اخبار, اخبار اپل

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان شناخته شد

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان شناخته شد

طبق گزارشی که اخیرا توسط خبرگزاری اپل اینسایدر منتشر شده است، آیفون ۱۱ اپل – Apple iPhone 11 با پشت سر گذاشتن آیفون ایکس آر تبدیل به پرفروش ترین تلفن همراه هوشمند جهان در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۰ شده است و این خبر بسیار خوبی برای اپل که تا حدود سه ماه دیگر پرچمدار بعدی خود را معرفی خواهد کرد، محسوب می‌شود.

نهاد تحقیقاتی Omdia اخیرا گزارش خود مربوط به فروش تلفن های همراه هوشمند در بازه زمانی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده که طبق این گزارش و به نقل از اپل اینسایدر ،مدل استاندارد آیفون ۱۱ موفق به کسب رتبه پرفروش ‌ترین گوشی هوشمند جهان در این بازه‌ی زمانی شده است. جالب است بدانید که این عنوان در سال گذشته در اختیار آیفون ایکس آر اپل بود، اما حالا آیفون ۱۱ با فروش ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در بازه زمانی بین ماه‌های ژانویه تا مارس، اسمارت فون قبلی اپل را پشت سر گذاشته است.

در مقایسه با امسال، آیفون اپل سال گذشته در همین بازه زمانی موفق شده بود که ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد از آیفون XR را به فروش برساند و این پیشرفتی خیره‌کننده برای این کمپانی را در بازارهای جهانی نشان می‌دهد.

استراتژی اپل برای افزایش ارزش خرید آیفون ۱۱ در حال جواب دادن است

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان

آیفون ایکس آر در زمان عرضه تنها ۷۴۹ دلار قیمت داشت و ارزان‌ترین مدل در میان تمام پرچمداران سال ۲۰۱۹ اپل محسوب می‌شد. در تولید آیفون 11 اپل حتی از این هم فراتر رفته و بدون اینکه مشخصات سخت افزاری را پایین بیاورد، ۵۰ دلار از قیمت نهایی محصول کم کرد. در واقع این مدل با وجود این که از همه نظر چه از نظر پردازنده، چه از نظر ساختار دوربین دوگانه و البته پشتیبانی از وای فای ۶ از نسل‌های قبلی خود فراتر رفته است، اما قیمت کمتری در بازار دارد و همین ارزش خرید بالا، فروش بیشتر آن را تضمین کرده است.

در ضمن با توجه به گسترش ویروس کرونا تقاضای جهانی برای خرید گوشی‌ های هوشمند به طور کلی کاهش یافته است و در شرایط عادی قطعا این اعداد و ارقام از این هم بالاتر می‌رفت. همچنین در لیست پرفروش ترین گوشی های جهان در سال جاری میلادی، آیفون ۱۱ پرو مکس و آیفون ۱۱ پرو نیز موفق به کسب جایگاه‌های ششم و هشتم شده‌اند. آیفون ایکس آر در این بازه زمانی، پنجمین جایگاه لیست پرفروش‌ها را به خود اختصاص داده است و مدل‌های سال گذشته یعنی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس موفق نشدند به جمع ۱۰ رتبه برتر لیست Omdia راه پیدا کنند.

در تصویر زیر می‌توانید لیست ۱۰ رتبه برتر پرفروش ترین گوشی هوشمند جهان در بازه‌ی زمانی سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ (جدول سمت چپ) و پرفروش‌ترین‌ها در همین بازه در سال ۲۰۱۹ (جدول سمت راست) را مشاهده کنید:

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان

سامسونگ برخلاف اپل عملکرد خوبی در بازار نداشته است

بنابراین و با توجه به کسب این رتبه‌های عالی، در مجموع می‌توان گفت که استراتژی اپل برای کاهش قیمت، همزمان با ارائه مشخصات سخت افزاری قابل قبول، به خوبی در بازار جواب داده و احتمالا فروش محصولات این برند کوپرتینویی با عرضه آیفون ۱۲ که به طور پیشفرض از اینترنت 5G پشتیبانی می کند، از این هم فراتر خواهد رفت. همانطور که مشاهده می‌کنید، دیگر رتبه‌‌ی برتر لیست به سامسونگ گلکسی ای 51 اختصاص دارد که با اختلافی فاحش نسبت به رقیب آمریکایی خود و با فروش معادل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در جایگاه دوم قرار گرفته است.

گلکسی ای ۱۰ اس و گلکسی ای ۳۰ اس نیز جایگاه های هفتم و دهم پرفروش ترین موبایل های هوشمند جهان را در اختیار دارندو در کمال تعجب، گلکسی اس ۲۰ پلاس ۵ جی تنها پرچمدار گران‌قیمت سامسونگ محسوب می‌شود که در این رده‌بندی حضور یافته است. نهاد Omdia عقیده دارد که افزایش تعداد مدل‌های سری اس نتوانسته است به فروش مدل‌های خاص این سری کمک کند؛ همچنین یکی دیگر از نتایج تحقیقات Omdia مشخص کرده است که افزایش قیمت پرچمداران کهکشانی سامسونگ، فروش آنها در بازار را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان

آیفون ۱۱ پس از آیفون XR محبوب ترین گوشی جهان

اما درست برخلاف سامسونگ، اپل به نظر می رسد که در مسیر درستی قرار دارد. اهالی کوپرتینو بر روی تعداد مدل‌های کمتری تمرکز کرده‌اند و به طور پیوسته در حال کاهش قیمت و افزایش فروش بوده‌اند. همچنین در انتهای این گزارش Omdia بیان کرده است که با توجه به ادامه همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند در ادامه سال جاری همچنان کاهش خواهد یافت.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =