اخبار تکنولوژی

گیم پس آلتیمیت چیست و چگونه اشتراک آن را داشته باشیم؟

گیم پس آلتیمیت چیست و چگونه اشتراک آن را داشته باشیم؟

بازی کردن یکی از سرگرمی‌هایی است که در تمامی دوران‌ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده، مخصوصا اگر از جنس بازی‌های ویدیویی باشد. با افزایش نرخ دلار و بالاتر رفتن قیمت بازی‌‌های ویدئویی، افراد متعددی از خرید ناتوان شده‌‌اند و به دنبال راه‌‌های جایگزین برای تجربه بازی‌‌های مورد علاقه خود می‌‌گردند. یکی از این راه‌‌ها اشتراک سرویس گیم پس آلتیمیت است.

بازی‌های ویدیویی در تمام کشورهای دنیا طرفداران زیادی دارد و خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و آمدن پلتفرم‌های ابری در صنعت گیم و اضافه شدن سرویس‌های اشتراک محور، حتی با بالاتر رفتن نرخ دلار و گران شدن بازی‌های ویدیویی هم دیگر برای بازی کردن به هیچ مشکلی نخواهید خورد، مخصوصا اگر اشتراک گیم پس التیمیت را داشته باشید.

اشتراک گیم پس التیمیت

اشتراک گیم پس التیمیت

کمپانی خوش‌نام مایکروسافت سرویس اشتراک محور Xbox Game Pass را در سال 2017 بر روی کنسول ایکس باکس وان راه اندازی کرد و در سال 2019 نیز آن را به ویندوز 10 آورد. اما با معروف شدن آن سرویس، مایکروسافت تصمیم گرفت که اشتراک جدیدی را به نام Xbox Game Pass Ultimate ایجاد کند. این اشتراک شامل گیم پس برای تمام کنسول‌های مایکروسافت مانند ایکس باکس سری ایکس و اس، گیم پس برای ویندوز و ایکس باکس لایو گلد می‌شود.

حالا سوالی در این‌جا پیش می‌آید که اصلا ایکس باکس گیم پس آلتیمیت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

گیم پس آلتیمیت دقیقا چیست؟

ایکس باکس گیم پس آلتیمیت

ایکس باکس گیم پس آلتیمیت یک سرویس اشتراک محور است که به شما اجازه دسترسی به بیش از 450 عنوان مختلف از بازی‌های معروف و تحسین شده را می‌دهد و شما تنها با پرداخت یک مبلغ منطقی به‌صورت ماهیانه می‌توانید مشترک سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت شوید. شما می‌توانید بازی‌های مورد نظر خود را از لیست بازی‌های این سرویس بر روی تمامی کنسول‌های مایکروسافت مانند Xbox Series X/S و همین‌طور ویندوز دانلود کنید.

در حالی‌که Xbox Game Pass و PC Game Pass دو سرویس متفاوت هستند؛ اما ایکس باکس گیم پس آلتیمیت هر دوی آن‌ها را با هم ترکیب کرده و با اضافه کردن ویژگی‌های متعدد دیگر، اجازه بازی کردن بر روی هر دستگاهی که شامل این اشتراک می‌شود را فراهم کرده است. حتی کمپانی مایکروسافت در حال آزمایش یک سرویس اشتراک خانوادگی از ایکس باکس Game Pass Ultimate است، که به شما و چهار نفر دیگر اجازه می‌دهد با یک هزینه مقرون به صرفه‌تر از بازی کردن لذت ببرید؛ اما فعلا برای این اشتراک باشید صبر کنید تا نتیجه توسط این کمپانی مشخص شود.

ایکس باکس Game Pass Ultimate

ایکس باکس Game Pass Ultimate

Xbox Game Pass حدود 470 عنوان را روی کنسول ارائه می‌دهد که همه آنها می‌توانند بر روی کنسول دانلود شوند. در حالی‌که بازیکنان پی سی به حدود 440 عنوان برای بازی کردن دسترسی دارند و هر روز این تعداد در حال افزایش است.

حال که متوجه شدیم اشتراک گیم پس آلتیمیت به چه درد می‌خورد، در ادامه باید ببینیم این سرویس شامل چه بازی‌هایی می‌شود.

عناوین معروف و بازی های ایکس باکس گیم پس

مشترکین ایکس باکس گیم پس آلتیمیت می‌توانند عناوین بزرگی مانند Doom Eternal ،Forza Horizon 5 و Gears 5 را بر روی ایکس باکس سری اس، سری ایکس، ایکس باکس وان و ویندوز دانلود کنند و به بازی کردن بپردازند. بیشتر بازی‌های کمپانی بتسدا مانند اسکایریم (Skyrim)، ولفنشتاین (Wolfenstein)، فال اوت (Fallout)، های فای راش (Hi-Fi rush)، دث لوپ (Deathloop) به دلیل خرید آن توسط مایکروسافت بر روی این سرویس وجود دارند. همچنین برای دوستداران این کمپانی باید عرض کنم که بازی‌های آینده آن‌ها نیز مانند الدر اسکرولز 6 (The Elder Scrolls VI) و بازی مورد انتظار و انحصاری این کمپانی یعنی استارفیلد (Starfield) که قرار است به‌زودی منتشر شود هم، در روز اول انتشار بر روی سرویس گیم پس آلتیمیت قرار خواهد گرفت.

همکاری ایکس باکس و EA

همکاری ایکس باکس و EA

به جز بتسدا، کمپانی‌های متعدد دیگری نیز توسط مایکروسافت خریداری شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به اکتیویژن بلیزارد اشاره کرد که بعد از جنجال‌های مختلف برای خرید این کمپانی، در نهایت مایکروسافت موفق شد و خبر خوب این‌که با این اتفاق شما گیمرهای عزیز باید منتظر انتشار مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی (Call of Duty)، اورواچ (Overwatch)، دیابلو (Diablo) و بازی‌های دیگر اکتیویژن بلیزارد بر روی این سرویس باشید و تنها کافیست با خرید مقرون به صرفه اشتراک گیم پس التیمیت از تمامی این بازی‌ها لذت ببرید.

بازی های ایکس باکس گیم پس آلتیمیت

در کنار بازی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، تمامی بازی‌های انحصاری مایکروسافت مانند سری Gears of War ،Flight Simulator ،Ori ،Forza Motorsport ،Forza Horizon، سری بازی‌های Halo و بازی‌های آینده آن‌ها را نیز در نظر بگیرید که در روز اول انتشار به این سرویس راه پیدا خواهند کرد. اما باز هم لیست بازی‌های Game Pass Ultimate به این‌جا ختم نشده و دو کمپانی محبوب الکترونیک آرتز و یوبیسافت را نیز به آن اضافه کنید. در زیر به چند نمونه از بازی‌های معروف این دو کمپانی اشاره می‌کنیم:

بازی‌های کمپانی الکترونیک آرتز | EA games

  1. Battlefield 2042
  2. DIRT 5
  3. FIFA
  4. It Takes Two
  5. Grid
  6. Need for Speed™ Hot Pursuit Remastered
  7. Mass Effect™ Legendary Edition
  8. UFC® 4
  9. STAR WARS Jedi: Fallen Order™
  10. Battlefield™ V
اشتراک گیم پس

اشتراک گیم پس

بازی های کمپانی یوبیسافت

  1. Assassin’s Creed: Odyssey
  2. Assassin’s Creed Origins
  3. Far Cry 5
  4. For Honor (Marching Fire Expansion)
  5. Ghost Recon: Wildlands
  6. Immortals Fenyx Rising
  7. Rainbow Six Siege
  8. Watch Dogs 2

اگر از طرفداران بازی‌های آنلاین باشید و بخواهید با دوستان خود بازی کنید در حال حاضر باید Xbox Live Gold داشته باشید که خرید آن‌ نیز شامل یک هزینه است. اما باید بگویم که سرویس اشتراک گیم پس آلتیمیت شامل ایکس باکس لایو گلد نیز می‌شود و شما تنها با یک بار پرداخت می‌توانید به بازی با دوستان خود به‌صورت آنلاین نیز بپردازید. این را هم بگویم که بازیکنان ویندوز برای بازی به‌صورت آنلاین نیازی به داشتن ایکس باکس لایو گلد ندارند و می‌توانند به‌راحتی با دوستان خود بازی کنند؛ البته اگر اشتراک Game Pass Ultimate را داشته باشند.

این سرویس علاوه بر ارائه بازی‌های محبوب و معروف برای بازی کردن، امتیازات دیگری را برای خریداران در نظر گرفته است. شما با خرید گیم پس آلتیمیت می‌توانید به پرک‌هایی (Perks) که برای بازی‌های مختلف مانند عنوان Warframe در نظر گرفته شده، دسترسی داشته باشید که این ویژگی در حال حاضر در حال تغییر است.

پرک های بازی های گیم پس آلتیمیت

با توجه به این‌که مایکروسافت یکی از کمپانی‌های مطرح در صنعت IT به حساب می‌آید، آن‌ها با توجه به تکنولوژی‌های روز سرویس ابری را راه اندازی کرده‌اند که شما تنها با داشتن یک اینترنت پرسرعت و با کیفیت می‌توانید بدون داشتن حتی یک کنسول ایکس باکس یا PC، تنها با تلفن هوشمند خود و با برنامه Xbox وارد اکانت خود شده و به بازی کردن بپردازید.

در حال حاضر 50 بازی محبوب از قابلیت کنترل‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند. اما بازی‌های دیگر نیز با داشتن یک کنترلر اجازه بازی کردن به شما را می‌دهند و خبر خوب این‌که شما تنها با داشتن یک اکانت می‌توانید بر روی دستگاه‌های مختلف خود لاگین کرده و ادامه بازی خود را در هر دستگاهی که مدنظر دارید بازی کنید.

اما هر سرویس اشتراکی در کنار تمامی خوبی‌ها و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد یک محدودیت نیز دارد و آن هم این است که یک سری از عناوین دارای مدت زمان بوده و پس از گذشت آن، با اطلاع قبلی از این سرویس حذف می‌شوند؛ در نتیجه باید حواستان باشد که قبل از حذف بازی مورد علاقه‌ خود آن‌را تجربه کنید.

بازی هایی که به زودی از این سرویس حذف می شوند

رقابت مایکروسافت و سونی

مایکروسافت با تمام قدرت این سرویس را پشتیبانی کرده و روز به روز در حال پیشرفت و بهبود گیم پس آلتیمیت است. حتی رقیب آن یعنی سونی که برای رقابت با این سرویس از سه سطح پلی استیشن پلاس رونمایی کرد هم در بعضی موارد نمی‌تواند با مایکروسافت رقابت کند که می‌توان به یکی از این نقطه ضعف‌ها یعنی عدم دسترسی به کاتالوگ سونی در روز اول انتشار حتی با داشتن پلی استیشن پلاس پریمیوم اشاره کرد.

دیواری از بازی های اشتراک گیم پس التیمیت

دیواری از بازی های اشتراک گیم پس التیمیت

Xbox Game Pass Ultimate یک رابط یکپارچه ندارد و در عوض برای ویندوز و تلفن‌های هوشمند برنامه Xbox را در نظر گرفته و بخشی از داشبورد کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و اکنون ایکس باکس وان را به گیم پس اختصاص داده است. کاربران کنسول‌ها نیز به دلیل قرارگیری این بخش در صفحه اصلی کنسول تنها با فشردن چند دکمه می‌توانند به این بخش وارد شده و به مرور کاتالوگ بازی‌‌ها بپردازند.

هر بازی شامل یک تریلر، چند اسکرین شات از بازی و حجم دانلودی آن می‌شود. این ویژگی برای افرادی که دارای ایکس باکس سری اس هستند، به دلیل کمبود حافظه دستگاه، بسیار حیاتی است. مگر این‌که در آینده نسخه بهبود یافته ایکس باکس سری اس با یک ترابایت فضای ذخیره سازی را خریداری کنند. همچنین شما در صفحه یک بازی می‌توانید ببینید که آن عنوان برای نسل نهم آپگرید شده است یا خیر. از دیگر ویژگی‌های رابط کاربری نیز می‌توان به وجود بخشی که در آن به بازی‌هایی که اخیرا اضافه شده یا به زودی از لیست خارج می‌شوند، اشاره کرد.

گیم پس بخریم یا نه؟

گیم پس بخریم یا نه؟

بالاخره، ایکس باکس گیم پس آلتیمیت بخریم یا نخریم؟

از آن‌جایی که این سرویس دارای ویژگی‌های بسیار زیاد است؛ مانند یک کاتالوگ بازی با 470 عنوان، از بازی‌های انحصاری مایکروسافت و بازی‌های آینده آن‌ها که در روز اول انتشار به این سرویس اضافه می‌شوند گرفته تا بیشتر عناوین کمپانی بتسدا و الکترونیک آرتز، پشتیبانی از سیستم رایانش ابری که به شما این امکان را می‌دهد تنها با داشتن یک اینترنت پرسرعت و یک تلفن هوشمند به تجربه بازی‌ها بپردازید و از همه مهم‌تر قیمتی بسیار مناسب برای خرید این اشتراک به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای امتحان هم که شده یک‌بار اشتراک Game Pass Ultimate را تجربه کنید.

یک پیشنهاد هم برای افرادی که علاقه‌مند به ورود به نسل نهم هستند دارم. شما می‎‌توانید با خرید یک ایکس باکس سری اس که در حال حاضر مقرون به‌صرفه‌ترین کنسول این نسل به‌حساب می‌آید و خرید یک اشتراک گیم پس آلتیمیت وارد نسل جدید شده و از بازی کردن بدون وقفه لذت کافی را ببرید.

منبع محتوا: Tech Radar

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =