اخبار اپل

تاریخ عرضه نسخه عمومی iOS 17 و iPadOS 17 مشخص شد

تاریخ عرضه ios 17

نسخه رسمی و عمومی آی او اس ۱۷ و iPadOS 17 در تاریخ 18 سپتامبر (۲۷ شهریور) برای آیفون و آیپد منتشر می‌شوند.

در طول رویداد ویژه اپل با عنوان “Wonderlust“، این شرکت تایید کرد که تاریخ عرضه نسخه عمومی آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷ در 27 شهریور ۱۴۰۲ می‌باشد. به‌روزرسانی‌های iOS 17 و iPadOS 17 در همین تاریخ در دسترس کاربران آیفون و آی‌پد قرار خواهند گرفت. نسخه آی او اس ۱۷ از خرداد ۱۴۰۲ که در WWDC 2023 معرفی شد تحت آزمایش بتا قرار گرفته است و در حال حاضر با بسیاری از ویژگی‌های جدید همراه است.

ویژگی های آی او اس ۱۷

ویژگی های آی او اس ۱۷

 

ویژگی های جدید آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷

iOS 17 ویژگی جدیدی به نام «Contact Posters» را معرفی کرده است؛ که به شما امکان می‌دهد پروفایل خود را در هنگام ارتباط با سایر کاربران آیفون، شخصی‌سازی کنید. با Contact Posters، می‌توانید یک عکس اضافه کنید و تایپوگرافی خاصی همراه با رنگ فونت و عناصر مختلف دیگر را تنظیم کنید تا پروفایل خود را مخصوص خودتان کنید!

برای تماس‌های صوتی و تصویری FaceTime، اپل برای اولین بار پشتیبانی از پیام صوتی را معرفی کرده است. این بدان معنی است که وقتی با کسی تماس می‌گیرید، می‌توانید یک پیام بگذارید.

ویژگی های جدید آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷

ویژگی های جدید آی او اس ۱۷ و آیپد او اس ۱۷

به طور مشابه، وقتی شخصی با شما تماس می‌گیرد، می‌تواند پیام صوتی یا voicemail خود را نیز بگذارد. همچنین FaceTime در iOS 17 با استیکر‌های سه بعدی، از جمله قلب، بادکنک، آتش‌بازی، پرتوهای لیزری و باران همراه است.

جالب است بدانید که آی او اس ۱۷ همچنین ویژگی‌هایی را برای AirDrop به دنبال دارد. قابل ذکر است که ویژگی جدید «NameDrop»، اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس شما با سایر کاربران آیفون یا اپل واچ را با نزدیک کردن دو دستگاه به یکدیگر ساده می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید SharePlay را برای فعالیت‌هایی مانند ویدیو، موسیقی و بازی، با نگه‌داشتن دو آیفون در نزدیکی خود، فعال کنید.

قابلیت Namedrop در iOS 17

قابلیت Namedrop در iOS 17

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید مهم که با iOS 17 ارائه می‌شود، «StandBy» است. هنگامی که آیفون خود را به صورت افقی روی شارژر قرار می‌دهید، یک بخش با ویجت‌های قابل دسترسی برای زمان، تقویم، آلارم‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

در iPad، iPadOS 17 تجربه جدیدی از Lock Screen، ابزارهای طراحی جدید هنگام استفاده از اپل پنسل، پشتیبانی از وبکم‌های خارجی و موارد دیگر را ارائه می‌کند.

تاریخ عرضه نسخه رسمی iOS 17 و iPadOS 17

iOS 17 و iPadOS 17 در روز دوشنبه، 27 شهریور، برای دانلود در دسترس خواهند بود. لازم است بدانید که iOS 17 با iPhone XR به بعد سازگار است؛ در حالی که iPadOS 17 به یک iPad با تراشه A10 Bionic یا جدیدتر نیاز دارد. برای نصب آی او اس جدید می‌توانید به راهنمای مطلب لینک شده مراجعه کنید.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا عموزاده

معمولا سمت کارای سخت و پرزحمت میرم؛ مثل درس خوندن تو امیرکبیر یا خوندن زبان آلمانی! اما محتوانویسی از اون کاراییه که هرچقدر هم پرچالش باشه، بازم واسم لذت‌بخشه... امیدوارم بتونم این حس خوب رو بهتون منتقل کنم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =