اخبار, اخبار اپل

مشخصات دوربین و طراحی اولیه آیفون ۱۳ افشا شد

با وجود این که هنوز حتی از خانواده محصولات آیفون ۱۲ هم رونمایی رسمی انجام نشده است، یک افشاگر جزئیات جدیدی از مشخصات دوربین آیفون ۱۳ اپل – Apple iPhone 13 را در اختیار ما قرار داده که اطلاعات جالبی درباره امکانات تصویربرداری پرچمداران بعدی اهالی کوپرتینو به ما می‌دهد.

اگر از طرفداران محصولات اپل باشید قطعا می‌دانید که همه ساله این برند آمریکایی در حوالی شهریور ماه از آیفون ‌های جدید خود رونمایی می‌کند و این محصولات در فصل پاییز وارد بازار می‌شوند. با وجود این که هنوز هم کنفرانس رونمایی از آیفون ۱۲ برگزار نشده و ما جزئیات چندانی از پرچمدار ۲۰۲۰ اپل را نمی‌دانیم، یک افشاگر توییتی در حساب کاربری choco_bit@ در اقدامی عجیب به سراغ یک نسل بعدتر رفته و جزئیاتی درباره دوربین آیفون ۱۳ منتشر کرده است.

این افشاگر که پیش از این هم سابقه منتشر کردن اطلاعات از محصولات بعدی اپل را در کارنامه‌ی خود دارد، ادعا کرده اطلاعاتی دارد که اعداد و ارقام مربوط به ساختار دوربین های آیفون ۲۰۲۱ اپل را برملا می‌کند. آ‌ن‌طور که Fudge ادعا می‌کند و همان‌طور که در طرح ساده فنی زیر مشاهده می‌کنید، آیفون ۱۳ دارای یک ساختار چهارگانه بر روی پنل پشتی خود خواهد بود که دوربین های آن دارای مشخصات زیر هستند:

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ اپل بر روی پنل پشتی

 

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ اپل - Apple iPhone 13

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ اپل – Apple iPhone 13

  • یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با لنز عریض که زوم اپتیکال یک مرحله‌ای و زوم دیجیتال شش مرحله‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد
  • یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو که بزرگنمایی اپتیکال بین ۳ تا ۵ مرحله را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و امکان زوم دیجیتال بین ۱۵ تا ۲۰ برابری نیز وجود دارد
  • یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با لنز anamorphic برای ثبت ویدیو با نسبت تصویر ۲.۱ به ۱
  • یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض که قابلیت زوم اپتیکال معکوس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد
  • یک سنسور سه بعدی LiDAR 4.0

البته لازم است بدانید که این افشاگر تاکید می‌کند که نباید این اطلاعات را به ‌عنوان مشخصات دوربین آیفون ۱۳ در محصول نهایی تلقی کنید زیرا به دلیل این که این آیفون هنوز در مراحل بسیار ابتدایی طراحی و توسعه قرار دارد، احتمال دارد که بسیاری از مشخصات و قابلیت‌های مختلف آن در هنگام ساخت نمونه نهایی تغییر کند. جالب است بدانید که اپل قبل از این که محصولات جدید خود را معرفی کند، روند طراحی و تولید محصولات نسل بعدی آن را نیز آغاز می‌کند و از آنجایی که به زمان معرفی آیفون ۱۳ هنوز حدود یک سال و نیم زمان باقی مانده است، بنابراین نباید تا قبل از تایید رسمی مقامات این برند کوپرتینویی، این اطلاعات را به‌ عنوان مشخصات محصول اصلی تلقی کنید.

افشاگران بر سر مشخصات اپل iPhone 13 اختلاف دارند!

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ اپل - Apple iPhone 13

مشخصات دوربین آیفون ۱۳ اپل – Apple iPhone 13

در حال حاضر آیفون ۱۱ پرو اپل دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک دوربین فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و البته یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است. در همین راستا شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد در مدل‌های خانواده آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ علاوه بر لنزهای قبلی، یک دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی به همراه یک لنز تله فوتو که از بزرگنمایی اپتیکال سه مرحله‌‌ای (در نسل قبلی دو مرحله بود) پشتیبانی می‌کند نیز به کار دوربین‌ها اضافه خواهد شد. همچنین در بسیاری از گزارش‌ها به تکنولوژی تصویربرداری سه بعدی در دوربین‌ آیفون ۱۲ اشاره شده است؛ این دوربین احتمالا دارای قابلیتی مشابه اسکنر LiDAR است که اپل در سال ۲۰۲۰ در آیپد پرو از آن پرده‌برداری کرد.

در سال ۲۰۲۰ و در مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون ۱۲ پیش‌بینی می‌شود که از ساختار سه گانه برای دوربین‌های پنل پشتی استفاده شود و این درحالی است که مدل‌های پایه احتمالا از دوربین دوگانه برخوردار خواهند بود. احتمالا این موضوع در آیفون های ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد یافت و اپل تکنولوژی‌های تصویربرداری پیشرفته‌تر را برای مدل‌های گران‌قیمت‌تر رزرو خواهد کرد.

جالب است بدانید که یوتیوبر معروف جان پرازر (Jon Prosser) می‌گوید که تصاویر ارائه شده به همراه این اطلاعات واقعی نیست و آیفون‌هایی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند، از همان ساختاری برخوردار خواهند بود که آیفون های ۲۰۲۰ به آن مجهز می شوند. پرازر در توییت خود می‌گوید:

خب بله، این تصویر واقعی نیست. طراحی آیفون ۱۳ (یا آیفون ۱۲ اس) مشابه آیفون ۱۲ خواهد بود.   (jon_prosser@)

البته یک افشاگر دیگر به نام L0vetodream که تا به حال چند گزارش دقیق از محصولات معرفی نشده‌ی اپل منتشر کرده است، با نظر جان پرازر موافق نیست و اعلام کرده است آیفون ۱۲ و ۱۳ دارای طراحی متفاوتی خواهند بود. توییت او را در زیر مشاهده می‌کنید:

من مخالفم…. البته…. در رویای من طراحی آیفون ۱۲ و ۱۳ متفاوت هستند. (L0vetodream@)

بنابراین هنوز هم نمی‌توان درباره مشخصات آیفون ۱۳ نظر مشخصی داد و با توجه به اختلافی که بین افشاگران معتبر حوزه‌ی محصولات اپل وجود دارد، تا زمان نزدیک شدن به رویداد معرفی محصول نهایی باید بیشتر صبوری کرده و به این اطلاعات به دیده‌ی تردید نگاه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + یک =