اخبار اپل

آی او اس 14.5 و واچ او اس 7.4 هفته آینده منتشر می‌شوند

آی او اس 14.5 و واچ او اس 7.4 هفته آینده منتشر می‌شوند

اپل اعلام کرد هفته آینده آی او اس 14.5 را برای آیفون و آیپدهای سازگار و همچنین واچ او اس 7.4 را برای اپل واچ منتشر می‌کند. اطلاعات جدیدی از این دو به‌روزرسانی نرم افزاری نیز به دست ما رسیده است.

کنفرانس آنلاین اپل فقط مختص به معرفی دستاوردهای جدید سخت افزاری این کمپانی از جمله آیپد پرو و آی مک جدید 2021 نبود. غول کوپرتینویی امشب همچنین اطلاعاتی از تاریخ عرضه آی او اس 14.5 برای آیپد و آیفون‌ها و واچ او اس 7.4 برای اپل واچ را نیز در اختیار ما قرار داده است.

آی او اس 14.5

آی او اس 14.5

آی او اس 14.5

iOS 14.5 هفته آینده بعد از دوره آزمایشی که از فوریه گذشته آغاز شده، به صورت رسمی برای آیفون و آیپدهای سازگار منتشر می‌شود. آخرین به‌روزرسانی نرم افزاری آی او اس امکانات تازه‌ای همچون صداهای جدید برای دستیار صوتی Siri، محافظت بسیار قوی از کاربر در برابر ردیابی برنامه‌ها، اپلیکیشن بازطراحی شده Podcasts و غیره را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هرچند اپل به صورت رسمی امکانات این به‌روزرسانی را شرح نداده، اما قابلیت‌های جدیدی که در دوره آزمایشی (Beta) این نسخه مشاهده کردیم، احتمالاً‌ در نسخه نهایی نیز حضور خواهند داشت. این امکانات شامل موارد زیر است:

  • زبانه جدید Items در اپلیکیشن Find My برای ردیابی AirTags و سایر لوازم جانبی متفرقه
  • اضافه شدن قابلیت Apple Card Family Sharing
  • صفحه بوت افقی در آیپد
  • آپدیت اپلیکیشن Music با اضافه شدن جسچر حرکتی همراه کشیدن انگشت روی صفحه، قابلیت اشتراک‌گذاری متن ترانه‌ها و…
  • پشتیبانی از AirPlay 2 در تمرینات +Fitness
  • اضافه شدن قابلیت‌هایی شبیه به اپلیکیشن ناوبری Waze به Apple Maps
  • پشتیبانی از دسته بازی PS5 / Xbox Series X
  • اضافه شدن دو صدای جدید به سیری و عدم اجبار به انتخاب صدای زن به عنوان صدای پیشفرض سیری

علاوه بر این‌ها Siri اکنون تلاش می‌کند بسته به استفاده‌ی کاربر، محتوای پیشنهادی را از سرویس‌هایی نظیر اپل موزیک یا اسپاتیفای گردآوری کند.

واچ او اس 7.4

واچ او اس 7.4

واچ او اس 7.4

اما در کنار آی او اس 14.5، اپل هفته آینده واچ او اس 7.4 را هم در اختیار عموم کاربران اپل واچ قرار خواهد داد. با این به‌روزرسانی، کاربران آیفون‌های مجهز به فیس آیدی می‌توانند از طریق اپل واچ خود، وقتی ماسک روی صورت دارند هم قفل صفحه گوشی خود را باز کنند.

در طول همه‌گیری کووید-19، بسیاری از کاربران آیفون از مشکل کار نکردن فیس آیدی با ماسک روی صورتشان (که آن‌ها را مجبور به باز کردن قفل گوشی توسط زدن رمزعبور می‌کرد) شکایت داشتند. با این حال همراه با iOS 14.5 و WatchOS 7.4، اپل یک گزینه را ارائه می‌کند که از اپل واچ کاربر به عنوان جایگزین فیس آیدی برای احراز هویت کاربر استفاده می‌کند و این مشکل را حل خواهد کرد.

واچ او اس 7.4

واچ او اس 7.4

زمانی که این قابلیت فعال باشد، آیفون حتی وقتی ماسک داشته باشید هم به لطف اپل واچ می‌تواند شما را شناسایی کرده و به صورت خودکار قفل صفحه را باز کند. وقتی قفل آیفون باز شود، شما یک نوتیفیکیشن با بازخورد لمسی را روی اپل واچ خود دریافت خواهید کرد که به شما اعلام می‌کند قفل آیفونتان باز شده است! ضمن اینکه شما می‌توانید از طریق همین نوتیفیکیشن روی اپل واچ، آیفون را مجدداً‌ قفل کنید.

این به‌روزرسانی در اختیار عموم کاربران و توسعه‌دهندگان قرار نمی‌گیرد؛ در واقع تمام کاربرانی که هم اکنون دیوایس آن‌ها به نسخه آزمایشی watchOS 7.4 مجهز شده قادر به دریافت این نسخه که Release Candidate نام دارد، هستند. برای اطمینان از دریافت این نسخه ابتدا مطمئن شوید آیفون شما به iOS 14.5 RC مجهز است. سپس روی اپل واچ خود با رفتن به مسیر Watch app > General > Software Update مطمئن شوید که نسخه watchOS 7.4 RC نصب شده باشد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هشت =