آموزش و ترفند

نحوه ارسال پیام در WhatsApp بدون ذخیره کردن شماره مخاطب

نحوه ارسال پیام در WhatsApp بدون ذخیره کردن شماره مخاطب

افرادی که از طریق پیام رسان واتس اپ با یکدیگر در ارتباط هستند، ممکن است برخی مواقع بخواهند بدون ذخیره کردن شماره یک فرد، به او پیام دهند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم نحوه ارسال پیام در واتس‌اپ بدون نیاز به ذخیره کردن شماره تلفن مخاطب را با هم مرور کنیم؛ در ادامه با فراسیب همراه باشید…

متأسفانه WhatsApp به صورت پیش فرض، شما را مجبور می‌کند تا شماره تلفن مخاطبین را ذخیره کرده و سپس از این طریق، می‌توانید به آن‌ها پیام دهید یا تماس صوتی یا تصویری با آن‌ها برقرار کنید. اما اگر بخواهید با یک فرد غریبه در حد چند پیام در ارتباط بوده و دیگر کاری با وی نداشته باشید، ذخیره کردن شماره او، انجام کار مد نظر و حذف مخاطب از لیست مخاطبین پروسه پیچیده‌ای خواهد بود. اما با استفاده شورتکاتی که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد، می‌توانید هر زمان که اراده کردید با یک فرد غریبه بدون نیاز به ذخیره شماره در ارتباط باشید.

اگر علاوه بر واتساپ از تلگرام نیز استفاده زیادی دارید برای استفاده از قابلیت‌های جذاب آن پیشنهاد می‌کنیم که خرید اکانت تلگرام پرمیوم را از فراسیب انجام دهید.

واتس اپ روی آیفون

واتس اپ روی آیفون

چگونگی ارسال پیام در واتس اپ بدون ذخیره شماره تلفن

اپلیکیشن Shortcuts از آی او اس ۱۳ و آیپد او اس ۱۳ به صورت پیش فرض روی آيفون‌ها و آیپدها نصب شده است. اما اگر همچنان از دیوایسی که به iOS 12 مجهز هست استفاده می‌کنید، می‌توانید اپلیکیشن Shortcuts را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

در ابتدای امر باید به مسیر Settings > Shortcuts رفته و سوییچ مربوط به Allow Untrusted Shortcuts را در وضعیت روشن قرار دهید. به این ترتیب امکان نصب شورتکات از طریق منابع سوم شخص (مانند سایت‌های اینترنتی) فراهم خواهد شد.

تصویری از تنظیمات Shortcuts

تصویری از تنظیمات Shortcuts

حالا وارد لینک Shortcutsgallery شده و مانند تصویر زیر، روی دکمه Get Shortcut ضربه بزنید.

مراحل نصب شورتکات ارسال پیام در واتساپ

مراحل نصب شورتکات ارسال پیام در واتساپ

با انجام این کار وارد اپلیکیشن Shortcuts شده و لیستی از کارهای انجام شده از سوی این شورتکات پیش روی شما قرار می‌گیرد. کافی است صفحه را به سمت انتها هدایت کرده و مانند تصویر زیر روی دکمه Add Untrusted Shortcut ضربه بزنید تا این شورتکات روی آیفون یا آیپد شما نصب شود.

مراحل نصب شورتکات

مراحل نصب شورتکات

در این مرحله از شما خواسته می‌شود که کد کشور مورد نظر بدون علامت + در ابتدا (به عنوان مثال ۹۸ برای ایران) را در کادر مربوطه وارد کرده و روی Done ضربه بزنید.

مراحل نصب شورتکات

مراحل نصب شورتکات

حالا اگر از پایین صفحه به تب My Shortcuts وارد شوید، مانند تصویر زیر آیتم Open in WhatsApp را مشاهده خواهید کرد که باید روی آن ضربه بزنید.

مراحل نصب شورتکات

مراحل نصب شورتکات

به این ترتیب پنجره پاپ آپ از بالای صفحه باز شده و از شما خواسته می‌شود تا شماره فرد مورد نظر بدون علامت + و به همراه کد کشور را وارد نمایید (به عنوان مثال ۹۸۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹) و در نهایت روی Done ضربه بزنید.

مراحل نصب شورتکات ارسال پیام در واتساپ

مراحل نصب شورتکات ارسال پیام در واتساپ

با انجام این کار می‌بینید که اپلیکیشن WhatsApp باز شده و پس از پردازش عملیات مد نظر شما، صفحه چت با مخاطب مورد نظر باز می‌شود و می‌تواند با او پیام رد و بدل کنید.

مراحل نصب شورتکات

مراحل نصب شورتکات

همان طور که می‌بینید، به همین سادگی می‌توانید به یک شخص بدون نیاز به ذخیره شماره موبایل او، پیام ارسال کنید.

البته مطمئنا این موضوع را می‌دانید که شماره‌ای که وارد می‌کنید، حتما باید پیش‌تر در واتس اپ فعال شده و از آن استفاده کند. در غیراینصورت نمی‌توانید از این طریق با وی در ارتباط باشید.

همچنین کد کشور که در ابتدا وارد می‌کنید، می‌تواند هنگام اضافه کردن شماره با همان کد، کاربرد داشته باشد و به این ترتیب اگر قصد ارتباط با شخصی را دارید که داخل کشور محل زندگی شما ساکن است، نیاز به وارد کردن کد کشور در زمان ورود شماره تماس نیست. اما اگر فرد مخاطب در کشور دیگری ساکن است، باید شماره تماس او را با کد کشور وارد نمایید.

لوگوی اپلیکیشن واتس اپ

لوگوی اپلیکیشن واتس اپ

این روش یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برای ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره کردن شماره مخاطب از آن استفاده کنید. اما اگر دسترسی به مخاطبین را به صورت کامل از واتس اپ بگیرید، می‌توانید از گزینه شروع چت جدید برای آغاز پیام دادن به افراد از طریق وارد کردن شماره آن‌ها استفاده کنید؛ اما مسلما این روش چیزی نیست که بسیاری از کاربران به دنبال آن باشند.

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید، استفاده از این شورتکات برای پیام دادن به افراد غریبه بدون ذخیره شماره آن‌ها فوق العاده آسان است. همچنین در مطلبی دیگر به نحوه مخفی سازی پیام در واتس اپ پرداختیم که دانستن این نکته شما را بدل به یک کاربر حرفه‌ای واتس‌اپ می‌کند. همچنین اگر با Backup این پیامرسان مشکل دارید حتما به آموزش حل ایراد بکاپ واتساپ در آیکلود مراجعه کنید.

شما به عنوان خواننده این مطلب، از چه روش دیگری برای انجام این کار استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با حتما با ما در میان بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 7 =