توییک ها, جیلبریک

معرفی بهترین توییک های رایگان و پولی iOS 14

معرفی بهترین توییک های رایگان و پولی iOS 14

کاربران دیگر سیستم عامل‌های گوشی و تبلت همیشه بزرگترین نقطه تقابلشان، عدم توانایی شخصی سازی آیفون و آیپد بوده است. اگرچه جیلبریک را توصیه نمی‌کنیم اما این کار، تمام محدودیت‌ها را از بین می‌برد. در این مطلب به بهترین توییک های iOS 14 و iPadOS 14 می‌پردازیم.

اگر هم موفق به جیلبریک کردن دستگاه خود نشدید، تا آخر مطلب همراه فراسیب باشید.

بهترین توییک‌های iOS 14 و iPadOS 14

باتوجه به اینکه لیست زیر یک فهرست بلند بالاست، ما براساس ترتیب حروف الفبای انگلیسی مرتب کرده‌ایم تا مطالعه آسان‌تر باشد. پس توییک شماره 1 لزوماً بهترینِ این لیست نیست. بدون توضیحات اضافه بریم سر اصل مطلب.

  1. AdaptiveHome – رایگان
توییک AdaptiveHome

توییک AdaptiveHome

این توییک ساده برای آیفون‌های X به بعد است که دکمه Home ندارند. زمانی که این توییک را نصب می‌کنید، خط Home Bar (جایگزین دکمه Home) را با توجه به رنگ آیکون برنامه‌ای که داخلش هستید، تغییر می‌دهد.

  1. Anywhere Widgets for iPad – رایگان و برای آیپد
توییک Anywhere Widgets for iPad

توییک Anywhere Widgets for iPad

برخلاف دستگاه‌های آی او اس 14 مثل آیفون و آیپاد، در آیپد و iPadOS 14 شما نمی‌توانید ویجت را در هرجایی از صفحه داشته باشید؛ به لطف توییک رایگان Anywhere Widgets for iPad می‌توانید این محدودیت را دور بزنید.

  1. Arkita – با قیمت 1.99$
توییک Arkita

توییک Arkita

ویجت Now Playing که کنترل محتوای در حال پخش را ممکن می‌سازد، خیلی چیزها کم دارد. توییک Artkita به شما اجازه می‌دهد تغییرات دلخواهی مثل تغییر رنگ و اندازه را انجام دهید. با این کار ویجت «در حال پخش» خود را جذاب کنید!

  1. Astolfo – رایگان
توییک Astolfo

توییک Astolfo

در آی او اس و آیپد او اس نسخه 14 طراحی دستیار صوتی سیری تغییر کرده؛ اما اینکار باعث شخصی سازی اینن دستیار نشده است. خوشبختانه با توییک رایگان Astolfo به کسانیکه دستگاه خود را جیلبریک کرده‌اند اجازه می‌دهد تا تصاویری به پس‌زمینه سیری اضافه کنید.

  1. BatteryBuddy – رایگان
توییک BatteryBuddy

توییک BatteryBuddy

توییک رایگان BatteryBuddy نماد باتری دستگاه شما را جالب می‌کند. این توییک با نمایش شکلک‌هایی زیبا، میزان باتری را نمایش می‌دهد.

  1. BigSurCenter – با قیمت 1.99$
توییک BigSurCenter

توییک BigSurCenter

توییک BigSurCenter کنترل سنتر دستگاه شما را شبیه به کنترل سنتر مک او اس بیگ سر می‌کند. هربار که کنترل سنتر خود را باز کنید اصلاً شباهتی با iOS و iPadOS نخواهد داشت و بسیار جذابتر خواهد بود.

  1. CallFavorites – رایگان
توییک CallFavorites

توییک CallFavorites

با این توییک شما می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی برنامه Phone به فهرست شماره‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید و تماس بگیرید.

  1. CarPlayEnable – رایگان
توییک CarPlayEnable

توییک CarPlayEnable

با این توییک رایگان می‌توانید برنامه‌هایی که در حالت عادی در CarPlay خودرو قابل استفاده نیست را استفاده کنید. همچنین می‌توانید سریال مورد علاقتان را تماشا کنید!

  1. Cylindar Reborn – رایگان
توییک Cylindar Reborn

توییک Cylindar Reborn

همه از انیمیشن‌های زیبا خوششان می‌آید. با Cylindar Reborn می‌توانید در آی او اس و آیپد او اس 14، انیمیشن ورق زدن صفحه Home را شخصی سازی کنید.

  1. Date Picker – Weels – رایگان
توییک Date Picker – Weels

توییک Date Picker – Weels

در iOS و iPadOS نسخه 14، اپل انتخاب ساعت و تاریخ را در برنامه‌هایش به حالت خطی تغییر داده است. این تغییر به مزاج خیلی از کاربران خوش نیامده است. اگر شما هم می‌خواهید به حالت قدیمی چرخی شکلش باز گردید پس Date Picker – Wheels برای شماست!

  1. Déjà Vu – رایگان
توییک Déjà Vu

توییک Déjà Vu

عجیب است زمانی که تمام شرکت‌هاای دیگر از قابلیت همیشه روشن بودن صفحه قفل استفاده می‌کنند، هنوز اپل این قابلیت را به گوشی‌های هوشمند خود نیاورده است! خوشبختانه با توییک رایگان Déjà Vu می‌توانید از این قابلیت در آیفون خود استفاده کنید.

  1. DeleteForeverXS – رایگان
توییک DeleteForeverXS

توییک DeleteForeverXS

اگر شما هم از اینکه هر عکس یا ویدیو را دوبار حذف کنید (یکبار از Camera Roll یکبار از Recently Deleted) با توییک رایگان DeleteForeverXS مناسب شماست. با نصب این توییک، دو گزینه برای پاک کردن محتوا نمایش داده خواهد شد و با لمس Permanently Delete Photo محتوا برای همیشه حذف خواهد شد.

  1. DisablePasteTips – رایگان
توییک DisablePasteTips

توییک DisablePasteTips

در iOS و iPadOS نسخه 14 هربار که چیزی را paste می‌کنید، یک اعلان به شما اطلاع می‌دهد که منشاء این محتوا کجاست. اگر می‌خواهید این قابلیت را غیرفعال کنید، توییک DisablePasteTips را نصب کنید.

  1. DnDSwitch – رایگان
توییک DnDSwitch

توییک DnDSwitch

کارایی این توییک بسیار آسان و در عین حال کاربردی‌ست. با این توییک می‌توانید با استفاده از دکمه فیزیکی صدا دار / بی‌صدا در کنار آیفون، گوشی خود را بر روی حالت «مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) قرار دهید.

  1. DNDToast – رایگان
توییک DNDToast

توییک DNDToast

حالا که بحث قابلیت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb شده، چرا درمورد توییک رایگان DNDToast صحبت نکنیم. با این توییک، هربار که حالت مزاحم نشوید خاموش یا روشن شود، با نمایش یک اعلان زیبا به شما اطلاع می‌دهد..

  1. DoABarrelWall – رایگان
توییک DoABarrelWall

توییک DoABarrelWall

بعضی وقت‌ها انتخاب بین یک عکس خوب برای پس‌زمینه بسیار سخت است. توییک DoABarrelWall به شما این امکان را می‌دهد. می‌توانید چند تصویر را انتخاب کنید و هر بار که آیفون یا آیپد خود را قفل و باز می‌کنید، ظاهر جدیدی داشته باشد!

  1. DockX Reborn – با قیمت 1$
توییک DockX Reborn

توییک DockX Reborn

می‌خواهید داک آیفون و آیپدتان را شخصی سازی کنید؟ البته که می‌خواهید! توییک DockX Reborn به شما چندین گزینه می‌دهد تا داک شخصی خود را داشته باشید.

  1. EasyDialer14 – رایگان
توییک EasyDialer14

توییک EasyDialer14

اگر شما هم صفحه کلید تماس T9 را در گوشی‌های قدیمی به یاد دارید، توییک رایگان EasyDialer14 به دردتان می‌خورد. با این توییک، برنامه Phone شما به شکل نوستالژیک T9 با آن دکمه‌های 3 در 4 مستطیلی درمی‌آید.

  1. Emerald – با قیمت 2.99$
توییک Emerald

توییک Emerald

هیچکس از اینکه آیفون خاص و متفاوتی داشته باشد، بدش نمیاید! زمانی هم که شما آیفونتان را جیلبریک می‌کنید این داستان مهم‌تر می‌شود. Emerald توییکی‌ست که نیاز دارید. این توییک قابلیت‌های جذابی را به Status Bar اضافه می‌کند.

  1. Eneko – رایگان
توییک Eneko

توییک Eneko

با معرفی پس‌زمینه‌های زنده، خیلی‌ها فکر می‌کردند پس‌زمینه‌های ویدیویی با استاندارهای جدیدی جایگزین بشوند. خوشبختانه توییک رایگان Eneko تصاویر زنده را بصورت ویدیو و بدون استفاده بیش از حد از منابع گوشی، فراهم کرده است.

  1. HomePlus Pro – با قیمت 2.49$
توییک HomePlus Pro

توییک HomePlus Pro

اگر می‌خواهید صفحه اصلی آیفونتان را تغییر بدهید و اپل به شما این اجازه را نمی‌دهد، به لطف توییک HomePlus Pro مشکلتان رفع می‌شود. با این توییک می‌توانید چینش صفحه، تعداد ستون‌ها و ردیف‌ها و حتی فاصله و اندازه آیکون‌ها را شخصی سازی کنید.

  1. IndiColor – رایگان
توییک IndiColor

توییک IndiColor

در آی او اس و آیپد او اس 14 اپل یک بروزرسانی برای امنیت کاربران ارائه کرد. نمایش یک نقطه سبز و نارنجی در زمان استفاده از دوربین یا میکرفن دستگاه شما. اگر می‌خواهید رنگ این نقطه را تغییر بدهید تا بیشتر با سلیقه شما سازگار باشد، می‌توانید از IndiColor استفاده کنید.

  1. Libellum – رایگان
توییک Libellum

توییک Libellum

برخی مواقع نیاز دارید به سرعت یادداشتی بردارید اما برنامه Notes بسیار دور است. توییک رایگان Libellum اینجاست! با این توییک بدون باز کردن گوشی و در صفحه قفل می‌توانید یادداشت بردارید.

  1. LottieNotifications – رایگان
توییک LottieNotifications

توییک LottieNotifications

این توییک رایگان، بخش اعلان‌ها را جالب و بامزه می‌کند. با نصب LottieNotifications می‌توانید از اعلان‌های جدید و جذاب، لذت ببرید.

  1. LowLock – رایگان
توییک LowLock

توییک LowLock

توییک LowLock بسیار جالب است! زمانیکه شما دستگاه خود را قفل می‌کنید، این توییک حالت Low Power Mode را روشن می‌کند و هر زمان گوشی را باز کنید این حالت را غیرفعال می‌کند. با این توییک می‌توانید هرچه بیشتر از باتری دستگاه خود استفاده کنید.

  1. Marker – رایگان
توییک Marker

توییک Marker

اگر از قابلیت‌های ویرایش متنی و کیبرد iOS و iPadOS راضی نیستید، می‌توانید از توییک رایگان Marker استفاده کنید. این توییک به شما چندین قابلیت مثل جابجایی راحت بین جملات، انتخاب عبارات و تایپ راحتتر را می‌دهد.

  1. MediaBar14 – با قیمت 1.49$
توییک MediaBar14

توییک MediaBar14

این توییک، با تغییر صفحه قفل/نوتیفیکیشن و ادغام پخش کننده موسیقی با آن صفحه، به شما تجربه متفاوتی از کنترل موسیقی و فایل صوتی را می‌دهد.

  1. Meredith – با قیمت 0.74$
توییک Meredith

توییک Meredith

اگر می‌خواهید به برنامه‌ها رنگ و لعاب ببخشید و با سلیقه خودتان، رنگ محیط، آیکون‌های درون برنامه‌ای و متن و … را تغییر بدهید، این توییک بی‌شک برای شما ساخته شده است.

  1. MusicLyricsShare – رایگان
توییک MusicLyricsShare

توییک MusicLyricsShare

در آی او اس و آیپد او اس 14 می‌توانید در اپل موزیک، متن موسیقی‌ها را هم ببینید. اما اگر از نسخه قدیمی iOS و iPadOS استفاده می‌کنید، برای دیدن و اشتراک گذاری متن موسیقی‌ها در اپل موزیک باید از توییک رایگان MusicLyricsShare استفاده کنید.

  1. NanoBanners (Sugiuta) – رایگان
توییک NanoBanners

توییک NanoBanners

اگر تا به حال در حین بازی آنلاین یا تماشای یوتیوب، نوتیفیکیشن دریافت کردید و ناخواسته بر روی آن کلیک کردید، حتماً از بزرگی نوتیفیکیشن‌های iOS و iPadOS شکایت دارید. با توییک رایگان NanoBanners این مشکل به راحتی حل می‌شود!

  1. NappyTime14 – رایگان
توییک NappyTime14

توییک NappyTime14

با این توییک رایگان، زمانیکه در برنامه Clock آیفون یک هشدار برای خود تنظیم می‌کنید، میزان ساعت و دقیقه باقیمانده تا به صدا درآمدن هشدارها را نمایش می‌دهد. با این توییک دیگر هیچوقت بین AM و PM اشتباه نخواهید داشت!

  1. Perseus – رایگان
توییک Perseus

توییک Perseus

یکی از بهترین بروزرسانی‌ها برای iOS، رفع مشکل FaceID و ماسک است. خوشبختانه در نسخه بتا iOS 14.5 این مشکل رفع شده است؛ اگر اپل واچ unlock شده در دست و ماسک به صورت دارید، آیفون شما باز خواهد شد. حال با توییک رایگان Perseus دقیقاً این قابلیت را می‌توانید در اختیار داشته باشید.

  1. Pop Notification – رایگان
توییک Pop Notification

توییک Pop Notification

اگر شما آیفون X دارید و از جیلبریک Checkra1n استفاده کردید و حال از FaceID بدون گذاشتن رمز استفاده می‌کنید؛ توییک رایگان Pop Notifications برای شماست! این توییک دردسرهای باز کردن آیفون و خواندن پیام‌هایتان را به کلی از بین می‌برد.

  1. QuickANC – رایگان
توییک QuickANC

توییک QuickANC

اگر شما از هدفون‌ها بلوتوثی اپل که قابلیت Active Noise Cancellation یا Transparency mode پشتیبانی می‌کنند (مثل AirPod Pro و AirPod Max)؛ پس از توییک رایگان QuickANC غافل نشوید! این توییک با نمایش دکمه‌هایی بر روی پخش کننده فایل صوتی، فعال و غیرفعال کردن این قابلیت‌ها را راحت‌تر کرده است.

  1. ReachPlayer – رایگان
توییک ReachPlayer

توییک ReachPlayer

قابلیت Reachability به شما این امکان را می‌دهد تا با یک دست از آیفون خود استفاده کنید؛ با این حال یک فضای زیادی در بالای صفحه خالیست. با توییک رایگان ReachPlayer این فضای خالی با پخش کننده موسیقی پر می‌شود.

  1. ReProvision Reborn – رایگان
توییک ReProvision Reborn

توییک ReProvision Reborn

اگر شما از جیلبریک‌هایی مثل Odyssey یا unc0er استفاده می‌کنید که هر بار با خاموش و روشن شدن دستگاه باید به حساب کاربریتان وارد شوید تا جیلبریک فعال شود، این توییک رایگان به کمکتان می‌آید! این توییک که نسخه دوباره متولد شده از توییک ReProvision است، بعد از هربار قطعی اتصال به حساب کاربریتان، بصورت خودکار این کار را برایتان انجام می‌دهد.

  1. RingPercentLabel – رایگان
توییک RingPercentLabel

توییک RingPercentLabel

ما نمی‌دانیم چرا طراحان ویجت باتری در iOS & iPadOS 14 میزان درصد باتری را در طراحی برنامه نگذاشته‌اند؛ اما می‌دانیم اکثر کاربران ترجیح می‌دهند میزان درصدی باتری را ببینند تا طراحی دایره‌ای شکل. حال توییک رایگان RingPercentLabel به شما این قابلیت را ارائه می‌کند.

  1. SafariBlocker – رایگان
توییک SafariBlocker

توییک SafariBlocker

توییک رایگان SafariBlocker توییکی‌ست که هر شخصی باید نصب کند. با این توییک تجربه وب‌گردی دلنشین‌تر می‌شود. SafariBlocker از نمایش pop-up ها و پرش خودکار و اضافه شدن تب‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید هر دامنه را با یک سری قوانین در لیست‌های سیاه و سفید این برنامه اضافه کنید.

  1. SendToDesktop – رایگان
توییک SendToDesktop

توییک SendToDesktop

با توییک SendToDesktop می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را به کامپیوترتان منتقل کنید. این توییک یک گزینه در فهرست share دستگاهتان اضافه می‌کند که از طریق اتصال امن SSH فایل‌ها منتقل می‌شوند.

  1. ShakeItOff – رایگان
توییک ShakeItOff

توییک ShakeItOff

با این توییک، می‌توانید قابلیت‌هایی مثل گرفتن اسکرین شات، قفل کردن، پخش و توقف موسیقی را به راحتی تکان دادن آیفون انجام دهید.

  1. Shortmoji 2 – رایگان
توییک Shortmoji 2

توییک Shortmoji 2

اگر می‌خواهید از کیبرد خود نهایت استفاده را ببرید، Shortmoji 2 را از دست ندهید. این توییک رایگان، میانبرهایی را به کیبرد شما اضافه می‌کند که تجربه تایپ کردن، آسانتر می‌شود.

  1. SmartVolumeMixer2 – با قیمت 3.49$
توییک SmartVolumeMixer2

توییک SmartVolumeMixer2

صدای هر نوع فایل صوتی و برنامه مثل صدای تماس تلفنی، صدای هشدار، صدای موسیقی و … بصورت جداگانه غیرقابل کنترل است؛ اما به لطف توییک SmartVolumeMixer2 این کار هم به آسانی صورت می‌گیرد.

  1. Spectral – با قیمت 1.49$
توییک Spectral

توییک Spectral

توییک Spectral تجربه گوش دادن به موسیقی، پادکست و … را دلنشین می‌کند. این توییک، پخش کننده فایل صوتی را با نمایش انیمیشن‌های جذاب و منطبق با فایل در حال پخش، زیباتر می‌کند.

  1. StonksBar – رایگان
توییک StonksBar

توییک StonksBar

اگر از برنامه Stocks برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید یا میزان ارزش یک سهام خاص برایتان اهمیت زیادی دارد، این توییک برای شماست! با توییک رایگان StonksBar در پایین ساعت آیفون، میزان ارزش سهام دلخواهتان را ببینید و همیشه زیرنظر داشته باشید.

  1. Total Charge Tones – رایگان
توییک Total Charge Tones

توییک Total Charge Tones

زمانیکه آیفونتان به شارژر وایرلس مثل MagSafe و یا شارژر کابلی متصل می‌شود، صدایی پخش می‌کند. با توییک رایگان Total Charge Tones می‌توانید در زمان %100 شدن شارژ گوشی، صدای دلخواهتان را بشنوید و از پر شدن شارژ آیفونتان مطلع شوید.

  1. WebShade – رایگان
توییک WebShade

توییک WebShade

قابلیت Dark Mode یکی از بهترین قابلیت‌های iOS & iPadOS 13 بود؛ اما جای تعجب دارد که چرا در نسخه 14، این قابلیت به Safari اضافه نشد! به هر حال، توییک WebShade اینجاست. با این توییک، تمام صفحات وب بصورت Dark Mode خواهند بود..

  1. WidgetCustoms – رایگان
توییک WidgetCustoms

توییک WidgetCustoms

با این توییک می‌توانید از قابلیت ویجت نهایت استفاده را ببرید. این توییک به شما این امکان را می‌دهد که چینش و اندازه ویجت‌ها را شخصی سازی کنید.

  1. WidgetRadius – رایگان
توییک WidgetRadius

توییک WidgetRadius

اگر دقت کرده باشید متوجه شده‌اید که ویجت‌های نسخه قدیمی و جدید، تفاوت ظاهری دارند. حالا توییک رایگان WidgetRadius این تفاوت را حذف کرده و حتی گوشه‌های ویجت را هم گردتتر می‌کند.

  1. Xenon – با قیمت 1.99$
توییک Xenon

توییک Xenon

توانایی دسترسی به فایل‌ها و پوشه‌های داخلی آیفون یا آیپد بسیار جالب است؛ مخصوصاً اگر با کامپیوتر هم بتوان به این فایل‌ها دسترسی داشت. حال توییک Xenon با شکستن سد اپل در برابر دسترسی به پوشه‌های داخلی، این امکان را برایتان فراهم کرده است.

  1. Yuna – رایگان
توییک Yuna

توییک Yuna

این توییک مخصوص iPadOS 14 است. Yuna از فضای کنترل سنتر آیپد استفاده می‌کند تا اطلاعاتی که شما می‌خواهید را نمایش دهد. اطلاعاتی مثل تقویم، یادآوری‌ها، یادداشت‌ها و …

جمع بندی

از زمان انتشار جیلبریک برای آی او اس و آیپد او اس 14، تعداد بی‌شماری توییک منتشر شده است. با آنکه پوشش تمامی این توییک‌ها غیرقابل انجام است اما تلاش کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم.

اگر می‌خواهید جیلبریک کنید و با تمام عواقب آن آشنا هستید می‌توانید آموزش جیلبریک iOS 12.3 تا iOS 14.2 با نرم افزار Checkra1n را مطالعه کنید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =