آی دیوایس ها

کالبد شکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ جدید اپل

کالبد شکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ جدید اپل

کیبورد جزو مهم ترین قسمت های یک لپتاپ محسوب میشود چند سالیست اپل سعی در بهبود بخشیدن به کیبورد های لپتاپ خود است تا جایی که از سال ۲۰۱۹ اقدام به تغییر مکانیزم کیبورد ها کرد و مکانیزم سنتی «پروانه ای» را به مکانیزم جدید «قیچی» یا Scissor تغییر داد. مکانیزم کیبورد های قیچی برای اولین بار روی مک بوک پرو ۱۶ اینچی استفاده شد و مک بوک ایر ۲۰۲۰ نیز دومین مک بوکی است که از این کیبورد بهره میبرد، در ادامه با فراسیب همراه باشید…

مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل

مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل

حال گروه معروفِ iFixit که زحمت کالبد شکافی موبایل ها، لپ تاپ ها و در کل محصولات تکنولوژی را میکشد این بار Macbook Air جدید را بازگشایی کرده است و از بهبود تعمیر پذیری در این مک بوک خبر داده است، بیایید نگاهی به این بازگشایی داشته باشیم و کمی آنرا بررسی کنیم.

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ - ۲

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ – ۲

بازگشایی مک بوک ایر ۲۰۲۰ و بررسی کیبورد

با توجه به تصویر زیر، کارشناسان iFixit با بازگشایی مک بوک ایر ۲۰۲۰ تفاوت ارتفاع کلید های کیبورد جدید نسبت به نسل قبلی را حدود نیم میلیمتر بیان کرده اند. اگرچه این مقدار در عمل خیلی واضح نیست اما کیبورد پروانه ای بخاطر همین نیم میلیمتر کاربران را آزار میداد.

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ - ۱

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ – ۱

تفاوت دیگر در Macbook Air جدید اپل حذف لایه سلیکونی هست که در مدل های قبل وجود داشت و شرکت اپل ادعا میکرد این لایه صدای کیبورد را کاهش میدهد اما در اصل این لایه برای جلوگیری از ورود ذرات به داخل کیبورد تعبیه شده بود. حال با حذف مدل پروانه ای نیازی به این لایه وجود ندارد و تفاوت طراحی مدل های ۲۰۱۸ (بدنه طلایی) و ۲۰۲۰ (بدنه طوسی) در تصاویر زیر دیده میشود.

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ - ۳

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ – ۳

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ - ۴

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ – ۴

بازگشایی مک بوک ایر ۲۰۲۰ و بررسی ترک پد

iFixit از بهبود ساختار ترک پد Macbook Air 2020 نیز خبر داد که کابل های ترک پد زیر مدار منطقی تعبیه نشده و بدون نیاز به باز کردن مدار منطقی قابل تعویض و تعمیر است. همچنین این تعمیر و تعویض باتری مک بوک ایر نیز به مراتب آسانتر شده است و سریعتر از قبل صورت میگیرد. همچنین iFixit از چند مورد بهبود یافته دیگر نیز خبر داد که میتوان به کابل پیکربندی جدید بین logic board و trackpad، اسپیکر های پیچ شده به بدنه دستگاه و ماژول شدن فن، اسپیکر و پورت ها اشاره کرد.

 
بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ - ۵

بارگشایی و کالبدشکافی مک بوک ایر ۲۰۲۰ – ۵

نمره iFixit به تعمیر پذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰

در نهایت کارشناسان iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را برای تعمیر پذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰ اعلام کرده اند، هر چند عدد جالبی نیست اما این امتیاز از امتیاز نسل قبلی این لپتاپ بیشتر است. همچنین جدا از امکان تعمیر پذیری و بهبود ساختار این مک بوک، سایر رسانه ها نیز Macbook Air جدید را جزو بهترین ها دانسته اند و فروش خوبی از این لپتاپ را انتظار دارند. شما درباره مک بوک ایر ۲۰۲۰ چی فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید…

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =