آی دیوایس ها

میزان شارژدهی باتری اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ چقدر است؟

Battery Capacity of Apple Watch ultra 2 and series 9

آیا شارژدهی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ تفاوت‌های چشمگیری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند؟ اپل واچ اولترا ۲ با تراشه اپل سیلیکونی قدرتمندی که دارد، در کنار اپل واچ سری ۹ که شاهد کمترین تغییرات در آن به نسبت اپل واچ سری ۸ بودیم،‌ چند هفته قبل در مراسم رونمایی از آیفون‌های ۱۵ رونمایی شدند.

اپل واچ های جدید اپل

اپل واچ های جدید اپل در سال ۲۰۲۳

این دو ساعت هوشمند هرچند تغییرات چشمگیری به نسبت نسل قبلی خود نداشتند؛ چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، پیشرفت‌های جذابی را می‌توان در آن‌ها ملاحظه کرد. برای مثال می‌توان گفت توان پردازش و پردازش گرافیکی این ساعت‌های هوشمند افزایش یافته و همین موضوع درباره باتری آن‌ها نیز صادق است.

بررسی عملکرد کلی اپل در شارژ دهی ساعت های هوشمند

اگر بخواهیم عملکرد کلی اپل را در زمینه باتری‌ ساعت‌های هوشمند خود بررسی کنیم، باید بگوییم که نمی‌توان در این زمینه نمره خوبی به این کمپانی داد؛ چراکه اپل واچ‌ها معمولا در زمینه میزان شارژدهی، عقب‌تر از رقبای اصلی خود بوده‌اند.

اما در دو سال گذشته این شرکت تلاش زیادی را برای بهبود شارژدهی ساعت‌های هوشمند خود انجام داده و می‌توان گفت که تا حدی این تلاش‌ها به ثمر نشسته است. سال گذشته این شرکت با عرضه کردن سیستم عامل 9 watchOS برای ساعت‌های هوشمند، موفق شد شارژدهی تمام دیوایس‌هایی را که این سیستم عامل را دریافت کردند، تا حد زیادی بهبود دهد و به طور فوق‌العاده‌ای این عدد را تا دو برابر افزایش دهد!

مهندسان کمپانی اپل در سیستم عامل 9 watchOS با طراحی یک حالت ویژه با نام حالت کم‌مصرف اپل واچ (و یک حالت کم‌مصرف پیشرفته برای اپل واچ اولترا) موفق شدند شارژدهی محصولات خود را افزایش دهند. آن‌ها با کاهش فعالیت برخی از امکانات ساعت، نظیر رصد دائمی موقعیت مکانی و رصد دائمی ضربان قلب و دیگر فاکتورهای سلامتی، طول عمر شارژ باتری را بهبود دادند.

اپل واچ زیر آب

اپل واچ زیر آب

برای مثال میزان شارژدهی ساعت‌های هوشمند اپل تا پیش از عرضه 9 watchOS در حدود ۱۸ ساعت بود؛ اما پس از آن به حدود ۳۶ ساعت رسید که یک رکورد جذاب برای این محصولات به حساب می‌آمد. اپل واچ اولترا نیز که حدود ۳۶ ساعت شارژدهی داشت، با کمک امکان جدیدی که در این سیستم عامل طراحی شده بود، می‌توانست تا ۶۰ ساعت روشن بماند.

میزان شارژ دهی باتری اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲

خوشبختانه امسال نیز اپل تلاش کرده تا شارژدهی محصولات جدید خود را بهبود دهد و می‌توان گفت که تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده است. البته فقط در Apple Watch Ultra 2 و نه در اپل واچ سری ۹!

اپل واچ سری ۹ همانند نسل‌های قبلی خود، در حالت استاندارد تا ۱۸ ساعت شارژدهی دارد و در حالت کم‌مصرف نیز تا ۳۶ ساعت به شما کار خواهد داد. اما اپل واچ اولترای ۲ عملکرد موفق‌تری در این زمینه داشته است؛ این ساعت هوشمند در حالت استاندارد (همانند نسل قبلی) ۳۶ ساعت شارژدهی خواهد داشت؛ اما در حالت کم‌مصرف، باتری آن تا ۷۲ ساعت به شما شارژدهی خواهد کرد!

اپل واچ سری ۹

اپل واچ سری ۹

در واقع اولترای ۲ تا ۱۲ ساعت بیشتر از اولترا شارژدهی می‌کند، که این موضوع منحصر به حالت کم‌مصرف است و نه حالت استاندارد. در جدول زیر می‌توانید خلاصه آنچه تا اینجا گفته شد را مشاهده کنید:

مدل اپل واچ حالت استاندارد حالت کم‌مصرف
اولترای ۲ تا ۳۶ ساعت تا ۷۰ ساعت
اولترا تا ۳۶ ساعت تا ۶۰ ساعت
سری ۹ تا ۱۸ ساعت تا ۳۶ ساعت
سری ۸ تا ۱۸ ساعت تا ۳۶ ساعت
سری ۷ تا سری ۴ تا ۱۸ ساعت تا ۳۶ ساعت

جمع بندی

همان‌طور که مشاهده کردیم، میزان شارژدهی باتری اپل واچ سری ۹ در عمل تفاوت خاصی با نسل‌های قبلی خود ندارد؛ این در حالی است که در اپل واچ اولترا ۲ شاهد تفاوت‌هایی بوده‌ایم و این ساعت می‌تواند در حالت کم‌مصرف خود، تا ۱۲ ساعت بیش از نسل قبلی شارژدهی داشته باشد.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =