اخبار جیلبریک

جیلبریک آیفون X و مدل‌های پایین‌تر روی iOS 15 و iOS 16

جیلبریک آیفون X و مدل‌های پایین‌تر روی iOS 15 و iOS 16

تیم هکرها به تازگی موفق به جیلبریک آیفون X و مدل‌های قبلی این دستگاه روی آی او اس ۱۶ شده‌اند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم چند و چون این ماجرا را بررسی کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اپل همواره روی تأمین امنیت محصولات خود کار می‌کند و این موضوع، با سخت‌تر شدن کار هکرها برای ارائه Jailbreak همراه است. افراد علاقمند به این حوزه به تازگی خبر خوشی را دریافت کرده‌اند. تیم Palera1n به تازگی موفق به طراحی و توسعه ابزاری شده است که می تواند دیوایس مجهز به آی او اس ۱۵ و آی او اس ۱۶ شما را جیلبریک کند.

جیلبریک آیفون چیست؟

برای آن دسته افرادی که در این مورد آگاهی ندارند، باید بگوییم که Jailbreak کمک می‌کند تا تمام محدودیت‌های سیستم عامل آی او اس برداشته شده و شخص کاربر به تمام فایل‌های سیستمی دسترسی پیدا خواهد کرد. به این ترتیب شما می‌توانید با نصب توییک‌های مختلف، تغییرات زیادی روی آیفون‌ها ایجاد کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب تم‌های جذاب یا نصب اپلیکیشن از خارج از اپ استور اشاره کرد.

جیلبریک آیفون X با ابزار Palera1n

جیلبریک آیفون X با ابزار Palera1n

شرکت اپل همواره سعی کرده تا جلوی جیلبریک را بگیرد. چرا که از این طریق امنیت دستگاه شما از بین رفته و هر آن در معرض مخاطرات مختلف مانند بدافزار قرار می‌گیرد.

نحوه جیلبریک آیفون با iOS 15 یا iOS 16

اگر از جمله علاقمندان به دنیای Jailbreak، مخصوصا جیلبریک آیفون X و مدل‌های پیش از آن باشید، مطمئنا با ابزار checkm8 آشنا هستید. این نرم افزار بر اساس اکسپلویت جدیدی که در سال ۲۰۱۹ کشف شد، کار می‌کند. این حفره امنیتی متاسفانه از زمان عرضه تراشه A5 تا A11 هنوز به قوت خود باقی مانده و چاره‌ای برای آن اتخاذ نشده است.

مطمئنا بخش‌های دیگر و سایر حفره‌ها با دقت خاصی بسته شده است تا کار برای هکرها سخت‌تر از پیش شود؛ اما این اکسپلویت هنوز باز مانده و اپل نتوانسته روی مدل‌های قدیمی محصولات خود کاری در این خصوص انجام دهد.

در فراسیب بخوانید  همه آنچه باید درباره آپدیت قابلیت Focus آی او اس ۱۶ بدانید

به گفته توسعه دهندگان، این ابزار روی نسخه آی او اس ۱۵ تا آی او اس ۱۶.۲ جوابگو خواهد بود، اما هنوز مشخص نیست آیا نسخه آزمایشی ۱۶.۳ توانسته جلوی این جیلبریک را بگیرد، یا خیر.

جیلبریک آیفون X با ابزار Palera1n

جیلبریک آیفون X با ابزار Palera1n

البته لیست محصولاتی که تحت پوشش این Jailbreak قرار می‌گیرد، آنچنان زیاد نیست و دارندگان دیوایس‌های زیر می‌توانند به کمک این نرم افزار دستگاه خود را جیلبریک کنند:

  • آیفون ۸
  • آیفون ۸ پلاس
  • آیپد ۵
  • آیپد ۶
  • آیپد ۷
  • آیپد پرو نسل ۱
  • آیپد پرو نسل ۲

اعضای تیم Palera1n هشدار داده‌اند که این جیلبریک هنوز برای عموم کاربران عرضه نشده و مخصوص توسعه دهندگان است. برای انجام عملیات نیاز به یک دستگاه مجهز به لینوکس یا مک خواهید داشت و روند آن نیز بسیار پیچیده است. همچنین در حال حاضر تعداد توییک‌های کمی با iOS 16 سازگار هستند و لذا توصیه می‌کنیم که مدت زمان بیشتری برای انجام این کار منتظر بمانید.

جیلبریک iPhone X با ابزار Palera1n

جیلبریک iPhone X با ابزار Palera1n

هشدار!

مسئولیت انجام جیلبریک کاملا بر عهده کاربر بوده و فراسیب یا حتی تیم توسعه دهنده این ابزار هیچ گونه مسئولیتی در قبال از دست رفتن اطلاعات شما قبول نخواهند کرد. در حالت معمول اتفاقی در حین انجام جیلبریک برای دستگاه شما روی نخواهد داد، اما همیشه احتیاط شرط عقل است و جیلبریک کردن جزو کارهای پر ریسک به حساب می‌آید.

حتما پیش از انجام این کار، مطلب جیلبریک چه مزایا و معایبی دارد را مطالعه کنید تا با این ترفند آیفون بیشتر آشنا شوید.

انجام Jailbreak آیفون

انجام Jailbreak آیفون

پیش نیاز انجام جیلبریک آی او اس ۱۵ و ۱۶

  • محصولات مجهز به تراشه A8 تا A11 (آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آيفون X)
  • قرار داشتن دستگاه روی آی او اس ۱۵ تا آی او اس ۱۶.۲
  • استفاده از دستگاهی مجهز به سیستم عامل لینوکس یا مک
  • نصب بودن پایتون ۳ روی سیستم!
  • غیر فعال کردن پسورد دستگاه روی دیوایس‌ها با تراشه A10 و A11

اگر با تمام این تفاسیر همچنان مشتاق به جیلبریک آیفون X یا مدل‌های پیش از آن هستید، مراحل انجام آن در وبسایت iOS Guide آموزش داده شده است. برای نصب Palera1n نیز میتوانید به وبسایت لینک شده مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)