آی دیوایس ها

۱۰ ویژگی مهم در iOS 17 که باید امتحان کنید!

۱۰ ویژگی مهم در iOS 17 که باید امتحان کنید!

رویداد WWDC همین امسال بود که اپل از سیستم عامل جدید خود یعنی آی او اس ۱۷ رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم جدیدترین ویژگی‌های این سیستم عامل جدید را به شما معرفی کنیم. اگرچه امکانات و تغییرات آی او اس ۱۷ نسبت به نسخه‌های پیشین بیش از ۱۰ مورد است، اما هدف ما معرفی ۱۰ تا از جذاب‌ترین قابلیت‌های افزوده شده خواهد بود.

لیست ۱۰ ویژگی جدید آی او اس ۱۷:

  1. حالت آماده به کار (StandBy)
  2. پوستر مخاطبان
  3. پیام صوتی لایو
  4. صدای شخصی
  5. نقشه آفلاین اپل
  6. پسووردهای مشترک
  7. حذف خودکار کدهای 2FA
  8. ویجت‌های تعاملی
  9. رابط کاربری و استیکرهای جدید
  10. فاصله از صفحه
     

حالت آماده به کار آی او اس ۱۷

حالت استند بای در iOS 17

حالت استند بای در iOS 17

صفحه قفل اپل با افزودن حالت آماده‌به‌کار در نسخه آی او اس 17 کاربرد بالاتری پیدا کرده است. یکی از آپشن‌ها جذاب صفحه استندبای، قابلیت اضافه کردن سه ویجت کاربردی به آن است. همچنین می‌توانید ویژگی‌های بصری صفحه استندبای خود را تغییر داده و آن را انحصاری کنید.

در ضمن، اگر آی او اس خود را به نسخه 17 آپدیت کرده باشید، این قابلیت به صورت خودکار در آن فعال می‌شود. توجه کنید حالت استندبای تنها در حالتی که تلفن همراه شما شیب مناسبی داشته باشد (مانند آنچه در تصویر می‌بینید) عمل می‌کند. درصورتی که آیفون به صورت افقی روی زمین باشد یا آن را در شیب اندکی قرار دهید، حالت استندبای فعال نمی‌شود.

پوستر مخاطبان در iOS 17

پوستر برای مخاطبان آی او اس ۱۷

پوستر برای مخاطبان آی او اس ۱۷

دیگر ویژگی دوست‌داشتنی iOS 17 قابلیت شخصی‌سازی پوستر مخاطبان است. در این سیستم عامل آپشن‌های بسیار متنوعی برای طراحی پوستر مخاطبان ایجاد شده که شما می‌توانید تصاویر جذابی را برای خود و دیگران بسازید.

حالا می‌پرسید چطور باید از این قابلیت جذاب استفاده کرد؟ کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. پس از اینکه نسخه آی او اس خود را آپدیت کردید، صفحه نمایشی ظاهر می‌شود که در آن از شما درخواست می‌شود تصاویر و نام‌های موجود در تلفن همراه خود را تغییر دهید. در این صفحه روی گزینه Continue کلیک کنید.
    اگر به هر دلیلی حوصله انجام اینکار را نداشتید، در زمان‌های دیگر نیز می‌توانید از مسیر زیر به تنظیمات مخاطبان دسترسی داشته باشید:
    برنامه مخاطبین > روی اسم خودتان بزنید > بر روی Edit بزنید
  2. پس از ورود به صفحه پوستر مخاطب، می‌توانید نوع پوستر را از میان چهار گزینه: دوربین، تصاویر، ایموجی و مونوگرام انتخاب کنید.
    برای هرکدام از انواع پوستر می‌توانید متن، رنگ و تصویر پس‌زمینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پوسترتان را شخصی‌سازی کنید.

در ادامه تصاویر نحوه پوسترسازی و جزئیات بیشتر آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

پس از اینکه پوستر مورد نظر خود را ساختید، برای تغییر پس زمینه روی نام مخاطب یا دایره پایین – چپ صفحه نمایش کلیک کنید.

ادیت پوستر در آی او اس ۱۷

ادیت پوستر در آی او اس ۱۷

پس از تکمیل پوستر، روی دکمه Done کلیک کنید. تبریک می‌گویم، حالا شما یک پوستر شخصی‌سازی شده دارید که می‌توانید هرجایی از آن استفاده کنید.

انتخاب ایموجی برای پوستر مخاطب

انتخاب ایموجی برای پوستر مخاطب

پیام صوتی لایو در آپدیت آی او اس ۱۷

پیام صوتی برخط، قابلیت تبدیل پیام‌های صوتی به متن است که اپل به نسخه‌های جدید آی او اس اضافه خواهد کرد. اگر در جلسه‌ای حضور دارید و نمی‌توانید صدای پیام صوتی را گوش دهید، آیفون به صورت خودکار پیام را متنی کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد، بدین صورت می‌توانید در همان لحظه و به صورت همزمان از محتوای پیام صوتی مطلع شوید.

پیام صوتی به صورت زنده بر روی آیفون

پیام صوتی به صورت زنده بر روی آیفون

جالب است بدانید تماس‌های صوتی که توسط شرکت‌های مخابراتی ارسال می‌شوند بوسیله خود دستگاه تشخیص داده شده و برای شما نمایش داده نمی‌شوند، در عوض بلافاصله رد خواهند شد.

تنظیم صدای شخصی

تنظیم صدای شخصی بر روی آی او اس ۱۷

تنظیم صدای شخصی بر روی آی او اس ۱۷

امکان تماس با شخصی را ندارید و یا به علت بیماری صدای‌تان برای اینکار مناسب نیست؟ با قابلیت صدای شخصی اپل دیگر جایی برای نگرانی نیست. آی او اس 17 با بهره‌گیری از قابلیت هوش مصنوعی می‌تواند صدای کاربران را تشخیص داده و بازسازی کند. بنابراین در مواقع لزوم می‌توانید به جای ضبط صدا آن را تایپ کنید و از موبایل‌تان بخواهید تا متن تایپ شده را با صدای خودتان پخش کند.

البته این قابلیت اپل هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و صدای شما حالتی رباتیک پیدا خواهد کرد. اما ایده ساخت آن بسیار جذاب است و بی‌شک در آینده‌ای نزدیک به یک قابلیت کاربردی برای اپل‌بازان تبدیل خواهد شد.

نقشه آفلاین اپل

مپ آفلاین در برنامه Apple Maps

مپ آفلاین در برنامه Apple Maps

اگر قصد دارید به یک آفرود هیجان‌انگیز در دل طبیعت بروید یا شارژ گوشی‌تان کم شده و نیاز دارید اینترنت خود را خاموش کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما پیش از اینکار نقشه‌های آفلاین اپل را دانلود کنید. با اینکار می‌توانید بدون نیاز به اینترنت از مسیریابی و سایر قابلیت‌های نقشه اپل استفاده کنید.

پسووردهای مشترک

پسورد های اشتراکی در iOS 17

پسورد های اشتراکی در iOS 17

پسووردهای مشترک قابلیتی برای استفاده دسته جمعی خانواده‌ها و گروه‌های مختلف از iCloud است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد پسوورد خود را با سایر اعضای خانواده و دوستان مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز به iCloud شما دسترسی داشته باشند.

حذف خودکار کد های تایید دو مرحله ای

حذف اتوماتیک کد های تایید دو مرحله ای

حذف اتوماتیک کد های تایید دو مرحله ای

کدهای تائید هویت دو عاملی یا به اختصار 2FAها، یکی از روش‌های نوین و کاربردی برای تائید هویت کاربر در اپلیکیشن‌های مختلف هستند که معمولا در بازه‌های زمانی مشخص و به تعداد نامحدود تولید می‌شوند. آی او اس 17 این امکان مفید را فراهم کرده تا کدهای تائید هویت دو عاملی پس از استفاده بلافاصله حذف شوند. بدین ترتیب امنیت استفاده از این کدها ارتقا پیدا می‌کند.

ویجت های تعاملی

ویجت های تعاملی

ویجت های تعاملی

ویجت‌های تعاملی آی او اس ۱۷ کار با آیفون را از هر زمان دیگری آسان‌تر کرده‌اند، قابلیت‌های متنوعی برای استفاده از این ویجت‌ها در صفحه قفل و صفحه اصلی آیفون وجود دارد.

رابط کاربری و استیکر های جدید

استیکر های جدید آیمسیج در iOS 17

استیکر های جدید آیمسیج در iOS 17

یادتان می‌آید که قبلا برای پاسخ به یک پیام باید چقدر دنبال ایموجی مناسب می‌گشتید؟! در آی او اس 17 شما می‌توانید به هر پیام یا تصویری با استفاده از یک ایموجی شخصی‌سازی شده پاسخ دهید.

 

کنترل فاصله چشم

اخطار فاصله گرفتن از صفحه آیفون

اخطار فاصله گرفتن از صفحه آیفون

آخرین ویژگی جذاب آی او اس 17 که در این بلاگ به آن می‌پردازیم، تنظیم فاصله از صفحه است. این قابلیت که یکی از آپشن‌های سلامت اپل به حساب می‌آید، فاصله چشم فرد از صفحه نمایش گوشی را می‌سنجد و در صورت نزدیکی بیش از اندازه به موبایل، به وی اعلان «فاصله شما خیلی نزدیک است» ارسال می‌کند. فعال کرد این قابلیت مخصوصا در موبایل کودکان بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا از خستگی و ضعیف شدن چشم کودک جلوگیری خواهد کرد.

سخن پایانی

در این بلاگ با بخشی از قابلیت‌‎های جذاب آی او اس 17 آشنا شدیم. این نسخه جدید هم‌اکنون برای طیف وسیعی از نسخه‌های آیفون در دسترس است. توصیه می‌کنیم اگر آپدیت آی او اس 17 برای آیفون شما نیز منتشر شده، هرچه زودتر آن را نصب کنید و از امکانات منحصربه‌فرد و جذاب آن بهره‌مند شوید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =