اخبار اپل

کد های iOS 16 خبر از صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو می دهند [آپدیت]

کد های iOS 16 خبر از صفحه نمایش همیشه روشن در خانواده آیفون ۱۴ پرو می دهند

قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) از جمله ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که منابع خبری، مدت‌هاست روی آن پافشاری کرده و آن را برای سری آیفون ۱۳ در نظر گرفته بودند. اما در نهایت این اتفاق روی نداد و حالا نوبت به آیفون ۱۴ پرو رسیده است. در این مطلب از فراسیب قصد داریم این موضوع را به صورت موشکافانه بررسی کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

اولین نسخه آزمایشی از سیستم عامل آی او اس ۱۶ دوشنبه هفته گذشته برای توسعه دهندگان عرضه شد که از جمله مهم‌ترین تغییرات آن، می‌توان به صفحه لاک اسکرین باز طراحی شده اشاره کرد. به این ترتیب شما می‌توانید محتوای این صفحه را شخصی سازی کرده و ویجت‌های دلخواه خود را به این قسمت اضافه کنید، والپیپرهای جدید و داینامیک برای آن انتخاب کنید و در نهایت، فونت نشانگر ساعت را به دلخواه از میان گزینه‌های در نظر گرفته شده تغییر دهید.

تمامی این ویژگی‌ها احتمالا حاکی از آن است که آیفون ۱۴ پرو و نسخه مکس آن احتمالا به صفحه نمایش همیشه روشن مجهز خواهند بود. حالا متخصصان وب سایت 9to5Mac در کند و کاوهایی که درون کدهای اولین نسخه آزمایشی iOS 16 به میان آورده‌اند، شواهدی در این مورد را پیدا کرده‌اند.

امکان اضافه شدن نمایشگر همیشه روشن به آیفون ۱۴ پرو

امکان اضافه شدن نمایشگر همیشه روشن به آیفون ۱۴ پرو

قابلیت نمایشگر همیشه روشن در خانواده آیفون ۱۴ پرو

آقای مارک گرمن خبرنگار بلومبرگ جزء اولین اشخاصی بود که به تغییرات صفحه لاک اسکرین در iOS 16 اشاره کرد. او همچنین مدعی شده بود که قابلیت نمایشگر همیشه روشن، جزئی از مشخصات این پلتفرم خواهد بود که در نسخه پرو از آیفون‌های ۲۰۲۲ شاهد این ویژگی خواهیم بود.

حالا که اولین نسخه آزمایشی آی او اس ۱۶ منتشر شده، تیم توسعه دهندگان 9to5Mac موفق به کشف کدهایی شده‌اند که از پشتیبانی Always-on Display در این پلتفرم حکایت دارد. در این کدها شاهد اضافه شدن سه Framework جدید برای مدیریت نور نمایشگر هستیم که این گزینه، یکی از مهم‌ترین عوامل برای فعال شدن صفحه نمایش همیشه روشن به حساب می‌آید.

هر یک از این Framework ها به تنهایی می‌تواند یک معیار مناسب برای اضافه شدن Always-on Display به حساب آید. به صورت تئوری، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی یاد شده مانند اپل واچ، در آینده نزدیک به آیفون‌ها نیز اضافه شود.

تمامی Framework های اشاره شده توسط عوامل مختلف از جمله المان‌های لاک اسکرین در حال استفاده هستند. همچنین چندین و چند بار به واژه always-on display هنگام استفاده از Springboard اشاره شده است که این گزینه، مسئولیت مدیریت لاک اسکرین و صفحات هوم آيفون را بر عهده دارد. آیتم Springboard در اپل واچ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

امکان اضافه شدن نمایشگر همیشه روشن به iPhone 14 Pro

امکان اضافه شدن نمایشگر همیشه روشن به iPhone 14 Pro

در نهایت، فلگ‌های پنهانی در آی او اس ۱۶ مشاهده شده است که به مهندسان اپل، امکان فعال کردن قابلیت Always-on Display حتی روی محصولاتی که از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند را می‌دهد. این بدان معناست که مهندسان کوپرتینویی می‌توانند پیش از رونمایی و عرضه آیفون ۱۴ پرو، امکان صفحه نمایش همیشه روشن را روی آيفون ۱۳ پرو و نسخه مکس آن نیز تست کنند.

برداشت وبسایت 9to5Mac از این اتفاق

اگر کنجکاو هستید بدانید که چرا قابلیت نمایشگر همیشه روشن تنها مخصوص نسخه پرو از آیفون‌های ۲۰۲۲ بوده و آیفون ۱۳ پرو (احتمالا) از این ویژگی برخوردار نخواهد بود، باید بدانید که این موضوع تماما به تکنولوژی نرخ رفرش متغیر در صفحه نمایش ProMotion اپل برمی‌گردد.

نرخ نوسازی متغیر در نمایشگر آيفون ۱۳ پرو روی ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم شده است. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که اپل واچ در پایین ترین حالت، این گزینه را به ۱ هرتز می‌رساند. این موضوع باعث می‌شود که روشن بودن همیشگی صفحه نمایش اپل واچ، اختلال آنچنان زیادی در مصرف باتری دستگاه ایجاد نکند. در حالی که این موضوع هنوز به صورت صد در صد تایید نشده، اما ممکن است صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو نیز توانایی پایین آوردن نرخ نوسازی تا ۱ هرتز را دارا باشد.

در نهایت بد نیست بدانید که پلتفرم آی او اس ۱۶ با هدف در دسترس قرار گرفتن نمایشگر همیشه روشن از ابتدا طراحی شده است. ویجت‌های جدید و سیستم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در این نسخه، کاملا شرایط را برای اضافه شدن این قابلیت مهیا کرده است. حالا هم کدهای قرار گرفته در اولین نسخه آزمایشی، گویای این موضوع هستند.

امکان اضافه شدن نمایشگر همیشه روشن به iPhone 14 Pro

امکان اضافه شدن نمایشگر همیشه روشن به iPhone 14 Pro

برداشت نویسنده در مورد ویژگی نمایشگر همیشه روشن iPhone 14

به شخصه کاملا با این قابلیت کاربردی موافق بوده و شدیدا برای اضافه شدن آن به سیستم عامل آی او اس ۱۶ لحظه شماری می‌کنم. البته چیزی که بیشتر ذهنم را مشغول می‌کند، پشتیبانی سایر مدل‌ها از این امکان است. امیدوار هستم که اپل این بار انحصار طلبانه با این قضیه برخورد نکرده و چنین قابلیتی را در اختیار دارندگان آیفون ۱۳ پرو و نسخه مکس آن نیز قرار دهد که چنین اتفاقی، مسلما باعث خوشحالی دو چندان آن‌ها می‌شود. اما همین قضیه ممکن است روی فروش آیفون ۱۴ پرو و نسخه مکس آن تأثیر گذاشته و مسلما اپل چنین چیزی را نمی‌خواهد.

لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که کوپرتینویی‌ها در نهایت چه تصمیمی گرفته و آیا این ویژگی به صورت انحصاری برای نسخه پرو از آيفون‌های ۲۰۲۲ خواهد بود یا افرادی که از نسخه پیشین این محصول استفاده می‌کنند هم تحت پوشش این موضوع قرار می‌گیرند.

شما به عنوان خواننده این مطلب، نظرتان در مورد این قابلیت چیست؟ آیا از اضافه شدن این ویژگی استقبال خواهید کرد یا آن را یک مورد نه چندان مهم می‌دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

آپدیت دریافت قابلیت نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو

پس از معرفی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در کنفرانس Far Out اپل، شاهد رونمایی از ویژگی Always-On Display بودیم. این قابلیت با تراشه A16 Bionic ممکن شده و با نرخ بروزرسانی ۱ هرتز صفحه نمایش همراه است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 16 =