آی دیوایس ها, اخبار, اخبار اپل, نقد و بررسی

آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس، پرچمداران قدرتمند امسال اپل

آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس، پرچمداران قدرتمند امسال اپل

اپل از دو گوشی آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس – iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max با اینترنت 5G ٬ چیپست A14 و دوربین سه گانه پشتی رونمایی کرد.

اپل شب گذشته رسماً از گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس خودش با پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد. مدل‌های آیفون ۱۲ پرو از طراحی جدید و نمایشگرهای لبه به لبه Super Retina XDR برخوردارند و یک لایه محافظ به نام Ceramic Shield نیز روی نمایشگر این گوشی‌ها قرار گرفته تا آن‌ها را مستحکم‌ترین آیفون‌های حال حاضر کند. همچنین نسخه ۱۲ پرو مکس نیز بزرگ‌ترین آیفونی است که اپل تا کنون آن را به بازار عرضه کرده است؛ حال در ادامه با فراسیب همراه باشید تا به بررسی پرچمداران امسال اپل بپردازیم…

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

نگاه کلی به آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس اپل

چیپست A14 Bionic در زیر قاب آیفون‌های ۱۲ که سریع‌ترین چیپست در یک گوشی هوشمند است٬ توان پردازش تصاویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که در بر گیرنده ی امکانات کاملاً جدیدی مانند Apple ProRAW برای کنترل خلاقانه بیشتر در تصاویر و تجربه‌ی کامل Dolby Vision برای نخستین بار تا ۶۰ فریم بر ثانیه است. سیستم دوربین بازنگری شده آیفون‌های جدید شامل یک دوربین اولترا واید کاملاُ عریض٬ یک دوربین تله فوتو با فاصله کانونی بیشتر روی مدل ۱۲ پرو مکس و یک دوربین واید جدید با توانایی ثبت تصاویری باکیفیت و ضبط ویدیوهایی روشن و شفاف حتی در محیط‌های تاریک است. مدل‌های آیفون ۱۲ پرو همچنین یک اسکنر جدید LiDAR را برای غوطه‌وری بیشتر در تجربیات واقعیت افزوده به خدمت گرفته‌اند و MagSafe شارژ بی‌سیم پرقدرتی را به همراه اکوسیستم جدیدی از لوازم جانبی که به آسانی به آیفون شما متصل می‌شوند٬ ارائه می‌کند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

معرفی آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس از زبان اپل

گرک جوسویاک (Greg Joswiak)٬ یکی از مدیران بازاریابی جهانی کمپانی اپل در توصیف نسل جدید گوشی‌های پرچمدار این شرکت می‌گوید:

این یک جهش بزرگ برای آیفون است٬ بهترین تجربه 5G را در بازار به ارمغان میاورد و پیشرفته‌ترین فناوری‌های ما را به کاربرانی که به دنبال بهترین‌ها از آیفون خود هستند٬ ارائه می‌کند. هر نسل آیفون آنچه ما از یک گوشی هوشمند انتظار داریم را تغییر داده است و اکنون ٬5G عملکرد جدیدی است که ارائه می‌شود. هماهنگی دقیق نرم افزاری و سخت افزاری ما ویژگی‌های هیجان انگیز محاسبات عکاسی مانند گسترش یافتن حالت عکاسی شبانه برای تمام دوربین‌ها و معرفی پشتیبانی از فیلم‌های HDR با Dolby Vision را ارائه می‌کند.

حضور اسکنر LiDAR بدان معناست که کاربران AR را متفاوت از گذشته تجربه خواهند کرد و همچنین مزایایی از جمله فوکوس خودکار سریع‌تر در شرایط نوری تاریک و عکاسی پرتره با حالت Night Mode را برای دوربین‌ها به همراه دارد. این تجربیات و سایر موارد باعث شده تا این‌ها بهترین سری آیفون باشند.

تجربه عالی 5G روی آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس یک تجربه پیشرفته 5G در ابعاد جهانی٬ مهندسی شده با یکپارچگی نرم افزاری و سخت افزاری در کلاس جهانی را ارائه می‌کنند. 5G در آیفون سرعت دانلود و آپلود بالاتر٬ استریم ویدیویی باکیفیت‌تر٬ گیمینگ پاسخگوتر٬ تعامل در لحظه در اپلیکیشن‌ها٬ فیس تایم باکیفیت‌تر و امکاناتی فراتر از آن را به همراه دارد. مشتریان همچنین می‌توانند از یک اتصال امن و سریع لذت ببرند و نیازی به هات اسپات‌های وای فای عمومی نداشته باشند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ پرو با بیشترین باندهای 5G در یک گوشی هوشمند٬ پوشش جهانی 5G گسترده‌تری را مهیا می‌کند. این مدل‌ها با پشتیبانی از موج میلی‌متری که 5G با فرکانس بالاتری را ارائه می‌کند٬ می‌توانند سرعتی تا ۴ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار مشتریانشان بگذارند. آیفون‌های مدل ۱۲ پرو همچنین به حالت Smart Data مجهز هستند که با ارزیابی هوشمندانه نیازهای 5G و ایجاد تعادل مصرف داده٬ سرعت و توان در لحظه٬ می‌تواند عمر باتری دیوایس را افزایش دهد.

پردازنده A14 Bionic : قدرتمند و کارآمد

A14 Bionic نخستین چیپست در صنعت گوشی‌های هوشمند است که بر بستر پردازش ۵ نانومتری تولید می‌شود. این تراشه که سریع‌تر و کارآمدتر از هر زمان دیگری است٬ در مقایسه با جدیدترین چیپست‌های هم رده خود می‌تواند CPU سریعتر و GPU تا ۵۰ درصد سریع‌تر را در اختیار شما بگذارد که امکان تجربه گیمینگ در حد کنسول‌های بازی٬ محاسبات عکاسی قدرتمند و غیره را ممکن می‌سازد٬ در حالی که عمر باتری عالی را به ارمغان می‌آورد. A14 Bionic با جابجا کردن محدودیت‌های یادگیری ماشین٬ به یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای (برای ۸۰ درصد بهبود عملکرد) تجهیز شده است که ظرفیت انجام ۱۱ تریلیون عملیات در هر ثانیه را دارد.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

طراحی جدید و فناوری‌های نوآورانه نمایشگر

مدل‌های آیفون ۱۲ پرو طراحی شده با بهترین متریال٬ دارای طراحی جدید با لبه‌هایی مسطح و بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ با یک لایه‌ی شیشه‌ای و یک لایه‌ی محافظتی مستحکم به نام Ceramic Shield روی نمایشگر خود است. این لایه‌ی محافظتی می‌تواند به طرز چشمگیری استحکام گوشی را افزایش دهد و مقاومت آن در هنگام افتادن از ارتفاع٬ تا ۴ برابر افزایش ببخشد.

آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی از نمایشگرهای لبه به لبه‌ی بزرگی به نام Super Retina XDR بهره می‌برند که با سیستم مدیریت رنگ٬ می‌تواند در دقت رنگ پیشرو باشد. علاوه بر این٬ آیفون ۱۲ پرو مکس بزرگ‌ترین نمایشگر و بالاترین رزولوشن نزدیک به ۳.۵ میلیون پیکسل را در بین آیفون‌های اپل ارائه می‌کند. این نمایشگرهای OLED محتوای ویدیویی HDR را به نمایش می‌گذارند و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت را به همراه دارند.

آیفون‌های مدل ۱۲ پرو همچنین با تأییدیه IP68 همراه هستند که مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۶ متری و به مدت ۳۰ دقیقه را فراهم می‌کنند. علاوه بر آب٬ اکنون آن‌ها در برابر سایر مایعات نظیر قهوه و نوشابه نیز مقاوم هستند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

دوربین حرفه‌ای و همه فن حریف آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

سخت افزار دوربین قدرت گرفته از چیپست A14 Bionic می‌تواند بهترین دوربین حرفه‌ای دنیا را برای هر نوع عکاسی و فیلمبرداری ارائه کند. این تراشه همراه با پردازنده سیگنال جدید می‌تواند کیفیت تصاویر را بالا ببرد و ظرفیت‌های محاسبات عکاسی که با دوربین‌های سنتی امکان‌پذیر نیست را فراهم می‌کند. مدل‌های آیفون ۱۲ همچنین به Apple ProRAW نیز مجهز است که ترکیبی از پردازش چند فریم تصویر اپل و محاسبات عکاسی با فرمت RAW است. کاربران می‌توانند به لطف این قابلیت کنترل کاملی روی رنگ٬ جزئیات و محدوده پویای اپلیکیشن دوربین آیفون یا دیگر اپلیکیشن‌های حرفه‌ای ویرایش تصاویر داشته باشند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

دوربین عریض آیفون ۱۲ پرو به یک لنز ۷ المنت جدید با دیافراگم f/1.6 مجهز است. این سریع‌ترین دوربین در یک آیفون است که عملکرد آن در محیط‌های تاریک برای فیلمبرداری و عکاسی با پیشرفت ۲۷ درصدی همراه بوده است. دوربین اولترا واید این گوشی نیز با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای٬ گزینه‌ای عالی برای عکاسی از صحنه‌های وسیع یا مناظری شاعرانه است. یک دوربین تله فوتو با فاصله کانونی ۵۲ میلی‌متری نیز در اینجا برای عکاسی پرتره وجود دارد که زوم اپتیکال ۴ برابری را ارائه می‌کند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس حتی از مدل پرو نیز پیشرفته‌تر است. دوربین عریض f/1.6 آن از یک حسگر ۴۷ درصد بزرگ‌تر با اندازه پیکسل‌های ۱.۷ میکرومتری بهره می‌برد که پیشرفت چشمگیر ۸۷ درصدی را با عکاسی در محیط‌های تاریک به همراه دارد. این گوشی همچنین از یک دوربین اولترا واید گسترده و یک دوربین تله فوتو با فاصله کانونی ۶۵ میلی‌متری با قابلیت عکاسی ماکرو نیز برخوردار است. این سیستم دوربین زوم اپتیکال ۵ برابری را ارائه می‌کند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

حالت عکاسی Night Mode اکنون به دوربین‌های اولترا واید و TrueDepth در جلو نیز اضافه شده است که اجازه‌ی عکاسی شفاف‌تر را می‌دهد. و حالت Night Mode TimeLapse نیز زمان اکسپوژر طولانی‌تری را برای ویدیوهای شفاف‌تر٬ مسیرهای نور بهتر و اکسپوژر روان‌تر در محیط‌های تاریک هنگام استفاده از یک سه‌پایه را فراهم می‌کند. Depp Fusion اکنون بهتر و سریع‌تر شده٬ به تمام دوربین‌ها آمده و با Smart HDR 3 نیز کاربران می‌توانند انتظار ثبت تصاویری واقعی‌تر٬ حتی در صحنه‌های پیچیده را داشته باشند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

مدل‌های آیفون ۱۲ پرو بالاترین کیفیت ویدیو در یک گوشی هوشمند را ارائه می‌کنند و نخستین دوربین‌ها و تنها گوشی‌هایی هستند که تجربه‌ی فیلمبرداری HDR با Dolby Vision تا حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌کنند و لرزشگیر ویدیویی آن‌ها حتی برای پروژه‌های سینمایی نیز مناسب است. دالبی ویژن در هنگام ویرایش از طریق اپلیکیشن ٬Photos اپلیکیشن iMovie یا اواخر سال از طریق اپلیکیشن Final Cut Pro X قابل پردازش است. دالبی ویژن می‌تواند برای کنتراست شگفت انگیز در حین فیلمبرداری و پخش ویدیو از مزایای نمایشگر Super Retina XDR اپل استفاده کند و کاربران می‌توانند ویدیوهای خود را با پشتیبانی از AirPlay تا حداکثر 4K Dolby Vision با دستگاه‌های اکسترنال به اشتراک بگذارند.

تجربه AR واقع گرایانه و دوربین نوآورانه

اسکنر جدید LiDAR که به مدل‌های پرو اضافه شده٬ قادر به اندازه‌گیری فاصله نور و استفاده از اطلاعات عمق پیکسل در یک صحنه است. این فناوری می‌تواند تجربیات واقع گرایانه‌تر AR و فوکوس خودکار پیشرفته با ۶ برابر در صحنه‌های کم نور را به همراه داشته باشد. این پیشرفت سخت افزاری در کنار موتور عصبی چیپست A14 Bionic می‌تواند عکاسی پرتره در شب و رندر کردن یک افکت بوکه زیبا در محیط‌های تاریک را به ارمغان بیاورد.

لوازم جانبی نوآورانه آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس با MagSafe

MagSafe شارژ بی‌سیم را بهبود می‌بخشد٬ تجربه‌ی کارآمدتری را ارائه می‌کند و اکوسیستمی از لوازم جانبی را معرفی می‌کند که به آسانی به مدل‌های آیفون ۱۲ پرو متصل می‌شوند. مگ سیف که شامل آرایه‌ای از آهنرباها در اطراف کویل شارژ بی‌سیم است٬ تجربه‌ی منحصر به فردی از شارژ بی‌سیم را به آیفون اضافه می‌کند. شارژرهای مگ سیف می‌توانند گوشی شما را با توان ۱۵ وات به صورت بی‌سیم شارژ کنند. در حال حاضر اپل MagSafe Charger و MagSafe Duo Charger را با تکیه بر این فناوری توسعه بخشیده که دومی می‌تواند آیفون و اپل واچ شما را به صورت همزمان شارژ کند.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

متعهد به محیط زیست

اپل سخت برای کاهش استفاده از کربن در تولیدات خودش تلاش می‌کند و طبق برنامه‌ی اعلام شده‌ی آن٬ قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تاثیرگذاری منفی روی محیط زیست را به صفر برساند. این یعنی هر دستگاه فروخته شده‌ی اپل از متریالی استفاده خواهد کرد که ۱۰۰ درصد از کربن بازیافت شده تولید شده است. آیفون های سری ۱۲ پرو نیز با فکر روی حفظ زیست طراحی شده‌اند.

کمپانی اپل برای نخستین بار از مواد ۱۰۰ درصد بازیافت شده برای تولید قطعات آیفون‌های خود از جمله تمام آهن رباها٬ دوربین٬ موتور تپتیک و مگ سیف استفاده کرده است. غول کوپرتینویی همچنین آداپتور برق و هدفون‌های ایرپادز خود را نیز از داخل جعبه‌ی گوشی خود حذف کرده است که از انتشار بیشتر کربن و استخراج و استفاده از مواد گرانبها که به ایجاد یک جعبه‌ی کوچک‌تر می‌انجامد و تا ۷۰ درصد جعبه‌ها را در یک بار حمل بیشتر می‌کند٬ جلوگیری خواهد کرد. در مجموع این تغییرات باعث کاهش بیش از ۲ میلیون تن انتشار کربن در سال خواهد شد که معادل حذف سالانه ۴۵۰ هزار اتومبیل در جاده است

جعبه آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

جعبه آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

قیمت و زمان عرضه آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس

دو آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس اپل در نسخه‌های ۱۲۸ ٬ ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و در رنگ‌های گرافیتی٬ نقره‌ای٬ طلایی و آبی اقیانوسی عرضه خواهند شد. قیمت پایه این دو دیوایس نیز به ترتیب ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار است. آیفون ۱۲ پرو مکس از ۱۳ نوامبر به فروش خواهد رسید٬ در حالی که مدل آیفون ۱۲ پرو از ۳۰ اکتبر عرضه می‌شود.

اطلاعات بیشتر در سایت اپل

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =