اخبار اپل

آیفون ۱۴ احتمالا از همان ابتدا در رنگ بنفش و با قیمت آیفون ۱۳ به فروش برسد! [آپدیت]

آیفون ۱۴ احتمالا از همان ابتدا در رنگ بنفش و با همان قیمت آیفون ۱۳ به فروش برسد!

پیرو چند مطلب گذشته که درباره تاریخ احتمالی عرضه iOS 16 و دیگر سیستم عامل‌های اپل بود، امروز و در در این مطلب از فراسیب قصد داریم اطلاعات و شایعات جدیدی که در مورد آیفون ۱۴ در رسانه‌های خبری مطرح شده است را مرور کنیم. در ادامه با فراسیب همراه باشید…

احتمالا کمتر از یک ماه تا موعد رونمایی از خانواده iPhone 14 اپل زمان باقی است و همین موضوع باعث شده تا میزان شایعات و اخبار پیرامون این محصولات روز به روز افزایش پیدا کند. حالا یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی در جدیدترین اظهارات خود ضمن تأیید برخی شایعات، اطلاعات جدیدی را نیز در اختیار رسانه‌های خبری گذاشته است.

شخصی با نام کاربری Jioriku در صفحه شخصی توییتر خود توییت‌هایی را پست کرده و در مورد پردازنده، رنگ بندی و حالت Always-On Display برای آیفون‌های سری ۱۴ اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است.

تصویر احتمالی آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش

تصویر احتمالی آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش

سال گذشته در همین زمان‌ها او پیش بینی کرده بود آیفون‌های سری ۱۳ حتی با وجود همراه داشتن ماسک، از طریق چشمان امکان آنلاک شدن را دارا خواهند بود.

لیست رنگ های احتمالی خانواده آيفون ۱۴

او حالا مدعی شده است که خانواده iPhone 14 اپل با رنگ بندی زیر به صورت رسمی عرضه خواهد شد:

  • رنگ بندی آيفون ۱۴: سبز، بنفش، آبی، سیاه، سفید و قرمز (به گفته منابع وی، رنگ صورتی با رنگ بنفش احتمالا جایگزین خواهد شد.)
  • رنگ بندی آيفون ۱۴ پرو: سبز، بنفش، نقره‌ای، طلایی و گرافیت. به گفته Jioriku رنگ بنفش جایگزین Sierra Blue خواهد شد.

بد نیست بدانید او اولین شخصی نیست که مدعی شده اپل رنگ بنفش را به زنجیره رنگ‌های این سری اضافه خواهد کرد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، آقای Ian Zelbo یکی از طراحان دنیای تکنولوژی چندی پیش تصویر کانسپت iPhone 14 Pro در رنگ بنفش را طراحی و منتشر کرد.

تصویر احتمالی آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش

تصویر احتمالی آیفون ۱۴ پرو در رنگ بنفش

در مورد قابلیت Always-On Display او گفته است که این ویژگی در کدهای آخرین نسخه XCode نیز مشاهده شده است و این گزینه تنها بازتابی از ویجت‌هایی خواهد بود که کاربران به لاک اسکرین خود در آی او اس ۱۶ اضافه خواهند کرد که در مطلبی جداگانه به این موضوع پرداخته ایم و میتوانید آنرا مطالعه کنید:

آقای Jioriku در توییت خود به این موضوع نیز اشاره کرده است که اپل بدنه تیتانیومی را برای نسخه پرو از آیفون‌های ۲۰۲۲ نیز تست کرده، اما احتمالا در نهایت این محصولات را با همان شکل و شمایل نسل پیشین طراحی و روانه بازار خواهد کرد. او همچنین مدعی شده است که حافظه داخلی این گوشی‌های هوشمند نیز ثابت باقی خواهد ماند، اما پشتیبانی از توان ۳۰ واتی برای نخستین بار به آن‌ها اضافه می‌شود. البته باید بدانید که در ابتدای فرآیند شارژ از توان ۳۰ واتی استفاده شده و پس از گذشت مدتی، این رقم به ۲۷ یا ۲۵ وات کاهش پیدا می‌کند.

همچنین در آیفون ۱۴ سیستم مغناطیسی مبتنی بر مگ سیف نیز قوی تر شده و باتری مربوطه نیز افزایش سایز پیدا خواهد کرد. اظهارات وی در مورد آيفون‌های ۲۰۲۲ در تصویر زیر قابل مشاهده است:

نمایی از توییت Jioriku در مورد سری آيفون ۱۴

نمایی از توییت Jioriku در مورد سری آيفون ۱۴

قیمت آیفون ۱۴ چگونه خواهد بود؟

برخی رسانه‌های خبری ادعا کرده بودند که تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در محصولات این سری باعث افزایش قیمت آن‌ها نسبت به نسل پیشین یعنی iPhone 13 خواهد شد. به این ترتیب باید انتظار قیمت ۸۹۹ دلاری برای نسخه پایه را می‌داشتیم. اما اخبار جدید حاکی از آن است که این موضوع صحت نداشته و اپل همان استراتژی پیشین برای قیمت گذاری مدل‌های سال قبل را برای امسال نیز تکرار خواهد کرد. در این حالت iPhone 14 با همان قیمت ۷۹۹ دلاری (مانند آیفون ۱۳) همراه خواهد بود.

منابع خبری یادآور شده‌اند که ثابت ماند قیمت، تنها برای نسخه ابتدایی صدق خواهد کرد. لذا نسخه پرو و پرو مکس که سال گذشته با قیمت ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلاری همراه بود، امسال با افزایش ۱۰۰ دلاری به ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ دلار خواهد رسید. همچنین در انتها پیشنهاد میکنیم مطلب انتظارات و شایعات از آیفون ۱۴ را نیز مطالعه کنید.

آپدیت رنگ بندی خانواده آیفون ۱۴

با برگزاری کنفرانس Far Out اپل در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس معرفی شدند. پس از این رونمایی، اپل رسما آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را رونمایی کرد. رنگبندی این سری آیفون به شرح زیر است:

  • آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس: مشکی (Midnight) – سفید (Starlight) – بنفش – آبی – قرمز
  • آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس: نقره‌ای – بنفش (Deep Purple) – مشکی (Space Black) – طلایی
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 15 =