آموزش و ترفند, آموزش و ترفند تکنولوژی

نحوه تشخیص ایرپاد اصل از فیک هنگام خرید

نحوه تشخیص ایرپاد اصل از فیک

آیا می‌خواهید ایرپاد نو یا دست دوم خریداری کنید؟ آیا از اصل بودن ایرپادها شک دارید؟ ما در این مطلب به شما نحوه تشخیص ایرپاد اصل از فیک را در 7 قدم آموزش می‌دهیم؛ به طوریکه در هنگام خرید متوجه اصل یا تقلبی بودن کالا شوید. 

خلاصه کلام، سریعترین راه برای تشخیص ایرپاد اصل، اسکن کردن شماره سریال ایرپاد نوشته شده داخل جعبه و رفتن به سایت checkcoverage.apple.com است. اگر شماره سریال را داخل جعبه پیدا نمی‌کنید، نگران نباشید! ما در این مطلب به مقایسه دقیق ایرپاد اصل از تقلبی پرداختیم…

خرید لوازم جانبی محصولات اپل

 

مقایسه ایرپاد اصل و تقلبی

مقایسه ایرپاد اصل و تقلبی

به یاد داشته باشید که همیشه ایرپادهای تقلبی بخاطر کیفیتشان قابل شناسایی هستند. برای فهمیدن این نکات متداول و تشخیص آن‌ها، مقایسه‎‌هایی رو ترتیب دادیم که شما پایین‌تر می‌خوانید.

بدون هیچ معطلی، اجازه بدهید به آموزش تشخیص ایرپاد اصلی از های‌کپی بپردازیم.

قدم 1: بررسی کنید آیا شماره سریال ایرپاد با اسناد شرکت اپل هم‌خوانی دارد

این قطعا قابل تکیه‌ترین راه در نحوه تشخیص ایرپاد اصل از فیک هنگام خرید است که در این مطلب می‌گوییم. منطقی است که ایرپادهای اصل به همراه یک شماره سریال معتبر و قابل تایید در سایت رسمی اپل، عرضه می‌شوند.

متوجه هستیم که این علامت زمانی که ایرپاد را خریداری کرده‌اید یا فقط در صورت مواجهه رو در رو شناسایی می‌شود؛ به همین دلیل نیز ما در ادامه با قدم‌های بیشتری ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به شما آموزش بدهیم که ایرپاد اصل را فقط با نگاه کردن تشخیص بدهید.

اگر برگردید به این راهنما، احتمالا شما می‌خواهید این شماره سریال خاص ایرپادهای اپل را پیدا کنید؛ زمانی که جعبه شارژر ایرپاد را باز می‌کنید، اینجاست:

تشخیص سریال ایرپاد

چک کردن سریال ایرپاد

آنجا در قسمت مشخص شده، شما یک کد پیدا می‌کنید که با تمام جعبه‌های شارژر ایرپادهای دیگر متمایز است.

اجازه بدهید چگونگی پیدا کردن این شماره سریال را واضح‌تر نشان دهیم؛ نگاهی بیاندازید به عکس زیر تا متوجه یک شماره سریال معتبر اپل شوید:

سریال ایرپاد

سریال ایرپاد

زمانی که شماره سریال را یادداشت کردید، برای استعلام شماره سریال ایرپاد، باید به سایت زیر مراجعه کنید:

checkcoverage.apple.com

در آنجا، به سادگی شماره سریال را وارد کنید و به این شکل ما متوجه اصل یا تقلبی بودن ایرپاد خواهیم شد.

شناسایی ایرپاد اصل

شناسایی ایرپاد اصل

همانطور که می‌بینید، تاییدیه‌ای از سوی سایت رسمی اپل برای یک ایرپاد معتبر نشان داده می‌شود.

این باید 99% یک ایرپاد اصل را مشخص کند؛ با این حال که غیرممکن نیست که شخصی هدفون‌های تقلبی در جعبه شارژر اصل قرار دهد. خیلی بعید است اما غیرممکن نیست.

به هر حال، این همان دلیلی است که ما این مطلب را همین‌جا به پایان نمی‌رسانیم.

قدم 2: بررسی دقیق پخش کننده بالای هدفون

در ادامه راهنمای «نحوه تشخیص ایرپاد اصل از فیک هنگام خرید»، ما نگاه دقیق‌تری به قسمت بالایی هدفون می‌اندازیم.

ایرپاد اصل و فیک

ایرپاد اصل و فیک

پخش کننده‌ای که اینجا نشان می‌دهیم نباید هیچ‌گاه در جای نادرستی باشد. برای مثال دایره هدفون تقلبی‌ای که در بالا نشان دادیم، بنظر می‌رسد که به درستی در کنار دایره بغل دستی‌اش قرار نگرفته است.

