اخبار اپل

واچ فیس های جدید اپل واچ در watchOS 9

واچ فیس های جدید اپل واچ در watchOS 9

رویداد WWDC 22 اپل میزبان نسخه جدیدی از پلتفرم‌های اپل بود که یکی از آن‌ها، واچ او اس ۹ نام داشت. در این سیستم عامل شاهد اضافه شدن ۳ واچ فیس در watchOS 9 هستیم که در این مطلب از فراسیب قصد داریم با آن‌ها به صورت کامل آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اگر پیگیر اخبار دنیای اپل باشید، مطمئنا می‌دانید که ۱۶ خرداد مصادف با ششم ژوئن کوپرتینویی‌ها میزبان رویداد مجازی و آنلاینی بودند که با عنوان WWDC 2022 از آن یاد می‌شود. در این رویداد نسخه جدید سیستم عامل‌های این شرکت آمریکایی به صورت رسمی معرفی شده و نسخه آزمایشی آن نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد. یکی از موارد معرفی شده در این اتفاق جذاب، watchOS 9 بود که ویژگی‌های جالبی را با خود به همراه آورده است؛ از جمله این قابلیت‌ها، می‌توان به اضافه شدن ۳ واچ فیس جدید اشاره کرد.

نمایی از واچ فیس Metropolitan

نمایی از واچ فیس Metropolitan

آشنایی با واچ فیس‌ های جدید در watchOS 9

در نسخه جدید این پلتفرم، نه تنها سه واچ فیس جدید اضافه شده، بلکه واچ فیس های دیگر نیز بروزرسانی شده‌اند. بیایید ابتدا موارد جدید را بررسی کنیم و سپس به سراغ Watch Face های آپدیت شده برویم.

واچ فیس Lunar برای اپل واچ

Lunar یکی از Watch Face های جدید اضافه شده به این پلتفرم است که به گفته اپل، قصد دارد تا ارتباط خوب و نزدیکی بین تقویم میلادی و قمری ایجاد کند. این واچ فیس در حالت کلی بر اساس زمان بندی قدیمی و حالت قرارگیری ماه تنظیم شده است.

در این Watch Face شما تصویر ماه را در مرکز مشاهده می‌کنید و اطراف آن نیز زمان به همراه فازهای مختلف تقویم قمری دیده می‌شود و به صورت کامل نیز از کامپلیکیشن‌ها (Complications) پشتیبانی به عمل می‌آورد. متاسفانه امکان شخصی سازی زیادی برای این واچ فیس در نظر گرفته نشده و تنها رنگ عقربه‌ها، آنالوگ یا دیجیتالی بودن زمان و تاریخ چینی، هبری یا اسلامی قابل تغییر خواهد بود.

نمایی از واچ فیس Lunar در واچ او اس ۹

نمایی از واچ فیس Lunar در واچ او اس ۹

کاربران می‌توانند با چرخاندن دکمه دایره‌ای شکل Digital Crown فازهای مختلف ماه را مشاهده کرده و با هر بار انجام این کار، ویبره‌‌های ریزی را نیز روی مچ خود تجربه خواهید کرد.

واچ فیس Play Time در واچ او اس ۹

این Watch Face توسط آقای Joi Fulton و توسط برنامه ایلاستریتور طراحی شده است که کاملا یک محیط پویا و سرگرم کننده را به نمایش می‌گذارد.

نمایی از واچ فیس Play Time در واچ او اس ۹

نمایی از واچ فیس Play Time در واچ او اس ۹

متاسفانه امکان اضافه کردن کامپلیکیشن‌ها به این گزینه وجود ندارد، اما رنگ بکگراند قابل تغییر بوده و شما همچنین می‌توانید المان‌هایی را به صورت دکوری به پس زمینه اضافه کنید. زمان نمایش داده شده به صورت افکت پارالاکس همزمان با چرخش مچ شما در زوایای مختلف واکنش نشان داده و با ضربه زدن روی اعداد نیز می‌توانید شاهد انیمیشن‌های جذاب متحرک آن‌ها باشید.

واچ فیس جدید watchOS 9 به نام Metropolitan

Metropolitan یک واچ فیس کلاسیک به حساب می‌آید که زمان را به صورت آنالوگ به نمایش می‌گذارد؛ اما خوشبختانه امکانات شخصی سازی جالبی برای آن در نظر گرفته شده است.

نمایی از واچ فیس Metropolitan روی واچ او اس ۹

نمایی از واچ فیس Metropolitan روی واچ او اس ۹

مانند سایر واچ فیس‌های مدرن، شما می‌توانید ۴ کامپلیکیشن مختلف را در چهار گوشه صفحه قرار دهید. همچنین رنگ بک گراند ساعت و فضای اطراف آن نیز قابل تغییر بوده و با چرخاندن دکمه دایره‌ای شکل Digital Crown می‌توانید اعداد را دچار حالت کش آمدگی کرده و به این ترتیب با رعایت تک تک این جزئیات، یک Watch Face خاص را برای خود طراحی کنید.

واچ فیس Astronomy

با وجود این که Astronomy یک واچ فیس جدید به حساب نمی‌آید، اما بازطراحی آن باعث شده تا حالت جذاب‌تری را به خود بگیرد. در کنار اضافه شدن حالت سه بعدی با نهایت جزئیات، تغییرات اعمال شده روی این واچ فیس چیزی فراتر از تصور است.

واچ فیس Astronomy

نمایی از واچ فیس Astronomy

کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کره زمین یا ماه را به صورت تمام صفحه یا زوم شده روی بخشی از آن در پس‌زمینه مشاهده کنند. همچنین به کمک دکمه دایره‌ای شکل Digital Crown می‌توانید با این Watch Face در تعامل باشید.

زمانی که صحبت از شخصی سازی به میان می‌آید، امکان تغییر فونت و کامپلیکیشن‌های بالا و پایین صفحه نمایش در اختیار شما خواهد بود.

واچ فیس‌های بروز شده

سایر واچ فیس‌ها نیز آپدیت شده‌اند، اما تغییرات آن‌ها آنچنان که باید و شاید شگرف نیست. به عنوان مثال در واچ فیس ماژولار، Modular Compact و X-Large شما می‌توانید بکگراند آن‌ها را تغییر داده و یک رنگ ساده یا تم رنگی را به این قسمت اضافه کنید.

نمایی از واچ فیس Modular در واچ او اس ۹

نمایی از واچ فیس Modular در واچ او اس ۹

برخی از Watch Face های اورجینال مانند Simple و Utility بروزرسانی شده و حالا کامپلیکیشن‌ها با ظاهر مدرن‌تری روی آن‌ها قابل نمایش خواهد بود.

نمایی از واچ فیس Utility در واچ او اس ۹

نمایی از واچ فیس Utility در واچ او اس ۹

واچ فیس پرتره هم در این نسخه آپدیت شده تا با عکس‌های پرتره از حیوانات خانگی سازگاری داشته باشد.

زمان در دسترس بودن واچ فیس watchOS 9

خوشبختانه تمامی آیتم‌های یاد شده در این مطلب برای اپل واچ سری ۴ به بعد عرضه خواهد شد و هیچ کدام محدود به اپل واچ سری ۷ یا ۸ نخواهد بود.

نسخه اصلی واچ او اس ۹ در فصل پاییز همراه با سری هشتم اپل واچ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =