نقد و بررسی

ویزا کارت و مستر کارت مجازی چیست و چطور تهیه کنیم؟

کردیت کارت مجازی

تا حالا شده دلتان بخواهد از یک سایت خارجی خرید یا اشتراک رایگان آن را دریافت کنید، اما به علت نداشتن حساب بین‌المللی، ویزا کارت یا مستر کارت قید آن را بزنید؟

امروزه، عضویت یا خرید از اکثر سایت‌های خارجی تنها با استفاده از کردیت کارت معتبر امکان پذیر است. هدف ما در این مقاله از فراسیب معرفی دوتا از پرطرفدارترین از کردیت کارت‌های جهان، یعنی ویزا کارت و مستر کارت است.

همین ابتدا بگویم: به علت تحریم‌ها امکان تهیه کردیت کارت فیزیکی برای ایرانیان وجود ندارد؛ اما نیازی به نگرانی نیست؛ در فراسیب به شما آموزش می‌دهیم چگونه ویزا کارت یا مستر کارت مجازی تهیه نمایید و از معتبرترین سایت‌های جهان نظیر آمازون و علی‌بابا خرید کنید.

نمونه غیرواقعی از کردیت کارت

نمونه غیرواقعی از کردیت کارت

کردیت کارت چیست؟

کردیت کارت (Credit Card) همانند کارت‌های بانکی یک قطعه پلاستیکی نازک و مستطیل شکل است که به صاحبان خود اجازه می‌دهد از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی خرید کنند؛ تفاوت اصلی آن نیز با کارت‌های بانکی، بین‌المللی بودنش است. با کردیت کارت می‌توان از دستگاه‌های کارتخوان (که از آن پشتیبانی می‌کنند) در سراسر جهان استفاده کرد؛ همچنین، امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نظیر آمازون و علی‌بابا نیز با این کارت میسر می‌شود.

کردیت کارت مجازی چیست؟

کردیت کارت مجازی، تمام ویژگی‌های همتای فیزیکی خود را دارد؛ با این تفاوت که در جیب شما قرار نمی‌گیرد. صاحبان این کارت به اطلاعات و رمز آن دسترسی دارند و از این طریق برای خرید یا انتقال وجه اقدام می‌کنند. ویزا کارت و مستر کارت مجازی از پرطرفدارترین کارت‌های بین‌المللی هستند و اکثر خرید‌های اینترنتی جهان با این دو کارت انجام می‌شود.

گیفت کارت مجازی چیست؟

مستر کارت

مستر کارت

گیفت کارت مجازی (کردیت کارت هدیه)، مناسب‌ترین کارت بین‌المللی برای ایرانیان است. خوشبختانه هم مستر کارت و هم ویزا کارت مجازی دارای نسخه گیفت (هدیه) هستند. در حال حاضر تنها کردیت کارت قابل استفاده برای ایرانیان، همین گیفت کارت‌ها هستند.

ویژگی های گیفت کارت مجازی از کردیت کارت های بین المللی

گیفت کارت‌ها دارای سه شناسه شماره کارت، CVV و تاریخ انقضا هستند. هیچ محدودیتی برای استفاده از این کارت‌ها جهت خرید از سایت‌های خارجی وجود ندارد و شما می‌توانید با وارد کردن شناسه‌های معتبر یک گیفت کارت در فیلدهای هر سایتی، برای خرید محصولات آن اقدام کنید.

تنها تفاوت گیفت کارت با کردیت کارت معمولی در عدم قابلیت شارژ است؛ این کارت با شارژ اولیه خریداری می‌شود که مقدار آن می‌تواند 5 تا 2500 دلار باشد. پس از خرید، دیگر امکان شارژ کارت را نخواهید داشت و تنها قادرید مبلغ اولیه آن را خرج کنید.

ویزا کارت مجازی

ویزا کارت مجازی

روش استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت مجازی برای ایرانیان

همانطور که پیش‌تر گفته شد، گیفت کارت تنها انتخاب کاربران ایرانی برای دسترسی به حساب‌های بین‌المللی است؛ البته، برای استفاده از این دو کارت نیز باید نکاتی را مدنظر داشت.

استفاده از گیفت کارت برای کاربران ایران تحریم است و گیفت کارت‌هایی که در ایران به فروش می‌رسند اغلب با ریجن آمریکا هستند؛ بنابراین، برای استفاده از Master Card یا Visa Card مجازی باید آی پی کامپیوتر یا موبایل شما به ایالات متحده تغییر پیدا کند. برای اینکار می‌توانید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کنید.

خرید با کردیت کارت

خرید با کردیت کارت ویزا کارت یا مستر کارت

اعتبار کردیت کارت برای خرید

اعتبار ویزا کارت و مستر کارت مجازی به ریجن آن بستگی دارد. کردیت کارت‌های موجود در ایران اغلب دارای دو ریجن آمریکا و امارات هستند. گیفت کارت ریجن آمریکا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و در بیش از 95 درصد فروشگاه‌های اینترنتی قابل استفاده است؛ در حالی که تنها حدود 60 درصد از فروشگاه‌های اینترنتی، تحت قرارداد با کردیت کارت ریجن امارات هستند.

دیگر قابلیت‌های ویزا کارت و مستر کارت

علاوه بر خرید کردن، کردیت کارت‌های مجازی قابلیت‌های دیگری هم دارند. مثلا، برای دریافت اشتراک رایگان سرویس‌های مختلف باید یک کردیت کارت معتبر داشته باشید. افرادی که قصد افتتاح حساب پی‌پال دارند نیز به ارائه مستر کارت یا ویزا کارت نیاز خواهند داشت.

چنانچه قصد دارید حساب پی‌پال خود را وریفای کنید، کافیست به صفحه خرید مستر کارت یا ویزا کارت مراجعه کرده و از لیست میزان اعتبار، گزینه «برای وریفای PayPal» را انتخاب نمایید.

پیش از خرید با گیفت کارت …

اگرچه دسترسی به Visa Card یا Master Card مجازی برای خرید لازم است، اما کافی نیست. پیش از خرید با کردیت کارت باید به نکات زیر توجه کنید.

  1. گیفت کارت‌های خریداری شده دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند؛ پس از آن، امکان بازگشت باقی مانده مبلغ کارت به حساب مشتری وجود ندارد (موجودی سوخت می‌شود!).
  2. پیش از خرید از یک فروشگاه خارجی باید امکان ترنسفر کالا را بررسی کنید. اگرچه امکان دور زدن تحریم‌ها و خرید از سایت‌های خارجی با مستر کارت یا ویزا کارت مجازی میسر می‌شود؛ اما این بدان معنا نیست که ترنسفر کالا نیز از این طریق مقدور خواهد شد.
    فراسیب پیشنهاد می‌کند از گیفت کارت برای تهیه اشتراک سرویس‌های مجازی یا محصولات الکترونیک استفاده کنید، نه محصولات فیزیکی.
  3. گیفت کارت‌های مجازی امکان شارژ شدن ندارند؛ پس موجودی اولیه را به شکلی مدیریت کنید که در نهایت کاملا تمام شود.
  4. کارت مجازی نسخه فیزیکی ندارد؛ بنابراین، برای مشاهده تراکنش‌های آن باید از سایت‌های زیر استفاده کنید.
    VanillaVisa.com برای ویزا کارت مجازی
    Vanillamastercard.com برای مستر کارت مجازی

هیچ‌گاه اطلاعات کردیت کارت خود را با آی پی ایران وارد نکنید؛ در این صورت خرید شما انجام نمی‌شود و حسابتان نیز مسدود خواهد شد. (توصیه می‌کنیم پیش از تهیه کردیت کارت مجازی، ابتدا به دنبال نصب یک برنامه تغییر آی پی مناسب باشید.)

ویزا کارت و مستر کارت مجازی

ویزا کارت و مستر کارت مجازی

با فراسیب بین المللی خرید کن

اگر می‌خواهید بدون واسطه از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید یا اشتراک سرویس‌های فیلم، موسیقی و گیمینگ را تهیه نمایید، می‌بایست یک Visa Card یا Master Card مجازی داشته باشید. فراسیب به عنوان بزرگ‌ترین مرجع خرید اشتراک سرویس و حساب‌‎های خارجی در کشور، امکان خرید محبوب‌ترین گیفت کارت‌های جهان را برای کاربران خود فراهم کرده است. برای خرید مستر کارت یا تهیه ویزا کارت مجازی آمریکا، کافیست سری به فروشگاه فراسیب بزنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =