آی دیوایس ها

چند مورد مهم که قبل از خریدن آیفون SE 3 باید بدانید!

چند مورد مهم که قبل از خریدن آیفون SE 3 باید بدانید!

آیفون SE 3 یکی از محصولات مقرون به صرفه و جذاب اپل به حساب می‌آید، اما به همان اندازه که این گوشی هوشمند یک گجت شگفت انگیز به حساب می‌آید، به همان اندازه نیز نکاتی پیرامون آن وجود دارد که پیش از خرید، باید حتما این موارد را دانسته و به آن‌ها توجه کنید. در این مطلب از فراسیب ۶ نکته قابل توجه پیش از خرید آيفون اس ای ۳ را مرور خواهیم کرد؛ در ادامه با ما همراه باشید…

رویداد Peek Performance اپل با یک اتفاق جذاب آغاز شد و آن هم رونمایی از نسل سوم آیفون اس ای بود. با وجود این که نمای بیرونی این محصول با تغییراتی روبرو نشده بود، اما تفاوت‌های سخت افزاری با مدل پیشین باعث شد تا توجه بسیاری از خریداران به سمت آن جلب شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آیفون خود را به مدت طولانی نگه داشته و کمتر به سراغ آپگرید آن می‌روید، آیفون SE 3 از جمله گوشی‌هایی به حساب می‌آید که می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید.

با وجود این که همه چیز نسبتا بروزرسانی شده، اما نکاتی در این میان وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید یک خرید معقول و هوشمندانه داشته باشید. این موارد را به ترتیب مرور خواهیم کرد…

آیفون SE 3 ؛ همان زبان طراحی، اما مقاوم‌تر

تصویری از رنگ بندی iPhone SE 3

تصویری از رنگ بندی iPhone SE 3

اولین گزینه‌ای که ممکن است شما را دلسرد کند، زبان طراحی این محصول است که کاملا با نسل اول آن همخوانی دارد و هیچ گونه تفاوتی در این زمینه پیدا نخواهید کرد. متأسفانه اپل باز هم تصمیم گرفته تا همان شکل و شمایل آیفون ۸ را برای این محصول حفظ کرده و کوچکترین تغییری در این زمینه ایجاد نکند. به این ترتیب نسخه ۲۰۲۲ این گوشی هوشمند با نسخه ۲۰۲۰ از نظر شکل و شمایل یکسان است. به عنوان تنها تغییر، می‌تواند به رنگ بندی آن اشاره کرد.

به این ترتیب با رنگ‌های میدنایت، استارلایت و قرمز روبرو هستیم که البته می‌توان همان رنگ‌های سیاه، سفید و قرمز را روی آن‌ها مشاهده کرد که کمی نسبت به رنگ اصلی تغییراتی را به خود می‌بینند. اما اگر با این تغییرات تصور می‌کنید که یک آیفون با ظاهری جدید را درون دستان خود گرفته‌اید، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید.

یکی از بزرگ ترین تغییراتی که روی آیفون SE 3 اعمال شده اما به هیچ عنوان به چشم نمی‌آید، اضافه شدن سرامیک شیلد به پشت و جلوی بدنه این گوشی هوشمند است. اپل این گزینه را مقاوم‌ترین لایه شیشه‌ای می‌داند که تا به حال روی اسمارت فون‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. به این ترتیب مقاومت این محصول در مقابل ضربات تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و توسط این تکنولوژی، در مقابل سقوط از ارتفاع می‌تواند بیشتر از نسل‌های گذشته خود دوام آورد.

همچنین اگر به تاچ آیدی (سنسور اثر انگشت) علاقمند هستید، اپل امسال هم شما را ناامید نکرده است. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های زبان طراحی آیفون ۸، پشتیبانی از قابلیت شناسایی هویت کاربر از طریق سنسور اثر انگشت است که از نظر برخی کاربران، وجود این گزینه یک مزیت برای آیفون اس ای ۳ به حساب می‌آید. اما برخورداری از این قابلیت بدین معناست که نمایشگر این گوشی هوشمند، در مقایسه با دیگر آیفون‌های موجود در بازار آنچنان که باید و شاید بزرگ نیست که البته این گزینه برای بعضی افراد در دنیای امروزی یک نکته مثبت به حساب می‌آید.

سریع ترین پردازنده روی آیفون اس ای ۳

نمایی از آیفون SE 3 در دستان یک شخص

نمایی از آیفون SE 3 در دستان یک شخص

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این اسمارت فون، باید به یکی از اجزای داخلی آن اشاره کنیم. اپل تصمیم گرفته تا مشخصات سخت افزاری این محصول را بهبود ببخشد و از تراشه A15 Bionic که روی سری آیفون ۱۳ شاهد آن بودیم، استفاده کند.

اگر به خاطر داشته باشید، نسل پیشین آیفون اس ای از ۳ گیگابایت رم برخوردار بود. با وجود این که اپل هیچ گاه از میزان رم گوشی‌های هوشمند خود صحبت نمی‌کند، اما بد نیست بدانید نسل سوم این محصول از ۴ گیگابایت رم برخوردار است.

ترکیب این دو گزینه با یکدیگر باعث می‌شود تا قدرت سخت افزاری این آیفون کوچک تا حد ممکن افزایش پیدا کرده و با قیمت مقرون به صرفه‌اش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به حساب آید. این بدان معناست که بهترین بازی‌ها از نظر گرافیک یا اپلیکیشن‌های سنگین به راحتی روی آیفون SE 3 اجرا شده و کوچک‌ترین لگ یا باگی را شاهد نخواهید بود. باتری نیز یکی از موضوعاتی است که در ادامه مطلب،‌ به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

همان دوربین با خروجی بهتر!

نمایی از رویداد معرفی آیفون اس ای ۳

نمایی از رویداد معرفی آیفون اس ای ۳

یکی از عواملی که باعث می‌شود تا یک محصول مقرون به صرفه تولید شود، استفاده از قطعاتی است که در گجت‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. متأسفانه زمانی که صحبت از سخت افزار به میان می‌آید، سیستم دوربین تقریبا همان گزینه‌ای است که روی آیفون SE 2020 شاهد آن بودیم.

البته این موضوع را در ذهن داشته باشید که به لطف تراشه A15 Bionic، نسل سوم آيفون اس ای می‌تواند تصاویر بهتری نسبت به گذشته ثبت و ضبط کند. به این ترتیب عکس‌هایی روشن‌تر همراه با جزئیات بیشتر را از این محصول می‌توانید انتظار داشته باشید.

همچنین برخورداری از چیپست A15 باعث شده تا برخی قابلیت‌های دوربین‌های سری آيفون ۱۳ مانند Smart HDR 4 و Photographic Styles نیز به این گوشی هوشمند مقرون به صرفه راه پیدا کند. در کنار این دو ویژگی، امکان ضبط فیلم با رزولوشن 4K هم فراهم شده است.

اما یکی از ویژگی‌هایی که برای این محصول در نظر گرفته نشده، عدم برخورداری از Night Mode است. لذا انتظار ثبت تصاویر خارق العاده‌ای در محیط‌های با نور کم نداشته باشید.

آیفون SE 3 ؛ انتظار باتری فوق العاده‌ای را نداشته باشید!

نمایی از آيفون اس ای ۳ با رنگ استارلایت

نمایی از آيفون اس ای ۳ با رنگ استارلایت

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که احتمالا پس از خرید این محصول با آن روبرو خواهید شد، معضل عمر مفید باتری است. از آن جا که این گوشی هوشمند با ابعاد کوچکی همراه است، لذا امکان قرارگیری باتری با ظرفیت بالا درون آن فراهم نیست.

با وجود این که اپل ظرفیت باتری این گوشی هوشمند را بروزرسانی نکرده است، اما طبق اعلام مسئولان این شرکت و به لطف استفاده از تراشه A15 Bionic، می‌توانید عملکرد بهتری را نسبت به نسخه ۲۰۲۰ انتظار داشته باشید.

با تمام این تفاسیر، نباید منتظر بازدهی یک روز کامل با یک بار شارژ باشید. در نهایت با استفاده نسبتا معقول، می‌توانید بین ۹ تا ۱۰ ساعت با نسل سوم آیفون اس ای کار کنید.

تکنولوژی 5G، اما بدون پشتیبانی از mmWave

نمایی از رویداد معرفی آیفون SE 3

نمایی از رویداد معرفی آیفون SE 3

اپل اخیرا فناوری 5G را به تمامی آیفون‌های خود اضافه کرد و iPhone SE 3 نیز از این قضیه مستثنی نیست. به این ترتیب می‌توانید در هر مکانی که تحت پوشش این تکنولوژی قرار می‌گیرد، بیشترین سرعت ممکن را در اختیار داشته باشید. اما متاسفانه خبری از پشتیبانی از mmWave روی این محصول در میان نیست.

همچنین از سوی دیگر استفاده از تکنولوژی 5G به صورت روزمره باعث می‌شود تا عمر مفید باتری گوشی هوشمندتان به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. به همین دلیل تنها زمانی که به این ویژگی نیاز داشتید، آن را فعال کنید.

آیفون SE 3 با قیمت بالاتر نسبت به نسل‌های قبل

نمایی از آیفون اس ای ۳

نمایی از آیفون اس ای ۳

در پایان مراسم معرفی این گوشی هوشمند، یکی از خبرهایی که باعث ناامیدی خریداران شد، افزایش قیمت این محصول بود. نسخه ابتدایی iPhone SE 2020 برای مدل پایه با قیمت ۳۹۹ دلاری همراه بود. حالا در سال ۲۰۲۲ این گوشی هوشمند در مدل پایه با قیمت ۴۲۹ دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد و به این ترتیب، شاهد افزایش قیمت ۳۰ دلاری آن هستیم.

برخی افراد ممکن است بگویند ۳۰ دلار آنچنان که باید و شاید هزینه زیادی به حساب نمی‌آید و همچنان می‌توان iPhone SE 3 را یک محصول مقرون به صرفه به حساب آورد. اما چنین مبلغی برای اشخاصی که در مضیقه مالی هستند، ممکن است نسبتا زیاد باشد.

نمایی از آیفون SE 3

نمایی از آیفون SE 3

جمع بندی

با تمام این تفاسیر، کنار هم قرار گرفتن عواملی مانند برخورداری از تراشه A15 Bionic، استفاده از ۴ گیگابایت رم، دوربین نسبتا خوب و پشتیبانی از شبکه 5G باعث می‌شود تا آیفون SE 3 یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه و فوق العاده جذاب به حساب بیاید که بسیاری از کاربران امروزی، نگاه ویژه‌ای به آن خواهند داشت.

اگر شما قصد خرید یک گوشی هوشمند تا ۵۰۰ دلار را داشته باشید،‌ آیا نسل سوم آیفون اس ای به عنوان یکی از گزینه‌های خرید شما به حساب می‌آید؟ نظرتان پیرامون این محصول را حتما با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 13 =