نقد و بررسی

پلن های مختلف لینکدین چه امکاناتی را در اختیار کاربران می گذارند؟

پلن های مختلف لینکدین چه امکاناتی را در اختیار کاربران می گذارند؟

وبسایت LinkedIn پلن های متفاوتی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که بسته به نیاز خود، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم به معرفی پلن های مختلف لینکدین بپردازیم و شما را در خرید اکانت پریمیوم لینکدین راهنمایی کنیم، با ما همراه باشید…

اگر به سایت LinkedIn Premium وارد شوید، مشاهده می‌کنید که این پلتفرم ۴ پلن مختلف شامل عناوین زیر را برای کاربران خود در نظر گرفته است:

  • Premium Career
  • Premium Business
  • Sales Navigator Core
  • Recruiter Lite

اما هر یک از این پلن‌ها چه مزایایی را با خود به همراه دارند و شرکت‌ها و موسسات مختلف باید کدام یک را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنند؟ پاسخ به این سوال کاملا به چیزی که شما از این سیستم انتظار دارید، باز می‌گردد. چرا که هر شغلی، با دغدغه‌های خاص خود همراه است و به این ترتیب بسته به نیازهای خود، باید گزینه مناسب را انتخاب کند.

در ادامه مطلب به معرفی پلن های مختلف لینکدین و امکانات آن‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید بهترین پلن را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

اشتراک لینکدین پریمیوم

اشتراک لینکدین پریمیوم

اشتراک رایگان لینکدین

با وجود محدودیت‌هایی که اشتراک رایگان سرویس‌های مختلف با خود به همراه دارد، اما امکانات زیر را نیز به همراه دارد:

  • ایجاد هویت حرفه‌ای خود در محیط اینترنت
  • طراحی و مدیریت یک شبکه حرفه‌ای و گسترده
  • جستجو و ارتباط مجدد با دوستان دانشجو یا همکلاسی‌های گذشته
  • درخواست و عنوان کردن پیشنهادات
  • جستجو و مشاهده پروفایل اعضای مختلف شبکه Linkedin
  • دریافت ایمیل‌های داخلی نامحدود
  • ذخیره نهایتا ۳ تحقیق انجام گرفته و اطلاع از ویرایش آن‌ها

بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات رایگان این پلن که در ابتدا برای کاربران در نظر گرفته شده بود، حالا دیگر در دسترس نیست و برای برخورداری از آن‌ها، باید پلن‌های پریمیوم لینکدین را خریداری کنید.

بسیاری از کاربرانی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، به دلایل زیر سعی می‌کنند هزینه کرده و اشتراک‌های پولی Linkedin را خریداری کنند:

  • احساس از دست دادن فرصت‌های اساسی و معتبر
  • تمایل به مشارکت بیشتر در مدت زمان کمتر
  • عدم برخورداری از کلیه امکانات و گسترش کسب و کار
لوگوی لینکدین

لوگوی لینکدین

اما با تمام این تفاسیر، نسخه رایگان Linkedin با تمام محدودیت‌های خود هنوز هم برای جستجو و ارتباط با مشتریان ایده‌آل، ارسال پست و استاتوس‌های بروز از وضعیت کسب و کار و ایجاد کانکشن با افراد مختلف یک گزینه مناسب به حساب می‌آید.

در زمان نگارش این مطلب، تعداد اعضای این پلتفرم از عدد ۵۰۰ هزار عبور کرده است و همین موضوع، ممکن است شما را به سمت خرید اشتراک‌های مختلف این سرویس سوق دهد. قدرت این سیستم به حدی است که حتی بدون خرید اشتراک نیز شما می‌توانید زنجیره ارتباطات خود با افراد مختلف را گسترده‌تر کرده و کسب و کار خود را بیش از پیش به دیگران بشناسانید.

در ادامه معرفی پلن های مختلف لینکدین باید گفت پلن های اشتراکی این سیستم چه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته و کدام یک انتخاب بهتری برای ما به حساب می‌آید؟ این موضوع را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی پلن های مختلف لینکدین پریمیوم

معرفی پلن های مختلف لینکدین پریمیوم

در صورت تمایل به پرداخت هزینه، پلن های زیر در اختیار شما خواهد بود:

  • Premium Career
  • Premium Business
  • Sales Navigator Core
  • Recruiter Lite

معرفی پلن Essentials یا همان Career لینکدین

این گزینه مخصوص افرادی است که در جستجوی شغل هستند. به این ترتیب شما می‌‌توانید به راحتی به جستجو در مورد صاحبان مشاغل مختلف پرداخته، متوجه شوید برتری شما نسبت به سایر افراد فعال در این حوزه چیست و به این ترتیب با افزایش توانایی‌های خود در زمینه‌های مختلف، راه را برای ورود به مشاغلی که مد نظرتان است باز کنید.

معرفی و امکانات پلن Pro یا همان Business لینکدین

اگر از محدودیت‌های نسخه رایگان Linkedin برای گسترش کسب و کار خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم پلن بیزینس لینکدین را تجربه کنید. به این ترتیب شما یک مهلت ۳۰ روزه برای تست رایگان این پلن را در اختیار خواهید داشت که پس از گذشت مدت زمان یاد شده، باید هزینه اشتراک را پرداخت کرده و سپس امکانات این بخش برای شما فعال خواهد شد.

در تصویر زیر، لیستی از امکانات در دسترس قرار گرفته را مشاهده خواهید کرد که در ادامه، به توضیح تک به تک آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت‌های پلن Premium Business لینکدین

قابلیت‌های پلن Premium Business لینکدین

  • مشاهده افرادی که از پروفایل شما بازدید کرده‌اند

این گزینه یکی از بهترین امکانات Linkedin به حساب می‌آید، چرا که نشان دهنده افراد یا کسب و کارهایی است که به توانایی‌های شما علاقمند هستند و به این ترتیب می‌توانید روی هنرهای مختلف خود از این طریق تمرکز کرده و به دنبال آن‌ها بروید.

در این بخش شما لیست اشخاصی که ظرف ۹۰ روز اخیر از پروفایل شما بازدید کرده‌اند را مشاهده خواهید کرد که در نسخه رایگان، این گزینه به ۵ نفر آخر محدود خواهد بود.

نمایی از بخش مشاهده افراد بازدید کننده از پروفایل LinkedIn

نمایی از بخش مشاهده افراد بازدید کننده از پروفایل Linkedin

در قسمت زیرین گراف، شما فیلترهایی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها برای مشاهده محل کار افراد مشاهده کننده پروفایل، شغل مشترک تمامی آن‌ها و چگونگی پیدا کردن پروفایل‌تان استفاده کنید.

در میان آن‌ها فیلتری با نام Interesting views نیز دیده می‌شود که می‌توانید از آن برای بررسی اکانت پریمیوم استفاده کرده و با افراد مختلفی در ارتباط باشید.

نمایی از فیلتر interesting views

نمایی از فیلتر interesting views

  • پیام‌های داخلی در Linkedin

اگر قصد دارید به شخصی که با وی ارتباط برقرار نکرده‌اید یا در گروه شما نیست پیامی را ارسال کنید، باید از قابلیت InMail استفاده کنید.

پیام‌های داخلی برای ارتباط با افرادی که منتظر قبول درخواست ایجاد ارتباط آن‌ها هستید یا به تازگی درخواست ارتباط ارسال شده از سوی آن‌ها را رد کرده‌اید، فوق العاده کاربردی خواهد بود.

این قابلیت تنها با خرید پلن‌های اشتراکی لینکدین در اختیار شما خواهد بود و به صورت ماهانه، با محدودیت‌هایی همراه است که بسته به نوع اشتراک، این محدودیت در تعداد متفاوت خواهد بود.

  • گسترش دسترسی به شبکه Linkedin

به کمک این ویژگی شما دیگر نگران محدودیت‌های تبلیغاتی اعمال شده روی نسخه رایگان این پلن نخواهید بود؛ بد نیست بدانید با وجود دسترسی به این ویژگی روی نسخه Premium Business اما پلن Premium Career از این قابلیت بی بهره خواهد بود.

معرفی و امکانات پلن Sales Navigator لینکدین

در این نسخه نیز شما یک دوره رایگان ۳۰ روزه را در اختیار خواهید داشت که پس از آن، می‌توانید با پرداخت حق اشتراک به امکانات و قابلیت‌های این پلن دسترسی داشته باشید؛ به این ترتیب شما در کنار برخورداری از ویژگی‌های پلن بیزینس، به برخی امکانات دیگر نیز دسترسی خواهید داشت که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

قابلیت‌های پلن Sales Navigator لینکدین

قابلیت‌های پلن Sales Navigator لینکدین

  • امکانات جستجوی پیشرفته

این ویژگی باعث می‌شود شما بتوانید مشتریان ایده‌آل و فرصت‌های مناسب را به راحتی پیدا کنید.

امکانات جستجوی پیشرفته که در نسخه رایگان این پلتفرم وجود دارد، می‌تواند به سادگی پاسخگوی برخی نیازهای شما باشد. اما فیلترهای اختصاصی که در این پلن یافت می شود، باعث می‌شود تا جستجوهای شما دقیق‌تر و پیشرفته‌تر شود.

شما می‌توانید مشتریان ایده‌آل خود را از این طریق جستجو کرده و نتایج این تحقیقات را ذخیره کنید تا تغییرات اعمال شده در این پروسه، به شما گزارش داده شود.

  • پیشنهاد خودکار اکانت‌ها

به کمک این ویژگی شما می‌توانید سرنخ‌های خود را بر اساس دو پارامتر زیر جستجو کنید:

  • شباهت به افرادی که به تازگی آن‌ها را ذخیره کرده‌اید.
  • مشخصات فروش ذخیره شده در تنظیمات Sales Navigator

به این ترتیب می‌توانید به راحتی با اکانت‌های مشابه ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به شبکه ارتباطی خود اضافه کنید.

برای دسترسی به اکانت‌های پیشنهاد شده، به صفحه هوم لینکدین بروید. حالا مانند تصویر زیر در سمت راست این صفحه، موارد یاد شده را مشاهده خواهید کرد.

نمایی از Recommended Accounts

نمایی از Recommended Accounts

در این صفحه شما لیستی از کسب و کارهایی که به شغل شما مرتبط می‌شوند را نیز مشاهده خواهید کرد که به کمک دکمه Save می‌توانید آن‌ها را ذخیره کنید.

نمایی از نحوه ذخیره کمپانی‌های مرتبط

نمایی از نحوه ذخیره کمپانی‌های مرتبط

از فیلترهای قرار گرفته در سمت چپ این صفحه می‌‌توانید برای پیشرفته‌تر شدن جستجوی خود کمک بگیرید تا نتایج دقیق‌تری به شما نمایش داده شود.

  • اضافه کردن یادداشت و سایر امکانات

در پلن Sales Navigator شما می‌توانید یادداشت‌هایی را به پروفایل‌های مد نظر خود اضافه کنید یا حتی آن‌ها را به لیست‌هایی که به تازگی ساخته‌اید، اضافه کنید. اگر قصد دارید از این پلتفرم به صورت هدفمندتر استفاده کنید، این ویژگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • دریافت نوتیفیکیشن در مورد تغییر شغل

به کمک قابلیت Job Change شما می‌توانید در سریع ترین زمان ممکن از تغییر شغل اعضای شبکه ارتباطی خود مطلع شوید. این موضوع می‌تواند هنگام بررسی مشتریان یا همکاران شدیدا کاربردی باشد.

از سوی دیگر تغییر شغل، یک موضوع موثر برای آغاز یک مکالمه خواهد بود و به این ترتیب، می‌توانید راه ارتباطی جدیدی با آن شخص ایجاد کنید. به همین دلیل است که از این قابلیت به عنوان راهی برای افزایش ارتباطات یاد می‌شود.

شما می‌توانید فیلتر Job Change را در قسمت بالای نتایج جستجو مشاهده کنید.

نمایی از فیلتر Job Change

نمایی از فیلتر Job Change

پلن Recruiter Lite در لینکدین

این پلن نیز برای صاحبان مشاغل گزینه مقرون به صرفه‌ای به حساب می‌آید که از طریق آن، می‌توانند افراد واجد شرایط و مستعد را رصد کرده و در صورت نیاز، آن‌ها را برای کار در شرکت یا کسب و کار خود استخدام کنند.

معرفی و امکانات لینکدین لرنینگ

این بخش یک مرکز آنلاین برای آموزش است که به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را گسترش داده و از سوی دیگر، مهارت‌های کارمندان خود را به کمک این آموزش‌ها افزایش دهید.

این مجموعه با بیش از ۵۰۰۰ دوره آموزشی و پیشنهادات اختصاصی، باعث می‌شود تا توانمندی‌های شما در عرصه‌های مختلف افزایش پیدا کرده و در نهایت، برای ورود به شغل دلخواه خود آماده شوید. به این ترتیب شما می‌توانید این دوره‌ها را به پروفایل خود اضافه کرده و اگر شخصی از پروفایل شما بازدید کرد، به راحتی با توانمندی‌های شما آشنا خواهد شد.

نمایی از LinkedIn Learning

نمایی از Linkedin Learning

در پایان مقاله ی معرفی پلن های مختلف لینکدین نیز نگاهی به جدول امکانات و قابلیت‌های این پلن‌ها می‌اندازیم تا بتوان در خرید اشتراک لینکدین پریمیوم، بهترین انتخاب را داشت:

 

پلن Premium Career

پلن Premium Business

پلن Sales Navigator

پلن Recruiter Lite

پلن Linkedin Learning

Private Browsing

 

 

 

 

 

مشاهده Insight متقاضیان

 

 

 

 

 

ارسال پیام از طریق دایرکت

 

 

 

 

 

مشاهده افرادی که پروفایل شما را بازدید کرده‌اند

 

 

 

 

 

دسترسی نامحدود به Linkedin Learning

 

 

 

 

 

جستجوی نامحدود میان کاربران

 

 

 

 

 

مشاهده Insight مشاغل

 

 

 

 

 

جستجوی پیشرفته

 

 

 

 

 

رابط کاربری فروش اختصاصی

 

 

 

 

 

ساخت لیست اختصاصی اکانت‌ها

 

 

 

 

 

پیشنهاد افراد یا کسب و کارهای مرتبط

 

 

 

 

 

مشاهده در لحظه پیام‌های هشدار و آپدیت‌ها

 

 

 

 

 

طراحی ویژه استخدام

 

 

 

 

 

ردیابی خودکار نامزدها

 

 

 

 

 

استخدام یکپارچه

 

 

 

 

 

پیشنهادهای هوشمند

 

 

 

 

 

تعداد پیام‌های داخلی قابل ارسال

۵

۱۵

۵۰

۳۰

 

 

*برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میشود جهت آشنایی با سرویس لینکدین لرنینگ مقاله مرتبط را مطالعه کنید، همچنین یاد آور می شویم وقتی برای خرید اکانت لینکدین لرنینگ هزینه‌ای پرداخت می‌کنید، می‌توانید به تمام مزایای لینکدین پریمیوم دسترسی داشته باشید و برعکس!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =