آی دیوایس ها

ایرپادز 3 در مقایسه با بیتس فیت پرو ؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

ایرپادز 3 در مقایسه با بیتس فیت پرو ؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در این مطلب از فراسیب قصد داریم تا هدفون‌های بیتس فیت پرو و ایرپادز 3 را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اپل در کنار معرفی و عرضه Airpods 3، هدفون بی سیم Beats Fit Pro را نیز به صورت رسمی رونمایی و در اختیار خریداران قرار داد. این موضوع باعث شد تا بازار هدفون‌های بی سیم بسیار داغ شده و اولویت‌ها و انتخاب‌های خریداران بسیار سخت‌تر از پیش شود.

اگر علاقمند به خرید یک هدفون جدید باشید، مسلما ایرپاد 3 و بیتس فیت پرو یکی از انتخاب‌های شما هستند و ممکن است میان آن‌ها شک داشته باشید. لذا در این مطلب قصد داریم تا آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و ببینیم کدام یک نسبت به دیگری برتری داشته و انتخاب بهتری برای خرید به حساب می‌آید.

مقایسه ایرپادز 3 و بیتس فیت پرو ؛ زبان طراحی و راحتی قرارگیری در گوش

تصویری از ایرپادز 3 اپل

تصویری از ایرپادز 3 اپل

در کنار برندینگ و رنگ‌بندی مختلف، این دو محصول تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارا هستند. همزمان با رونمایی از نسل سوم ایرپاد، اپل زبان طراحی گذشته این محصول را کنار گذشته و با کوتاه‌کردن دنباله منتهی به میکروفون، ظاهر این محصول را بیشتر به ایرپادز پرو نزدیک کرد. اما مهم ترین تفاوت ایرپادز 3 و ایرپادز پرو، در سری‌های سلیکونی است که همین موضوع باعث می‌شود تا محصول جدید اپل از قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) برخوردار نباشد.

در مطلبی جداگانه میتوانید مقایسه ایرپادز 3 و ایرپاد 2 را مطالعه کنید.

اما نتیجه کار، چیزی است که باعث شده تا نسبت به نسل پیشین بسیار راحت‌تر درون گوش کاربران قرار گرفته و افراد استفاده کننده از این محصول، احساس راحتی بیشتری داشته باشند. اما در مقابل اشخاصی هستند که بدون وجود سری‌های سیلیکونی، نمی‌توانند از هدفون‌های بی سیم استفاده کنند و نسل سوم ایرپاد نیز مانند سایر محصولات، به راحتی از گوش آن‌ها خارج شده و در هنگام راه رفتن یا انجام فعالیت‌های ورزشی به بیرون می‌افتد.

از نظر کنترل موارد مختلف، ایرپادز 3 به صفحه‌ای حساس به فشار مجهز شده است که روی دنباله آن قرار گرفته و از این طریق می‌توانید موزیک‌های در حال پخش را کنترل کرده یا هنگام برقراری تماس، ‌آن را پاسخ داده یا ریجکت کنید.

تصویری از نسخه سفید رنگ بیتس فیت پرو

تصویری از نسخه سفید رنگ بیتس فیت پرو

حالا به سراغ گزینه دوم، یعنی Beats Fit Pro می‌رویم. این محصول بر عکس مدل دیگر مورد بحث در این مطلب، به صورت کامل برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت‌های ورزشی زیادی انجام می‌دهند، طراحی شده است. این محصول از زبان طراحی کامپکت و جمع و جوری بهره برده و لوگوی بیتس نیز مانند همیشه روی بدنه آن دیده می‌شود.

برای آن که این هدفون‌ها به راحتی درون گوش باقی مانده و از آن خارج نشوند، در طراحی آن‌‌ها از بال‌هایی استفاده شده که درون حفره‌های گوش قرار گرفته و باعث می‌شود تا تکان‌های شدید این هدفون‌ها را از درون گوش خارج نکند. همچنین سری‌های سیلیکونی نیز در بیتس فیت پرو یافت می‌شوند که امکان تعویض را دارا بوده و نسخه‌های مختلفی نیز درون جعبه قرار گرفته‌اند تا بسته به سایز حفره گوش، بتوانید گزینه دلخواه را استفاده کنید

سیستم کنترلی این محصول نیز کمی متفاوت بوده،‌چرا که بدنه اصلی آن به عنوان دکمه ایفای نقش می‌کند. استفاده از آن‌ها نسبت به ایرپادز 3 راحت‌تر بوده، اما از طرف دیگر با هر بار فشار دادن آن تصویر می‌کنید که این هدفون را بیش از پیش به سمت سوراخ گوش خود هدایت می‌کنید.

مقایسه ایرپادز 3 و بیتس فیت پرو ؛ مشخصات و قابلیت‌ها

تصویری از نسخه سفید رنگ بیتس فیت پرو

تصویری از نسخه سفید رنگ بیتس فیت پرو

از نظر مشخصات، تفاوت زیادی میان این دو هدفون وجود ندارد. این بار داستان را با بیتس فیت پرو آغاز کرده و پس از آن به سراغ نسل سوم ایرپاد می‌رویم.

یکی از مهم ترین تفاوت‌های میان دو محصول مورد بحث در این مطلب، به وجود قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) در هدفون Beats Fit Pro بازمی‌گردد. نه تنها این ویژگی درون محصول بیتس وجود داشته، بلکه امکان پشتیبانی از قابلیت صدای فضایی نیز فراهم شده است. این بدان معنا است که بیتس فیت پرو را می‌توان یک رقیب قدرتمند برای ایرپادز پرو به حساب آورد. البته تفاوت قیمت 50 دلاری میان این دو محصول، احتمالا باعث خواهد شد تا از خرید ایرپادز پرو صرف نظر کرده و به صورت مستقیم برای خرید بیتس فیت پرو اقدام کنید.

هر دو هدفون بی سیم با یک بار شارژ، می‌توانند نهایتا 6 ساعت به صورت مداوم به شما خدمت رسانی کنند. همچنین سیستم تشخیص پوست هم روی هر دو گجت وجود داشته و به این ترتیب هنگام خارج شدن هدفون‌ها از داخل گوش، موزیک در حال پخش به صورت خودکار متوقف شده و با قرار دادن مجدد آن‌ها داخل گوش، موزیک اتوماتیک ادامه پیدا خواهد کرد.

بیایید تا جدول مشخصات این دو محصول را مرور کنیم:

 

بیتس فیت پرو

ایرپادز 3

چیپ H1

بله

بله

مقاومت در برابر آب

IPX4

IPX4

عمر مفید باتری (هدفون‌ها)

6 ساعت (با ANC فعال)

6 ساعت

عمر مفید باتری (هدفون‌ها به همراه کیس شارژ)

24 ساعت

30 ساعت

قابلیت سوییچ خودکار بین دیوایس‌ها

بله

بله

کیس شارژ بی سیم

خیر

بله

پشتیبانی از تکنولوژی مگ سیف برای شارژ

خیر

بله

سیستم حذف نویز فعال

بله

خیر

قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio)

بله

بله

سنسور تشخیص پوست

بله

بله

اکولایزر تطبیقی (Adaptive EQ)

بله

بله

ابعاد

19 × 24 × 30 میلی متر

19.21 × 18.26 × 30.79

وزن

5.6 گرم

4.28 گرم

قیمت

199 دلار

179 دلار

 

در حالی که نسل سوم ایرپادز از قابلیت حذف نویز فعال برخوردار نیست، اما همین موضوع باعث شده تا از نظر عمر مفید باتری و وزن برتری‌هایی نسبت به رقیب خود داشته باشد. اما از نظر شارژدهی هدفون‌ها، این دو محصول با یکدیگر یکسان بوده و با یک بار شارژ، نهایتا 6 ساعت به شما سرویس‌دهی خواهند کرد. اما زمانی که به عملکرد کلی از نظر شارژدهی نگاه می‌اندازیم (30 ساعت در مقابل 24 ساعت)، این تفاوت 6 ساعته ممکن است برگ برنده و عامل مهمی برای انتخاب شما به حساب آید.

حالا که صحبت از باتری به میان آمد، باید بگوییم که سیستم شارژ هم یکی دیگر از تفاوت‌های این دو هدفون به حساب می‌آید. بیتس فیت پرو تنها از طریق اتصال کابل به کیس شارژ، قابل شارژ شدن است. اما ایرپادز 3 در کنار این حالت، از تکنولوژی مگ سیف نیز برای شارژ بی سیم برخوردار است.

به این ترتیب شما می‌توانید کیس شارژ این هدفون را به راحتی روی شارژر مبتنی بر مگ سیف قرار داده و از شارژ شدن آن خیال‌تان راحت باشد.

تصویری از ایرپادز 3 در حال شارژ از طریق مگ سیف

تصویری از ایرپادز 3 در حال شارژ از طریق مگ سیف

یکی دیگر از مشخصات که باعث ایجاد تفاوت میان این دو محصول می‌شود، وزن آن‌ها است. هر یک از هدفون‌های بیتس 5.6 گرم وزن داشته و این در حالی است که ایرپادز 3 تنها 4.28 گرم سنگینی را به گوش شما وارد می‌کند. زمانی که این دو محصول را به صورت همزمان درون گوش خود قرار می‌دهید، بعد از گذشت مدتی تصور خواهید کرد که AirPods 3 درون گوش وجود نداشته و ممکن است این موضوع به ذهن‌تان خطور کند که از گوش‌تان افتاده است. اما وجود یک شیء درون گوش باعث می‌شود تا این فرضیه از ذهن‌تان خارج شود.

مقایسه ایرپادز 3 و بیتس فیت پرو ؛ انتخاب نهایی میان این دو محصول

تصویری از بیتس فیت پرو درون گوش دو شخص مختلف

تصویری از بیتس فیت پرو درون گوش دو شخص مختلف

حقیقت این است زمانی که صحبت از انتخاب به میان می‌آید، شرکت اپل لاین آپ جذاب و متفاوتی از محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهد. مطمئنا با انتخاب هر یک از این دو محصول، حس خوبی را تجربه خواهید کرد و با اختلافی قیمت 20 دلاری، تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها وجود نداشته و عملکردشان تقریبا به یکدیگر نزدیک است.

اگر هدفونی مجهز به ANC و سری‌های سیلیکونی مد نظرتان است، بیتس فیت پرو گزینه اصلی برای شما به حساب می‌آید. اما اگر این سری‌های سیلیکونی مانند بعضی افراد گزینه آزار دهنده‌ای برای شما است و نبود قابلیت حذف نویز فعال و از سوی دیگر برخورداری از تکنولوژی مگ سیف امتیاز مثبتی در نظر شما محسوب می شود، باید نسبت به خرید ایرپادز 3 اقدام کنید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =