آی دیوایس ها

نقد و بررسی کامل و جامع ایرپاد پرو ۲

نقد و بررسی کامل و جامع ایرپاد پرو ۲

ایرپاد پرو ۲ این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این مطلب قصد داریم این هدفون بی‌سیم را به صورت موشکافانه مورد بررسی قرار داده و ببینیم تا چه اندازه ارزش خرید دارد…

برخی کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی از هدفون‌هایی که به صورت کامل درون گوش قرار می‌گیرند، دل خوشی نداشته و ترجیح می‌دهند گزینه‌هایی که روی گوش قرار می‌گیرند یا حداقل مانند ایرپادز ۳ به صورت کامل وارد حفره گوش نمی‌شوند را استفاده کنند؛ اما احتمالا استفاده از AirPods Pro 2 باعث خواهد شد تا این تجربه برای این افراد با تغییراتی مواجه شود.

برای شروع کار، بیایید ابتدا قابلیت‌های جدید این هدفون بی‌سیم را با هم مرور کنیم و سپس به بررسی آن بپردازیم. زبان طراحی هدفون‌ها با نسل پیشین کاملا یکسان است، اما تراشه H2 اضافه شده به این محصول باعث شده تا بر اساس گفته‌های اپل، سیستم حذف نویز با قدرت بیشتری فعالیت کرده و کیفیت صدا نیز به طرز محسوسی بهبود پیدا کرده است.

نمایی نزدیک از ایرپاد پرو ۲

نمایی نزدیک از ایرپاد پرو ۲

کیس شارژ این گجت جدید البته با تغییراتی همراه شده و با برخورداری از چیپ U1 که در ایرتگ برای نخستین بار شاهد آن بودیم، امکان یافتن سریع آن از طریق اپلیکیشن Find My فراهم خواهد بود. همچنین برای نخستین بار، شما می‌توانید این کیس را از طریق شارژر مغناطیسی اپل واچ شارژ کنید. اما این تغییرات چگونه باعث می‌شود محصولات گذشته و حتی ایرپادز مکس را کنار گذاشته و به سراغ این محصول بروید؟ این موضوع را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ایرپادز پرو ۲؛ چیزی مابین ایرپادز ۳ و ایرپادز مکس

ایرپادهای معمولی مانند نسخه اورجینال، یا نسل دوم و سوم این محصول، برای مناطقی که خیلی شلوغ هستند مانند کافی شاپ یا داخل هواپیما و خیابان، گزینه‌های آنچنان مناسبی نیستند. چرا که به دلیل نبود سیستم حذف نویز فعال (ANC)، جلوی ورود صداهای مزاحم به گوش شما گرفته نمی‌شود.

نمایی نزدیک از کیس شارژ ایرپادز پرو ۲

نمایی نزدیک از کیس شارژ ایرپادز پرو ۲

البته جای هیچ گونه شکی نیست که ایرپادز ۳ میزبان کیفیت صدای بسیار مطلوبی نسبت به نسل پیشین خود بود، اما میزان بیس صدا به هیچ عنوان به گرد پای ایرپادز پرو یا ایرپادز مکس نمی‌رسد. به این ترتیب کاربران ترجیح می‌دهند تا اغلب ایرپادز ۳ خود را کنار گذاشته و از ایرپادز مکس استفاده کنند؛ اما این محصول کمی بزرگ و سنگین بوده و در هر شرایطی قابل استفاده نیست.

به همین دلایل اشاره شده، شما می‌توانید حساب ویژه‌ای روی ایرپاد پرو ۲ باز کنید و مطمئن باشید که تمامی نیازهای شما از لحاظ کیفیت صدا یا حذف صداهای آزار دهنده اطراف به خوبی برآورده خواهد شد.

ایرپادز پرو ۲؛ صدایی نزدیک به نسخه کوچک شده ایرپادز مکس

نمایی نزدیک از هدفون‌ها

نمایی نزدیک از هدفون‌ها

کاربران ایرپادز مکس به مرور و پس از استفاده طولانی مدت متوجه شدند که این محصول دیگر مانند ابتدای کار خود، قادر به حذف صداهای اطراف نیست و به نظر می‌رسد که اپل در فرمورهای جدید ارائه شده برای این هدفون، چیزهایی را تغییر داده است که روی قابلیت ANC (حذف نویز فعال) تأثیرگذار بوده است. برخی افراد معتقد هستند که این اتفاق به دلیل پتنت‌های جدید رخ داده است، اما هیچکس در این زمینه مطمئن نیست.

مقامات کوپرتینویی از سوی دیگر مدعی شده‌اند که سیستم حذف نویز فعال در ایرپادز پرو ۲ به لطف سخت‌افزار جدید، بهبود پیدا کرده است. برخی افراد اعتراف کرده‌اند زمانی که ایرپاد پرو ۲ را درون گوش خود گذاشته‌اند، دقیقا حس استفاده از ایرپادز مکس در روزهای اول به آن‌ها القاء شده است.

کاری که اپل با قابلیت ANC در نسل دوم این هدفون بی‌سیم کرده است، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. حتی در یک فرودگاه کاملا شلوغ، شما به سختی می‌توانید صدای شلوغی‌های اطراف خود را بشنوید و این موضوع احتمالا همان چیزی است که اغلب کاربران به دنبال آن هستند. از آن جا که مشغول صحبت در مورد هدفون‌ها هستیم، کیفیت صدا هم مسلما امری شایان توجه است و باید بگوییم ایرپادز پرو ۲ در این حوزه شما را به هیچ عنوان ناامید نخواهد کرد.

نمایی نزدیک از محفظه تعبیه شده برای اضافه کردن بند

نمایی نزدیک از محفظه تعبیه شده برای اضافه کردن بند

صدای موزیک‌های در حال پخش فوق‌العاده شفاف بوده و کیفیت بیس نیز نسبت به نسخه پیشین ارتقاء پیدا کرده است. مطمئنا حس استفاده از ایرپادز مکس یا هدفون‌های پریمیوم دیگر را تجربه نخواهید کرد، اما کیفیت این هدفون بی‌سیم شدیدا بالاتر از انتظارات شما خواهد بود. بالانس خوبی بین صداهای بالا و پایین وجود دارد و این موضوع، مسلما شما را به وجد خواهد آورد.

راحتی، همه چیز است!

ممکن است هنوز هم افرادی باشند که هدفون‌هایی که درون گوش قرار می‌گیرند را برای خود مناسب ندانند؛ اما باید بگوییم که ایرپادز پرو ۲ به احتمال خیلی زیاد این حس شما را تغییر خواهد داد. وزن سبک این محصول در مقایسه با ایرپادز مکس، حس کاملا بهتری به شما خواهد داد و برخی مواقع هم متوجه نخواهید شد که چیزی درون گوش‌تان است.

قابلیت ANC هر زمان که اراده کنید، در خدمت شما خواهد بود و قسمت اعظم صداهای اطراف را حذف خواهد کرد و به این ترتیب با خیال راحت و بدون هیچ مزاحمتی می‌توانید به موزیک دلخواه خود گوش دهید. حتی اگر در فضاهایی شلوغ مانند فرودگاه باشید، در صورت عدم پخش موزیک باز هم صداهای ناهنجار اطراف خود را نخواهید شنید.

نمایی نزدیک از ایرپاد پرو ۲

نمایی نزدیک از ایرپاد پرو ۲

همچنین افرادی که با سَری‌های سیلیکونی نسل پیشین راحت نبودند، اپل یک سایز کوچک‌تر را نیز برای آن‌ها در نظر گرفته است که به صورت پیش فرض، درون جعبه این محصول یافت می‌شود.

نکته‌های اضافه در مورد AirPods Pro 2

مطمئنا پس از خرید و ضمن استفاده از این محصول، با نکته‌ها و جزئیات دیگری هم روبرو خواهید شد که برایتان جالب خواهد بود. کیس شارژ جدید به همراه چیپ U1 و البته اضافه شدن اسپیکر، هنگام گم شدن کمک شایان توجهی در سهولت دسترسی به آن به شما خواهد کرد. به این ترتیب به کمک قابلیت Precision Finding می‌توانید به راحتی به دنبال آن بگردید.

به عنوان نکته دیگر، باید به شارژ شدن کیس شارژ به کمک شارژر مغناطیسی اپل واچ اشاره کنیم. در این حالت حتی اگر شارژر اصلی آن را همراه نداشته باشید، می‌توانید از شارژر اپل واچ برای شارژ کردن آن استفاده کنید. به این ترتیب اگر از شارژر MagSafe Duo استفاده می‌کنید، می‌توانید آیفون و کیس شارژ ایرپادز پرو ۲ را به صورت همزمان به وسیله آن شارژ کنید.

پیدا کردن کیس شارژ ایرپاد پرو ۲ به وسیله Precision Finding

پیدا کردن کیس شارژ ایرپاد پرو ۲ به وسیله Precision Finding

در انتها، اضافه شدن جسچرهایی برای زیاد و کم کردن صدا هم از جمله امکاناتی به حساب می‌آید که شدیدا در مواقع لزوم به کمک شما خواهد آمد. البته همان طور که اشاره شد، ساز و کار آن کمی پیچیده است؛ اما به مرور به صورت کامل با آن آشنا خواهید شد.

آیا باید ایرپاد پرو ۲ را خریداری کنیم؟

اگر به دنبال هدفونی با کیفیت صدای خوب و سیستم حذف نویز فوق‌العاده می‌گردید، نسل دوم ایرپادز پرو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در حال حاضر، ما به هیچ کس توصیه نمی‌کنیم که ایرپادز مکس را خریداری کند، مگر آنکه نیاز به هدفون روی گوش داشته و با قیمت بالای آن مشکلی نداشته باشید. در مطلبی مشابه نیز به بررسی و مقایسه ایرپاد پرو ۲ با ایرپاد پرو ۱، ایرپاد سری ۳ و ۲ پرداختیم که مطالعه آن به شما در انتخاب هدفون مناسب کمک شایانی می‌کند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =