اخبار, اخبار اپل

همه آنچه تاکنون از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو می‌دانیم

همه آنچه تاکنون از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو می‌دانیم

اپل تا اینجای کار و در سال ۲۰۲۰ از یک گوشی جدید تحت عنوان آیفون اس ای ۲۰۲۰ رونمایی کرده است، اما قطعا خیلی از کاربران منتظر فرا رسیدن کنفرانس ماه شهریور و رونمایی از پرچمداران جدید این برند کوپرتینویی یعنی آیفون ۱۲ – Apple iPhone 12 و آیفون ۱۲ پرو – Apple iPhone 12 Pro هستند. در این مطلب در فراسیب می‌خواهیم همه چیز از جمله نامگذاری، تاریخ عرضه، مشخصات فنی، قیمت و قابلیت های مختلفی که تا به حال در شایعات و گزارش‌های مختلف پیرامون آیفون دوازده شنیده‌ایم را بررسی کنیم. پس اگر شما هم برنامه دارید که یکی از این گوشی های قدرتمند و البته گران قیمت اپل را خریداری کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

با وجود این که گسترش جهانی ویروس کرونا تغییرات بسیاری در برنامه شرکت‌های مختلف برای رونمایی از محصولات جدیدشان به وجود آورده است، اما تایید شده که اپل از سری آیفون ۱۲ در سال جاری رونمایی خواهد کرد. البته ممکن است زمان برگزاری کنفرانس رونمایی از این محصولات کمی نسبت به سال‌های گذشته به تاخیر بیافتد، اما قطعا تا قبل از تعطیلات سال نوی میلادی شاهد حضور این گوشی ‌ها در بازار خواهیم بود.

آیفون ۱۲ : نام گذاری و تاریخ عرضه

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

تا قبل از رونمایی از آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷، روند نام‌گذاری محصولات جدید اپل کاملا مشخص بود و اپل هر یک سال در میان، از یک مدل اس و یک مدل جدید از پرچمداران آیفون خود با تغییرات ظاهری گسترده رونمایی می‌کرد. اما حالا این موضوع کمی دچار تغییر شده و شاهد اضافه شدن نام‌های بیشتری به خانواده آیفون هستیم. چیزی که حالا به طور قطع برایمان مشخص شده این است که اپل از سری iPhone 12 در سال جاری رونمایی خواهد کرد و احتمالا چهار گوشی با پسوندهای متفاوت در این خانواده حضور خواهند داشت.

در لیست زیر شما می‌توانید لیست نامگذاری تمام آیفون هایی که تا به حال توسط اپل معرفی شدند را مشاهده کنید؛ نام هایی که عنوان آن ها بلند شده است در واقع مدل‌هایی هستند که اپل در آن نسل، تغییرات ظاهری گسترده‌ای را در آیفون خود به وجود آورده است:

  • 2007 — اولین نسل آیفون
  • 2008 — آیفون 3G
  • 2009 — آیفون 3G اس
  • 2010 — آیفون 4
  • 2011 — آیفون 4 اس
  • 2012 — آیفون 5
  • 2013 — آیفون 5 اس و آیفون 5 سی
  • 2014 — آیفون 6 و آیفون 6 پلاس
  • 2015 — آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس
  • 2016 — آیفون 7 و آیفون 7 پلاس
  • 2017 — آیفون 8 ،آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس
  • 2018 — آیفون ایکس آر ،آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس
  • 2019 — آیفون 11 ،آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس
همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

تقریبا تمامی شایعات تا امروز حکایت از آن دارند که اپل آیفون های جدید خود را با تغییرات گسترده‌ای از حیث طراحی ظاهری معرفی خواهد کرد و از این جهت ما مطمئنیم که نام‌گذاری این محصول آیفون دوازده خواهد بود. برخی گزینه‌های دیگر نظیر آیفون یازده اس نیز همچنان ممکن است روی میز قرار داشته باشد، اما احتمال انتخاب این نامگذاری‌ها بسیار کم است.

تا به امروز تقریبا تمام آیفون ‌های اپل در ماه سپتامبر یعنی اواخر شهریور رونمایی شده و کمی پس از آن نیز در فصل پاییز روانه‌ی بازار شده‌اند، اما همه‌گیری ویروس کرونا امسال برنامه‌های اپل را کمی دچار تغییر کرده است. طبق اطلاعات جان پرازر، رونمایی از آیفون 12 در هفته منتهی به ۱۲ اکتبر رخ خواهد داد. پیش‌فروش مدل‌های این سری نیز از همان هفته آغاز خواهد شد و احتمالا از هفته منتهی به ۱۹ اکتبر، ارسال این محصولات برای مشتریان آغاز خواهد شد. این افشاگر همچنین معتقد است که عرضه مدل پرو آیفون ۱۲ به بازار تاخیر بیشتری رخ خواهد داد و پیش‌فروش این محصول از ماه نوامبر آغاز می‌شود:

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کارنامه این افشاگر چند مورد پیش‌بینی‌ نادرست نیز دیده می‌شود و بنابراین تا زمان اعلام رسمی نمی‌توان با قطعیت از این اعداد و ارقام صحبت کرد. همچنین با توجه به این که اپل چندی پیش تایید کرد که رونمایی و پیش فروش آیفون ۱۲ با چند هفته تاخیر نسبت به مدل‌های سال گذشته اتفاق خواهد افتاد، بنابراین بازه‌ی زمانی اکتبر و نوامبر احتمالا انتخاب اپل بوده باشد.

شاهد رونمایی از مدل های جدید در خانواده آیفون خواهیم بود؟

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

طبق تجربه‌ای که از سالیان گذشته به دست آورده‌ایم، اپل با گذشت زمان تعداد مدل‌های بیشتری را به خانواده آیفون اضافه می‌کند و احتمالا در سال ۲۰۲۰ شاهد اضافه شدن یک مدل جدید به این محصول خواهیم بود. برخی از گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل از چهار مدل آیفون جدید در پاییز ۲۰۲۰ رونمایی می‌کند. همانطور که در تصویر زیر و بر مبنای تحلیل‌های مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه محصولات اپل، مشاهده می‌کنید، این مدل چهارم دارای ابعاد بزرگتر از نظر سایز نمایشگر نسبت به بقیه مدل‌های این سری است:

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ اپل

مدل ۴.۷ اینچی که در ابتدای این تصویر دیده می‌شود در واقع همان آیفون اس ای است که در آوریل ۲۰۲۰ رونمایی شد. مدل‌های ۵.۴ اینچی و ۶.۱ اینچی در واقع مدل‌های استاندارد این سری یعنی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو خواهند بود که مدل ۶.۱ اینچی دوم در واقع همان آیفون ۱۲ مکس خواهد بود. احتمالا مدل ۶.۷ اینچی نیز آیفون ۱۲ پرو مکس نا‌م‌گذاری شود که علاوه بر مشخصات فنی قدرتمندتر، سایز بدنه‌ی بزرگتر و دوربین‌های قدرتمندی نیز خواهد داشت.

قطعا هرچه رو به جلو میرویم اطلاعات بیشتری از این مدل جدید خانواده آیفون ‌های اپل به گوش ما خواهد رسید، اما در حال حاضر چیزی که اکثر کارشناسان و افشاگران از آن مطمئن هستند، رونمایی از چهار آیفون جدید در کنفرانس آتی اپل است.

طراحی آیفون دوازده: یک بریدگی جدید و تغییرات دیگر

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ اپل

در سال گذشته اپل آیفون هایی را رونمایی کرد از نظر ظاهری به آیفون های رونمایی شده در سال ۲۰۱۸ شباهت زیادی داشتند. تنها تغییر چشمگیر این گوشی ها کار دوربین‌های آنها بود که به یک مربع بزرگ متشکل از سه لنز در آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس تبدیل شده بود، احتمالا در آیفون ۱۲ اپل ابعاد این بریدگی را تغییر دهد و از یک ناچ کوچکتر رونمایی خواهد کرد. بنابراین با وجود این که شایعات ضد و نقیضی در این رابطه وجود دارد، اما به احتمال زیاد این بریدگی مزاحم در بالای نمایشگر کمی کوچک‌تر خواهد شد و مساحت مفید نمایشگر افزایش خواهد یافت.

البته از آنجایی که اپل همچنان هم به این بریدگی برای قرار دادن سنسورهای مربوط به فناوری فیس آیدی نیاز دارد، احتمال این که این بریدگی از روی نمایشگر حذف شود تقریبا صفر است و هیچ‌کدام از آیفون‌های ۱۲ نیز به سنسور اثر انگشت مجهز نخواهند شد. بنابراین ناچ نمایشگر همچنان در جای خود باقی خواهد ماند. شایعه مهم دیگر نیز این است که اپل فریم فلزی آیفون ۴ را بار دیگر در سری iPhone 12 بازگردانی خواهد کرد؛ درست مشابه همان کاری که در آیپد پرو جدید انجام داده است.

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ اپل

این می‌تواند به معنای آن باشد که آیفون ‌های جدید اپل به جای پنل‌های خمیده، از نمایشگرهای تخت برخوردارند و از آنجایی که این مدل در میان بسیاری از کاربران طرفدار دارد، احتمال رونمایی از آن بسیار زیاد است. تغییر دیگر نیز مربوط به پورت ارتباطی آیفون ۱۲ می‌شود که در گذشته کارشناسان باور داشتند اپل در این سری تمام پورت‌های ارتباطی را حذف خواهد کرد و آیفون دوازده کاملا وایرلس خواهد بود. اما به احتمال زیاد نه این اتفاق رخ می‌دهد و نه اپل به سراغ پورت یو اس بی تایپ سی خواهد رفت و خانواده جدید آیفون نیز همچنان از همان پورت لایتنینگ برای اتصال شارژر و لوازم جانبی بهره خواهند برد.

یک گزارش عجیب دیگر نیز این است که اپل احتمالا برخی از مدل های آیفون ۱۲ را برای کاهش قیمت تمام شده، بدون شارژر درون جعبه عرضه خواهد کرد که البته بهانه اپل برای انجام این کار حفاظت بیشتر از محیط زیست و  کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی بوده است. این شایعه می‌تواند در همان راستای آیفون ۱۲ کاملا وایرلس باشد و برای تایید آن باید منتظر رونمایی از محصول رسمی بمانیم. طبق گزارش خبرگزاری ای تی نیوز احتمالا اپل از ۶ رنگ متفاوت برای سری آیفون ۱۲ رونمایی خواهد کرد، اما هنوز توناژ دقیق این رنگ‌ها مشخص نشده است.

مشخصات فنی Apple iPhone 12 و قابلیت‌های احتمالی

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اپل

برخی از مشخصات آیفون ۱۲ نظیر برخورداری از چیپست اختصاصی اپل A14 قطعی شده است همچنین ما مطمئن هستیم که از مودم کوالکام ایکس ۵۵ درون این سری استفاده خواهد شد که به کاربران اجازه اتصال به اینترنت فایو جی را می‌دهد. این موضوع برای اپل در رقابت با غول‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی اهمیت زیادی دارد. از آن جایی که اپل در آیفون های ۲۰۱۹ از ۶ گیگابایت حافظه رم رونمایی کرد، قطعا در سری آیفون ۱۲ نیز حداقل مدل‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به ۶ گیگابایت حافظه رم یا بیشتر مجهز خواهند شد؛ مدل‌های ارزان‌تر این سری نیز احتمالا به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شوند.

همچنین این احتمال وجود دارد که اپل سرانجام ظرفیت داخلی برای مدل پایه آیفون را در این سری افزایش دهد. آیفون اس ای که مدل پایه آن تنها ۳۹۹ دلار قیمت دارد، دارای ظرفیت داخلی ۶۴ گیگابایتی است و این که اپل بخواهد برای آیفون های پرچمدار ۲۰۲۰ خود هم از چنین ظرفیتی رونمایی کند، کمی بعید به نظر می‌رسد. بنابراین شایعات مدعی هستند که اپل از ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی به عنوان مدل پایه آیفون ۱۲ رونمایی خواهد کرد.

برخی از مهم ترین اطلاعاتی که پیرامون مشخصات آیفون ۱۲ از خطوط تولید کمپانی‌های چینی به دست آورده‌ایم را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اپل

ما همچنین شنیده‌ایم که نمایشگر آیفون های جدید اپل برای اولین بار به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شوند که البته این موضوع همچنان در حد یک شایعه باقی مانده است. همچنین با توجه به برگزاری رویداد توسعه‌دهندگان ۲۰۲۰ ما می‌دانیم که اپل قصد دارد از آی او اس ۱۴ به همراه چندین قابلیت جدید نظیر ویژگی اپ لایبرری و امکان استفاده از ویجت‌ها در سایزهای مختلف درون هوم اسکرین رونمایی کند.

برخورداری از لنزهای پریسکوپ که دارای قابلیت متحرک بودن هستند، احتمالا در آیفون ۱۲ عملی نخواهد شد. طبق گفته های مینگ چی کو این ویژگی تا سال ۲۰۲۲ به آیفون ‌های اپل اضافه نمی‌شود. همچنین قرار است قابلیت‌های آیفون در بحث فیلمبرداری ارتقا پیدا کند و مدل‌های این سری می‌توانند ویدیوهای با رزولوشن 4K تا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۲۴۰ فریم بر ثانیه را ضبط کنند؛ این در حالی است که در حال حاضر امکان ضبط 4K بر روی آیفون تنها تا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است.

قیمت احتمالی آیفون ۱۲ و بازارهای هدف

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اپل

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو اپل

در حال حاضر قیمت مدل پایه سری ایفون ۱۱ به شرح زیر است:

  • $699 — آیفون 11
  • $999 — آیفون 11 پرو
  • $1099 — آیفون 11 پرو مکس

با توجه به تغییراتی که در طراحی آیفون های جدید صورت خواهد گرفت و همچنین پشتیبانی آنها از اینترنت فایو جی، احتمال افزایش قیمت بسیار منطقی به نظر می‌رسد. البته برخی نیز باور دارند که قیمت‌گذاری تغییرات چندانی نخواهد داشت و طبق این گزارش‌ها لیست قیمت آیفون های جدید اپل به شرح زیر خواهد بود:

  • (مدل 5.4-اینچ) آیفون 12: 649 دلار
  • (مدل 6.1-اینچ) آیفون 12 مکس: 749 دلار
  • (مدل 6.1-اینچ) آیفون 12 پرو: 999 دلار
  • (مدل 6.7-اینچ) آیفون 12 پرو مکس: 1099 دلار
همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

همه چیز درباره آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

اگر این قیمت‌ها در نهایت به واقعیت تبدیل شوند، می‌تواند خبر بسیار خوبی برای طرفداران اپل باشد. چندی پیش رقیب بزرگ این کمپانی یعنی سامسونگ از پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۲۰ اولترا با قیمت ۱۴۰۰ دلاری رونمایی کرد و اپل با معرفی آیفون ۱۲ پرو مکس با چنین قیمتی می‌تواند موفقیت بسیاری در بازار داشته باشد. خوشبختانه اپل طبق هر سال قصد دارد تمام این مدل‌ها را در تمام کشورهای جهان روانه بازار کند و مشابه برخی از سازندگان اندرویدی قرار نیست که برخی از مدل‌ها به کشورهای خاصی محدود شود.

در انتها توجه داشته باشید که تا زمان نزدیک شدن به کنفرانس رسمی اپل این اطلاعات ممکن است تایید یا تکذیب شود و تا آن زمان همراه فراسیب باشید تا شما را از آخرین اخبار درباره پرچمداران جدید اپل مطلع کنیم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =