نقد و بررسی

خط تولید آیپد؛ یک گجت برای همه یا محصولاتی برای آشفتگی کاربر؟

خط تولید آیپد؛ یک گجت برای همه یا محصولاتی برای آشفتگی کاربر؟

اکتبر ۲۰۲۱ بود که اپل نسل دهم آیپد و نسخه های جدید آیپد پرو ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی را روانه بازار کرد. این محصولات که البته در سکوت کامل خبری به خط تولید اپل اضافه شدند، دو دیدگاه را در ذهن کاربر ایجاد کردند؛ اینکه اپل قصد دارد برای هر کاربر و هر نیازی یک محصول داشته باشد یا اینکه می‌خواهد با تولید محصولات مختلف، باعث آشفتگی و گیج شدن کاربران شود! شاید نقد و بررسی آیپد ها به طور مختصر بتواند کمی از این آشفتگی کم کند.

نقد و بررسی آیپد ها در خط تولید فعلی اپل

حالا که تغییراتی در خط تولید آیپد اتفاق افتاده، شاید بد نباشد کمی دقیق‌تر آن را بررسی کنیم و بدانیم چه محصولاتی تولید می‌شوند. ترتیب قرارگیری در این مقاله بر اساس قیمت خواهد بود.

  • آیپد ۹: ۳۲۹ دلار
  • آیپد ۱۰: ۴۴۹ دلار
  • آیپد مینی: ۴۹۹ دلار
  • آیپد ایر: ۵۹۹ دلار
  • آیپد پرو ۱۱ اینچی: ۷۹۹ دلار
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی: ۱۰۹۹ دلار

وقتی به نقد و بررسی آیپد ها از نظر مشخصات فنی بپردازیم، آشفتگی و سردرگمی را درک می‌کنید!

آیپد مناسب هر کس کدام است؟

نگاهی به آیپد نسل ۹

از آنجایی که این مدل در حال حاضر ارزان‌ترین است، طبیعی است که مشخصات فنی و امکانات ساده‌تری نسبت به مدل‌های دیگر داشته باشد. با توجه به سابقه استفاده و شناختی که از محصولات اپل دارم،‌ زیاد پیش آمده دوستانم از من راهنمایی بخواهند تا محصول مناسبی برای خرید به آن‌ها پیشنهاد کنم و معمولا با چند سوال ساده به جواب می‌رسم.

اگر آیپدی برای کارهای ساده روزمره می‌خواهید و صفحه‌نمایش بزرگ خیلی برای شما مهم نیست و به دنبال ویژگی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای نیستید، آیپد ۹ (البته با فضای ذخیره‌سازی زیاد) بهترین گزینه است. اگر کاربر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید از ویژگی‌های حرفه‌ای سری Pro بهره‌مند شوید، از یک نمایشگر بزرگ و جذاب لذت ببرید و البته جیبتان هم پر است و بودجه کافی دارید، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی بهترین گزینه است.

نقد و بررسی آیپدها

آیپد ۹ (iPad 9)

اپل به آیپدی با این مشخصات و قیمت نیاز دارد. آیپدی که برای همه افراد از جمله کودکان و افراد مسن قابل استفاده باشد. البته یکی از ایرادات محصولات اپل این است که با عرضه نسخه جدید، مدل‌های قبلی تا حد نسبتا زیادی قدیمی به‌نظر می‌رسند.

در فراسیب بخوانید  آیفون 13 در برابر آیفون 12 ؛ کدامیک انتخاب بهتری است؟

تبلت اپل با نام آیپد ۱۰

اگر معتقدید طراحی مدرن و قابلیت‌های جدید ارزش قیمت بالاتر را دارد، خرید آیپد ۱۰ یک انتخاب منطقی خواهد بود. البته هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید برای صفحه‌نمایش زیباتر و ارتقای برخی مشخصات سخت‌افزاری است که شاید برای یک کاربر عادی آیپد خیلی هم مهم نباشد. آیپد ۱۰ تنها مدلی است که دوربین سلفی آن در جای درست قرار گرفته و شاید همین یک دلیل برای خرید آن باشد!

آیپد نسل ۱۰

آیپد نسل ۱۰

آیپد مینی

قیمت آیپد مینی کمی بیشتر از آیپد ۱۰ است، اما آنچه همه خوبان دارند، آیپد مینی یکجا و در ابعاد کوچک‌تر دارد و همین می‌تواند مهم‌ترین و تنها دلیل منطقی برای انتخاب و خرید این مدل باشد. ابعاد این دیوایس به عنوان یک دفتر یادداشت کوچک، ابزاری برای انبارداران، دسترسی به اطلاعات پرواز برای مهمانداران و هر جایی که به یک آیپد قوی و کوچک نیاز باشد، یک گزینه عالی برای خرید است.

آیپد مینی (iPad mini)

بررسی آیپد ایر اپل

تا اینجا همه‌چیز عادی به نظر می‌رسد، اما دقیقا در همین نقطه از نقد و بررسی آیپد هاست که بهم‌ریختگی و آشفتگی شروع می‌شود. اکثر کسانی که فراسیب را می‌شناسند، می‌دانند تمام تلاش ما رفع آشفتگی‌ها و ابهامات کاربران اپلی است. امروز هم تصمیم گرفتیم کمک کنیم آیپد ها را بهتر بشناسید و راحت‌تر تصمیم بگیرید. متاسفانه یا خوشبختانه آیپد ایر محصولی است که هر مدل آن با اختلاف قیمت کمی نسبت به قبلی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی به کاربر می‌دهد و همین سرآغاز گیج شدن است. به زبان ساده‌تر، اگر تصمیم بگیرید مبلغی بیشتر هزینه کنید و مدل x را بخرید، می‌توانید با کمی بیشتر، مدل y را بخرید که امکانات بهتری دارد و این قصه سر دراز دارد!

بنابراین منطقی‌ترین کار این است که نیازهایتان را بشناسید و بودجه اولیه را ملاک قرار دهید. یعنی اگر به آیپد ۹ فکر می‌کنید، دیگر به آیپد ۱۰ یا آیپد ایر فکر نکنید. شاید کمی بیشتر هزینه کنید و آیپد ایر با تراشه M1 بخرید، اما ممکن است هیچ‌وقت به قدرت و سرعت آن نیاز پیدا نکنید و سری که درد نمی‌کند دستمال نبدید!

نقد و بررسی آیپدها

آیپد ایر (iPad Air)

با خرید آیپد ایر دستگاهی خواهید داشت که با اکسسوری‌های بیشتری سازگار است، از اپل پنسل نسل ۲ پشتیبانی می‌کند، می‌توانید صفحه‌کلید مورد نظرتان را برای آن بخرید و نمایشگر بهتری دارد. اما با خودتان فکر کنید «آیا به این همه امکانات نیاز دارم؟، آیا این اختلاف قیمت ارزشش را دارد؟» و هر زمان به نتیجه رسیدید، iPad Air را بخرید و لذت ببرید.

در فراسیب بخوانید  3D Touch از داینامیک آیلند بهتر است! نظر شما چیست؟

آیپد پرو ۱۱ اینچی

وقتی در نقد و بررسی آیپد ها به آیپد پرو برسیم، تکلیف بسیاری از کاربران مشخص‌تر است و می‌دانند چرا در مقایسه با آیپد ایر ۵ به سراغ آیپد پرو آمده‌اند! وقتی با اطمینان بگویید «من آیپد پرو لازم دارم!»، اختلاف قیمت اهمیتی ندارد و ویژگی‌هایی که دریافت می‌کنید هم ارزش پولی که پرداخت می‌کنید دارد!

تراشه M2، دوربین با فناوری ProMotion، لنزهای فوق عریض، پورت تاندربولت و پشتیبانی از ProRes و فضای ذخیره‌سازی باورنکردنی تنها گوشه‌ای از امکاناتی است که با خرید آیپد پرو نصیبتان می‌شود. اگر کاربر عادی هستید و علاقه‌ای به ادیت ویدیو یا عکاسی حرفه‌ای ندارید، به هیچ‌کدام از موارد بالا هم نیاز ندارید.

نگاهی به آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی

و در نهایت، گزینه‌ای که آشفتگی را کامل می‌کند: آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی! اگر کاربر حرفه‌ای هستید و به تمام ویژگی‌هایی که بالا نام بردیم نیاز دارید و در عین حال صفحه بزرگ‌تر هم می‌خواهید، باید تصمیم بزرگی بگیرید. چیزی مثل آیفون ۱۴ پلاس در خط تولید آیپد وجود ندارد، پس اگر صفحه بزرگ‌تر می‌خواهید، باید هزینه تمام ویژگی‌های آیپد پرو را بپردازید!

اگر استیو جابز بود چه می کرد؟

جواب این سوال بسیار ساده است! اگر استیو جابز بود هیچ‌کدام از این‌ها اتفاق نمی‌افتاد! بعد از اینکه استیو جابز به عنوان هم‌بنیان‌گذار به اپل بازگشت، با صراحت تمام به مدیران شرکت اعلام کرد خط تولید مک یک فاجعه است و دسته‌بندی مشخص ۴تایی ایجاد کرد: کاربران عادی و حرفه‌ای و نسخه دسکتاپ و قابل حمل. جابز اعلام کرد تنها چیزی که اپل به آن نیاز دارد «دو نوع محصول عالی» برای «دو دسته کاربر» است.

حالا که این خط تولید شلوغ وجود دارد؛ پس ناچاریم با تفاوت های نسخه های مختلف آیپد آشنا باشیم تا بدانیم از چه صحبت می‌کنیم.

کلام آخر

اگر قرار باشد به عنوان نویسنده مقاله نقد و بررسی آیپد ها یک مدل را از خط تولید آیپد انتخاب کنم، قطعا آیپد پرو ۱۱ اینچی خواهد بود. در عین حال که آیپد ۱۰ گزینه‌ای فوق‌العاده برای کاربری روزمره و خرید آن به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر از آیپد پرو است، اما همیشه که مک‌بوکم همراهم نیست و من هم کاربری نیستم که فقط ایمیل و اخبار را چک کنم 🙂

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *