اخبار اپل

تاریخ رونمایی از اپل واچ سری 8 و شایعات پیرامون آن

تاریخ رونمایی از اپل واچ سری 8 و شایعات پیرامون آن

اپل واچ سری 8 نام نسل بعدی ساعت هوشمند اپل خواهد بود. در این مطلب از فراسیب می‌خواهیم کلیه شایعات پیرامون آن را مرور و بررسی کنیم.

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که مشخصات اپل واچ سری ۷ به تازگی با تغییرات بسیار کم نسبت به مدل گذشته معرفی شد و کمی زود است که بخواهیم در مورد نسل آینده آن صحبت کنیم. اما متاسفانه یا خوشبختانه شایعات و حرف و حدیث‌ها پیرامون آن از هم اکنون آغاز شده است. در این مطلب قصد داریم کلیه اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد اپل واچ سری 8 در رسانه‌‌های خبری مطرح شده است را گردآوری و مرور کنیم. اگر هم به تازگی ساعت هومشند تهیه کرده اید و به دنبال راه اندازی اپل واچ هستید مطلب لینک شده را مطالعه نمایید. در ادامه با فراسیب همراه باشید….

پیش از آغاز مطلب، بد نیست بدانید که این اطلاعات همان طور که اشاره شد، به عنوان شایعه مطرح شده و هیچ از قابلیت‌ها یا موارد اشاره شده در ادامه مطلب، هنوز واقعیت نداشته و مهر تأییدی روی آن‌ها نخورده است؛ لذا می‌توانید آن‌ها را با کمی اغماض در نظر بگیرید.

اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸

طراحی و ابعاد احتمالی اپل واچ نسل ۸

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد سبک و سیاق و شکل و شمایل این محصول موجود است، اما احتمالا شباهت زیادی به تصاویر رندر شده‌ای خواهد داشت که پیش از معرفی نسل هفتم این ساعت هوشمند در رسانه‌های خبری منتشر می‌شد. به این ترتیب باید منتظر سایزهای 41 و 45 میلیمتری باشیم و زبان طراحی آن نیز احتمالا مانند آیفون‌های جدید به حالت تخت در خواهد آمد.

آقای راس یانگ تحلیلگر سرشناس در حوزه نمایشگرها معتقد است که اپل به جای دو سایز، اپل واچ سری 8 را در سه یاز مختلف عرضه خواهد کرد و احتمالا شاهد رونمایی از یک سایز بزرگ‌تر هم خواهیم بود.

پیش از رونمایی از سری هفتم، بسیاری از شایعات بر این باور بودند که اپل در حال کار روی نسخه بازطراحی شده اپل واچ است و تصاویر زیادی از نسخه رندر شده آن (مانند عکس زیر) منتشر شد، اما محصول نهایی به این تصویر هیچ شباهتی نداشت.

تصویر رندر شده اپل واچ سری 7

تصویر رندر شده اپل واچ سری 7

با وجود این که شایعات زیادی در این زمینه منتشر شد، اما حالا منابع خبری معتقد هستند که تصاویر رندر شده متعلق به سری هشتم ساعت هوشمند Apple بوده است.

اپل واچ سری 8 ؛ محصولی مستحکم و قوی

طبق اعلام بلومبرگ، متخصصان اپل در حال کار روی یک نسخه مقاوم از اپل واچ هستند که برای ورزشکاران، کوهنوردان و افرادی که با شرایط خاص قصد استفاده از این ساعت هوشمند را دارند، کاربرد خواهد داشت. کاربرد این محصول با نسخه اصلی هیچ تفاوتی نخواهد داشت، اما مقاومت آن در مقابل ضربه یا مواردی از این قبیل افزایش پیدا می‌کند. پیش بینی می‌شود محصولی با سبک و سیاق یاد شده در سال 2022 به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد.

قابلیت‌های احتمالی اپل واچ سری ۸

طبق اعلام وال استریت ژورنال و سایر منابع خبری، کوپرتینویی‌ها در حال توسعه برخی قابلیت‌های جدید در حوزه سلامت هستند که روی محصولات آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسور پایش میزان قند خون و یک دماسنج برای تشخیص باروری و خواب، تشخیص آپنه خواب و تشخیص دیابت اشاره کرد.

کانسپت اپل واچ نسل ۸

کانسپت اپل واچ نسل ۸

برخی از این سنسورها ممکن است به اپل واچ سری 8 راه پیدا کنند، اما هنوز مشخص نیست تمامی آن‌ها برای این محصول رزرو شده باشند یا شاهد رونمایی از این محصول با بعضی از ویژگی‌های یاد شده باشیم.

سنسور پیش میزان قند خون

شایعه شده است که اپل تیمی از مهندسان زیست پزشکی را برای کار روی روشی برای نظارت غیر تهاجمی روی سطح گلوکز خون با استفاده از حسگرهای نوری استخدام کرده است. این فناوری قادر خواهد بود تا در آینده به طور بالقوه به ساعت هوشمند اپل راه پیدا کند. این قابلیت مدیریت بیماری دیابت را بسیار آسان‌تر می‌کند. چرا که دیگر احتیاجی به سوراخ کردن پوست و خارج کردن قطره خون نیست.

بر اساس شایعات، پایش میزان قند خون امکانی است که متخصصان اپل سال هاست مشغول کار روی آن هستند. اما این موضوع یک امر مهم و حیاتی به حساب می‌آید و نیازمند قوانین خاصی برای اجرایی شدن است.

وب سایت دیجی تایمز به تازگی ادعا کرده است که اپل در حال کار روی سنسورهای مادون قرمز با طول موج کوتاه است که می‌توان به Apple Watch 8 برای نظارت بر قند خون با اندازه گیری میزان شکر موجود در رگ‌ها کمک شایان توجهی کند. دیجی تایمز همیشه به عنوان یک منبع قابل اعتماد به حساب نمی‌آید، به این ترتیب نمی‌توان روی این ویژگی به عنوان یک امکان جدید برای اپل واچ نسل بعد حساب باز کرد.

اما همان طور که اشاره شد، پایش میزان قند خون قابلیتی است که کوپرتینویی‌ها سال هاست مشغول به کار روی آن هستند.

Apple Watch 8

Apple Watch 8

سنجش فشار خون در اپل واچ ۸

یکی از تامین کنندگان اپل با نام Rockley Photonics در حال کار روی یک سنسور پیشرفته است تا به محصولات پوشیدنی برای نظارت بر بیومارکرها مانند دمای هسته بدن، فشار خون، هیدراسیون بدن، الکل، لاکتات، میزان گلوکز و مواردی از این قبیل از طریق سنسورهای نوری کمک خواهد کرد. از آن جا که Rockley یکی از شرکای اپل به حساب می‌آید، لذا احتمال اضافه شدن این سنسور به نسل بعدی ساعت هوشمند اپل وجود دارد.

همراه داشتن یک ساعت هوشمند که امکان سنجش فشار خون را دارا است، یک موضوع مهم و حیاتی به حساب می‌آید. اپل در نظر دارد تا این قابلیت را در سال 2022 به اپل واچ اضافه کند. اما از آن جا که این فناوری هنوز به بهبود هایی نیاز دارد، ممکن است شاهد عرضه با تاخیر آن باشیم.

پایش میزان فشار خون از طریق اندازه گیری سرعت موج‌های ضربان قلب در رگ‌های اشخاص انجام می‌شود. این قابلیت می‌تواند فشار خون کاربر را به وی گزارش دهد، اما نمی‌توان فشار خون سیستولیک و دیاستولیک پایه را اندازه گیری کند.

سنسور سنجش دمای هوا

اپل در نظر داشت تا از سنسور دمای بدن در اپل واچ سال 2021 استفاده کند، اما به گزارش بلومبرگ در سال آینده باید منتظر ارائه این ویژگی باشیم. نمایش دمای بدن می‌تواند برای تشخیص باروری و پایش خواب کاربر مفید باشد و در آینده نیز می‌تواند تشخیص دهد کاربر چه زمانی تب دارد.

تشخیص آپنه خواب

اپل قصد دارد تا به کمک سنسور پایش میزان اکسیژن خون، آپنه خواب را نیز تشخیص دهد. اما در این زمینه باید سنسور همواره فعال بوده و این موضوع روی عمر مفید باتری ساعت هوشمند اپل تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اپل واچ

اپل واچ

تشخیص تصادف با خودرو در اپل واچ

اپل در پی این است که امکان تشخیص تصادف را به آیفون و اپل واچ اضافه کند که احتمالا در سال آینده میلادی، باید منتظر آن باشیم. این قابلیت از طریق سنسور شتاب سنج می‌تواند تصادف شخص با خودرو را تشخیص دهد.

در صورتی که چنین اتفاقی روی دهد، iPhone یا اپل واچ به صورت خودکار با اورژانس تماس خواهد گرفت تا نیروی امداد در سریع ترین زمان ممکن به کمک شما بیایند. از آن جا که این ویژگی در سال 2022 عرضه خواهد شد، لذا باید انتظار معرفی آن در کنار آیفون 14 و اپل واچ سری 8 را داشته باشیم. البته ممکن است این ویژگی محدود به دو محصول یاد شده نبوده و توسط دیوایس‌های قدیمی‌تر نیز پشتیبانی شود. قابلیت تشخیص تصادف را می‌توان نسخه تکامل یافته ویژگی تشخیص سقوط دانست.

پتنت‌های مربوط به اپل واچ سری 8

اپل پتنت‌های زیادی در مورد اپل واچ را تا به حال به ثبت رسانده است که به عنوان یکی از آن‌ها، می‌توان به تأیید هویت کاربر از طریق تشخیص پوست وی اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا شخص استفاده کننده از این محصول بتواند بدون نیاز به وارد کردن پسورد، قفل نمایشگر آن را باز کند.

پتنت اول اپل واچ

پتنت اول اپل واچ

قابلیتی دیگر به بند این محصول برمی‌گردد که در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی در صورت نیاز جمع شده یا باز‌تر می‌شود تا عملیات پایش ضربان قلب با دقت بیشتری انجام شود. این ویژگی می‌تواند هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی کمک شایان توجهی به شما کند.

پتنت دوم اپل واچ

پتنت دوم اپل واچ

سومین قابلیت به وجود یک LED روی بند اپل واچ اشاره دارد که می‌توان مراحل انجام فعالیت‌‌های ورزشی را به شما نشان دهد. به این ترتیب به عنوان مثال زمانی که فعالیت شما به پایان برسد یا یکی از حلقه‌ها کامل شود، از طریق این LED از این موضوع مطلع خواهید شد.

اپل در سال 2019 پتنتی را منتشر کرد که توضیح می‌داد اپل واچ چگونه می‌توان به پزشکان کمک کند تا علائم بیماران پارکینسون را با استفاده از حسگرهایی برای پیگیری لرزش اعضای بدن تشخیص دهند. کوپرتینویی‌ها بر این باور هستند که این روش ردیابی داده‌ها به کاربران کمک می‌کند علائم خود را بهتر ردیابی کنند تا بتوانند فعالیت‌هایی را بر اساس الگوهای علائم برنامه ریزی کنند.

پتنت‌های مختلف که در سال 2020 به ثبت رسیده، حاکی از آن است که اپل به دنبال اضافه کردن قابلیت تشخیص اثر انگشت و دوربین زیر نمایشگر به Apple Watch بوده است. مسئولان اپل همچنین در توضیحات این پتنت، اضافه شدن سنسور اثر انگشت به ساعت هوشمند خود برای آنلاک شدن دستگاه را ارائه داده است. در حال حاضر اپل واچ به وسیله وارد کردن رمز عبور یا هنگام آنلاک بودن آیفون همگام شده با آن آنلاک می‌شود.

به عنوان دوربین تعبیه شده درون نمایشگر، این پتنت دو حالت مختلف را به نمایش گذاشته است که در صورت عدم نیاز به دوربین، این گزینه محو خواهد شد.

در سال جاری میلادی، پتنتی از یک ساعت هوشمند با نمایشگر دایره‌ای شکل را به ثبت رسانده که صفحه نمایش آن روی بند ادامه پیدا خواهد کرد و بند آن نیز به صورت دیجیتالی قابل شخصی سازی خواهد بود.

پتنت سوم اپل واچ

پتنت سوم اپل واچ

اپل تا به حال پتنت‌های زیادی را برای انتقال اجزای سخت‌افزاری به بند اپل واچ ثبت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به باتری، اسپیکر، دیوایس‌های هپتیک و حتی دوربین اشاره کرد؛ البته هنوز اطلاعات موثقی در مورد اضافه شدن هر یک از امکاناتی که از طریق گواهی حق اختراع (پتنت) به ثبت رسیده، منتشر نشده است. لذا به این ترتیب نمی‌توان روی هیچ یک از موارد یاد شده به صورت قطعی حساب باز کرد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =