اخبار اپل

همه آنچه از iPad Pro 2022 اپل انتظار میرود

همه آنچه از آیپد پرو ۲۰۲۲ انتظار میرود

آیپد پرو ۲۰۲۲ نام محصول دیگری است که اپل قصد دارد آن را در سال جاری میلادی به دنیای تکنولوژی معرفی کند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم انتظارات از این محصول را مورد بررسی قرار دهیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته آیپد پرو با تراشه M1، نمایشگر مینی ال ای دی و با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 5G معرفی و روانه بازار شد. حال به نظر می‌رسد که نسخه دوم این دیوایس با تراشه M2 در دست توسعه بوده و در آینده نزدیک به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. اگر تفاوت های آیپد پرو، آیپد ایر و آیپد را نمی‌دانید می‌توانید پیش از مطالعه این مطلب، به لینک مربوطه مراجعه کنید.

زبان طراحی و قابلیت‌های احتمالی نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۲

آیپد ۱۰.۲ اینچی

آیپد ۱۰.۲ اینچی

شایعات مربوط به تغییرات در زبان طراحی این محصول از ماه ژوئن سال گذشته آغاز شد. به گزارش آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ، احتمالا باید شاهد تبلتی با بدنه شیشه‌ای باشیم و به این ترتیب، می‌توان انتظار اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم به این دستگاه را داشت. وی در ماه دسامبر سال گذشته گزارش خود را به صورت زیر تکمیل کرد:

سیستم شارژ بی‌سیم باعث می‌شود تا کاربران دیگر نیازی به کابل برای شارژ دستگاه خود نداشته باشند. در دنیای امروزی رفته رفته این فناوری جامعیت بیشتری پیدا کرده و کمپانی‌های زیادی نیز محصولات خود را به این تکنولوژی مجهز کرده‌اند. اپل از سال ۲۰۱۷ سیستم شارژ بی‌سیم را به آيفون‌ها اضافه کرد و سال گذشته، این گزینه با فناوری مگ سیف نیز درآمیخته شد.

حالا مهندسان کوپرتینویی در حال تست سیستم مگ سیف برای آیپد ها هستند. البته بد نیست بدانید که شارژ بی‌سیم در مقایسه با شارژ از طریق کابل از سرعت کمتری برخوردار بوده و لذا زمان بیشتری برای شارژ نیاز خواهید داشت.

تصویری از آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

تصویری از آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل

در ماه ژانویه سال جاری میلادی، متخصصان وب سایت 9to5Mac توانستند به مدارکی در مورد تغییر در زبان طراحی iPad Pro 2022 دست پیدا کنند. در حالی که مهندسان کوپرتینویی در حال تست آیپدی با بدنه پشتی تمام شیشه‌ای هستند، اما در صورت نهایی شدن این طرح شاهد محصولی خواهیم بود که در مقابل ضربه یا مواردی از این قبیل بسیار شکننده است.

در فراسیب بخوانید  +۱۰ ترفند که اگر کاربر جدید آیپد هستید باید بدانید

متن کامل گزارش یکی از متخصصان وب سایت 9to5Mac در این باره به شرح زیر است:

طبق اعلام منابع ما، تکنسین‌های اپل در حال کار روی یک پروتوتایپ از آیپد پرو جدید هستند که مانند مک بوک پرو‌ های جدید، لوگوی بزرگ‌تری در پشت بدنه آن حک شده است؛ اما این بار لوگو از جنس شیشه خواهد بود! به این ترتیب تکنولوژی مگ سیف و شارژ بی‌سیم از طریق این لوگو تعبیه خواهد شد. به دلیل بزرگ‌تر شدن مگنت‌ها، شارژ سریع‌تری نسبت به آيفون‌ها را نیز شاهد خواهیم بود.

گزارش ها درباره پردازنده و حافظه داخلی iPad Pro 2022

پس از آن که اپل دنیای تکنولوژی را با اضافه کردن تراشه M1 به آیپد پرو ها در سال گذشته متحیر کرد، حالا همه انتظار معجزه جدیدی از چیپست M2 را دارند. چندی پیش این تراشه به همراه مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید به صورت رسمی رونمایی شد و حالا انتظارها برای اضافه شدن آن به آیپد پرو ۲۰۲۲ آغاز شده است. طبق منابع وب سایت 9to5Mac، این اتفاق مطمئنا روی خواهد داد، اما نباید انتظار عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های M1 Pro یا M1 Max را داشته باشیم.

تصویری از آیپد پرو ۲۰۲۱

تصویری از آیپد پرو ۲۰۲۱

در زمینه حافظه داخلی، به نظر می‌رسد که تغییرات خاصی را شاهد نخواهیم بود و محصول جدید، با تنوع حافظه داخلی زیر در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت:

  • ۱۲۸ گیگابایت
  • ۲۵۶ گیگابایت
  • ۵۱۲ گیگابایت
  • ۱ ترابایت
  • ۲ ترابایت

از آن جا که اپل نسخه ۶۴ گیگابایتی را از آیفون‌ها حذف کرده و مک‌های جدید نیز با حافظه داخلی پیش فرض ۲۵۶ گیگابایتی همراه هستند، لذا می‌توان انتظار داشت که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیپد پرو نیز حذف شده و مدل ۲۵۶ گیگابایتی به عنوان مدل ابتدایی معرفی شود.

باتری، تکنولوژی 5G و لوازم جانبی جدید آیپد پروی بعدی

تصویری از لوگوی 5G

تصویری از لوگوی 5G

از آن جا که بسیاری از کاربران در مورد مصرف بیشتر شارژ در هنگام اتصال آیپد به مجیک کیبورد گلایه‌های زیادی به میان آورده‌اند، لذا متخصصان وب سایت 9to5Mac از طریق منابع خود متوجه شده‌اند که احتمال افزایش ظرفیت باتری در آیپد پرو ۲۰۲۲ بسیار بالاست.

در حالی که هنوز هیچ گونه حرف و حدیثی در مورد مشخصات 5G در این محصول اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که امکان پشتیبانی از باندها و فرکانس‌های بیشتری به این دیوایس اضافه شود.

در فراسیب بخوانید  احتمالا بزرگترین نمایشگر تاریخ آیفون را آیفون ۱۶ پرو مکس داشته باشد!

به گفته یکی از منابع خبری ژاپنی به نام Macotakara و به نقل از منابع چینی قابل اعتماد، زبان طراحی و شاسی این دستگاه تغییری نخواهد کرد. تنها تفاوت این دیوایس با نسخه پیشین، تعداد پین‌های پشت بدنه آن خواهد بود که از سه به چهار عدد خواهد رسید.

اپل در آیپد او اس ۱۶ به سازندگان لوازم جانبی اجازه می‌دهد تا محصولات جدید خود را طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار دهند. به این ترتیب این گجت‌ها با اتصال از طریق ۴ پین یاد شده، می‌توانند امکانات و قابلیت‌های بیشتری را به این تبلت اضافه کنند.

اگر این سیستم ۴ پین صحت داشته باشد، لوازم جانبی فعلی دیگر با آیپد پرو ۲۰۲۲ سازگاری نخواهد داشت و باید انتظار رونمایی از اسمارت کیبورد، مجیک کیبورد و کیس فولیو جدید را نیز داشته باشیم.

تصویری از لوازم جانبی آیپد پرو ۲۰۲۱

تصویری از لوازم جانبی آیپد پرو ۲۰۲۱

زمان رونمایی و عرضه iPad Pro 2022

وب سایت 9to5Mac اعلام کرده است که این محصول در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد و مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ نیز در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که حد فاصل ماه‌های سپتامبر تا نوامبر، باید منتظر معرفی این دستگاه باشیم. از آن جا که رویداد معرفی خانواده آيفون ۱۴ در ماه سپتامبر برگزار شد و اپل نیز قصد دارد تا آیپد او اس ۱۶ و مک او اس ۱۳ را در ماه اکتبر به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار دهد، لذا احتمال برگزاری این اتفاق در ماه اکتبر وجود دارد.

البته اخبار جدید حاکی از آن است که اپل فعلا تصمیمی بر برگزاری کنفرانس معرفی در ماه اکتبر ۲۰۲۲ را ندارد!

قیمت احتمالی آیپد پرو ۲۰۲۲

تکنولوژی مینی ال ای دی باعث شد تا قیمت نسخه ۱۲.۹ اینچی این تبلت در سال گذشته با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری روبرو شود. از آن جا که امسال نیز شاهد اضافه شدن این فناوری به آيپد پرو ۱۱ اینچی نخواهیم بود، لذا بعید به نظر می‌رسد که افزایش قیمتی را در این زمینه شاهد باشیم. در اینصورت نحوه ارزش گذاری این دو مدل به شرح زیر خواهد بود:

آیپد پرو ۱۱ اینچی:

  • با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت: ۷۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۸۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت: ۱۰۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۱ ترابایت: ۱۴۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۲ ترابایت: ۱۸۹۹ دلار
در فراسیب بخوانید  آیپد پرو جدید در راه است؛ تغییراتی که انتظار داریم

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی:

  • با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت: ۱۰۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۱۱۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت: ۱۳۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۱ ترابایت: ۱۷۹۹ دلار
  • با حافظه داخلی ۲ ترابایت: ۲۱۹۹ دلار
تصویری از لوازم جانبی آیپد پرو ۲۰۲۱

تصویری از لوازم جانبی آیپد پرو ۲۰۲۱

جمع بندی

موارد یاد شده، کلیات شایعات مختلف پیرامون iPad Pro 2022 بود که تا به حال در رسانه‌های خبری مطرح شده است. به محض درز اطلاعات بیشتر، مطمئنا شما را در اسرع وقت از این موضوع باخبر خواهیم کرد. پس همواره با فراسیب همراه باشید.

در نهایت اگر قصد خرید آیپد دارید می‌توانید راهنمای خرید آیپد در سال ۲۰۲۲ را مطالعه کنید تا در این زمینه بهتر تصمیم‌گیری کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *