اخبار اپل

اپل باز هم انقلاب می‌کند؛ احتمال برقراری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳

اپل باز هم انقلاب می‌کند؛ احتمال برقراری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳

احتمالاً آیفون ۱۳ از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. این خبر در حالی منتشر شده که تا رویداد مهم اپل فقط چند هفته باقی‌ست. ماه سپتامبر برای اپل و طرفداران تکنولوژی یکی از مهمترین ماه‌هاست. هر ساله اپل در ماه سپتامبر از آيفون بعدی خود رونمایی می‌کند. با فراسیب همراه ما باشید.

یکی از معروفترین تحلیلگران محصولات اپل، آقای مینگ‌چی کو در یادداشتی از اضافه شدن ارتباط ماهواره‌ای به آیفون ۱۳ خبر می‌دهد. این ارتباط به شما امکان برقراری تماس و ارسال پیامک در صورت نداشتن آنتن را می‌دهد.

احتمال برقراری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳

احتمال برقراری ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۳

ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳

پردازنده سفارشی کوالکام X60 به آیفون ۱۳ امکان برقراری ارتباط با ماهواره‌های در مدار نزدیک زمین (LEO) را می‌دهد. در مدار LEO به تازگی شرکت اسپیس ایکس ماهواره‌های خود را فرستاده است. البته این به معنی آن نیست که آیفون فقط به ماهواره‌های پروژه استارلینک متصل می‌شود؛ چرا که در آن مدار، ماهواره‌های دیگری نیز حضور دارند.

ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳ چطور انجام می‌شود

آقای کو اشاره می‌کند که احتمالاً آسانترین راه، همکاری با Globalstar است. این شرکت آمریکایی در حوزه ماهواره‌های نزدیک به زمین و ارتباط ماهواره‌ای فعالیت می‌کند. به اینصورت اپل با همکاری شرکت Globalstar می‌تواند خدمات ارتباط ماهواره‌ای را بدون نیاز به پرداخت‌های اضافی برای کاربر، فراهم کند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳

ارتباط ماهواره‌ای با موبایل چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت استفاده از ارتباط ماهواره‌ای امکان استفاده از اینترنت 5G در روستاها و مکان‌هایی‌ست که امکان اتصال به شبکه 4G یا 3G ممکن نیست. یکی دیگر از مزیت‌های مهم این قابلیت، ارسال پیام و یا برقراری تماس در موارد ضروری‌ست. مثلاً در شرایطی که افراد در کویرها، کوه‌ها یا جنگل‌ها گم شده و آنتن هم ندارند. با اینکار درخواست کمک کرده و جانشان حفظ می‌شود.

البته شایعاتی دیگر نیز وجود دارد. احتمالاً استفاده از ارتباط ماهواره‌ای فقط محدود به شرایط خاص و اضطراری باشد.

جمع بندی

اپل در استفاده از قابلیت‌های خاص شهرت دارد. ارتباط ماهواره‌ای در آیفون می‌تواند انقلابی در استفاده از گوشی‌های هوشمند باشد. احتمال می‌دهیم از سال ۲۰۲۲ نیز دیگر شرکت‌های ساخت گوشی هوشمند به سمت استفاده از تراشه‌های کوالکام X65 و اضافه کردن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پیش بروند. مطلب از کنفرانس پاییزی معرفی آیفون ۱۳ اپل چه انتظاراتی داریم را از دست ندهید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =