اخبار, اخبار اپل

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید با نسل دهم پردازنده اینتل

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید با نسل دهم پردازنده اینتل

اپل به تازگی سری کامپیوترهای آل این وان خود را به‌روزرسانی کرده و مدل های جدیدی از آی مک را در اختیار خریداران قرار داده است. سری آی مک های ۲۷ اینچی اپل در متن این به‌روزرسانی قرار داشته‌اند و کامپیوترهای این خانواده به پردازنده های نسل دهمی اینترنت و وب کم های دارای رزولوشن فول اچ دی مجهز شده‌اند. اما متاسفانه شاهد طراحی جدیدی که در گزارش‌ها به آن اشاره شده بود، در این محصولات نبودیم و همچنان هم همان زبان طراحی پیشین در این مدل‌های جدید به کار گرفته شده است.

اپل برای ارتقا سرعت حافظه های داخلی مک، حالا حافظه‌های اس اس دی را در تمام این سری به یک استاندارد ثابت تبدیل کرده و چیپ اپل T2 نیز سرانجام به این محصولات اضافه شده است. همچنین آی مک ۲۱.۵ اینچی اپل نیز حافظه اس اس دی را دریافت کرده است و خریداران می‌توانند آن را به همراه فیوژن درایو سفارش دهند. از حیث مشخصات سخت افزاری قطعا مهمترین نقطه‌ در به‌روزرسانی آی مک های ۲۰۲۰ اپل، قرار گرفتن سی پی یو های نسل دهمی اینتل با ۶ و ۸ هسته پردازشی درون آنها به شمار می‌رود.

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید با نسل دهم پردازنده اینتل

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید با نسل دهم پردازنده اینتل

همچنین یک گزینه قدرتمند با ده هسته نیز قابل سفارش است که برای اولین بار است که چنین ظرفیتی در اختیار خریداران آی مک قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند این کامپیوتر قدرتمند را با حافظه رم تا سقف ۱۲۸ گیگابایت سفارش دهند. سیستم مدیریت حافظه این کامپیوترهای جدید نیز حالا بر مبنای حافظه‌های جامد برنامه‌ریزی شده و کاربران می‌توانند مدل‌های جدید را با ظرفیت داخلی تا سقف ۸ ترابایت خریداری کنند.

آی مک ۲۷ اینچی جدید اپل به چیپ T2 مجهز شده است

پس از انتظاری طولانی اپل سرانجام چیپ تی ۲ را داخل آی‌ مک قرار داده است که پهنای باند و سرعت بالاتری هنگام خواندن و نوشتن فایل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین برخی بهبود های امنیتی که در طول ۵ سال گذشته در دیگر محصولات خانواده مک شاهد آنها بودیم نیز از ویژگی‌های مثبت به‌کارگیری این چیپ محسوب می‌شود. از حیث تغییرات ظاهری عملا هیچ‌گونه ویژگی جدیدی را شاهد نیستیم و برخلاف پیش‌بینی‌ها، همچنان هم حاشیه‌های نمایشگر و نحوه طراحی بدنه به همان شکل قدیمی باقی مانده است.

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید اپل با نسل دهم پردازنده اینتل و چیپ امنیتی T2

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید اپل با نسل دهم پردازنده اینتل و چیپ امنیتی T2

البته اپل برای نمایشگر ۲۷ اینچی iMac جدید پشتیبانی از استاندارد True Tone را به ارمغان آورده است تعادل رنگ پویای بهتری را ایجاد می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند یک گزینه ویژه را سفارش دهند که در آن شیشه‌ی نمایشگر، دارای یک پنل مات با بافت نانو است و اولین بار در نمایشگر Pro Display XDR آن را مشاهده کردیم. آی مک های ۲۷ اینچی حالا از همان دوربین فیس تایم فول اچ دی آی مک پرو برخوردار هستند و این خبر خوبی برای طرفداران مکالمات تصویری بر روی کامپیوترهای اپل محسوب می‌شود.

کمپانی سازنده همچنین میکروفون‌ها را نیز به سیستم جدید خود ارتقا داده که کیفیتی در سطح استودیو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سران اپل سال گذشته در مک بوک پرو ۱۶ اینچی از آن رونمایی کرده بودند.

قیمت و تاریخ عرضه iMac جدید ۲۰۲۰ اپل

گفتنی است که قیمت مدل پایه‌ی آی مک ۲۷ اینچی جدید از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود و از طریق وب‌ سایت رسمی اپل، از همین امروز قابل خریداری است. مدل پایه دارای سی پی یو ۶ هسته‌ای، ۸ گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیک Radeon Pro 5300 و حافظه اس اس دی ۲۵۶ گیگابایتی است و کاربران تا زمان عرضه کامپیوترهای نسل بعدی اپل که به پردازنده های اختصاصی اپل سیلیکون مجهز خواهند شد، می‌توانند از قدرت سخت افزاری آنها لذت ببرند.

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید با نسل دهم پردازنده اینتل

رونمایی از آی مک ۲۷ اینچی جدید با نسل دهم پردازنده اینتل

گفته می‌شود که دلیل اصلی عدم تغییر در ظاهر و طراحی آی مک ۲۷ اینچی جدید اپل نیز این بوده است که اپل تغییرات بزرگتر را برای کامپیوترهای مبتنی بر معماری ARM خود نگه داشته است. مینگ چی کو تحلیلگر مطرح حوزه محصولات اپل اعلام کرده است که اپل در حال طراحی جدید یک آی مک ۲۴ اینچی با پردازنده مبتنی بر معماری آرم بوده است که احتمالا تا اواخر سال جاری از آن رونمایی خواهد شد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شش =