  • ارتفاع: ۱۶۵ میلیمتر
  • سایز نمایشگر: ۶.۹ اینچ

آیفون ۱۵ پرو مکس (احتمالی)

  • طول: ۷۶.۷ میلیمتر
  • ارتفاع: ۱۵۹.۸ میلیمتر
  • سایز نمایشگر: ۶.۷ اینچ

آقایان مینگ‌چی کو و راس یانگ که تجربه زیادی در حوزه افشار اسرار شرکت اپل دارند، مدعی شده‌اند که ابعاد نمایشگر نسخه پرو نیز افزایش پیدا خواهند کرد و آقای کو اعلام کرده که سایز آن از ۶.۱ به ۶.۳ اینچ خواهد رسید. این افزایش سایز باعث می‌شود تا امکان اضافه شدن لنز پریسکوپ به این محصولات هم میسر شود؛ گزینه‌ای که احتمال در سال جالی در نسخه پرو شاهد عدم حضور آن خواهیم بود.

تصویر احتمالی آیفون ۱۶

تصویر احتمالی آیفون ۱۶

تغییر ساختار چینش دوربین در خانواده iPhone 16

بر اساس اعلام یک شخص، اپل قصد دارد تا ساختار قرارگیری دوربین در پشت بدنه را تغییر داده و آن را به همان حالت عمودی که در آیفون ۱۳ شاهد آن بودیم درآورد. پس از آیفون ۱۳، نحوه چینش دوربین‌ها به صورت قطری درآمد و مشخص نیست چرا اپل قصد دارد آن را مجددا به صورت عمودی تبدیل کند، اما دلیل این موضوع به تغییرات در قطعات داخلی بازمی‌گردد.

باید بگوییم Unknown21 که با نام کاربری URedditor شناخته می‌شود و چنین خبری را اعلام کرده است، سابقه آنچنان طولانی‌ای در افشای دقیق اسرار شرکت اپل ندارد. در سال ۲۰۲۰، او بر اساس اطلاعاتی که از آی او اس ۱۴ به دست آورده بود، در مورد قابلیت App Clips و نحوه عملکرد آن اطلاعاتی را منتشر کرد. او همچنین اطلاعاتی در مورد آیفون ۱۵ را نیز نقل کرده است که باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از آن‌ها رنگ و بوی واقعیت به خود خواهند گرفت.

همچنین به یاد داشته باشید اطلاعاتی که این روزها در رسانه‌های خبری منتشر می‌شوند،‌ می‌توانند آنچنان که باید و شاید به واقعیت نزدیک نباشند و ممکن است اپل تا موعد رونمایی، تغییراتی در این زمینه به وجود آورد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =