آموزش و ترفند iPadOS

آموزش فعالسازی Quick Note با یکبار کلیک اپل پنسل روی صفحه لاک آیپد

آموزش فعالسازی Quick Note با یکبار کلیک اپل پنسل روی صفحه لاک آیپد

برای یادداشت برداری و یا نوت گذاری، یکی از ابزارهایی که در آیفون و آیپد استفاده می‌شود برنامه Note است. برای این کار هر بار که بخواهید مطلب جدیدی یادداشت کنید باید برنامه نوت را باز کرده و مطلب مورد نظر خود را بنویسید یا کپی کنید. برای افزایش سرعت، قابلیت جدیدی به نام Quick Note در آیپد طراحی شده است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون جابه‌جایی در برنامه‌های خود بتوانید یادداشت‌برداری کنید.

قابلیت Quick Note آیپد چیست؟

Quick Note ویژگی جدیدی است که شرکت اپل در آیپد او اس ۱۶ عرضه کرده است. این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که از داخل هر برنامه‌ای که در آیپد خود هستید و حتی زمانی که iPad شما قفل است، یادداشت بنویسید و آن را ذخیره کنید. یادداشت‌های نوشته شده پس از ذخیره کردن به داخل برنامه Notes منتقل می‌شود و به صورت گذشته می‌توانید از آن‌ها در تمام دستگاه‌های اپل خود استفاده کنید.

نحوه استفاده از Quick Note آیپد

برای استفاده از Quick Note می‌توانید آن را به Control Center اضافه کنید و مانند سایر برنامه‌هایی که برای دسترسی سریع‌تر در کنترل سنتر قرار می‌دهید، از قابلیت یادداشت سریع هم در این قسمت استفاده کنید. ولی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این قابلیت این است که می‌توانید در زمان قفل بودن آیپد هم از آن استفاده کنید. برای نوشتن یک یادداشت جدید و یا ادامه دادن یک یادداشت دیگر در زمان قفل بودن گوشی، به اپل پنسل ۲ نیاز دارید و البته با نسل اول اپل پنسل‌ها این کار قابل انجام شدن نیست. به علاوه نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که آیپد شما نسخه نسل دوم اپل پنسل را پشتیبانی کند. 

  1. در مرحله اول باید وارد Settings شوید. 
  2. سپس، وارد Note شده و گزینه Access Notes from the Lock Screen را فعال کنید. 
  3. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که همیشه نوت جدید Always Create New Note برای شما باز شود و یا ادامه نوت آخر خود Resume Last Note را ببینید. که انتخاب یکی از این گزینه‌ها متناسب با سلیقه و نیاز خودتان است. 
  4. به این ترتیب هرگاه با اپل پنسل 2 خود بر روی lockscreen ضربه بزنید، می‌توانید یادداشت خود را بنویسید. 

از این ویژگی به راحتی می‌توانید در زمان‌هایی که به سرعت بالایی برای ثبت اطلاعات نیاز دارید مانند ثبت ایده‌های ناگهانی یا نکات آموزشی فرّار استفاده کنید. این قابلیت حتی زمانی‌که صفحه نمایش شما خاموش است نیز کار می‌کند و با ضربه زدن روی صفحه نمایش توسط اپل پنسل ۲، آیپد شما بیدار می‌شود و نوت را برای‌تان باز خواهد کرد. 

در آخر

این نکته را به یاد داشته باشید که برای دسترسی به این قابلیت، iPad باید بروز باشد و اپل پنسل خود را به آن وصل کرده باشید؛ اگر در اتصال به مشکل خورده‌اید می‌توانید مطلب آموزش حل مشکل اتصال اپل پنسل به آیپد را مطالعه کنید.

به این ترتیب، از Quick Note می‌توانید برای یادداشت برداری، ایده‌پردازی، درس خواندن و حتی  بازی استفاده کنید. این ویژگی برای دانش‌آموزان، دانشجوها، طراحان، نویسندگان و افرادی که زیاد در حال جابه‌جایی هستند می‌تواند دستیارکارآمدی باشد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *