آموزش و ترفند

نکات ساده و مهم برای افزایش امنیت Apple ID

نکات ساده و مهم برای افزایش امنیت Apple ID

اپل آیدی برای استفاده از سرویس‌های اپل مثل فیس‌تایم، آی مسیج، اپل موزیک، آیکلود و غیره، ضروری است و اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات پرداخت، تماس و موارد بیشتری را دارد. اپل از بهترین فناوری‌های امنیتی برای حفظ اطلاعات شما استفاده می‌کند. در این مقاله نکات ساده و مهم برای افزایش امنیت اپل آیدی را با هم مرور می‌کنیم تا بتوانید از اطلاعات مهم و حیاتی خود محافظت کنید.

هرگز رمز عبور اپل آیدی، کدهای تأیید، رمز عبور دستگاه، کلید بازیابی یا اطلاعات مهم و جزئیات حساب کاربری خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. اپل تحت هیچ شرایطی چنین اطلاعاتی از شما نمی‌خواهد.

اپل اخیرا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی کاربران در نظر گرفته است. هنگامی که برای پشتیبانی با اپل تماس بگیرید یا مراحل بازیابی اطلاعات را طی کنید، اعلانی به دستگاه ارسال می‌شود تا هویت صاحب اکانت تأیید شود. هم‌چنین می‌توانید از یک کد یا پین چند رقمی موقت استفاده کنید که اپل آیدی شما را شناسایی می‌کند.

نکات ساده و مهم برای افزایش امنیت اپل آیدی

اپل آیدی

راه هایی برای حفظ امنیت اپل آیدی و رمز عبور

برای بالا بردن امنیت تمام اطلاعات مهمی که در مرکز داده‌های اپل ذخیره می‌شود، می‌توانید نکات ساده و مهم برای افزایش امنیت اپل آیدی را که در ادامه درباره آن‌ها می‌گوییم دنبال کنید.

احراز هویت دو عاملی را فعال کنید

احراز هویت دو عاملی یا دومرحله‌ای تضمین می‌کند شما تنها کسی هستید که به اپل آیدی خود دسترسی خواهید داشت. با این روش حتی اگر کسی رمز عبور شما را بداند، نمی‌تواند به اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند. وقتی اپل آیدی و رمز عبور خود را برای اولین بار در دستگاهی جدید وارد می‌کنید، دستگاه کد تأییدی از شما می‌خواهد که آن را به صورت خودکار به دستگاه‌های دیگری که دارید یا به شماره تلفنی که ثبت کردید ارسال خواهد کرد.

نماد جدید اپل آیدی در وبسایت Apple

نماد جدید اپل آیدی در وبسایت Apple

برای اینکار نیاز به شماره مجازی اپل آیدی دارید چرا که شماره همراه ایران در لیست فعالسازی تایید دو مرحله‌ای Apple ID وجود ندارد.

رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارید

اپل از شما می‌خواهد برای اپل آیدی خود رمزی قوی انتخاب کنید که حدس زدن یا رمزگشایی آن ساده نباشد. این رمز باید حداقل هشت کاراکتر یا بیشتر باشد و از حروف کوچک و بزرگ و حداقل یک عدد در آن استفاده شده باشد. هرگز رمز عبور اپل آیدی، کدهای تأیید یا جزئیات امنیتی حساب خود را با کسی به اشتراک نگذارید. سعی کنید رمز عبور اپل آیدی با سایر حساب‌های آنلاین یکی نباشد.

اپل آیدی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید

حساب کاربری و اپل آیدی خود را با هیچ‌کس، حتی اعضای خانواده، به اشتراک نگذارید. اشتراک‌گذاری Apple ID به این معنی است که دیگران می‌توانند به تمام محتوای شخصی شما دسترسی داشته باشند. اگر شخصی دیگر به جز خودتان در ساخت اپل آیدی و رمز عبور به شما کمک کرد، در اولین فرصت رمز عبور خود را تغییر دهید.

حساب Apple ID

حساب Apple ID

اطلاعات حساب کاربری خود را به‌روز نگه دارید

هنگامی که تغییراتی در حساب کاربری اپل آیدی ایجاد می‌شود، مثل زمانی که برای اولین بار با یک دستگاه جدید لاگین می‌کنید یا رمز عبور خود را تغییر می‌دهید، اپل از طریق ایمیل، اعلان یا پاپ‌آپ روی صفحه به شما اطلاع می‌دهد. اگر اعلانی دریافت کردید ولی تغییر چیزی را به یاد ندارید، باید فورا رمز عبور خود را تغییر دهید و اطلاعات حسابتان را به‌روز نگه دارید.

نکات تکمیلی افزایش امنیت اپل آیدی و اطلاعات

علاوه بر نکات ساده و مهم برای افزایش امنیت اپل آیدی که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم، موارد مهم دیگری هم هستند که باید به آن‌ها دقت کنید.

  • برای گوشی یا دیگر دستگاه‌های اپلی خود از رمز عبور یا کد عبور استفاده کنید و تاچ آیدی و فیس آیدی را فعال کنید.
  • سیستم عامل دستگاه را به‌روز نگه دارید. نسخه‌های جدید نرم‌افزار باگ‌ها را رفع می‌کنند، ویژگی‌های جدید دارند و به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی ارائه می‌کنند. همیشه دستگاه خود را چک کنید و اگر نسخه جدید در دسترس بود، به‌روزرسانی کنید. در این خصوص می‌توانید به نحوه آپدیت کردن آیفون نیز مراجعه کنید.
  • از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید. درباره اپل و نحوه طراحی محصولاتش برای محافظت از حریم خصوصی بیشتر بدانید.
  • گرفتار کلاه‌برداران نشوید. اگر چیزی به نظرتان مشکوک به کلاه‌برداری است، فرض کنید همین است و نکات ایمنی و ملاحظات را در نظر بگیرید.

چه مورد یا موردهای دیگری برای بالا بردن امنیت اپل آیدی و اطلاعات به ذهنتان می‌رسد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 13 =