نقد و بررسی

معرفی قابلیت جدید Apple Music Sing در آی او اس ۱۶.۲

معرفی قابلیت جدید Apple Music Sing در آی او اس ۱۶.۲

اپل در آی او اس ۱۶.۲ از قابلیت جدید اپل موزیک سینگ رونمایی کرد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم با این ویژگی جدید اپل موزیک به صورت کامل آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

شرکت اپل به تازگی نسخه عمومی iOS 16.2 را در دسترس عموم کاربران قرار داده است که از جمله امکانات آن، می‌توان به قابلیت Karaoke اشاره کرد که کوپرتینویی‌ها با نام Apple Music Sing از آن یاد می‌کنند. این ویژگی از نیمه دوم دسامبر برای تمام مشترکین سرویس اپل موزیک که از آیفون، آیپد یا اپل تی وی استفاده می‌کنند عرضه شده است.

به این ترتیب شما می‌توانید موزیک‌های محبوب خود را روی آهنگ خالی و بدون صدای خواننده بخوانید و از این طریق، لذت بسیار زیادی را تجربه کنید.

اپل موزیک سینگ در آی او اس ۱۶.۲

اپل موزیک سینگ در آی او اس ۱۶.۲

قابلیت اپل موزیک سینگ چیست؟

قابلیت Apple Music Sing به کاربران اجازه می‌دهد ضمن مشاهده متن موزیک‌ها، روی آهنگ خالی بخوانند و حس و حال خواننده هنگام خواندن اثر را تجربه کنند. ساز و کار این سیستم به گونه‌ای است که به کمک یادگیری ماشینی و الگوریتم‌های خاص، صدای وکال موزیک و آهنگ متن را از یکدیگر جدا کرده و در لحظه، می‌توانید صدای خواننده را کمتر یا تقریبا به صورت کامل حذف کرده و آهنگ خام را در اختیار داشته باشید.

اپلیکیشن اپل موزیک روی آیفون

اپلیکیشن اپل موزیک روی آیفون

برای استفاده از این قابلیت هنگام پخش موزیک‌ها، می‌توانید روی دکمه میکروفون/کارائوکی ضربه بزنید تا اسلایدر تنظیم میزان صدای خواننده باز شود. البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که صدای خواننده به صورت کامل و صد درصد حذف نمی‌شود، اما می‌توانید آن را تا حد ممکن پایین آورید.

اپل موزیک سینگ همراه با iOS 16.2 در اواخر دسامبر ۲۰۲۲ در دسترس کاربران قرار گرفت و روی آیفون‌ها، آیپدها و اپل تی وی های سازگار با این نسخه عرضه شده است. اما متاسفانه Apple Music Sing در ویس پلن اپل موزیک در دسترس نیست و برای استفاده از آن، باید نسبت به خرید آن اقدام کنید؛ همچنین متأسفانه در حال حاضر و در زمان نگارش مطلب، این ویژگی روی مک‌ها در دسترس نیست.

اپل موزیک سینگ در iOS 16.2

اپل موزیک سینگ در iOS 16.2

امکانات سرویس کارائوکی Apple Music Sing

قابلیت‌های جدید اپل موزیک که تحت عنوان Apple Music Sing از آن یاد میشود، بیشتر از چیزی است که با چشمان خود می‌بینیم. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • امکان تنظیم صدای خواننده: به کمک آیکون جدید اضافه شده، شما می‌توانید تن صدای خواننده اثر را تنظیم کرده و در صورت نیاز، آن را به پایین ترین حد ممکن بیاورید.
  • نمایش متن موزیک‌ها در لحظه: در اپل موزیک هنگام گوش دادن به آهنگ‌ها در صورت پشتیبانی می‌توانید متن موزیک‌های در حال پخش را نیز مشاهده کنید.
  • صدای وکال در پس‌زمینه: صدای وکال که شما مشغول به خواندن هستید به صورت جداگانه نسبت به صدای خواننده نمایش داده خواهد شد و به این ترتیب می‌توانید زمان بندی دقیق را انجام دهید.
  • حالت Duet: اگر یک موزیک از چند خواننده برخوردار باشد، متن ترانه خوانده شده توسط آن‌ها در سمت‌های مختلف نمایشگر نشان داده خواهد شد و به این ترتیب می‌توانید راحت‌تر با آن‌ها بازخوانی کنید.

در کنار رونمایی از امکانات Apple Music Sing در آی او اس ۱۶.۲، کوپرتینویی‌ها ۵۰ موزیک معروف و سرشناس را در یک پلی لیست جمع‌آوری کرده‌اند که با مراجعه به آن، می‌توانید این موزیک‌ها را همراه با خواننده و موزیک متن بخوانید.

قابلیت Sing در اپل موزیک

قابلیت Sing در اپل موزیک

بازگشت پر غرور اپل به دنیای موزیک

اشتراک اسپاتیفای از مدت‌ها پیش، از قابلیت نمایش متن آهنگ‌ها برخوردار بود؛ اما از اواخر سال ۲۰۲۱ این قابلیت به صورت در لحظه و همراه با صدای خواننده جابجا می‌شد. همچنین شایعاتی در مورد قابلیت کارائوکی در این پلتفرم به گوش می‌رسید.

اما اپل به عنوان نخستین گزینه، وارد این عرصه شد و قابلیت Sing را در اختیار کاربران خود گذاشت. به این ترتیب ممکن است برخی مشترکین اسپاتیفای به سرویس Apple Music نقل مکان کنند. البته گذشته از اسپاتیفای، بسیاری از اپلیکیشن‌ها که در حوزه Karaoke فعالیت می‌کنند نیز احتمالا با این قابلیت جدید اضافه شده کسب و کار خود را از دست خواهند داد و از این پس کاربران به سراغ آن‌ها نخواهند رفت.

در سال ۲۰۲۲ اپل قیمت برخی سرویس‌ها مانند اپل موزیک، اپل تی وی پلاس و اشتراک اپل وان را افزایش داد و برای جلب رضایت کاربران، باید امکانات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهد تا از این افزایش قیمت، ناامید نشوند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که اپل موزیک سینگ در آی او اس ۱۶.۲ توانسته این ترفند را به بهترین شکل انجام دهد.

آیکون Karaoke در اپل موزیک

آیکون Karaoke در اپل موزیک

تجربه خوانندگی با ویژگی اپل موزیک سینگ

همانطور که اشاره شد، ویژگی اپل موزیک سینگ در اختیار تمامی مشترکین این سرویس استریم موزیک (به جز Voice Plan) قرار گرفته است. در صورت تمایل، می‌توانید Apple Music را با بهترین قیمت از فراسیب خریداری کنید. شما به عنوان خواننده این مطلب، آیا تا به این لحظه از این ویژگی جدید استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود پیرامون اپل موزیک سینگ را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)