اخبار اپل

اپل تولید آیفون 12 مینی را متوقف می‌کند! اما چرا؟

اپل تولید آیفون 12 مینی را متوقف می‌کند! اما چرا؟

آیفون 12 مینی که در کنفرانس ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ اپل با پشتیبانی از 5G معرفی شد، قیمت کمتر، اندازه کوچکتر، تنوع رنگ و البته پشتیبانی از 5G از دلایل انتخاب این گوشی هوشمند از سوی خریداران است. اما احتمالاً اپل خط تولید آیفون 12 مینی را متوقف می‌کند! با فراسیب همراه باشید.

چرا اپل تصمیم توقف تولید آیفون 12 مینی را دارد؟

جدای از موارد مثبت، آیفون 12 مینی ایراداتی هم دارد. یکی از مشخص‌ترین ایرادها، باتری کوچک 2227 میلی آمپر ساعتی است. در کل، به نظر نمی‌رسد که خریداران و علاقمندان دنیای iOS از این گوشی هوشمند استقبال کرده باشند. با توجه به گزارش MyDrivers، آیفون 12 مینی بدترین فروش را در بین تمام مدل‌های آیفون 12 داشته است.

سهم آیفون 12 مینی از کل فروش آیفون‌های مدل سال 2020 فقط 6% بوده است؛ در نتیجه، حدس و گمان‌هایی از سوی شرکت اوراق بهادار J.P. Morgan زده شده که اپل احتمالاً تولید آیفون 12 مینی را در سه ماهه دوم سال 2021 متوقف خواهد کرد.

مدل های آیفون 12

مدل های آیفون 12

گزارشات میزان تولید و عرضه آیفون 12

آقای William Yang، تحلیلگر چرخه تامین شرکت Morgan، اخیراً تخمین‌های تولید آیفون 12 و آیفون 12 مینی را به میزان 9 میلیون و 11 میلیون دستگاه، به ترتیب کاهش داده است. دیگر تحلیلگران حالا انتظار دارند که اپل تولید بزرگترین مدل سری 12 آیفون، یعنی 12 پرو مکس را به میزان 11 میلیون دستگاه افزایش دهد. این مدل آیفون با نمایشگر 7/6 اینچی و باتری 3687 میلی آمپر ساعتی معرفی شده است.

جمع بندی

اپل تولید آیفون 12 مینی را متوقف می‌کند! اما چرا؟

اپل تولید آیفون 12 مینی را متوقف می‌کند! اما چرا؟

حتی با فروش کم، انتظار می‌رود که اپل امسال نیز، 4 مدل آیفون معرفی کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که غول تکنولوژی با برخی بهینه سازی‌هایی به منظور ارتقای کارکرد آیفون‌ها و بدین ترتیب بهبود فروش آیفون‌های کوچکتر، در سال 2021 ظاهر شود. اپل احتمالاً باید بسنجد که چگونه بدون بزرگتر کردن اندازه گوشی‌های سایز کوچکش، عملکرد و عمر باتری را بهبود ببخشد.

آیفون 12 مینی با طراحی زیبا و سایز کوچکش، ما را یادآور آیفون 5، یکی از بهترین طراحی‌های تمام دوران شرکت اپل می‌اندازد. آیا به نظر شما، تصمیم به توقف تولید این مدل، سیاست درستی است؟

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 9 =