آی دیوایس ها, اخبار تکنولوژی

همه چیز درباره ایرتگ؛ از نحوه پیدا کردن تا لوازم جانبی هایی برای یک لوازم جانبی!

همه چیز درباره ایرتگ؛ از نحوه پیدا کردن تا لوازم جانبی هایی برای یک لوازم جانبی!

در کنفرانس بهاری اپل، محصولاتی جدید معرفی شد. آیفون 12 بنفش رنگ، آیپد پرو 2021 و البته ایرتگ! این محصول جدید که ما از سال 2019 منتظر معرفی آن بودیم، با قیمت 29 دلار بالاخره معرفی شد. در این مطلب به همه چیز درباره ایرتگ می‌پردازیم. با فراسیب همراه ما باشید.

اپل اخیراً دسترسی شبکه Find My (برای ردیابی دستگاه‌های اپل) را از انحصار خود درآورد. اما این کار به معنی متوقف شدن پروژه ایرتگ نبود. کارایی Airtag بسیار آسان است؛ شما ایرتگ را به اپل آیدی خود اضافه کرده و آن را به وسیله مورد نظرتان متصل کرده و از طریق برنامه Find My آن را پیدا می‌کنید!

همه چیز درباره ایرتگ اپل

همه چیز درباره ایرتگ اپل

ایرتگ، با قیمت 29 دلار عرضه شد!

ردیاب‌های بلوتوثی اتفاق تازه‌ای نیستند. Tile چند سالی‌ست که به تولید این نوع ردیاب‌ها می‌پردازد. پس اگر به دنبال یک ردیاب بلوتوثی هستید، باید به قیمت، محدوده قابل ردیابی، مدت زمان و … دقت کنید.

اپل هر ایرتگ را به قیمت 29 دلار آمریکا عرضه کرده است. Tile Pro با قیمت 35 دلار و گلگسی +SmartTag سامسونگ نیز با قیمت 40 دلار به فروش می‌رسند. بسته چهار عددی ایرتگ نیز با قیمت 99 دلار عرضه شده است.

برای ردیابی ایرتگ از اپلیکیشن Find My استفاده می‌کنید

برای ردیابی ایرتگ نیازی به نصب برنامه دیگری ندارید. برنامه پیش فرض Find My بر روی iOS 14.3 و iPadOS 14.3 و macOS Big Sur 11.1 و نسخه‌های جدیدتر، توانایی تشخیص و ردیابی ایرتگ را دارند.

ایرتگ به آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ نیاز دارد

اتصال ایرتگ با آیفون

اتصال ایرتگ با آیفون

با آنکه مک و مک بوک‌ها جزئی از شبکه Find My هستند، اما شما برای تنظیم اولیه ایرتگ به یک آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ نیاز دارید. برای تنظیم اولیه، آیفون یا آیپاد تاچ با iOS 14.5 و یا آیپد با iPadOS 14.5 نیاز است.

زمانیکه ایرتگ را تنظیم کردید، دیگر نگران وسایلتان نباشید. تمامی دستگاه‌های جدید اپل توانایی شناسایی و ردیابی ایرتگ را دارند. تمام دستگاه‌های اپل مثل آیفون، آیپد و … شبکه Find My را درست می‌کنند.

چیپ U1 به شما محل دقیق ایرتگ را نشان می‌دهد

شما برای استفاده از ایرتگ نیازی به چیپ U1 که در آیفون 11 و 12 تعبیه شده، نیازی ندارید. اما اگر آیفون 11 یا آیفون 12 دارید، می‌توانید از قابلیت Precision Finding استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بصورت خیلی دقیق، محل ایرتگ را به کمک دوربین و شتاب سنج و … پیدا کنید. یک پیکان بر روی صفحه، شما را راهنمایی می‌کند.

قابلیت Precision Finding در ایرتگ

قابلیت Precision Finding در ایرتگ

ایرتگ به حریم شخصی شما احترام می‌گذارد

ارتباط بین تمامی دستگاه‌های اپل، بصورت end-to-end محافظت می‌شود. هرگونه اطلاعات شخصی، حتی محل شما و وسایلتان، در اختیار هیچ شخص و ارگانی قرار نمی‌گیرد. تنها دستگاه‌های شما می‌دانند کدام وسیله برای شماست و در کجا قرار دارد. در ضمن محل شما و وسایلتان، درصورت درخواست شما و فقط به مدت 24 ساعت مورد ردیابی قرار می‌گیرد. البته در صورت مفقودی و اعلام Lost Mode دستگاه شما همیشه در حال ردیابی خواهد بود.

می‌توانید ایرتگ را شخصی سازی کنید

در زمان سفارش ایرتگ، می‌توانید با ایموجی مورد علاقه‌تان شخصی سازی کنید. البته متاسفانه این مورد در ایران امکان پذیر نیست.

نگه‌دارنده‌ها، گرانتر از ایرتگ

ایرتگ هیچگونه محلی برای اتصال یا آویزان شدن از وسایلتان را ندارد. نگران نباشید، اپل نگه‌دارنده آن را می‌فروشد!! ارزان‌ترین آن 29 دلار و هم قیمت Airtag است. مدل‌های چرمی 35 و 39 دلاری نیز وجود دارد که بصورت جاسوییچی و قلاب شکل تولید می‌شود.

نگه دارنده ایرتگ اپل

نگه دارنده ایرتگ اپل

چگونه Airtag را تنظیم کنیم

تنظیم اولیه ایرتگ بسیار آسان است. می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. زمانیکه ایرتگ را از جعبه خارج می‌کنید، یک بیرون‌زدگی پلاستیکی از روشن شدن ایرتگ جلوگیری می‌کند. بعد از خارج کردن آن، ایرتگ روشن می‌شود.
  2. ایرتگ را نزدیک آیفون (یا دیگر دستگاه‌هایی که بالاتر نام بردیم) برده تا آیفون بصورت خودکار، ایرتگ را شناسایی کند.
  3. یک نام برای ایرتگتان انتخاب کنید.
  4. به اپل آیدی خود متصلش کنید.

ایرتگ متصل شده و آماده استفاده است.

جمع بندی

محصول جدید اپل، AirTag با قیمت 99 دلار معرفی شده است. این محصول که به منظور ردیابی لوازم شماست، به همراه نگه‌دارنده‌هایی گرانتر از خود ایرتگ به فروش می‌رسند. ارتباط بین دستگاه شما و ایرتگ بصورت end-to-end است و امکان هک و نفوذ به اطلاعات شما بسیار کم و غیرممکن است. نظر شما درمورد ایرتگ چیست؟ آیا آن را تهیه می‌کنید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =