آموزش و ترفند iOS, نقد و بررسی

نگاهی به قابلیت های جدید اپل موزیک در iOS 17

نگاهی به قابلیت های جدید اپل موزیک در iOS 17

با ارائه نسخه جدیدی از ios، قابلیت‌های مختلفی به تلفن همراه شما اضافه می‌شود. اپل موزیک نیز یکی از برنامه‌هایی است که تحت تاثیر این آپدیت قرار می‌گیرد. Apple music در iOS 17، چندین ویژگی جدید و درخواستی را ارائه کرده است. در این مطلب همراه ما باشید تا همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید اشتراک اپل موزیک در آی او اس ۱۷ را بررسی کنیم.

قابلیت تغییر نامحسوس آهنگ یا Crossfade در اپل موزیک

احتمالا شما هم هنگام ورزش یا انجام یک فعالیت، تعدادی موسیقی را پشت سر هم قرار می‌دهید که پخش شوند. آیا متوجه فاصله بین آهنگ‌ها شده‌اید؟ قابلیت Crossfade به آهنگ‌های در حال پخش اجازه می‌دهد تا به آرامی به یکدیگر تبدیل شوند. یعنی هنگام پخش این موسیقی‌ها، شما صدای پخش بین آهنگ‌ها را نشنوید. برای فعال کردن این مورد به بخش Music در تنظیمات آیفون بروید و گزینه Crossfade را روشن کنید. همچنین می‌توانید مدت محو شدن آهنگ را نیز انتخاب کنید.

ویژگی Crossfade در اپل موزیک

ویژگی Crossfade در اپل موزیک

پلی لیست های مشترک Apple Music

خیلی وقت‌ها برای همه ما پیش آمده که با دوستان، اعضای خانواده یا همسر خود یک موسیقی مشترک را دوست داریم و به آن گوش می‌دهیم. احتمالا شما هم با این افراد موسیقی‌های دلخواهتان را به اشتراک می‌گذارید. اپل موزیک یک قابلیت جدید به نام لیست‌های پخش مشترک را در نسخه iOS 17 اضافه کرده است. یعنی یک پلی لیست وجود دارد که دوستان یا اعضای خانواده می‌توانند موسیقی‌های جدیدی به آن اضافه کنند. همچنین ترتیب موسیقی‌ها را عوض کنند یا به طور کلی برخی موسیقی‌ها را از آن لیست بردارند. شما می‌توانید یک لیست پخش موسیقی با چند نفر داشته باشید. افراد مختلف در این لیست نیز می‌توانند با استفاده از اموجی‌ها به آهنگ‌های لیست شما واکنش نشان دهند.

پخش اپل موزیک در خودرو

اپل موزیک در خودرو

اپل موزیک در خودرو

آی او اس ۱۷ تجربه پخش موسیقی اپل موزیک شما را به داخل خودرو یا Carplay می‌آورد. بنابراین همه افراد می‌توانند آهنگ مورد علاقه خود را از طریق این برنامه در ماشین پخش کنند. رابط اپل موزیک یک QR کد ارائه می‌کند که همه افراد از طریق آن به لیست پخش موسیقی‌های اپل موزیک در خودرو دسترسی داشته باشند. سپس آهنگ‌های دلخواه خود را به لیست پخش خودرو اضافه می‌کنند.

بروزرسانی رابط کاربری اپل موزیک

پخش تصاویر متحرک برای آلبوم‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، امکان‌پذیر است. نمایش تصاویر آلبوم‌ها نیز به شکل تمام صفحه طراحی شده و مانند نسخه‌های قبلی گزینه‌های پخش یا موسیقی‌های دیگر در این صفحه نمایش داده نمی‌شوند. با کوچک شدن پخش‌کننده موسیقی، روی رابط کاربری اپل موزیک یک سبک شناور ظاهر می شود. یک جلوه عمقی را روی رابط کاربری اپل موزیک می‌بینید که دکمه‌های ضروری مانند پخش یا توقف موسیقی، کم و زیاد کردن صدا و… را نشان می‌دهد.

بهبود متن ترانه های سینک نشده


در نسخه‌های قدیمی اپل، متن موزیک‌های سینک نشده با فونت‌های کوچک نشان داده می‌شدند. اما در نسخه جدید، حتی متن این آهنگ‌ها هم با فونت بزرگ‌تری نشان داده می‌شود. یعنی در این نسخه متن آهنگ‌های سینک نشده هم مانند آهنگ‌های سینک شده هستند.

اطلاعات آهنگ و سازندگان

آیا می‌خواهید بدانید چه کسانی آهنگ مورد علاقه شما را ساختند یا این آهنگ چه تاریخی پخش شده است؟ پس قابلیت جدید اپل موزیک در آی او اس ۱۷ به کمک شما می‌آید. وقتی یک موسیقی در حال پخش است، روی سه نقطه گوشه تصویر کلیک کنید. سپس گزینه View Credits را انتخاب کنید. از اینجا می‌توانید به آهنگسازان، زمان انتشار موسیقی و تمام اطلاعات آهنگ مورد نظر دسترسی داشته باشید.

پخش Apple Music در Apple TV

اگر گوشی آیفون خود را به iOS 17 به‌روزرسانی کردید و اپل تی وی با tvOS 17 دارید، آیفون شما به عنوان دوربینی در اپل تی وی عمل می‌کند. همچنین علاوه بر پخش موسیقی، متن آهنگ و تصویر شما را حین خواندن روی صفحه تلویزیون، نمایش می‌دهد. شما می‌توانید این کار را با iPad نیز انجام دهید و این همان ویژگی فعال‌سازی FaceTime در اپل تی وی است. Apple Music Sing در برنامه اپل موزیک ادغام شده است. این قابلیت، موسیقی را با صدای کم‌تری پخش می‌کند تا شما بتوانید موسیقی موردعلاقه‌تان را بخوانید.

اپلیکیشن اپل موزیک روی آیفون

اپلیکیشن اپل موزیک روی آیفون

سخن پایانی

با ارائه هر نسخه جدیدی از iOS، قابلیت‌های جدیدی به نرم‌افزارهای آن اضافه می‌شود. اپل موزیک یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اشتراکی گوشی‌های اپل است. همه ما به پخش موسیقی هنگام کار، ورزش، رانندگی و… نیاز داریم. اما این بار با قابلیت‌های جدید اپل موزیک در iOS 17 تجربه بهتری از پخش موسیقی خواهید داشت.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پانزده =