اخبار, اخبار اپل

آیپد پرو جدید در راه است؛ تغییراتی که انتظار داریم

انتظارات از آیپد پرو جدید

اپل، غول دنیای فناوری به‌زودی از نسل جدید آیپد پرو خود رونمایی خواهد کرد. این دستگاه که به‌عنوان یکی از قدرتمندترین تبلت‌های موجود در بازار شناخته می‌شود، همواره مورد توجه طیف وسیعی از کاربران نظیر طراحان، گیمرها و دانشجویان قرار داشته است.

اما این بار، چه انتظاری از آیپد پرو جدید می‌توانیم داشته باشیم؟ در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های احتمالی آن و تمام چیزهایی که از آن انتظار داریم، اشاره خواهیم کرد.

نمایشگر OLED در آیپد پرو جدید

شاید مهم‌ترین تغییر در نسل جدید‌ آیپد پرو، استفاده از نمایشگرهای OLED در آن باشد. در حال حاضر آیپد پرو ۱۱ اینچی از یک نمایشگر LCD با بک‌لایت معمولی استفاده می‌کند. در واقع، آیپد پرو ۱۱ اینچی از زمان معرفی اولین نسل خود در سال ۲۰۱۸ تاکنون، از پنل نمایشگر یکسانی استفاده کرده است.

نسخه ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو از سال ۲۰۲۱ به‌بعد، از فناوری بک‌لایت mini-LED استفاده می‌کند. این نسبت به فناوری معمولی به‌کار رفته در مدل ۱۱ اینچی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است و امکان دستیابی به نرخ روشنایی بالاتر و کنتراست بهتر را هم فراهم می‌کند.

نمایشگر OLED در آیپد پرو جدید

نمایشگر OLED در آیپد پرو جدید

امسال، برای نخستین بار اپل از پنل‌های نمایشگر OLED روی آیپد استفاده خواهد کرد. تا پیش از این، در سبد محصولات اپل فقط آیفون و اپل واچ از این فناوری نمایشگر استفاده می‌کردند. به‌لطف تغییر فناوری، احتمال اینکه ابعاد نمایشگر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی به ۱۳ اینچ تغییر پیدا کند هم زیاد است.

وقتی اپل برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ از یک پنل mini-LED روی آیپد پرو M2 استفاده کرد، بسیاری از کارشناسان متوجه یک هاله نور عجیب روی صفحه شدند. نقطه ضعف بزرگی که به‌احتمال بسیار زیاد نمایشگرهای OLED در آیپد پرو جدید آن را برطرف خواهد کرد.

این نمایشگرها در مقایسه با پنل‌های mini-LED، سطوح تاریک به‌مراتب بهتری را به‌نمایش می‌گذارند. از آنجا که هر یک از پیکسل‌ها در تولید نور مستقل هستد و نیازی به نور بک‌لایت نیست، بنابراین زمانی که پیکسل‌ها می‌خواهند رنگ مشکی را نمایش دهند، پیکسل‌ها خاموش می‌شوند و این به شکل‌گیری رنگ مشکی عمیق کمک می‌کند.

یک مجیک کیبورد جدید

بلومبرگ، یکی از رسانه‌های مورد اعتماد مدعی شده که امسال یک مجیک کیبورد جدید به iPad Pro کمک می‌کند تا بیشتر شبیه لپ تاپ‌ها به‌نظر برسد. علاوه بر این، با یک بدنه مستحکم آلومینیومی طراحی خواهد شد. از سال ۲۰۲۰ که مجیک کیبورد معرفی شده، تاکنون هیچ تغییری را به خود ندیده است.

طراحی مجیک کیبورد اختصاصی برای آیپد پرو جدید

طراحی مجیک کیبورد اختصاصی برای آیپد پرو جدید

اگر این خبر به‌واقعیت تبدیل شود، داشتن مجیک کیبوردی که بتواند تبلت iPad Pro را شبیه یک لپ تاپ کند، خیلی جذاب است. گرچه نسل فعلی Magic Keyboard هم رضایت‌بخش است، اما جنس پارچه‌ای آن با برچسب قیمت بالایی که دارد متوازن نیست.

علاوه بر کیبورد جدید، اپل در حار کار روی نسل جدیدی از قلم اپل پنسل نیز هست که بتواند از تمام ظرفیت‌های iPad Pro جدید استفاده کند. ما امیدواریم که این قلم جدید به قابلیت داخلی Find My مجهز شود و همینطور از سری‌های قابل تعویض مغناطیسی بهره‌مند شود که می‌توانند حس نوشتن و طراحی با ابزارهای مختلف را شبیه‌سازی کنند. در وبلاگ فراسیب، مقاله‌ای را با مضمون نحوه اتصال اپل پنسل به آیپد و روش‌های استفاده از آن پرداخته‌ایم که اگر به‌تازگی یک iPad Pro خریده‌اید، توصیه می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

پردازنده M3

بی‌شک نسل جدید iPad Pro از لحاظ قدرت یک سر و گردن بالاتر از مدل‌های قبلی خواهد بود. انتظار می‌رود اپل هر دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی را به پردازنده M3 مجهز کند؛ اما در عمل این پردازنده چه تغییراتی را به‌وجود خواهد آورد؟

حضور پردازنده M3 در آیپد پرو جدید

حضور پردازنده M3 در آیپد پرو جدید

هنوز خیلی زود است بخواهیم درباره حضور این پردازنده روی آیپد پرو صحبت کنیم. ولی امیدواریم که اپل محدودیت‌هایی که در استفاده از Stage Manager وجود دارد را از بین ببرد یا حداقل بکاهد. اگر به‌تازگی به دنیای آیپد قدم گذاشته‌اید، در مقاله‌ای با عنوان ترفندهایی برای کاربران تازه کار آیپد، به‌بررسی چگونگی فعالسازی و کار با قابلیت Stage Manager پرداخته‌ایم.

همه‌چیز آیپد پرو جدید در یک قاب باریک‌تر

گرچه ابعاد بدنه آیپد پرو از سال ۲۰۱۸ تاکنون عمدتا بدون تغییر بوده است، اما ظاهراً امسال شاهد تغییراتی در آن خواهیم بود. جزئیاتی که به‌دست ما رسیده نشان می‌دهد این نسل به‌طور قابل توجهی باریک‌تر از نسل قبلی خودش می‌شود. عمده‌ترین علت این اتفاق، استفاده از نمایشگرهای جدید OLED است که به‌مراتب لایه‌های کمتری نسبت به پنل‌های LCD دارند.

انتظار تغییر ابعاد از آیپد پرو جدید

انتظار تغییر ابعاد از iPad Pro

ابعاد آیپدهای پرو اپل به شرح زیر است:

  • ابعاد آیپد پرو ۱۱ اینچ فعلی: ۲۴۷.۶ در ۱۷۸.۵ در ۵.۹ میلی‌متر
  • ابعاد آیپد پرو ۱۱ اینچ جدید: ۲۴۹.۷ در ۱۷۷.۵ در ۵.۱ میلی‌متر
  • ابعاد iPad Pro 12.9 فعلی: ۲۸۰.۶ در ۲۱۴.۹ در ۶.۴ میلی‌متر
  • ابعاد iPad Pro 12.9 جدید: ۲۸۱.۵ در ۲۱۵.۵ در ۵.۰ میلی‌متر

جمع بندی

زمان زیادی تا رونمایی از آیپد پرو جدید اپل باقی نمانده است. آنطور که گفته شده، اواسط فروردین ماه این محصول وارد بازار خواهد شد. ما انتظار داریم نمایشگرهای قدیمی LCD روی این دستگاه جای خودشان را به پنل‌های مدرن OLED بدهند.

علاوه بر این، در قلب تپنده دستگاه از پردازنده پیشرفته M3 استفاده خواهد شد که می‌تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه در بخش‌های مختلفی خصوصا مولتی‌تسکینگ با Stage Manager شود. تمام این تغییرات جذاب، برای اپل هزینه‌بر است و به‌طع می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل جدید iPad Pro، گران‌تر از مدل فعلی شود.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =