آموزش و ترفند, نقد و بررسی

آموزش بررسی محدودیت تغییر فمیلی (لیمیت) اکانت اسپاتیفای

چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟

اسپاتیفای (Spotify) یک سرویس بسیار شناخته شده برای خدمات پخش موسیقی، کنسرت آنلاین و موارد مرتبط در این حوزه است که بیشتر از ۴۸۹ میلیون کاربر فعال دارد و این تعداد همچنان در حال افزایش است. شما در این برنامه می‌توانید به‌راحتی موزیک مورد علاقه خود را بیابید و به آن گوش دهید. همچنین جدیدترین موزیک‌های جهان نیز در این برنامه ارائه می‌شوند. در ادامه این مطلب از فراسیب ابتدا به‌طور مختصر با Spotify آشنا می‌شویم و سپس درباره یکی از محبوب‌ترین آن‌ها یعنی پلن فمیلی اسپاتیفای و البته مشکل لیمیت اسپاتیفای صحبت خواهیم کرد.

شما می‌توانید برای خرید اکانت اسپاتیفای بصورت فمیلی و قانونی می‌توانید اقدام نمایید.

آشنایی با اسپاتیفای

سرویس اسپاتیفای

سرویس اسپاتیفای

شما می‌توانید با ورود به اپلیکیشن یا Spotify Website به‌صورت مستقیم با ایمیل خود و یا با اکانت فیس‌بوکتان در آن عضو شوید. البته برای کاربران ایرانی تغییر آی پی الزامی است. اپلیکیشن اسپاتیفای دارای امکاناتی همچون لیست پخش موبایل، آلبوم‌ها، هنرمندان، کتابخانه شخصی، رادیو، امکان اشتراک آهنگ‌ها و… است. این سرویس به دو شکل رایگان و پریمیوم در اختیار کاربران قرار گرفته است. نسخه پریمیوم به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه نیاز دارد. با یک اشتراک پریمیوم شما می‌توانید از همه امکانات سرویس اسپاتیفای بدون نمایش تبلیغات و بر روی هر نوع دستگاهی که دارید استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با خرید گیفت کارت اسپاتیفای از فراسیب این امکانات را به دوستان خود هدیه بدهید.

نکاتی در مورد اکانت پریمیوم فمیلی Spotify

فمیلی شیرینگ اسپاتیفای

Premium Family در حقیقت یک طرح تخفیفی و مقرون‌به‌صرفه برای حداکثر 6 عضو خانواده است که با هم زندگی می‌کنند و برای پیوستن به این طرح، باید همگی یک آدرس داشته باشید. اگر قبلا یک اکانت پریمیوم تهیه کرده‌اید اول باید آن را لغو کنید و منتظر بمانید تا مدت پریمیوم آن به پایان برسد. بعد از ایجاد فمیلی اکانت، دیگر امکان تغییر مدیر آن وجود ندارد. مدیر فمیلی اکانت، این امکان را دارد که اعضا را در صفحه خانواده خود دعوت و یا از آن حذف کند. همچنین آدرس اعضا توسط مدیر تایید می‌شود. درمورد اشتراک های فمیلی فراسیب به طور مفصل صحبت کردیم که می‌توانید مطالعه کنید.

اگر علاقمند به گوش دادن به موسیقی هستید می‌توانید نسبت به خرید اشتراک اپل موزیک، دیگر غول استریم موسیقی دنیا اقدام فرمایید.

چرا از اکانت فمیلی اسپاتیفای استفاده کنیم؟

این اکانت مزایایی همچون امکان دسترسی کامل 6 نفر را به اشتراک پریمیوم اسپاتیفای فراهم می‌کند و هزینه‌ آن بسیار پایین خواهد بود. از دیگر مزایای پلن فمیلی، این است که اطلاعات شخصی و پلی‌لیست‌های یک عضو از آن، از سایر اعضای فمیلی جدا خواهد بود. در اکانت فمیلی اطلاعات شما با دیگر اعضا به اشتراک گذاشته نمی‌شود و فقط پروفایل و نام کاربری هر شخص قابل مشاهده است. فمیلی اکانت امکانی با عنوان Spotify Kids مخصوص کودکان نیز دارد که فضای Spotify را برای کودکان امن می‌سازد.

قوانین محدودیت تغییر اکانت فمیلی اسپاتیفای

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران اسپاتیفای با آن مواجه می‌شوند فمیلی لیمیت اسپاتیفای است. Spotify در آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن خود، برای لیمیت (Limit) یا محدود کردن اکانت فمیلی، قوانین تازه‌ای وضع کرده‌ است که بر اساس آن در هر سال، فقط یک‌بار اجازه تغییر آن را خواهید داشت. به عبارت دیگر شما با اکانت شخصی خود، فقط یک‌بار می‌توانید نسخه پرمیوم فمیلی را خریداری نمایید یا عضو فمیلی شوید. اکانت شما بیشتر از دو فمیلی (فمیلی اولی که در آن بودید و فمیلی جدیدی که قصد ورود به آن را دارید)، نمی‌تواند نسخه پرمیوم فمیلی را داشته باشد. در اینجا، یک سال به معنای 365 روز کامل بعد از اولین عضویت در فمیلی Spotify است و ربطی به سال میلادی یا شمسی و… نخواهد داشت.

لوگوی اسپاتیفای

لوگوی اسپاتیفای

دلایل لیمیت شدن اکانت اسپاتیفای

قانون محدودیت فمیلی اکانت اسپاتیفای برای جلوگیری از استفاده برخی کاربران از نسخه‌های غیرمجاز و سواستفاده فروشنده‌های نامعتبر مطرح شده است. اسپاتیفای با لیمیت یا قطع دسترسی اکانت می‌تواند حساب‌های غیرقانونی یا هک شده را بهتر تشخیص دهد. در واقع اگر اکانتی که می‌خرید سرقت یا هک شده باشد، بسته یا لیمیت می‌شود و حتی در صورت استفاده از اطلاعات و ایمیل شما، قابلیت پیگیری نیز وجود دارد.

حل مشکل لیمیت فمیلی اسپاتیفای

برای افرادی که در ایران اقدام به خرید اکانت فمیلی می‌کنند جهت حل مشکل لیمیت شدن فمیلی اکانت، دو راه وجود دارد:

  • در روش اول باید اطلاعات اکانت Spotify خود را به یک اکانت جدید انتقال دهید. بعد از ساخت اکانت جدید می‌توانید با استفاده از آموزش انتقال پلی لیست و آهنگ های اسپاتیفای به اکانت جدید این کار را به راحتی انجام دهید.
  • روش دیگر، فعالسازی اکانت فردی (individual) است. در این روش از طریق صفحه اسپاتیفای، سفارش خرید اشتراک فردی خود را ثبت نمایید تا اکانت شخصی شما فعال گردد. البته این‌کار معمولا هزینه بالاتری خواهد داشت.

به‌طورکلی اگر فمیلی اکانت‌های قانونی را از فروشگاه‌های معتبر مثل فراسیب تهیه کنید به فمیلی‌های قدیمی خود دسترسی خواهید داشت و اکانتی که خریداری نموده‌اید بعد از تمدید اشتراکتان بدون تغییر فمیلی، فعال خواهد شد. تمدید اشتراک باید چند روز قبل از اتمام دوره اشتراک قبلیتان انجام شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر بخواهید از ایمیل اصلی خودتان در یک اکانت جدید استفاده کنید می‌توانید ایمیل اکانت قبلیتان را با ایمیلی ناشناس عوض کنید تا استفاده از ایمیل اصلی امکان‌پذیر شود.

شما عزیزان می‌توانید در مطلبی جداگانه حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای را مطالعه بفرمایید.

راه‌های پیشگیری از لیمیت شدن اسپاتیفای

لوگو اسپاتیفای روی صفحه مک بوک

لوگو اسپاتیفای روی صفحه مک بوک

از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از محدود شدن اکانت، خرید اشتراک بلند مدت است. در این حالت شما در سال نهایتا یک‌بار به تغییر فمیلی خود نیاز خواهید داشت. روش دیگر، تمدید اشتراک، چند روز قبل از اتمام دوره است.

همچنین خرید اشتراک هکی یا کرکی نیز اشتباه بزرگی خواهد بود چراکه وقتی مدیر اصلی اکانت فمیلی از موضوع مطلع شود می‌تواند به‌راحتی شما را از فمیلی خود حذف کند. برای تشخیص مجاز بودن اکانت، می‌توانید به مقایسه قیمت آن با قیمت واقعی در منطقه مشخص (ریجن) و این نکته که اکانت‌های پرمیومی مجاز Spotify، دائمی نیستند توجه کنید. اشتراک اسپاتیفای قانونی در دوره زمانی معین خود به تغییر فمیلی نیاز ندارد و دارای امکان تمدید اشتراک، پیش از پایان آن خواهد بود. همچنین توجه به نام‌های کاربری عجیب در یک فمیلی مثل پروفایل افراد خارجی به‌عنوان یک عضو یا مدیر، گاهی می‌تواند نشان‌دهنده غیرقانونی بودن اکانت فروشنده باشد.

سخن پایانی

Spotify امکان گوش دادن به هر موزیکی که بخواهید را با امکاناتی مفید فراهم آورده است. اما این سرویس نیز قوانین خاص خود را دارد که کاربران باید از آن مطلع باشند. در این مقاله از فراسیب به بررسی فمیلی اکانت اسپاتیفای و روش‌های حل مشکل لیمیت شدن این نوع از اکانت‌ها پرداختیم همچنین شما می‌توانید نقد و بررسی کامل سرویس اسپاتیفای را در مطلب لینک شده مطالعه کنید تا با تمامی جوانب این محصول محبوب در سراسر جهان بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول
  1. اکانت فمیلی اسپاتیفای چه مزایایی دارد؟
    امکان دسترسی همه اعضای یک خانواده 6 نفره، وجود اکانت‌های جداگانه برای هر عضو، مقرون‌به‌صرفه بودن و امکان Spotify Kids برای کودکان از مزایای این پلن است.
  2. چرا اسپاتیفای از قوانین محدودیت فمیلی اکانت استفاده می‌کند؟
    این قوانین برای پیشگیری از سواستفاده فروشنده‌هایی است که اکانت‌ها را به‌صورت غیرقانونی می‌فروشند.
  3. محدودیت تغییر فمیلی اکانت اسپاتیفای چگونه است؟
    به‌طور خلاصه در یک سال بیش از یک‌بار نمی‌توانید فمیلی خود را تغییر دهید.
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 4 =