جدای از آن، اگر با دقت، شبکه توری مانند را بررسی کنید، متوجه متفاوت بودن کیفیت می‌شوید.

قدم 3: بررسی قسمت پایینی هدفون

اگر به هدفون اصل نگاه کنید، متوجه یک شبکه توری مانند می‌شوید؛ این همان چیزی است که ما به آن می‌گوییم پخش کننده.

به مقایسه ایرپاد اصل و تقلبی زیر نگاه کنید:

AirPod Diffuser

AirPod Diffuser

همانطور که می‌بینید، شکل این پخش کننده‌ها متفاوت است. شکل پخش کننده‌های ایرپادهای اصل هم از هم متمایز هستند اما همیشه باید بیضی شکل باشند. جدای از این، پخش کننده‌های ایرپادهای تقلبی بیشتر شبیه به دایره هستند تا بیضی.

در عکس، بخشی که در یک مربع نشان داده شده، متوجه تفاوت دو خط سفید رنگ در پایین هدفون‌ها می‌شوید. نه تنها در رنگ، بلکه این خطوط سفید در ایرپادهای تقلبی بصورت قابل ملاحظه‌ای در سطح عمیق‌تری قرار دارند.

قدم 4: بررسی پورت لایتنینگ

جعبه را بچرخانید و به پورت لایتنینگ نگاه کنید، قسمتی که شما از آن طریق ایرپاد را شارژ می‌کنید.

پورت لایتنینگ

پورت لایتنینگ

همانطور که می‌بینید، بخش فلزی دور ورودی لایتنینگ در ایرپاد تقلبی، ضخیم‌تر و متفاوت با ایرپاد اصل است. جدای از آن، با اینکه بر روی ایرپاد تقلبی نور منعکس شده اما باز هم می‌توانیم تفاوت رنگ و شکل ورودی لایتنینگ را ببینیم.

قدم 5: جعبه ایرپاد اصل در مقایسه با تقلبی

به پشت جعبه شارژر ایرپاد نگاه کنید؛ ما 3 ایراد پیدا کرده‌ایم.

مقایسه ایرپاد اصل و تقلبی

AirPod Case

  • در ابتدا برای افراد مبتدی: در جعبه تقلبی دکمه دایره‌ای شکل بالاتر از محلی که باید باشد، قرار گرفته است.
  • جمله “Designed by Apple in California / Assembled in China” نه تنها ضخیم‌تر بلکه با رنگ خاکستری متفاوتی نوشته شده است.
  • به همین خاطر، فاصله بین این جمله و لولا ها متفاوت است؛ این تفاوت‌ها را در باکس‌های پایین تصویر نمایش دادیم.

در انتهای این قدم، ما در بخش لولاها تفاوتی پیدا کردیم. در اینجا عکس نزدیکتری برای این مقایسه هست:

کیس ایرپاد

کیس ایرپاد

همانطور که می‌بینید، طوریکه لولا تقسیم بندی شده‌اند بطور واضحی در ایرپاد تقلبی، تیزتر از ایرپاد اصل است. این دوباره نشان می‌دهد که این اتفاق بخاطر کیفیت پایین و ساخت ضعیف است، چرا که کارخانه‌ها برای کاهش قیمت از کیفیت ساخت کم می‌کنند.

علاوه بر این، در جعبه تقلبی برای ساخت لولا از ماده‌ای شبه آینه‌ای استفاده شده؛ که همه چیز را بیشتر از محصول اصل، منعکس می‌کند.

قدم 6: سریع نشانگر نور را بررسی کنید

موضوع آخر اما با اهمیت در مورد جعبه ایرپاد اصل و تقلبی، نشانگر نور (چراغ چشمک زن) است، هنگامی که در جعبه را باز می‌کنید.

چراغ کیس ایرپاد

چراغ کیس ایرپاد

همانطور که در عکس بالا نشان دادیم، به نظر می‌رسد که نشانگر نور در ایرپاد تقلبی در جای درستی قرار نگرفته است.

بخاطر آنکه یک اشتباه آشکار است، این نقص همیشه در همه ایرپادهای تقلبی وجود ندارد؛ اما ما احساس کردیم که باید در این راهنما به شما اطلاع بدهیم تا یادتان باشد قبل از خریدتان به این نشانگر نگاه سریعی بیاندازید.

قدم 7: بررسی هرگونه ناسازگاری کارتن ایرپاد تقلبی با اصل

می‌دانیم که شما به دنبال مقایسه هدفون‌های ایرپاد اصل و فیک هستید، اما ما مقایسه کارتن را بالاتر از آن مقایسه قرار دادیم به دلیل آنکه پیدا کردن ایرادات کارتن یک ایرپاد تقلبی، آسان‌تر است.

به دلایل واضحی، کیفیت کارتن ایرپاد تقلبی پایین است؛ بخاطر آنکه کارخانه‌های ساخت محصولات تقلبی به جزئیات کوچک اهمیت نمی‌دهند.

در ابتدا برای افراد مبتدی، ما به پایین کارتن بسته بندی شده نگاه کردیم.

کارتن ایرپاد

کارتن ایرپاد

در اینجا ما می‌توانیم به سه نکته اشاره کنیم:

  1. فاصله بین پوشش در، با کارتن در محصول اصل بسیار تنگ‌تر است. در کارتن تقلبی شما می‌توانید فاصله‌ای در آن بین ببینید که باعث حرکت درِ کارتن به طرفین می‌شود.
  2. فونت استفاده شده در کارتن هدفون تقلبی ضخیم‌تر از فونت جعبه اصل است.
  3. آخرین نکته اما با اهمیت آنکه عکس کابل لایتنینگ بر روی جعبه تقلبی کوتاه شده است.
جعبه ایرپاد

جعبه ایرپاد

بریم به بغل کارتن، عبارت “AirPods” بطور قابل توجهی متفاوت هستند. اولاً، فونت San Francisco در کارتن تقلبی استفاده نشده است.

دوماً، نوشته تقلبی آینه ‌ایست در حالیکه نوشته اصل به رنگ خاکستری به سادگی بر روی کارتن چاپ شده است.

پشت کارتن ایرپاد

پشت کارتن ایرپاد

در وجه دیگر کارتن شما متوجه اختلاف زیادی می‌شوید. همانطور که متوجه شدید، در محصول اصل، برچسب‌های مختلف جداگونه‌ای چسبانده شده است.

جدای از آن، بنظر می‌رسد که ایرپادهای تقلبی با نوشته‌هایی به زبان چینی در گوشه بالا – چپ کارتن، عرضه می‌شوند. با آنکه وجود یا عدم وجود متن چینی به کشوری که ایرپاد از آنجا خریداری شده، بستگی دارد.

با این حال، بنظر می‌رسد که متن‌های نوشته شده در کارتن محصول تقلبی کمی ضخیم‌تر هستند.

کارتن ایرپاد

کارتن ایرپاد

برویم به وجه دیگر کارتن، قسمت لوگوی شرکت اپل. بنظر می‌رسد که دوباره برای چاپ لوگوی اپل در محصول تقلبی از رنگ انعکاسی استفاده شده در حالیکه در محصول اصل فقط رنگ خاکستری استفاده و به صورت ساده چاپ شده است.

در انتهای این قدم، لحظه باز کردن کارتن متوجه یک پوشش مقوایی می‌شوید که شامل دستورالعمل استفاده از ایرپاد است.

AirPod Box

AirPod Box

مثل همیشه، چاپ نوشته‌ها متفاوت است. ایرپاد تقلبی، جمله “Designed by Apple in California” را بجای خاکستری رنگ، مشکی چاپ کرده است.

مقایسه جزئیات فنی ایرپاد اصل و تقلبی

بدون گفتن ما هم مشخص است که کارخانه‌های ساخت محصولات تقلبی قصدی برای ساخت محصولی عالی با چیپ اپل که در ایرپادهای اصل استفاده شده‌اند، ندارند؛ و به احتمال زیاد هم آنها به چیزی که اپل طراحی کرده، دسترسی ندارند.

نکات این راهنما:
  1. ایرپادهای اصل هیچگاه با هیچ رنگ دیگری بجز سفید عرضه نمی‌شوند (تا زمان انتشار این مطلب).
  2. ایرپادهای اصل سریع‌تر به آیفون شما وصل می‌شوند. تخمین زده شده که نباید بیشتر از 10 ثانیه طول بکشد تا هدفون‌ها به دستگاه شما متصل شوند.
  3. طول عمر باتری بطور قابل ملاحظه‌ای در ایرپادهای تقلبی کوتاه‌تر است.
  4. برخی ایرپادهای تقلبی، در زمان اتصال هدفون‌ها، صدای خانمی را پخش می‌کنند، در حالیکه ایرپادهای اصل فقط یک صدا پخش می‌کنند که مخصوص اپل است.
  5. برخی ایرپادهای تقلبی بجای پورت لایتنینگ شارژر، با پورت USB-C تولید شده‌اند.
  6. طبیعتاً، برنامه find my AirPods زیرمجموعه find my iPhone (در آی او اس‌های جدیدتر به find my تغییر کرده است) برای ایرپادهای تقلبی کار نمی‌کنند.

در این نوشته به شما آموزش تشخیص ایرپاد اصلی از های کپی و فیک را در ۷ قدم آموزش دادیم. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید انواع لوازم جانبی اپل به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و حتما قبل از خرید سریال محصول را در سایت checkcoverage.apple.com چک کنید. قبل از خرید محصول دست دوم، این 7 مرحله را بررسی و از سالم و اصل بودن هدفون‌ها اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =