آموزش و ترفند

آیپد شارژ نمی‌شود؟ ۶ راه حل برای مشکل شارژ نشدن آیپد

چرا آیپد شارژ نمی‌شود؟

چرا آیپد شارژ نمی‌شود یا به کندی و خیلی دیر شارژ می‌شود؟ مهم نیست با کابل شارژ اپل یا کابل شارژهای دیگر این مشکل را داشته باشید. امروز ۶ راه حل برای مشکل شارژ نشدن آیپد را با هم مرور می‌کنیم.

با توجه به مدل آیپدی که دارید، می‌توانید از کابل لایتنینگ یا USB-C برای شارژ استفاده کنید. هر دو پورت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از هر سمت قابل استفاده هستند.

در ادامه، رایج‌ترین مشکلات و مسائلی که باعث شارژ نشدن iPad می‌شوند را می‌بینیم. توجه داشته باشید آیپدهای جدید آداپتور ۲۰ واتی دارند و اگر از شارژر ضعیف‌تر استفاده کنید، مدت زمان شارژ آیپدتان بیشتر می‌شود.

تصویری از شخصی در حال کار با آیپد ۱۰

تصویری از شخصی در حال کار با آیپد ۱۰

۶ روش برای حل مشکل شارژ نشدن آیپد

۱. مطمئن شوید آیپد در دمای طبیعی قرار دارد و بیش از حد گرم یا سرد نیست.

  • دمای ۰ تا ۳۵ درجه سلسیوس، محدوده دمایی مناسب برای کار کردن و شارژ iPad است.

۲. شارژر لایتنینگ یا USB-C را از سمت دیگر استفاده کنید و شارژر دیواری یا آداپتور را بررسی کنید و مطمئن شوید سالم است و کار می‌کند.

  • اپل می‌گوید ممکن است لازم باشد شارژر و iPad را به مدت ۳۰ دقیقه به برق وصل کنید، اما معمولا ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از وصل شدن دستگاه به شارژر و برق متوجه خواهید شد همه‌چیز درست است یا نه!

۳. اگر با روش‌های بالا مشکل حل نشد، باید یکی دیگر از ۶ راه حل برای مشکل شارژ نشدن آیپد را بررسی کنید. می‌توانید از یک شارژر یا کابل دیگر استفاده کنید.

شارژ شدن نسل دوم قلم اپل پنسل به کمک آیپد

شارژ شدن نسل دوم قلم اپل پنسل به کمک آیپد

۴. کابل، درگاه شارژ و آداپتور را بررسی کنید تا آلودگی یا گرد و غبار درگاه شارژ آیپد را نبسته باشد.

  • از یه ذره‌بین استفاده کنید و داخل درگاه شارژ iPad را بررسی کنید.
  • اگر پرز، زباله یا گرد و غباری می‌بینید، با احتیاط و با ابزار مناسب آن‌ها را خارج کنید تا پین‌های شارژر آسیب نبینند. یک خلال دندان یا شی تیز پلاستیکی و نرم می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
  • اگر تمیز کردن درگاه شارژر برایتان سخت است یا فکر می‌کنید ممکن است به iPad صدمه بزنید، به یکی از گزینه‌های معتبر و قابل اعتماد برای تعمیر و نگه‌داری محصولات اپل مراجعه کنید یا با پشتیبانی اپل تماس بگیرید یا به صورت آنلاین با آن‌ها صحبت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

۵. اگر آیپد ایر یا آیپد پرو و مجیک کیبورد دارید، آیپد را به کیبورد و کابل شارژ را مطابق تصویر زیر به مجیک کیبورد متصل کنید تا iPad شارژ شود.

۶ راه حل برای مشکل شارژ نشدن آیپد

اتصال شارژر به مجیک کیبورد برای شارژ آیپد

۶. iPad را فورس ری‌استارت کنید.

  • آیپد های بدون دکمه هوم: دکمه بالا بردن صدا را فشار دهید و رها کنید. دکمه کم کردن صدا را فشار دهید و رها کنید. دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا آیپد ری‌استارت شود.
  • آیپد های با دکمه هوم: دکمه پاور و هوم را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.

در آخر

اگر با انجام تمام ۶ راه حل برای مشکل شارژ نشدن آیپد مشکلتان حل نشد، به احتمال زیاد iPad نیاز به تعمیر دارد و مشکل سخت‌افزاری است. برای تعمیر آیپد خود حتما به شرکت‌ها یا تعمیرگاه‌هایی مراجعه کنید که از کارشان اطمینان دارید.

شما همچنین می‌توانید مطلب چگونه ایپد را به تنظیمات کارخانه برگردانیم؟ را در فراسیب مطالعه بفرمایید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =